Ga naar inhoud

Depri-E : 8 februari 2019 : Dr. van Dijk : ETZ : Tilburg


Aanbevolen berichten

Hahaha inderdaad @Doe ik het of niet? Gelukkig dat je dit hebt opgemerkt.  

 

@Depri-E ik heb de raad hier opgevolgd.  Ik doe een t-shirt met spaghettibandjes aan met daarboven een blouse met vooraan knopen tot beneden   Ik had ook een klein zachte kussen meegenomen voor in de auto.  Dit verzacht de druk van de gordel en ook om ze wat te Tz houden van al de hobbels en bobbels op onze wegen ?

 

ik ben echt benieuwd naar je verslag.  

Duimen zullen we    En shoot de vragen maar af.  Heeft me echt geholpen om niet te dubben.  ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi @Pixie1, oh, ik vind het wachten vreselijk. Van mij mag het nu gedaan worden. Blij om te lezen dat bij jou alles zo vlot verloopt. Daar hoop ik natuurlijk ook op. Ben bewust aan het eten, veel groenten en fruit. Goede vetten en eiwitten mogen niet ontbreken. Ik dacht vrijdag nog even yoga te gaan doen maar daardoor zitten mijn spieren nu helemaal vast van de spierpijn. Dus doe ik komende dagen maar rustig aan...gewoon wat wandelen enzo. Nog 3 dagen werken. Dan een dagje vrij en dan is het zo ver. Ik ga even bij jou post lezen hoe je er nu voor staat. Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha ik snap je heel goed.  

Voor mij was dan handig om zo een boekje te hebben om alles te noteren en af te vinken.  Zo ging de tijd wat vooruit.  Maar het zal rap vrijdag zijn hoor.  

Weet je al hoe laat je operatie is? Krijg je hulp thuis? Heb je alles al gehaald voor de verzorging. Zo moet je niet meer verplaatsen?

je gaat zo blij zijn. Spannend hé. 

Dikke knuffel en heb nog een verslagje bij me bijgezet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pixie1 hier geen hulp in huis. Ik heb standaard al iemand die me helpt in het huishouden. Verder zijn mij kinderen al oud genoeg om een beetje mee te helpen. Wat had jij voor verzorging in huis? 

Ik word donderdagmiddag gebeld over hoe laat ik er vrijdag moet zijn. Hoop zo vroeg mogelijk in de ochtend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik heb thuisverpleging die me elke dag komt wassen en inspuiten en aankleden.  

Dit gedurende 3 weken   Is echt nodig.  Daarvoor Kan je een voorschrift vragen.   

Mijn kids zijn volwassen maar toch heb ik gezorgd dat mijn diepvries wat vol zat voor 3 weken. Is nu echt een grote hulpmiddel.  Dan komt er om de 2 weken iemand kuisen.  

De eerste 2 weken mag je echt niks of niks doen hoor.  Is beter voor de genezing van je wonde   

En dat is tenslotte heel belangrijk hé. 

 

Ik hoop voor jou dat het ook vroeg kan.  Bij me was het 12:30.  Uur   Eerlijk het viel voor me op die dag toch nig mee het wachten.  Had me erbij neergelegd en de rust ingebonden in mijn beslissing 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je @Pixie1, het gaat nog steeds redelijk goed. Heb niet zo’n eetlust vandaag daaruit maak ik op dat ik wel behoorlijk zenuwachtig ben. Verder gaat het wel. Moet morgen om 9:00 binnen zijn. Dus vanavond mijn laatste avondmaal nemen ?. Morgenvroeg nog een kopje thee en dan gaan we ervoor! Met jou alles nog steeds de goede kant uit?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ben weer terug. Ik zal even een verslagje typen van de dag. Maar eerst even zeggen dat het me heel erg meegevallen is. 

 

Ik kreeg gisteren een melding dat ik vandaag om 9:00 binnen moest zijn. Daar was ik erg blij mee. Eenmaal binnen werd ik gelijk gerust gesteld door de. verpleging. Alle gegevens werden gecontroleerd. En de operatie stond om 11:00 gepland. Om kwart voor tien kwam de verpleging zeggen dat ik over een half uur naar de ok mocht. Bloedruk was goed...saturatie was goed. Maar mijn hart ging tekeer...onregelmatig met hartoverslagen van de spanning maar dat was allemaal niet erg.

