Ga naar inhoud

Yvie : 19 november 2018 : Dr. Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Yvie zei:

@Alice 0509 hope so! Moet zeggen dat ik sinds vandaag weer paracetemol neem, 1 per x verdeeld over de dag en het vervelende gevoel is er nog wel, maar het is beter te doen op deze manier! Zo dom dat ik er dan zelf niet op kom om gewoon een paracetemolletje te nemen! Neem dat gewoon nooit zo snel. Maar werkt ook prima voor je spieren natuurlijk!

 

Hoe gaat het met jou? Best goed geloof ik he!

Ik ben ook niet zo'n pillenslikker, dus zou mij ook gebeuren. 

Bij mij gaat het inderdaad goed. Mijn hechtingen zijn er sinds gisteren uit en zagen er goed uit. Een paar korstjes nog. Zit alleen nog maar een dunne pleister over heen. Over een paar dagen mogen die er weer af.

En dan smeren en masseren. 

 

Net voor het eerst auto gereden.....kan dat voel op de een of andere manier tegen. Het voelde ongemakkelijk in mijn spieren. Het schakelen dan met name. Het deed geen pijn ofzo, maar je voelt die borstspieren dan echt werken. 

Had jij dat ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Alice 0509 zei:

Ik ben ook niet zo'n pillenslikker, dus zou mij ook gebeuren. 

Bij mij gaat het inderdaad goed. Mijn hechtingen zijn er sinds gisteren uit en zagen er goed uit. Een paar korstjes nog. Zit alleen nog maar een dunne pleister over heen. Over een paar dagen mogen die er weer af.

En dan smeren en masseren. 

 

Net voor het eerst auto gereden.....kan dat voel op de een of andere manier tegen. Het voelde ongemakkelijk in mijn spieren. Het schakelen dan met name. Het deed geen pijn ofzo, maar je voelt die borstspieren dan echt werken. 

Had jij dat ook?

Fijn dat je het er goed uit ziet na het hechtingen verwijderen, viel mee he! Ik mocht gelijk al zachtjes masseren,  maar vind dat geen fijn gevoel. Dus smeer voorzichtig.  Masseren komt wel.

 

Ik wilde vorige week autorijden, maar mn accu was leeg na 2 weken stilstand :4: dus heb nog geen auto gereden. Gaat deze week wel gebeuren,  maar lijkt me ook vreemd. 

Ging dat wel verder? Fietsen doe ik wel, gaat prima. Met op en af stappen opletten dat je niet te veel op je stuur hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎11‎-‎12‎-‎2018 om 17:56, Yvie zei:

Update dag 22 PO:)

 

Time flies! Kan me niet voorstellen dat het al 3 weken geleden is! Het gaat best goed met de meiden! Ze zien er goed uit,  al vind ik ze bloot nog best groot, maar hey we komen van niks! Dat wende trouwens nooit,  hopelijk dit wel!:)

Met kleding aan vind ik het echt wel mooi!

 

Enige pijn die ik nog heb is die "knellende" beha. Ben er inmiddels achter dat het echt aan de binnenkant zit wat irriteert. Kan er dus weinig aan doen , behalve  ged.ld hebben :o

Heb nu 2 beha's die ik afwissel, maar maakt weinig verschil helaas.

 

Heb vandaag een naadloos hemdje onder mn beha aan. Schuurt nu minder, maar het drukkende gevoel onder mn borsten blijft. Voelt steeds meer als heftige spierpijn. Bij elke ademhaling voel ik het.

 

Vandaag de kliniek gebeld om het er toch even over te hebben. Volgens de vpk is het heel normaal. Zodra mn borsten er niet anders uit gaan zien is er niks aan de hand. Je spieren worden gewoon enorm opgerekt en dat heeft echt even tijd nodig voor dat die spieren daar aan gewend zijn. Ze gaf aan dat dit gevoel langzaam weg trekt,  maar kan tot 6 weken duren. 

Af en toe een paracetemol nemen is het advies. Misschien ga ik dat maar weer even doen.

