Ga naar inhoud

MeMarley : 17 oktober 2018 : Dr. Fresow : Bauland Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo!! Ik kijk nu al een weekje rond op dit forum maar heb me nog niet officieel voorgesteld in het voorsteltopic dus bij deze. Ik ben 31 jaar en trotse mama van twee lieve kindjes van 2 en 4 jaar. Voor de zwangerschap had ik een mooie, volle 70D. Na de zwangerschap is dit een lege 70C geworden. Ik had meteen na mijn eerste zwangerschap de wens om hier iets mee te doen maar heb gewacht tot ik een kinderwens meer had voor ik echt stappen ben gaan ondernemen. Vorige week heb ik eerst een consult gehad bij de ATS kliniek. Hier is mij een ronde Eurosilicone achter de spier geadviseerd van 350 cc. Een dag later in Belgie bij Dr. Verdonck geweest bij de Belgian breast Clinic. Super fijn gesprek gehad. Ook hij adviseerde ronde (appel-peer) protheses van mentor of Motiva. Dr. Verdonck wil ze dual plane plaatsen. Ik sport graag en kan dit zo ook blijven doen (na de herstelperiode uiteraard) Ik twijfel qua maat en merk nog dus ik ga 28 augustus nogmaals passen. 

Tips en ervaringen over de verschillende merken zijn dus ook welkom! Ik merk wel dat ik het het ene moment doodeng vind en het andere moment niet kan wachten tot het zover is. Herkenbaar? 

Nou...tot zover mijn voorstelrondje. Ik hoop jullie allemaal te spreken. 

Liefs, MeMarley

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 143
  • Created
  • Laatste Reactie

Hee dames, hoe is jullie gevoel bij Faceland? Ik vind ze zo onbereikbaar. Hier bedoel ik mee dat je eerst een consult krijgt met een consulent en dan nog een keer terug kan komen om de pc te spreken. Bij de meeste klinieken plannen ze deze twee samen of spreek je zelfs alleen de pc. Aangezien ik al een aantal consulten bij andere klinieken achter de rug voelt het eerste consult met de consulent nutteloos omdat zij ook niet degene is die me ook echt opereert en ik wil weten hoe het gevoel bij de arts is. Ik ben wel erg benieuwd naar dr. Jansen aangezien ik veel goede verhalen over hem lees. Hij opereert alleen niet via bauland zelf. En hoe gaat het met het plannen voor een operatiedatum? Is er bij Faceland een lange wachtrij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MeMarley ik heb ze nooit zo ervaren, maar kan het wel begrijpen dat je het vervelend vindt om eerst een consulente te spreken. Maarja eerlijk is eerlijk je betaald daardoor gewoon een stuk minder. 

 

Hoe positief iedereen is over faceland, ik wil je 1 ding meegeven: laat je opereren waar jij je goed bij voelt! Recensies van anderen zijn natuurlijk ook belangrijk, maar jij moet er 100% achter staan. Anders ga je alleen maar twijfelen of onzeker worden. Ik heb ze nooit gehoord over een wachtlijst. Kon geopereerd worden op de dag dat ik wilde, ze hadden toen toevallig nog 1 plekje. Ik weet wel dat je bij bepaalde artsen daar iets langer moet wachten dan bij anderen. Puur omdat er dan veel om hen gevraagd wordt.

 

ik heb ook verschillende consulten gehad, maar hoer bij faceland wist ik zeker dat ik het resultaat kon krijgen dat ik wilde.

 

lastig die keuze voor je meid. Volg je gevoel!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind het echt heel lastig! Ik vond Verdonck een hele fijne arts. Groot nadeel vind ik wel dat je bij hem de eerste twee weken verband om moet houden en een borstwand en bij de meeste anderen krijg je gewoon een sport bh aan. Gek he? Dat dat zo veel verschilt per pc? Over Jansen hoor ik ook zo veel goede dingen dat ik daar op voorhand al een goed gevoel bij heb. Faceland is wel echt een stuk goedkoper he? Ik heb bij bauland gevraagd of Jansen ook voor hun kan opereren maar hij is puur via Faceland, terwijl de meeste artsen die bij bauland werken ook voor Faceland opereren. Over pc Bodde van bauland lees ik weinig maar wat ik lees is goed. Verder weet ik niet zo goed waar ik nog moet zoeken en kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha oke...ik heb toch maar een eerste consult gepland bij Faceland. Blijft een beetje in mijn hoofd rondspoken en dan moet je er iets mee doen toch? Ga volgende week dinsdag op eerste consult in Eindhoven. Alleen, maar dat kan wel bij zo’n eerste consult denk ik zo! Als ik voor een tweede consult ga neem ik mijn man wel mee. Pas je ook verschillende protheses bij het eerste consult?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei MeMarley:

Ik probeer toch maar een afspraak te maken. Dan kan ik met zekerheid zeggen wat mijn gevoel is. Is het tweede consult met de arts wel al in Mill?