 

Ze brachten me naar het voorportaal van de ok alwaar dokter van Dijk me af kwam tekenen. Omdat ik nogal lang ben (1.82) hebben we afgesproken dat er niet teveel afgehaald zou worden qua gewicht maar wel behoorlijk gelift. Daarmee zou een groot deel van mijn klachtennal verholpen zijn. Ze tekende alles netjes af. De valium die ik had gekregen op de afdeling begon te werken en ik was behoorlijk relaxed. In de ok werd alles nog kort even doorgesproken. Ik mocht kiezen naar welke muziek ik wilde luisteren en koos jaren 80 pop (ik ben 42, mijn glorie dagen liggen daar dus?

 

De anesthesist zei dat het slaapmiddel erin begon te druppen en moest aan een leuke vakantie denken. Ik dacht gelijk aan komende vakantie in een mooi badpak. ? Eerstvolgende moment werd ik heel moe wakker in de uitslaapkamer. Ging goed...ikwilde gelijk weten of alles goed was gegaan. Toen ze bevestigend antwoorden viel ik weer even in slaap. Daarna weer wakker en kreeg een ijsje. Mijn keel voelde een beetje geirriteerd maar niet zo heel erg.

 

ik had een operatieband om mijn borsten dus zag nog niets. Tegen de pijn kreeg ik paracetamol en naproxen. Het brandde een beetje maar niet heel erg. Veel spierpijn op de voor mij bekende gebieden op borst en rug (daar deed ik het tenslotte voor). Ik mocht om 15:00 weer naar de afdeling. De operatie heeft 1,5 uur geduurd maar met voorbereiding en uitslaaptijd ben je zo een paar uur extra onderweg. 

 

Eenmaal terug op de kamer nog een beetje slaperig en erg suf. Beetjes water drinken ging goed. Ben eigenlijk hemaal niet misselijk geweest. Mijn man is gebeld en die was er rond 16:00. Dokter van Dijk kwam nog binnen en de band ging voor het eerst af. Domter Martine van Dijk is een jonge vrouwelijke arts die duidelijk erg goed weet wat ze doet. Ze is prettig in de omgang en straalt iets relaxed uit. Je voelt je erg op je gemak bij haar. Van bovenaf gezien ziet het er goed uit. Mooi klein tepeltje. Wel erg blauw en een beetje frankenstein-tietjes. Maar dat wisten we natuurlijk van tevoren. Ik denk een volle D maar is natuurlijk erg gezwollen nu. 

 

Nu is het half negen ‘savonds en voel me moe maar voldaan. Heb net een stukje tony’s chocolonely op. Lekker....?

 

Op naar morgen. Vannacht lekker wat rusten. Als jullie vragen hebben stel ze gerust. Ik heb ook ontzettend veel aan dit forum gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd @Depri-E! Het is achter de rug. Veel succes eerst met de komende nacht. Ik hoop dat je lekker zal kunnen slapen.

Je bent nog in het ziekenhuis, veronderstel ik?

Laat je maar lekker verzorgen en dan nog een vlot herstel gewenst.

Lekker rusten, gezond eten, veel drinken en af en toe iets van je laten horen.

:48:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super leuk je al te horen @Depri-E

Proficiat meid:tatice_04:

en nu rustig aan doen en voorzichtig zijn.  Laat je maar verwennen door de verpleegsters   

Leuk dat je ook al eens kon piepen.  Ik deed dit ook. 

En nu geduld geduld de weken rust is echt nodig om alles mooi te herstellen meid. 

Tot gauw ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar omstandigheden niet zo slecht geslapen. Kon wel een beetje schuin liggen dat maakte het goed te doen. Behoorlijk gezwollen borsten nu, en een hele blauwe. Maar niet echt heel pijnlijk. Ook niet misselijk van de narcose. Ik werd vannacht wel overvallen door een aanval van rillingen. Een reactie van mijn lijf denk ik. Ik kreeg wat extra dekens van een lieve zuster en toen was het snel over. Voel me heel rustig en tevreden. Blij dat ik doorgezet heb.