 

:48:

Yvie Jouw verhaal is zo herkenbaar. knellende BH, spierpijn aan de onderkant, moeilijk ademhalen. Ik ben nu 4 weken PO en nog niet overal gevoel in mijn borsten enz e zijn nog erg hard ook. Heel veel succes met je herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Laartje zei:

Yvie Jouw verhaal is zo herkenbaar. knellende BH, spierpijn aan de onderkant, moeilijk ademhalen. Ik ben nu 4 weken PO en nog niet overal gevoel in mijn borsten enz e zijn nog erg hard ook. Heel veel succes met je herstel.

Oh herkenning, wat fijn  :) Je leest er niet veel over hier. Heb je er na 4 weken nog last van? Ik neem nu weer paracetemol,  dan is het beter te doen,  maar vervelend is het wel..

 

Heb net een stuk gelopen en moest paar boodschappen doen. Merk toch dat het te ver lopen was (moest ook doorlopen, want dochter was mee op haar loopfiets) en dat ik teveel heb lopen sjouwen. Ze voelen gelijk hard.

Dus nu even op de bank.

 

Jij ook veel succes met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Yvie zei:

Oh herkenning, wat fijn  :) Je leest er niet veel over hier. Heb je er na 4 weken nog last van? Ik neem nu weer paracetemol,  dan is het beter te doen,  maar vervelend is het wel..

 

Heb net een stuk gelopen en moest paar boodschappen doen. Merk toch dat het te ver lopen was (moest ook doorlopen, want dochter was mee op haar loopfiets) en dat ik teveel heb lopen sjouwen. Ze voelen gelijk hard.

Dus nu even op de bank.

 

Jij ook veel succes met je herstel!

ik maakte me ook wel zorgen om die spierpijn. Spierpijn was aan de onderkant van mijn borst en leek wel alsof ik daar een blauwe plek had waar iemand continue op duwde. Ik heb mijn chirurg gebeld en deze zei dat dat normaal was. Dus even volhouden dus.

Als ik een inspanning doe dan krijg ik echt gezwollen en gespannen borsten en dan worden ze keihard (hoewel ze in het algemeen ook nog vrij hard zijn). Je wordt direct afgestraft als je te veel doet he? Ik ben afgelopen weekend naar de Hunkemöller geweest en daarna had ik echt last. Geduld is in dit geval echt een goede deugd :) Neerliggen helpt inderdaad goed. Toch maar best even rustig aan doen

Ik heb gisteren en vandaag nog ibuprofen genomen en dat helpt wel, maar ik wil toch van de medicatie af.

Veel succes met je herstel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Laartje zei:

ik maakte me ook wel zorgen om die spierpijn. Spierpijn was aan de onderkant van mijn borst en leek wel alsof ik daar een blauwe plek had waar iemand continue op duwde. Ik heb mijn chirurg gebeld en deze zei dat dat normaal was. Dus even volhouden dus.

Als ik een inspanning doe dan krijg ik echt gezwollen en gespannen borsten en dan worden ze keihard (hoewel ze in het algemeen ook nog vrij hard zijn). Je wordt direct afgestraft als je te veel doet he? Ik ben afgelopen weekend naar de Hunkemöller geweest en daarna had ik echt last. Geduld is in dit geval echt een goede deugd :) Neerliggen helpt inderdaad goed. Toch maar best even rustig aan doen

Ik heb gisteren en vandaag nog ibuprofen genomen en dat helpt wel, maar ik wil toch van de medicatie af.

Veel succes met je herstel

 

Precies dat! Het voelt helemaal bont en blauw en geschaafd, maar er is niks te zien! Komt echt van binnenuit.

 

Op zich wel goed dat je lijf een signaal geeft als je te ver bent gegaan, maar het is wel beetje frustrerend.  

Vind ze bij mij ook nog vrij strak staan. Vooral tussen in en aan de onderkant. 

 

Ja ben ook niet van het pillen slikken als het niet nodig is, maar ja helpt wel. 

 

We wachten maar weer geduldig af! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update dag 28 PO:

 

4 weken alweer! Het gaat best goed. Al vind ik ze nog flink strak staan op bepaalde delen. En ze mogen wat gaan zakken en dichter naar elkaar toe gaan staan. Met mn beha leek het dit weekend beter te gaan, maar helaas ben weer ah werk en bam, dat gevoel is weer terug  :(

 

Was dit weekend even op beha jacht. Ik mag van de kliniek na 4 weken PO op de dag een normale beha dragen en in de nacht dan mn PO beha. 

