Ga naar inhoud

Depri-E : 8 februari 2019 : Dr. van Dijk : ETZ : Tilburg


Aanbevolen berichten

Hallo

 

Mijn tepels zijn enorm gevoelig.  Ik steek elke keer een zacht compres in mijn bh. 

Ik had in begin ook last van mijn darmen.  Ik heb daarom veel groene thee en Citroenthee gedronken.  Ook is dit goed voor de narcose weg te spoelen.  Dus goed drinken :43:

Misschien is er plaksels die in de weg aan je bh? Of zit je bh te strak? Zie dat je gewoon een zachte compres op je naad legt   Ben je niet zeker dan zou ik mailen naar je PC. 

Soms stelt dit meer gerust ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste Reactie

Tussenstand: vrijdag geopereerd, zaterdag thuis. Zondag en maandag heel rustig aan gedaan. Dinsdag stukje gewandeld. Vandaag (woensdag) weer een stukje wandelen. Gewoon maar een kort rondje. Mijn darmen hebben last om weer op gang te komen. Normaal loop en fiets ik overal naartoe en nu zit ik de hele dag stil. 

 

Met de wonden gaat het goed. Alles zit vooralsnog keurig netjes dicht langs strakke lijntjes. Ik voel wel wat trekken rond het onderste drielandenpunt dus zou me niet verbazen als daar nog wat gaat gebeuren. Het blauw paarse over mijn hele borstkas maakt plaats voor bruin en geel. Ik ben net een toverbal. ? Volgende week vrijdag op controle bij de verpleegkundige. Verder gewoon gezond eten en veel water en thee drinken. 

 

Ondanks dat er bij mij maar 350 gram is weggehaald in totaal heb ik een enorme lift gehad. Dat zorgt er al voor dat de last in mijn nek en schouders stukjen minder is. Mijn schouders blijven gedurende de dag meer ontspannen en mijn nek wordt al wat losser....en daar hebben we het toch allemaal voor gedaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat het met je zo goed gaat?

Inderdaad maar een klein rondje wandelen hé. Ik verschoot dat ik dit ook voelde aan mijn boobies dat gestap. 

Ik kan goed geloven dat je al wat minder last van hebt 

Bij mij 1,5 kg en voelde het ook gelijk aan mijn schouder en nek. 

Wij doen het goed:tatice_04:

Keep going

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Depri-E zei:

Tussenstand: vrijdag geopereerd, zaterdag thuis. Zondag en maandag heel rustig aan gedaan. Dinsdag stukje gewandeld. Vandaag (woensdag) weer een stukje wandelen. Gewoon maar een kort rondje. Mijn darmen hebben last om weer op gang te komen. Normaal loop en fiets ik overal naartoe en nu zit ik de hele dag stil. 

 

Met de wonden gaat het goed. Alles zit vooralsnog keurig netjes dicht langs strakke lijntjes. Ik voel wel wat trekken rond het onderste drielandenpunt dus zou me niet verbazen als daar nog wat gaat gebeuren. Het blauw paarse over mijn hele borstkas maakt plaats voor bruin en geel. Ik ben net een toverbal. ? Volgende week vrijdag op controle bij de verpleegkundige. Verder gewoon gezond eten en veel water en thee drinken. 

 

Ondanks dat er bij mij maar 350 gram is weggehaald in totaal heb ik een enorme lift gehad. Dat zorgt er al voor dat de last in mijn nek en schouders stukjen minder is. Mijn schouders blijven gedurende de dag meer ontspannen en mijn nek wordt al wat losser....en daar hebben we het toch allemaal voor gedaan!

Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat @Depri-E

En dat je al een verschil voelt in je nek en schouders. Ik dacht vorig week nog "Mijn rug-, nek- en schouderklachten zijn echt nog steeds weg". En dat ook direct na de operatie.

 

Wat je darmen betreft; bewegen zal zeker goed zijn. Ik heb toen wat nageholpen met yogurt en wat lijnzaad. Nou ja, wat lijnzaad? Mijn schoonzusje had hem geprepareerd en er een beetje teveel ingedaan. En dat heb ik geweten. Constipatie was snel opgelost. :45:

 

Veel succes nog. Ook met je drielandenpunt. Wees voorzichtig.

En succes met je volgende controle. :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine status update. Inmiddels 8 dagen na de operatie. Het gaat tot nu toe super! Zit al enkele dagen zonder pijnstilling. Het geneest mooi hoor. Ik zie al wat het gaat worden straks als alle vocht eruit is en alle blauwe plekken weg zijn. Nog steeds we stuwing in de borsten en geen gevoel in tepels. Dat zal nog wel even duren. Ik ga iedere dag wandelen en doe lichte klusjes in huis. Verder lees ik veel en kijk ik tv. Komende week wat kleine afspraakjes buiten de deur voor de kinderen. En vrijdagochtend verpleegkundige nacontrole. Ik ben benieuwd wat ze zeggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dames, leuk dat jullie even informeren naar mijn toestand. Gisteren 2 weken po en ook de 1e nacontrole bij de verpleegkundige. Het zag er goed uit. Alle korstjes zijn er af en mag nu gaan smeren. Ze heeft nog 2 hechtigen verwijderd. 