 

mijn vriendin kwam gisteren met een tegoedbon voor lingerie. Ik ben benieuwd wat ik overhou voor cup. Ik had E, misschien wel F. Nu denk ik een D over te houden. Maar ze heeft ook de breedte eat aangepast. Ze steken niet zo ver meer uit naar de zijkant. Dat lukt technisch niet altijd maar bij mij ging dat. Kortom, nog steeds happy @Doe ik het of niet? Nu de volgende aan de beurt. Dat is volgens mij Joke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij voor jou @Depri-E

En idd joke07 is de volgende aan de beurt.

Spannende tijden.

 

Maar voor nu ... neem goed je rust en pijnstillers en laat je verzorgen en verwennen.

 

Ik heb sinds mijn BVK ook al heel wat lingeriebonnen gekregen EN opgebruikt. Nu is het mijn BH-lade die uitpuilt ipv mijn eigen boezem. :45: Da's toch een betere situatie hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Depri-E

 

Super dat je de eerste nacht goed geslapen hebt.  

Doet wat met een mens hé. 

 

En leuke vriendinnen die je hebt.  Geeft echt een ondersteuning in wat je gedaan hebt.   

Weet jij hoeveel ze eraf hebben genomen? Bij mij in totaal 1,5 kg.  Van een f/g naar een volle C

ik zag het gelijk op mijn weegschaal?

rust maar goed en wees voorzichtig 

dikke knuffel 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Depri, Hallo iedereen,

 

Hier ben ik voor even, fijn dat je het zo goed stelt, was echt verbaasd dat je al zo'n verslag kon schrijven, verzorg je maar goed en inderdaad, maandag 11/2 is het mijn beurt, ik hoop dat ik me net zo goed voel als jij.

 

Mijn verslag zal wel volgen, wanneer dat valt af te wachten, duimen jullie voor me?

 

groetjes, joke07

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een korte tussenstand. Voel me nog steeds goed. Heeeel erg moe...net onder de douche geweest maar dat was dan ook wel de activiteit van de dag. Hele stijve spieren in nek en rug. Deels van de spanning en deels van het liggen.  Verzorging en verpleging heb ik niet maar wel een hele lieve man die mij helpt. Dat gaat best goed zo samen. Mijn linkerborst doet het heel goed, is niet erg blauw of gezwollen maar mijn rechterkant is veel strakker en echt helemaal paars. Die zal wat langer nodig hebben om te herstellen. Nu weer even een dutje doen. Trustuh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

Fijn dat je zo in de watten wordt gelegd.  Is echt nodig.  

Ik ben zeker 2 weken moe geweest van de narcose.  Dus die dutjes deed ik toch op geregelde momenten hoor.  

Neem je pijnmedicatie? Want als je rechteborst zo gespannen staat moet wel pijn doen.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pixie1 jazeker ik neem paracetamol en naproxen. Geen pijn alleen een strak gevoel. Ik kan goed slapen en een beetje schuin draaien om niet de hele tijd op mijn rug te moeten liggen. Mijn tepels zijn compleet gevoelloos da’s wel raar. Maar de refill is goed (erop drukken en terug veren) dat is een goed teken. 

 

Ja veel rusten is echt nodig. Ik ga telkens even met mijn gezin eten en dan weer boven in bed liggen. Wat tv kijken of wat slapen. Dat zal gedurende de weken heel langzaam wat opbouwen vermoed ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dat is goed   

Wees echt alert dat je niet op je zij kan rollen.  Want dat geeft extra druk op je borst.  

Ik slaap nog steeds tussen 2

positiekussens en extra kussen onder mijn benen.  Zo draai ik niet op mijn zijde.  Vind ik wel echt moeilijk zo op de rug slapen   

Is goed dat je naar je lichaam

luisterd.  Ik zit overdag in de living in een zeteltje.

En de rusten doet me nog steeds deugd.  

 

Je doet het goed meid:121: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Pixie1, krijg jij alweer gevoel in je tepels of duurt dat veel langer? Vandaag ben ik al wat meer op, wandel een beetje doelloos rond. Hoop dat mijn darmen weer gaan werken want die zijn nog niet echt hard bezig merk ik. Lees dat dat wel normaal is na een operatie. Maar wil toch graag dat de boel weer doorstroomt. Begin vandaag wat trekkerig gevoel rond het drielandenpunt te krijgen. Geen pijn, gewoon beetje jeukerig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.