Ga naar inhoud

beblessed : 23 oktober 2018 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

1 hour ago, beblessed said:

Goedemorgen dames, even een update.

 

Vandaag 2 weken po, dacht vanmorgen kids zijn naar school, loop even naar de ah hier, ff frisse lucht, wat beweging en broodje halen ofzo. Is niet zo ver lopen denk 10 min. 

Heenweg ging wel, terugweg was te veel, maar ja moet toch thuiskomen dus heel rustig lopen, alle tijd. Nou echt eenmaal thuis barste ik in huilen uit. Mn hele rug voelde als gebroken, mn voorgevel deed pijn niet normaal. 2 paracetamol genomen.

 

Vanacht was ook hel, ging redelijk de laatste dagen maar vandaag weer pijn vooral met opstaan.

 

Iemand een idee hoe lang dat ongeveer duurt?

 

Zal vandaag ook even een nieuwe foto plaatsen.

He wat vervelend dat je zoveel last hebt :( Ik ben nu zelf 1 week PO en merk dat ik ook te snel te veel wil doen hoor (vrouw eigen??) Zo ben ik in de supermarkt al twee keer bijna flauwgevallen, terwijl ik thuis nergens last van heb. Buiten lopen gaat gelukkig wel (kleine stukjes, max 15 minuten ofzo). Bij jou is het natuurlijk extra lastig omdat je kinderen hebt en daar moet je nou eenmaal ook een hoop voor doen. 

Probeer vooral goed naar je lichaam te luisteren en rust te pakken op de momenten dat je dat nodig hebt, ook al is dat misschien vaker dan je zou willen. Ieder lichaam geneest natuurlijk op zijn eigen tempo. En vergeet niet dat je ook heel wat achter de rug hebt, zo'n operatie en narcose en alles wat erbij komt kijken is een flinke aanslag op je conditie! 

 

Heel veel sterkte! En ben benieuwd naar je foto :D 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, beblessed said:

@Marg23 wat een eng idee om bijna flaiw te vallen, was er wel iemand bij je of was je alleen?

 

Ja heel lastig om weinig te doen als je je 'oke' voelt. Alleen voel je het daarna net zo hard terug. 

 

Heb het idee dat ik al bijna niks doe :rolleyes:

Mijn vriend was erbij gelukkig, dus die heeft me vastgehouden haha. 

Het idee van bijna niks doen is vaak relatief he. Vaak doe je toch meer dan je denkt. Ff gauw hier is pakken, ff gauw dit doen. En als je dan bekijkt wat het allemaal bij elkaar is, is het toch best veel ;) Niks doen is super lastig... 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames, hebben jullie ook nog steeds rugpijn?

 

Elke ochtend als ik wakker word dan voel ik mn rechterborst heel erg, als ik dan overeind kom dat schiet het in mn rug, alsof ie gebroken is, ademhalen gaat dan even moeilijk omdat bij elke ademhaling mn linkerborst en rug echt bega veel pijn doen. In de loop vd middag gaat het meestal wel weer dan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Blabla1980 zei:

Slaap je nog steeds alleen op je rug? dan is t misschien daarvan. Ik slaap ook alweer op mn zei dus van mn rug geen last weer. Wel elke morgen heel zwaar gevoel in 1 van mn borsten, die is vanaf het begin af aan al degene waar ik t meest last van heb.

 

 

Ja slaap nog op mn rug. 

Ik probeer wel op mn zij te liggen maar omdat de linkerborst nog gevoelig is en mn arm daar dan half op ligt draai ik toch maar weer op mn rug. 

 

Merk ook als ik op mn zij lig ff en dan naar mn rug draai dat die linkerborst dan soort van verkrampt.

 

Maak me al druk of er iets met mn longen is omdat in met wat dieper inademen pijn in mn rug heb. Maar ja verder hoest ik niet oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah ja dat ken ik wel..als je een kussen op je heup legt kunt je daar je arm opleggen zodat hij niet op je borst ligt ;)

en met terugdraaien duwde ik in t begin een klein kussen tegen de pijnlijke borst en draaide zo terug (geleerd van mijn keizersnede tijdperk :D)

 

Dat dieper ademhalen kan echt wel gewoon een spiertje zijn hoor, ik zou me niet te druk maken :)

mischien een lekkere rugmassage vragen ;)

 

Maargoed, dat hele bv verhaal werkt wel op je hoofd he, denk zovaak..'oe zal dit wel goed zijn' of, 'dit voelt raar'

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou 3 weken po en mn linksborst waar ik continu last van heb wordt minder. Recht waar ik helemaal geen last van heb doet nou echt mega pijn sinds gister. Baal er wel van, misschien dat die kant nou begint te genezen/zakken?

 

Ook mn rug is echt killing :23:

 

Volgende week moet ik weer beginnen te werken, ben benieuwd hoe dat gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@beblessed hee hallo las dat je zoveel last had van je rug?! Slaap je nog rechtop of al een beetje liggend? Misschien een tip had zelf ook zo mega veel rugpijn tot aan huilends toe, maar had een zwangerschapskussen en had 2 hoofdkussens tegen elkaar en daaronder het zwangershapskussen gelegd, lag dus wel wat platter maar met me schouderbladen en schouders lag ik zeg maar op het Voedingskussens waardoor ik ook klein beetje schuiner kon liggen waardoor de druk niet steeds op een plek van me rug zat en meer kon bewegen kwa lig positie. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Ellen1997 zei:

@beblessed hee hallo las dat je zoveel last had van je rug?! Slaap je nog rechtop of al een beetje liggend? Misschien een tip had zelf ook zo mega veel rugpijn tot aan huilends toe, maar had een zwangerschapskussen en had 2 hoofdkussens tegen elkaar en daaronder het zwangershapskussen gelegd, lag dus wel wat platter maar met me schouderbladen en schouders lag ik zeg maar op het Voedingskussens waardoor ik ook klein beetje schuiner kon liggen waardoor de druk niet steeds op een plek van me rug zat en meer kon bewegen kwa lig positie. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Ik slaap al liggend, beetje op mn zij al maar merk dat ik snachts paar keer wakker word en dan toch weer op mn rug lig. 