Ik vond juist t 1e consult heel erg fijn en uitgebreid. Ze legde alles heel duidelijk en rustig uit ook dmv een slideshow. Gaf ook advies. 2e consult was juist heel erg snel met dr Jansen. Ik was vanuit amsterdam 1.5 u gereden voor een consult wat 10 min duurde. En toch had ik er een goed gevoel bij. Alles zag er netjes uit. Dr Jansen is een hele aardige man en probeert je op je gemak te stellen en kijkt naar wat je wilt en adviseert of dat kan of niet. Maar je moet idd op je gevoel afgaan. Want ik ging ook af op goede recensies van anderen over Cosmed. En ik voelde mij toch prettiger bij Faceland. Dus het is echt per persoon verschillend. Dus volg je gevoel. Ik heb iig geen spijt dat ik bij Faceland ben geweest. Mijn controle na 6 weken mag ook in Utrecht. Had liever Schiphol gewild maar daar was geen plek op de dag dat ik wilde. Dus Utrecht was dichtste bij. 

 

Dus ga op je gevoel af. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei MeMarley:

Haha oke...ik heb toch maar een eerste consult gepland bij Faceland. Blijft een beetje in mijn hoofd rondspoken en dan moet je er iets mee doen toch? Ga volgende week dinsdag op eerste consult in Eindhoven. Alleen, maar dat kan wel bij zo’n eerste consult denk ik zo! Als ik voor een tweede consult ga neem ik mijn man wel mee. Pas je ook verschillende protheses bij het eerste consult?

Hoi @MeMarley,

 

Ik heb mijn datum op 17 september, ook via Faceland. Ik krijg net zoals @fitgirlkim Ergonomix, alleen ik iets meer cc. 450 full. Ik ben 1.77 en weeg 73 kilo.

Mijn pc is Lydia Oostveen Bol. Helaas is er tijdens het gesprek weinig besproken over de ergonomix maar heb uiteindelijk voor dit type gekozen i.v.m. de goede verhalen op dit forum.

Ik heb wel de gewone Silksurface plus gepast en twijfelde toen tussen de 380 cc demi of de 450 cc full. Ik denk.dat de ergonomix iets minder bol is dan de silksurface plus en dat is precies wat ik wil.

Lastig he al die keuzes, het is ook niets iets wat tijdelijk is maar er toch voor langer termijn moet zitten.

Heel veel succes in je zoektocht! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei MeMarley:

@Chel1977 ik snap het helemaal. Ik durf ook niet zo goed om foto’s online te zetten. Welke Motiva heb jij? Ergonomix of progressive? Hoeveel maten ben je omhoog gegaan? 

Ik heb type Silksurface plus. Ik heb nog geen idee hoeveel maten ik omhoog ben gegaan. Dat konden zij mij niet zeggen omdat het verschilt per persoon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei MeMarley:

Oo voor jou ook spannend @Yvonne1977 In eerdere consulten kwam er bij mij 325 of 350 progressive plus uit van Motiva of mentor. Dual plane geplaatst. Twijfel nog een beetje over de maat. Heb nu 70c maar weinig volume door twee zwangerschappen. Hoe lang van tevoren heb jij de afspraak gepland? 

Hey @MeMarley, misschien een idee om je eigen topic te openen met allerlei vragen. Dit is het topic van @fitgirlkim met haar verslagen, tenzij ze er geen moeite meemee heeft natuurlijk. Maar je kan dan in je eigen topic je eigen twijvels, vragen, ervaringen delen en stellen. Dat is volgens mij meer de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei MeMarley:

Je hebt ook helemaal gelijk @Yvonne1977! Sorry @fitgirlkim!! Kwam eigenlijk hier uit omdat ze ook door Jansen is geopereerd! Ik ga switchen maar blijf hier gezellig meelezen!! 

En ik bedoel natuurlijk twijfels... hahaha okidoki. Als je eigen topic hebt geef me even een seintje dan kan ik daar reageren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yvonne1977 ik moest even zoeken maar ik had al een voorstel topic :D

 

ik ben dus al bij Verdonck geweest en ga nu nog even wat dichter bij huis kijken. Bij bauland en Faceland.

faceland dus puur vanwege dr. Jansen. Ik lees zoveel goede verhalen over hem.

 

nu nog de twijfel mentor en Motiva. En ik lees zoveel verschillende soorten Motiva. Had jij nu de silksurface?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei MeMarley:

@Yvonne1977 ik moest even zoeken maar ik had al een voorstel topic :D

 

ik ben dus al bij Verdonck geweest en ga nu nog even wat dichter bij huis kijken. Bij bauland en Faceland.

faceland dus puur vanwege dr. Jansen. Ik lees zoveel goede verhalen over hem.

 

nu nog de twijfel mentor en Motiva. En ik lees zoveel verschillende soorten Motiva. Had jij nu de silksurface?

