Ga naar inhoud

Depri-E : 8 februari 2019 : Dr. van Dijk : ETZ : Tilburg


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Even voorstellen want dat maakt het wat persoonlijker en definitiever. 

 

In het kort kan ik zeggen dat ik een grote stevige vrouw ben met 3 kinderen (8/12/14). 4 jaar geleden ben ik 25 kilo afgevallen en kan dat gewichtsverlies prima behouden. 

Nu heb ik altijd al grote borsten gehad maar door de jaren werden ze steeds depressiever. Ze zien het steeds wat triester in en laten hun kopjes wat meer hangen.

 

Het hoort een beetje bij mijn leeftijd dus cosmetisch gezien zou ik er mee kunnen leven. Echter blijft mijn ru/schouders en nek heel veel spierpijn klachten geven. Natuurlijk gecombineerd met hoofdpijn/duizeligheid etc... 

 

Ik ben hier op zoek naar ervaringen. Hoeveel mensen zijn van hun (spier)pijnen af gekomen? Ook heb ik een brede borst en vraag me af hoe dat eruit zou zien na een verkleining/lift. Ik ga nog langs de huisarts voor een doorverwijzing want wil graag een vergoeding voor de operatie (cup E, bmi lager dan 30)

 

Ik ga iig op zoek op dit forum. En heb je zo al tips voor me dan laat het me rustig weten. 

 

Groetjes Depri E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi @Depri-E

:viannen_01: op het forum.

 

1 tip om te beginnen ... lezen, lezen, lezen. Er zijn veel ervaringen te vinden hier op het forum.

Mijn topic  is er één van.

 

De manier waarop je je huidige relatie met je boobies beschrijft kan ik helemaal begrijpen. :4:

Woon je in NL of in België?

Ik woon in België en ben zonder verwijzing naar de PC gegaan. Bij mij kwam het ziekenfonds en mijn hospitalisatieverzekering tussen. Het was mijn PC die het aanvraagformulier voor het ziekenfonds opstelde.

 

Veel succes met je zoektocht naar informatie en je traject. :71:

 

Hopelijk verandert je forumnaam snel in Optim-E.

:48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Leuk dat je me zo enthousiast verwelkomt. Ik kom uit Nederland. Ik belde met de afdeling PC en die vertelde me dat ik een doorverwijzing moest regelen via de huisarts. Daar baalde ik wel van want ik vind mijn huisarts een beetje blind. Hij laat me maar rondlopen met mijn klachten. Doet allerlei onderzoeken die achteraf niets uitwijzen. Ik loop al meer dan 5 jaar met rug/schouder en nekklachten. Heel veel hoofdpijn...ik begon zelfs het hele traject met het labeltje Mastopathie (goedaardige pijn aan borsten). Heb van hem al syndroom van Tietze gehoord en fybromyalgie. 

 

Nee, ik weet nu zeker dat ik dit wil. Zowel vanwege lichamelijke klachten als de cosmetische kant.

 

groetjes Depri-E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Depri-E

 

 

 

Mijn bvk gaat nog gebeuren en kan je daar niet mee helpen.

Ik moest inderdaad ook een verwijsbriefje halen bij de dokter, gelukkig begreep zij mij meteen( zelfs zag ze dat ik er niet zelf over durfde te beginnen en deed zij dit)

Is er geen tweede dokter in de praktijk aanwezig dat je daar terecht kan?

Het belangrijkste is dat jij dit wil en hij dat moet begrijpen.

 

Het aanvragen bij de verzekering ging bij mij erg soepel had de goedkeuring binnen twee weken binnen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cin2,

 

Ik ga maandagochtend naar de HA voor een doorverwijzing. Ik heb geen idee hoe snel het traject dan verloopt. Nu jij de goedkeuring hebt...hoe lang uurt het dan voordat je geopereerd wordt? 

