Ga naar inhoud

Hoe en wanneer weer douche?!


Kramp

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Kramp:

Meiden! Wanneer mag je weer douche na een bv? En hoe doe je dat 't best zonder dat de wond nat wordt? 

 

Pc’s denken daar verschillend over dus ik zou het echt even navragen bij je eigen pc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Kramp:

Meiden! Wanneer mag je weer douche na een bv? En hoe doe je dat 't best zonder dat de wond nat wordt? 

Ik mocht na 3 dagen douchen en houd mijn postoperatieve BH aan tot mijn hechtingen er volgende week uit zijn. Ik douche dus tot aan mijn bh hahaha, zodat de hechtingen/ wond droog blijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht na 2 dagen weer douchen, zonder bh maar wel de wonden droog houden. Ik weet niet of je een partner heb, maar ik heb de mijne gevraagd om me te douchen met de losse douche kop die we hebben haha ! (En dan tot aan m’n middel, daarboven met een washand !) Dat heeft ‘ie ongeveer een week gedaan, daarna kon ik zelf de douchekop vasthouden en bewegen. XX 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel echt een heel goed idee! 

1 uur geleden zei gastmama:

Ligt aan je pc, ik deed tot ik echt mocht douchen op een krukje zittend mijn tug en benen laten douchen door mijn man. Als laatste deed ik mijn hooft achterover en dan deed hij mijn haren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei fleurrosita:

Ik mocht na 2 dagen weer douchen, zonder bh maar wel de wonden droog houden. Ik weet niet of je een partner heb, maar ik heb de mijne gevraagd om me te douchen met de losse douche kop die we hebben haha ! (En dan tot aan m’n middel, daarboven met een washand !) Dat heeft ‘ie ongeveer een week gedaan, daarna kon ik zelf de douchekop vasthouden en bewegen. XX 

Hoe deed jij dat dan met je haren! M'n man wil mij sowieso helpen maar vind het altijd zo lekker als ik mijn haar gewassen heb 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Kramp:

Hoe deed jij dat dan met je haren! M'n man wil mij sowieso helpen maar vind het altijd zo lekker als ik mijn haar gewassen heb 

Daarvoor heb ik mijn mama lief aangekeken ... zij heeft het toen 2x in bad voor me gewassen (het was echt een grote kliederboel in de badkamer... dat wel ) en daarna ingevlochten zodat ik er ff tegen aan kon... daarna zat er wel echt dik een week tussen voordat ik het weer zelf kon wassen. (Wat ik pas heb gedaan nadat de pleisters eraf waren en de hechtingen geknipt dus met 2 weken) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi! Ik mocht de dag na de operatie weer douchen. Ik heb toen elke dag 2x gedoucht. Er zat bij mij wel waterafstotende tape over de pleisters, die er na een week af ging. Voor zover ik weet is alles gewoon goed gegaan met de wonden (ik heb er in ieder geval niks negatiefs over gehoord). Mijn haar wassen doe ik door helemaal als een soort holbewoner voorover gebukt te gaan staan en op z'n kop shampoo in mn haar te doen en af te spoelen. Niet echt relaxed voor je nek, maar zo voorkom je wel dat je ellebogen boven je schouders uit komen. Als je zoals ik een beetje preuts bent en liever niet hebt dat een familielid je helpt, dan is dit wel een goede methode. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht de dag erna weer douchen. Mijn man heeft toen m'n rug en benen afgedroogd voor me.

Mijn haar had ik voor de vakantie laten invlechten (strak op m'n hoofdhuid) zodat ik daar de eerste week niet naar om hoefde te kijken, dat heb ik uiteindelijk anderhalve week laten zien. 

Erna heb ik m'n haar zelf gewassen. Ik lette er op dat m'n ellebogen niet boven m'n schouders kwamen en deed m'n hoofd (oor naar je schouder) naar de zijkant en naar voren (kin op je borst) zodat ik makkelijker bij m'n haar kon. 

M'n man deed het dan daarna kammen en in een knotje haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.