Bij de Hmuller was het nogal druk zeg maar. Niet ideaal moment om ze even op te laten meten en kon het zelf niet echt vinden.

Toen naar de speciaalzaak. Verhaal uitgelegd,  maar een C70 zonder beugel was al heul moeilijk en buiten dat was de verkoopster zeer verbaasd dat ik na 4 weken al een normale beha aan mag overdag. Werd erg onzeker van haar en begon al aan mezelf te twijfelen, maar het staat toch echt in mn papieren! Ben daar dus weggegaan. 

Maar heb zelf wel een beetje het gevoel dat zolang ik die spieren nog voel, ik misschien beter mn PO beha nog kan dragen, hoe rot dat soms ook voelt.

 

Lastig. Het gaat best prima allemaal, maar voel me toch een soort van belemmerd door mn beha. Had verwacht en gehoopt dat mn spieren inmiddels wel gewend zouden zijn.

 

En wat ik ook vreemd vind is dat het gevoelloze deel vaak ook koud aanvoelt. Maar las al dat meer meiden dat hebben. Komt vast goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update dag 35 PO;

 

Bizar hoe snel 5 weken voorbij vliegen! Kan eindelijk zeggen dat ik er nu echt  blij van word! Mn kleding staat veel mooier,  mn boobs gaan meer en meer op hun plek zitten en gister heb ik de hele dag mn sportbeha van de Hema aan gehad en die zat prima!? In het begin was die net zo rot als de rest. 

 

Heb dit weekend ook mn boobs aan mn zus laten zien (Op mn vriend na, had niemand ze nog gezien). Ze vind ze ook heel mooi en bij mij passen. Toch fijn om dat te horen!  

 

En had gister een mooi setje aangetrokken en voelde me eens echt sexy! (wel met een sportbeha er onder  maar die zag je niet) VL vond dat duidelijk ook haha!

 

Hele fijne feestdagen allemaal!!?

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update dag 47 PO;

 

Happy new year en jippie vandaag 6 weken PO!:43:Je kan het nieuwe jaar niet beter beginnen?

 

Heb in het begin behoorlijk gebaald dat t herstel niet sneller ging, voelde me echt beperkt in doen en laten door dat nare gevoel van die beha.  Maar er op terugkijkend zijn de weken omgevlogen en kan ook zeggen dat mn sportbeha's lekker zitten nu! Dat had ik nooit verwacht! Soms staan ze voor mn gevoel nog wat strak als ik veel heb gedaan, maar verder is dat  alles eigenlijk!

Merk dat ik nog wel moet wennen zelf, maar ook dat komt vast goed! Morgen met een vriendin op pad voor een beha,hoop dat dat lukt!

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Yvie zei:

Update dag 47 PO;

 

Happy new year en jippie vandaag 6 weken PO!:43:Je kan het nieuwe jaar niet beter beginnen?

 

Heb in het begin behoorlijk gebaald dat t herstel niet sneller ging, voelde me echt beperkt in doen en laten door dat nare gevoel van die beha.  Maar er op terugkijkend zijn de weken omgevlogen en kan ook zeggen dat mn sportbeha's lekker zitten nu! Dat had ik nooit verwacht! Soms staan ze voor mn gevoel nog wat strak als ik veel heb gedaan, maar verder is dat  alles eigenlijk!

Merk dat ik nog wel moet wennen zelf, maar ook dat komt vast goed! Morgen met een vriendin op pad voor een beha,hoop dat dat lukt!

 

Liefs

Wat goed! 6 weken zijn om, weer een mijlpaal ?. En wat fijn dat eindelijk de sportbehas beter zitten.

Vandaag ben ik zelf 5 weken po.. en mijn linkerborst lijkt een stuk kleiner en anders kwa vorm in de spiegel. De rechter krijgt echt een mooi druppelvorm, de linker zit nog erg rond en hoog. Het viel me al een weekje op, maar begin me een beetje zorgen te maken. Ook voel ik soms bij beweging de prothese “knarsen” (?!) Super gek gevoel. Aan de ene kant denk ik oh wat goed zwelling is blijkbaar weg waardoor ik de prothese voel bewegen.. maar ergens zit het me niet echt lekker. Ben zo bang dat het fout gaat oid.