Hey @MeMarley,

 

Ik zal me eerst ff voorstellen, ik ben Yvonne, trotse mama van een bijna 3 jarige en ook ik heb gewacht totdat ik volledig klaar was met borstvoeding en mijn borsten weer de oude vorm hadden aangenomen. Voor mijn zwangerschap was het een volle a, weinig maar vol. Nu een lege b met het volume meer onderin.

Afijn ik weet inmiddels zeker dat we niet meer voor een tweede kindje gaan. Na de zwangerschap veel afgevallen door sport maar nu het kersje op de taart. Ik ga voor ergonomix omdat deze heel natuurlijk ogen, de meest natuurlijke vorm. De gel is iets kostbaarder dus je betaald wel iets meer dan de normale Motiva. Wij wonen in zuid holland dus de afspraken heb ik in FaceLand Schiphol gehad en de operatie is eenmalig een keer verder rijden.

Woon je in het zuiden van Nederland? Omdat je ook in Belgie bent geweest.

En volgens mij zijn er niet echt wachtlijsten bij FaceLand, maar Gabriel Jansen is wel erg geliefd.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die zwangerschappen he?? Super leuk en bijzonder maar voor je borsten is het in veel gevallen niet zo best...ik sport ook graag en voor mij is het ook de kers op de taart! 

 

Ik woon inderdaad in het zuiden. Half uurtje bij Mill vandaan. Anderhalf uur rijden naar dokter Verdonck. Is allebei dus goed te doen. Dr. Verdonck heeft ook heel goede resultaten zag ik. Hij adviseerde mij de progressive plus geloof ik (hij noemt het de appel, appel/peer of de peer). De progressive plus is de appel/peer begreep ik hier op het forum. Deze geeft net weer wat meer volume. Volgens mij was de ergonomix de peer en hij gaf aan dat ik dan bovenin minder volume zou krijgen dan ik zou willen. De appel vind ik te rond. 

 

Wanneer word je geopereerd? 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei MeMarley:

Ja die zwangerschappen he?? Super leuk en bijzonder maar voor je borsten is het in veel gevallen niet zo best...ik sport ook graag en voor mij is het ook de kers op de taart! 

 

Ik woon inderdaad in het zuiden. Half uurtje bij Mill vandaan. Anderhalf uur rijden naar dokter Verdonck. Is allebei dus goed te doen. Dr. Verdonck heeft ook heel goede resultaten zag ik. Hij adviseerde mij de progressive plus geloof ik (hij noemt het de appel, appel/peer of de peer). De progressive plus is de appel/peer begreep ik hier op het forum. Deze geeft net weer wat meer volume. Volgens mij was de ergonomix de peer en hij gaf aan dat ik dan bovenin minder volume zou krijgen dan ik zou willen. De appel vind ik te rond. 

 

Wanneer word je geopereerd? 

 

Groetjes!

De silksurface plus zit volgens mij een beetje tussen de gewone ronde en ergonomix in. Ergonomix is meer vergelijkbaar met een anatomische. De ergonomix is wel gewoon een ronde prothese.

Ik wil juist niet TE bol, maar heb wel de ergonomix full gekozen, die is weer wat boller dan de demi. Zo veel wensen zoveel smaken :wub:.

Mijn datum is nog steeds 17 september hahaha had ik al eerder een je doorgegeven.

Maar ik had dat ook hoor je leest zo veel hier dat je soms niet meer weet welk stukje tekst bij wie hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O haha! Dat was ik vergeten. Je krijgt inderdaad zoveel informatie van zoveel verschillende mensen. Ik wil ook niet te bol hoor maar wel meer volume bovenin. Bij de vorige consulten wist ik überhaupt niet van al die verschillen. De volgende keren eens even goed over doorvragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei best_boobie:

Hoi @MeMarley
Ik heb de hele rij berichten van jou, uit het topic van @fitgirlkim gehaald en hier in je eigen topic geplaatst.. Zo kun je dingen ook nog terug vinden :)

Het is niet zo dat je niet mag reageren op andermans topics, alleen, als het over je eigen dingetjes gaat, is het beter om het hier te plaatsen :) 

xx BB

Hee @best_boobie! Helemaal top! Thanks!!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei MeMarley:

@fitgirlkim las ik nou dat jij voorafgaand aan de operatie vitamine nam? Zo ja, welke was dat?

Ja dat klopt! Ik neem sowieso altijd al een multivitamine. Hier op het forum las ik van meiden die geen pijn hadden en geen blauwe plekken na het gebruik van: vitamine c, zink en magnesium. Ik had zoiets van baat het niet dan schaad het niet. Alles geslikt een maand van te voren en gewoon van kruidvat huismerk. En wat denk je? Ook ik geen pijn en geen blauwe plek te bekennen. Ik doe nu alweer alles behalve tillen en armen hoger dan mijn schouders. Zeker een aanrader voor iedereen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.