 

Op 18-8-2018 om 20:42 zei Cin2:

Hoi @Depri-E

 

 

 

Mijn bvk gaat nog gebeuren en kan je daar niet mee helpen.

Ik moest inderdaad ook een verwijsbriefje halen bij de dokter, gelukkig begreep zij mij meteen( zelfs zag ze dat ik er niet zelf over durfde te beginnen en deed zij dit)

Is er geen tweede dokter in de praktijk aanwezig dat je daar terecht kan?

Het belangrijkste is dat jij dit wil en hij dat moet begrijpen.

 

Het aanvragen bij de verzekering ging bij mij erg soepel had de goedkeuring binnen twee weken binnen.

 

 

Hoi Cin2,

 

Ik ga maandagochtend naar de HA voor een doorverwijzing. Ik heb geen idee hoe snel het traject dan verloopt. Nu jij de goedkeuring hebt...hoe lang uurt het dan voordat je geopereerd wordt? 

Gr. Marleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Depri-E

 

Na de goedkeuring werd ik al twee dagen later gebeld voor een datum voor de operatie.

Ik heb er zelf voor gekozen om de operatie datum twee en half maand later te doen, vanwege werk en wilde nog wat extra kilo’s kwijt.

 

Heb je al een idee naar welke plastische chirugh je wil gaan?

 

gr 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cin2

 

Tja goh, ik had eigenlijk nog niet eens in de gaten dat ik dat zelf kon kiezen. Dacht eigenlijk dat het ziekenhuis dat deed. 

 

Ik lees hier pas alle ervaringen en begin nu te begrijpen dat ik dat zelf in de hand heb. 

 

Ik kom uit Noord Brabant en wil graag onderzoeken hoe omgeving Tilburg er voor staat.

 

Maar ik doe het stap voor stap. Maandag eerst afspraak bij de huisarts om te kijken wat die zegt.

 

Daarnaast heb ik zoveel (en al zo lang) pijnklachten dat ik bijna niet kan geloven dat die alleen van het gewicht van mijn borsten komen. Ben dus ook een beetje bang dat mijn pijn niet weggaat na de operatie. En dat het allemaal voor niets is geweest. 

 

Heb jij ook pijnklachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Depri-E

 

Gelukkig mag je zelf kiezen naar wie je wil, ik wist dit ook niet en gelukkig heb ik een plastische chirugh gevonden die goed aan geschreven staat. Toevallig was een famillielid ook door hem geopereerd.

 

Wat voor klachten heb jij ?

Ik heb al klachten sinds dat mijn borsten begonnen te groeien en ben toen op mijn 16de geweest voor verkleining maar was nog te jong.

Mijn klachten bestaan uit nekpijn en pijn rond de schouder en mijn schouder staan iets naar voren en hierdoor ook vaak hoofdpijn en rugpijn. 

 

Gr 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wist trouwens niet zeker of al mijn klachten daarmee verholpen zouden zijn. Nek- en schouders zijn te herleiden aan het gewicht van de borsten. Zo ook mijn hoofdpijn. @Cin2Dat zijn de klachten waar ik het meest last van heb en met name na beweging. Ook gaat het 's ochtends goed maar in de loop van de dag minder. Waarschijnlijk ook vanwege naar voren zakkende schouders.

 

Mijn rugproblemen kunnen ook veroorzaakt worden door een hoge Hernia vanwege een motorongeluk 15 jaar geleden. Tja, dat kan...ik denk dan nog dat het fijner is voor mijn rug als daar niet zo'n zwaar gewicht aan hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste stap is in ieder geval gezet@Depri-E.

 

En bij de consult kan je aan de pc vragen wat hij voor je kan beteken en dan kan je beslissen. 

 

En natuurlijk kan je pijn ook ergens anders van zijn en inderdaad zal het gewicht van je borsten hier inderdaad niet bij helpen. 