Ze doen het verder hartstikke goed, niet pijnlijk, huid rustig, littekens mooi.. 

 

Is de genezing bij jou wel gelijk op gegaan? Beide borsten? 

 

Alvast bedankt,

veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Yvie said:

Update dag 47 PO;

 

Happy new year en jippie vandaag 6 weken PO!:43:Je kan het nieuwe jaar niet beter beginnen?

 

Heb in het begin behoorlijk gebaald dat t herstel niet sneller ging, voelde me echt beperkt in doen en laten door dat nare gevoel van die beha.  Maar er op terugkijkend zijn de weken omgevlogen en kan ook zeggen dat mn sportbeha's lekker zitten nu! Dat had ik nooit verwacht! Soms staan ze voor mn gevoel nog wat strak als ik veel heb gedaan, maar verder is dat  alles eigenlijk!

Merk dat ik nog wel moet wennen zelf, maar ook dat komt vast goed! Morgen met een vriendin op pad voor een beha,hoop dat dat lukt!

 

Liefs

Jeej wat fijn dat het achteraf toch allemaal meegevallen is. Vandaag lekker shoppen, ben heel benieuwd of je helemaal happy thuiskomt! :D 

Binnenkort is trouwens de hunkemoller fabrieksverkoop. Alle BH's voor 6euro. Klinkt wel heeeeeeel verleidelijk haha! 

 

Veel plezier vandaag!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Marg23 zei:

Jeej wat fijn dat het achteraf toch allemaal meegevallen is. Vandaag lekker shoppen, ben heel benieuwd of je helemaal happy thuiskomt! :D 

Binnenkort is trouwens de hunkemoller fabrieksverkoop. Alle BH's voor 6euro. Klinkt wel heeeeeeel verleidelijk haha! 

 

Veel plezier vandaag!! 

Hee!! Weet je wanneer de fabrieksverkoop is in Amsterdam? 

Komen we elkaar daar allemaal tegen hahahahahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, SL1987 zei:

Wat goed! 6 weken zijn om, weer een mijlpaal ?. En wat fijn dat eindelijk de sportbehas beter zitten.

Vandaag ben ik zelf 5 weken po.. en mijn linkerborst lijkt een stuk kleiner en anders kwa vorm in de spiegel. De rechter krijgt echt een mooi druppelvorm, de linker zit nog erg rond en hoog. Het viel me al een weekje op, maar begin me een beetje zorgen te maken. Ook voel ik soms bij beweging de prothese “knarsen” (?!) Super gek gevoel. Aan de ene kant denk ik oh wat goed zwelling is blijkbaar weg waardoor ik de prothese voel bewegen.. maar ergens zit het me niet echt lekker. Ben zo bang dat het fout gaat oid.

Ze doen het verder hartstikke goed, niet pijnlijk, huid rustig, littekens mooi.. 

 

Is de genezing bij jou wel gelijk op gegaan? Beide borsten? 

 

Alvast bedankt,

veel liefs

Elke borst geneest anders,  geef het de tijd. Mijn rechterborst was steeds wat groter, maar nu wel prima. Je borsten hebben een half jaar nodig om echt op hun plek te zitten. 

Dat knarsen herken ik niet. Maar wellicht lucht?

 

En wellicht anders even bellen naar de kliniek en een fotootje sturen als je je echt zo'n zorgen maakt. Wellicht kunnen zij je gerust stellen.

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Marg23 zei:

Jeej wat fijn dat het achteraf toch allemaal meegevallen is. Vandaag lekker shoppen, ben heel benieuwd of je helemaal happy thuiskomt! :D 

Binnenkort is trouwens de hunkemoller fabrieksverkoop. Alle BH's voor 6euro. Klinkt wel heeeeeeel verleidelijk haha! 

 

Veel plezier vandaag!! 

Thnx voor de tip!

 

Ben vandaag bij de Livera geweest. Heb echt heel veel beha's gepast en moest echt weer even wennen aan een beugel. Ze zaten ook niet allemaal heel mooi. Het was echt even zoeken naar de juiste maat. Ben uiteindelijk op een bralette uitgekomen in maat 75C. 

 

En heb ook een bikini gescoord, dat was cup D. 70% korting dus mooi meegenomen!