 

Mijn borsten zijn nog wel erg hard en gevoelloos. Beetje bobbelig ook nog. Maar de verpleegkundige zei dat het allemaal nog soepel wordt en dat het goedkomt. 

 

Maar nog zeker twee weken veel rust nemen, niet tillen, niet fietsen. Het is goed voor mij dat ze dat zo zei. Ik neig nogal snel naar iets teveel doen. Dus zitten we weer op de bank met Netflix en een goed boek. Hoe is het met jouw genezing @Pixie1 jij bent weer een paar weken verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Leuk te horen.   

Heeft de verpleegster zelf al die korstjes af gedaan?

Bij mij zijn er nog en de PC zei niet aankomen het zal er wel zelf afgaan.  

Dus smeren moet ik nog wachten 

 

Inderdaad wees nog steeds voorzichtig 

ik zal een vervolg maken op mij topics.  ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt allemaal erg goed.

Leuk ook dat je zo positief klinkt.

Met het smeren zou ik misschien toch nog even wachten. Je zegt dat de korstjes en ook 2 hechtingen zijn verwijderd - maar ik las op het forum dat je pas mag smeren als alles pot en pot toe is. Ik kan me voorstellen dat als er nog 2 hechtingen verwijderd zijn dat daar misschien nog ietsiepietsie openingetjes zijn.

Wees voorzichtig en goed je rust nog pakken, he.

Maar tot nu toe klinkt het allemaal toppie! :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog steeds alles goed. Inmiddels 2,5 week na de operatie. Dingen als koken en licht huishoudelijk werk kan weer masr niet teveel. Iedere dag nog even rusten want moeheid blijft. Ook iedere dag even eandelen om de bloedsomloop te stimuleren. 

 

Verder drink ik heel veel thee (matcha thee) om alles goed af te kunnen vieren. Toch ontstaan er nu allemaal puistjes rond de littekens van de oplosbare hechtingen die eruit willen. Zonde want het was als zo mooi roze en gesloten.

 

Verder voel ik me goed. Over de uiteindelijke maat kan ik niet zoveel zeggen. Er is in totaal maar 350 gram af maar is 9 cm gelift. Ik las in het operatieverag dat er een lap huid met weefsel is verwijders van 22x9cm per borst met een dikte van 4,5 cm. Dat is toch een flink stuk. Je zou in mij geval meer nog kunnen spreken van een borstlift met een beetje verkleining dan andersom. Maar ik ben er blij mee. Ik zie nu al dat ze heel mooi worden als straks de verkleuring en zwelling weg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Depri-E wat leuk om je weer te lezen.

En dat het wel redelijk goed gaat.

En die puistjes ... die gaan hopelijk ook weer weg. Maar als je daar onzeker over bent dan zou ik het advies van je PC nog eens vragen of eventueel een fotootje sturen.

Neem nog maar lekker wat rust (geeft toe aan een middagdutje - dat vond ik zalig bij mijn herstel en ik mis het nog steeds) en af en toe toch ook wat bewegen. 

Geniet maar van dat lekkere verwenzonnetje van deze dagen.

:48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 3 weken na de operatie. Vandaag heb ik me naar kantoor laten rijden en zowaar 2,5 uur wat gewerkt. Toen was mijn hoofd weer vol en werd ik weer naar huis getaxied. De rest van de dag doe ik dan niet veel meer hoor! 

 

Zo heel langzaam een beetje terug gaan werken vind ik wel fijn. Zo kan ook mijn conditie zich weer wat gaan opbouwen want ik merk dat ik heb ingeleverd. 

 

Met de wondgenezing gaat alles goed. Mijn huid reageert op wat hechtingsdraadjes die dicht bij het oppervlak zitten. Deze steken dan ineens eruit middels een puistje. Ik mag deze met een pincet en schaartje zo kort mogelijk afknippen zodat de huid kan genezen. Ik merk dat die kleine wondjes daarna binnen 1 dag weer genezen zijn. 

 

Tot zover het verslagje van vandaag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Haai allemaal,

 

inmiddels 4,5 weken po. Alles gaat prima. Weer aan het werken weer op de fiets! Mocht ik gewoon doen van het ziekenhuis.  Alleen mijn afweermechanisme wil de hechtingen eruit hebben en probeert die middels kleine ontstekingen eruit te werken. Ik loop dus wel wat te sodemieteren met kleine wondjes en verwijderen van irriterende hechtingen. Eenmaal de hechting eruit gepeuterd dan geneest het wondje weer snel. Vervelend maar niet ernstig. 

 

Wel neem ik iedere dag nog steeds een paar uur rust op de bank of op bed. 

 

Ik houd jullie nog even op de hoogte. Ik vond het zelf ook fijn om te lezen hoe de trajecten van anderen verliepen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Toen ik me in het begin aan het orienteren was voor deze operatie had ik heel veel aan de voor en na foto’s. Hierbij de mijne.

 

ik ging van een 85E/F naar een 85D. De na-foto’s zijn 7 weken na de operatie genomen. Ze moeten dus nog de uiteindelijke vorm krijgen. Er zit nog wst vocht en de littekens zijn nog rood.

 

Maar ik ben zelf al heel tevreden met het resultaat. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.