 

S6 met je beslissing

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Depri-E:

Sowee! Net een brief van de afdeling plastisch chirugie gehad dat ze een lange wachtrij hebben en dat mijn eerste afspraak nog even kan duren...jammer. Geduld hebben dus!:blush:

Hoi @Depri-E - en mag jij niet bij andere PC's op consult gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Inmiddels na een hele periode radiostilte ben ik op gesprek geweest. Nu...het gaat gebeuren en wel in het Etz ziekenhuis in Tilburg door Dr. Martine van Dijk. Had direct een goed gevoel bij haar. De afspraak was een keer verzet waardoor ik niet bij Hartman masr bij haar terecht kwam. De boel gaat gelift worden en een beetje verkleind. De tepel gaat zo’n 7 cm omhoog. 

 

De goedkeuring van zorgverzekering is inmiddels binnen, dat was binnen twee weken gepiept. Ik had me ingesteld op een wachtlijst van 3 maanden maar kon toch op 8 februari al terecht. Van de schrik zitten nu al mijn rug/schouder/nekspieren vast want dat blijft de hoofdklacht. Of ik er helemaal vanaf kom door de operatie is de vraag maar alles helpt. 

 

Nu eerst nog langs anasthesie op 18 januari en dan kan het feest beginnen. 

 

Dus @best_boobie volgens mij kan de titel aangepast worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Depri-E zei:

Inmiddels na een hele periode radiostilte ben ik op gesprek geweest. Nu...het gaat gebeuren en wel in het Etz ziekenhuis in Tilburg door Dr. Martine van Dijk. Had direct een goed gevoel bij haar. De afspraak was een keer verzet waardoor ik niet bij Hartman masr bij haar terecht kwam. De boel gaat gelift worden en een beetje verkleind. De tepel gaat zo’n 7 cm omhoog. 

 

De goedkeuring van zorgverzekering is inmiddels binnen, dat was binnen twee weken gepiept. Ik had me ingesteld op een wachtlijst van 3 maanden maar kon toch op 8 februari al terecht. Van de schrik zitten nu al mijn rug/schouder/nekspieren vast want dat blijft de hoofdklacht. Of ik er helemaal vanaf kom door de operatie is de vraag maar alles helpt. 

 

Nu eerst nog langs anasthesie op 18 januari en dan kan het feest beginnen. 

 

Dus @best_boobie volgens mij kan de titel aangepast worden. 

Wat een goed nieuws @Depri-E en ik vind dat je al wat optimistischer klinkt. Hopelijk zet die trend door. Lekker aftellen naar 18 januari en dan naar 8 februari. Ik duim alvast voor je en ben benieuwd naar je verslag, het resultaat en je herstel. :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Depri-E zei:

Inmiddels na een hele periode radiostilte ben ik op gesprek geweest. Nu...het gaat gebeuren en wel in het Etz ziekenhuis in Tilburg door Dr. Martine van Dijk. Had direct een goed gevoel bij haar. De afspraak was een keer verzet waardoor ik niet bij Hartman masr bij haar terecht kwam. De boel gaat gelift worden en een beetje verkleind. De tepel gaat zo’n 7 cm omhoog. 

 

De goedkeuring van zorgverzekering is inmiddels binnen, dat was binnen twee weken gepiept. Ik had me ingesteld op een wachtlijst van 3 maanden maar kon toch op 8 februari al terecht. Van de schrik zitten nu al mijn rug/schouder/nekspieren vast want dat blijft de hoofdklacht. Of ik er helemaal vanaf kom door de operatie is de vraag maar alles helpt. 

 

Nu eerst nog langs anasthesie op 18 januari en dan kan het feest beginnen. 

 

Dus @best_boobie volgens mij kan de titel aangepast worden. 

Super!
Ik zie dat desert-rose ondertussen je titel aangepast heeft. 
Nu aftellen meid!