 

Heb geen voedingskussen helaas, maar ziet er wel comfortabel uit!

 

Net maar weer pijnstillers genomen, vanavond gaat mn vriend proberen zittend te masseren en tijgerbalsem smeren, hopelijk helpt dat iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super vervelend van je rugpijn. Heb niet echt tips voor je, maar merk bij mezelf wel dat ik last krijg als mijn borstband niet goed zit. Hij moet aan de achterkant redelijk laag op je rug zitten, dat scheelt veel. 

 

Hopelijk helpt de massage ook een beetje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, beblessed said:

Hoi dames, mijn littekens zijn nou aan het opdrogen enz, echter had ik vanmorgen 1 klein plekje rozekleurig vocht op mn gaasje. Kan dat kwaad of komt dat omdat de korstjes er een beetje afgaan doordat de droog zijn?

Dat klinkt als nog een klein beetje wondvocht, en dat is niet erg. Zo lang het niet pussig of bloederig is, is het niet erg :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rugpijn, heel vervelend .. Misschien helpt het om eens een uurtje tegen een warme kruik aan te gaan zitten met de pijnlijke plek, ik doe dat ook het ontspant .. 

Als ik in bed ga liggen schik ik de kussens trapsgewijs zo dat er geen overgang voelbaar is in mijn rug, dat wil ook ongemakken voorkomen, een kussen in de knieholte zo dwing je je rug te ontspannen .. Heel veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schrijft dr. Straten trouwens ook iets voor van medicatie? Zoals antibiotica of pijnstillers die je niet zo kan kopen? 

Want las op de papieren enkel advies voor paracetamol en ibuprofen en nog iets anders, allemaal pijnstillers waar je geen voorschrift voor nodig hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Kelly_E zei:

Schrijft dr. Straten trouwens ook iets voor van medicatie? Zoals antibiotica of pijnstillers die je niet zo kan kopen? 

Want las op de papieren enkel advies voor paracetamol en ibuprofen en nog iets anders, allemaal pijnstillers waar je geen voorschrift voor nodig hebt. 

 

Ja als je geopereerd bent krijg je een briefje mee voor pijnstillers

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, beblessed zei:

 

Ja als je geopereerd bent krijg je een briefje mee voor pijnstillers

@beblessed en welke heeft hij voor jou voorgeschreven? Wil namelijk even informeren dan bij de tante van mijn vriend (zij is verpleegster) omdat ik ook niet weet of met een voorschrift van Nederland in België terecht kan:106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Kelly_E zei:

@beblessed en welke heeft hij voor jou voorgeschreven? Wil namelijk even informeren dan bij de tante van mijn vriend (zij is verpleegster) omdat ik ook niet weet of met een voorschrift van Nederland in België terecht kan:106:

Het handigste is om degene die je komt ophalen direct daar even naar de lokale apotheek te laten gaan! Zodra je klaar bent met de operatie krijg je het recept en diegene kan het dan direct ophalen, mijn moeder was denk echt een kwartiertje weg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, rtx zei:

Het handigste is om degene die je komt ophalen direct daar even naar de lokale apotheek te laten gaan! Zodra je klaar bent met de operatie krijg je het recept en diegene kan het dan direct ophalen, mijn moeder was denk echt een kwartiertje weg 

@rtx goed idee! Kan het even voor de operatie vragen dan weet mijn vriend wat te doen terwijl hij moet wachten ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eerste werkdag achter de rug, paar uurtjes. Morgen weer volle dag.

Ging op zich goed, even onwennig allemaal, borstband omgehouden. 

 

Op gegeven moment kreeg ik erg last van mn rug, dus benieuwd hoe dat morgen gaat.

 

Alles begon ook te jeuken enz maar kon niet even achter de kassa aan mn boobies krabben of wrijven :4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2018 om 08:47, Kelly_E zei:

@beblessed en welke heeft hij voor jou voorgeschreven? Wil namelijk even informeren dan bij de tante van mijn vriend (zij is verpleegster) omdat ik ook niet weet of met een voorschrift van Nederland in België terecht kan:106:

Ik ben geholpen in België, en dus ook diverse dingen voorgeschreven, antibiotica heb ik in België gehaald en paracetamols in NL aangezien deze ontzettend duur zijn in België.Rekening ingediend bij CZ en alles terug gekregen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, beblessed zei:

Vandaag eerste werkdag achter de rug, paar uurtjes. Morgen weer volle dag.

Ging op zich goed, even onwennig allemaal, borstband omgehouden. 

 

Op gegeven moment kreeg ik erg last van mn rug, dus benieuwd hoe dat morgen gaat.

 

Alles begon ook te jeuken enz maar kon niet even achter de kassa aan mn boobies krabben of wrijven :4:

Na hoeveel weken ben jij weer aan werk gegaan?Kassa werkzaamheden zijn echt niet lichte werkzaamheden,met draaien, trekken,duwen etc.Ik mag dit echt niet van mijn chirurg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.