 

En heb veel kleding gekocht,  alles staat zo veel leuker met boobs! Helemaal blij met mn nieuwe aankopen!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yvie ja zeker! Ben er echt iedere dag nog steeds super blij mee. Ze horen inmiddels gewoon echt bij mij, en ik heb er helemaal geen last meer van! Het enige wat ik nog niet doe is krachttraining, daf durf ik toch nog niet zo goed.. en jij? :)

 

@Ellen1997 nee niet echt, is een uurtje rijden ongeveer. Maar mn nieuwe werk is er wel dichterbij!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Marg23 zei:

@Yvie ja zeker! Ben er echt iedere dag nog steeds super blij mee. Ze horen inmiddels gewoon echt bij mij, en ik heb er helemaal geen last meer van! Het enige wat ik nog niet doe is krachttraining, daf durf ik toch nog niet zo goed.. en jij? :)

 

@Ellen1997 nee niet echt, is een uurtje rijden ongeveer. Maar mn nieuwe werk is er wel dichterbij!  

Fijn zeg! Ze zijn ook echt mooi bij je!

Ik vind de mijne onder kleding heel mooi, naakt moet ik nog steeds wennen,  komt vast nog goed. 

 

Voel het soms nog wel, maar heb vandaag ook weer voor het eerst mn dochter achterop de fiets getild. Ging goed, maar dat moet ik nog niet te vaak doen geloof ik... 

 

Vandaag voor het eerst de hele dag geen PO beha aan. In de nacht draag ik ze nog wel en dat wil ik voorlopig nog wel volhouden. 

 

Sporten heb ik nog niet gedaan. Ik deed yoga, maar dan hang je toch best flink op je handen, dus nog even niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yvie Waar moet je nog aan wennen dan? De grootte of ook andere dingen? 

Waar ik trouwens nog wel van baal is dat mijn rechter tepel echt extreem gevoelig blijft. Links is dat gelukkig helemaal niet meer zo, dus ik heb wel hoop dat het nog bijtrekt. Maar dat duurt me wel lang zeg!

Verder ben ik helemaal tevreden ;) 

 

Ah ja inderdaad rustig opbouwen met tillen en sporten enzo! Goed naar je lichaam luisteren. Als het niet pijnlijk is is het over het algemeen genomen gewoon goed. En ik heb sinds deze week die PO beha niet meer aan 's nachts (dit is week 9 voor mij). Eerder vond ik m ook nog gewoon lekker zitten eigenlijk, maar ik moet zeggen dat ik nu ook heerlijk slaap en helemaal geen last heb :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Marg23 zei:

@Yvie Waar moet je nog aan wennen dan? De grootte of ook andere dingen? 

Waar ik trouwens nog wel van baal is dat mijn rechter tepel echt extreem gevoelig blijft. Links is dat gelukkig helemaal niet meer zo, dus ik heb wel hoop dat het nog bijtrekt. Maar dat duurt me wel lang zeg!

Verder ben ik helemaal tevreden ;) 

 

Ah ja inderdaad rustig opbouwen met tillen en sporten enzo! Goed naar je lichaam luisteren. Als het niet pijnlijk is is het over het algemeen genomen gewoon goed. En ik heb sinds deze week die PO beha niet meer aan 's nachts (dit is week 9 voor mij). Eerder vond ik m ook nog gewoon lekker zitten eigenlijk, maar ik moet zeggen dat ik nu ook heerlijk slaap en helemaal geen last heb :) 

Ja aan de grootte en ik denk ook aan het feit dat ik nu borsten heb ? En ze hadden van mij wat dichter naar elkaar toe gemogen,  maar dat was bij mijn voorsituatie ook niet, dus vrees dat dat niet heel erg gaat veranderen. 

Ach dat lossen we dan over een paar maanden af en toe maar eens op met een push up beha dan ?

 

Lekker ook zonder beha slapen! Moet zeggen dat ik nu geen last meer heb van mn beha's,  dus vind het zo wel even prima. Ik slaap op mn zij en heb het gevoel dat een beha toch nog even wat extra steun geeft. Soms wordt ik nog wakker met het gevoel dat ze in de verdrukking hebben gezeten, dus houd dat gewoon nog even vol. Staat alleen wat minder charming natuurlijk maar so be it?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.