Alvast heel veel succes
xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Spannend hoor! Nog 10 dagen. De preoperatieve screening was helemaal ok. Ik begin nu wat rustiger te worden en vertrouw de artsen volledig. Op mijn werk ben ik een aantal zaken aan het afronden zodat ze een tijdje zonder me kunnen. Nu echt nog aftellen naar volgende week vrijdag. Van mij mag het morgen al zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super goed nieuws.  ?

Ik begrijp je met dat rustiger worden.  Ik had dit ook.  Ik had een lijstje opgemaakt wat ik moest doen. 

Gaf een zalig gevoel.  

Ga je ook vit c en zink en arcenica nemen. Ik heb dit gedaan 2 weken op voorhand.  Moet maar hier eens opzoeken.   Ik neem ze nu nog steeds in. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Pixie1 , misschien wel. Ik reageer niet zo goed op supplementen dus probeer gewoon heeeeeel gezond te eten. Vitamine c kan altijd. Zink en Arnica kan ik niet zo goed tegen. 

Ik eet volgens een fitness schema veel eiwitten en groenten en goede vetten, weinig koolhydraten. Veel drinken van thee en water. Ik heb een goede huid en genees doorgaans ook snel van wondjes. Dat stukje van het hele verhaal komt vast goed. 

 

Moet nog wel nadenken over wat ik allemaal meeneem naar het ziekenhuis. Kan je nog wel een t-shirt aankrijgen na de operatie of beter een blouse?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Pixie1 zei:

Super goed nieuws.  ?

Ik begrijp je met dat rustiger worden.  Ik had dit ook.  Ik had een lijstje opgemaakt wat ik moest doen. 

Gaf een zalig gevoel.  

Ga je ook vit c en zink en arcenica nemen. Ik heb dit gedaan 2 weken op voorhand.  Moet maar hier eens opzoeken.   Ik neem ze nu nog steeds in. ?

@Depri-E wat fijn dat je er stilaan klaar voor bent. Ik wens jou even mooie boobies als de mijne :153: en hoop dat je traject vlot zal verlopen. Ik kijk uit naar je verslag.

En vergeet niet dat al onze duimen op volle toeren gaan draaien voor jou, he. :35:

En ik denk dat @Pixie1 haar autocorrect een vergissing beging. Volgens mij moet het Arnica zijn dat je kan nemen tegen de bloeduitstortingen en zwelling (maar dat laatste weet ik niet meer zeker). Je hebt ze in druppel en in pilvorm.

Is wel terug te vinden hier op het forum hoor. Mijn PC zei daar alleen maar over: de werking ervan is niet wetenschappelijk bewezen. :42: Ik heb ze toch lekker genomen en mijn blauwe plekken velen mee, vind ik. :P Ik had zelfs een speciale steen (ijzerhoudend) die bloedingen zou tegengaan. Haha.

Nou meid, blijf lekker rustig, verwen jezelf nog wat en kijk uit naar de toekomst. :53:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Depri-E zei:

Hoi @Pixie1 , misschien wel. Ik reageer niet zo goed op supplementen dus probeer gewoon heeeeeel gezond te eten. Vitamine c kan altijd. Zink en Arnica kan ik niet zo goed tegen. 

Ik eet volgens een fitness schema veel eiwitten en groenten en goede vetten, weinig koolhydraten. Veel drinken van thee en water. Ik heb een goede huid en genees doorgaans ook snel van wondjes. Dat stukje van het hele verhaal komt vast goed. 

 

Moet nog wel nadenken over wat ik allemaal meeneem naar het ziekenhuis. Kan je nog wel een t-shirt aankrijgen na de operatie of beter een blouse?

Oeps je had het al gezien van de Arnica.

Qua kleding best allemaal dingen die vooraan open gaan. Iets over je hoofd trekken zonder hulp gaat heel moeilijk worden volgens mij. Er circuleert ergens een lijstje op het forum. En van schoenen best instappers. En topjes met spaghettibandjes ... daar kan je instappen. Daar was ik heel blij mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.