Ga naar inhoud

recht op aov alszijnde zzper na BV?


Mona

Aanbevolen berichten

hoi hoi,

Ik ben me aan het orienteren op alle aspecten van een borstvergroting en vraag me af of ik recht op aov als ik geopereerd ben, is toch nogal een kostenpost die er ook nog bijkomt. Ik begrijp uit verhalen hier dat je 2 weken zowieso niet kunt werken, maar ik werk in de zorg dus zal er wel 4 of 5 weken voor uit moeten rekken vrees ik? of nog langer? en dan is dat ook best serieus geld, vandaar mijn vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werk ook in de zorg, alleen geen zzp'er dus misschien zit er iets verschil in m.b.t. bedrijfsarts.

Wat betreft de operatie had ik geen recht op ziekteverlof of werken op arbeidstherapeutische basis omdat het een cosmetische ingreep is en je dus een verandering gaat aanbrengen die niet medisch noodzakelijk is.
Tenzij het een psychologisch aspect met zich meebrengt dan geld er wel ziekteverlof maar dat is een heel apart en lang traject. 

Omdat ik er zeker van wilde zijn dat ik absoluut niet hoefde te tillen of wat dan ook in de eerste 6 weken heb ik 6 weken vakantie opgenomen. Dit kon omdat ik altijd wel een dag (of twee) in de week heb dat ik niet op tijd naar huis kan. 
De minimum geneestijd is 6 weken, daarna was ik nog niet volledig hersteld en had ik wel recht op AT-basis werken en opbouwen in aantal uren beter melden en uitbreiden van werkzaamheden onder begeleiding van de bedrijfsarts. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.