MeMarley

MeMarley : 17 oktober 2018 : Dr. Fresow : Bauland Kliniek

Recommended Posts

Hallo!! Ik kijk nu al een weekje rond op dit forum maar heb me nog niet officieel voorgesteld in het voorsteltopic dus bij deze. Ik ben 31 jaar en trotse mama van twee lieve kindjes van 2 en 4 jaar. Voor de zwangerschap had ik een mooie, volle 70D. Na de zwangerschap is dit een lege 70C geworden. Ik had meteen na mijn eerste zwangerschap de wens om hier iets mee te doen maar heb gewacht tot ik een kinderwens meer had voor ik echt stappen ben gaan ondernemen. Vorige week heb ik eerst een consult gehad bij de ATS kliniek. Hier is mij een ronde Eurosilicone achter de spier geadviseerd van 350 cc. Een dag later in Belgie bij Dr. Verdonck geweest bij de Belgian breast Clinic. Super fijn gesprek gehad. Ook hij adviseerde ronde (appel-peer) protheses van mentor of Motiva. Dr. Verdonck wil ze dual plane plaatsen. Ik sport graag en kan dit zo ook blijven doen (na de herstelperiode uiteraard) Ik twijfel qua maat en merk nog dus ik ga 28 augustus nogmaals passen. 

Tips en ervaringen over de verschillende merken zijn dus ook welkom! Ik merk wel dat ik het het ene moment doodeng vind en het andere moment niet kan wachten tot het zover is. Herkenbaar? 

Nou...tot zover mijn voorstelrondje. Ik hoop jullie allemaal te spreken. 

Liefs, MeMarley

Hee dames, hoe is jullie gevoel bij Faceland? Ik vind ze zo onbereikbaar. Hier bedoel ik mee dat je eerst een consult krijgt met een consulent en dan nog een keer terug kan komen om de pc te spreken. Bij de meeste klinieken plannen ze deze twee samen of spreek je zelfs alleen de pc. Aangezien ik al een aantal consulten bij andere klinieken achter de rug voelt het eerste consult met de consulent nutteloos omdat zij ook niet degene is die me ook echt opereert en ik wil weten hoe het gevoel bij de arts is. Ik ben wel erg benieuwd naar dr. Jansen aangezien ik veel goede verhalen over hem lees. Hij opereert alleen niet via bauland zelf. En hoe gaat het met het plannen voor een operatiedatum? Is er bij Faceland een lange wachtrij?

@MeMarley ik heb ze nooit zo ervaren, maar kan het wel begrijpen dat je het vervelend vindt om eerst een consulente te spreken. Maarja eerlijk is eerlijk je betaald daardoor gewoon een stuk minder. 

Hoe positief iedereen is over faceland, ik wil je 1 ding meegeven: laat je opereren waar jij je goed bij voelt! Recensies van anderen zijn natuurlijk ook belangrijk, maar jij moet er 100% achter staan. Anders ga je alleen maar twijfelen of onzeker worden. Ik heb ze nooit gehoord over een wachtlijst. Kon geopereerd worden op de dag dat ik wilde, ze hadden toen toevallig nog 1 plekje. Ik weet wel dat je bij bepaalde artsen daar iets langer moet wachten dan bij anderen. Puur omdat er dan veel om hen gevraagd wordt.

ik heb ook verschillende consulten gehad, maar hoer bij faceland wist ik zeker dat ik het resultaat kon krijgen dat ik wilde.

lastig die keuze voor je meid. Volg je gevoel!

Ja ik vind het echt heel lastig! Ik vond Verdonck een hele fijne arts. Groot nadeel vind ik wel dat je bij hem de eerste twee weken verband om moet houden en een borstwand en bij de meeste anderen krijg je gewoon een sport bh aan. Gek he? Dat dat zo veel verschilt per pc? Over Jansen hoor ik ook zo veel goede dingen dat ik daar op voorhand al een goed gevoel bij heb. Faceland is wel echt een stuk goedkoper he? Ik heb bij bauland gevraagd of Jansen ook voor hun kan opereren maar hij is puur via Faceland, terwijl de meeste artsen die bij bauland werken ook voor Faceland opereren. Over pc Bodde van bauland lees ik weinig maar wat ik lees is goed. Verder weet ik niet zo goed waar ik nog moet zoeken en kijken...

Ik probeer toch maar een afspraak te maken. Dan kan ik met zekerheid zeggen wat mijn gevoel is. Is het tweede consult met de arts wel al in Mill?

Haha oke...ik heb toch maar een eerste consult gepland bij Faceland. Blijft een beetje in mijn hoofd rondspoken en dan moet je er iets mee doen toch? Ga volgende week dinsdag op eerste consult in Eindhoven. Alleen, maar dat kan wel bij zo’n eerste consult denk ik zo! Als ik voor een tweede consult ga neem ik mijn man wel mee. Pas je ook verschillende protheses bij het eerste consult?

Ik vond juist t 1e consult heel erg fijn en uitgebreid. Ze legde alles heel duidelijk en rustig uit ook dmv een slideshow. Gaf ook advies. 2e consult was juist heel erg snel met dr Jansen. Ik was vanuit amsterdam 1.5 u gereden voor een consult wat 10 min duurde. En toch had ik er een goed gevoel bij. Alles zag er netjes uit. Dr Jansen is een hele aardige man en probeert je op je gemak te stellen en kijkt naar wat je wilt en adviseert of dat kan of niet. Maar je moet idd op je gevoel afgaan. Want ik ging ook af op goede recensies van anderen over Cosmed. En ik voelde mij toch prettiger bij Faceland. Dus het is echt per persoon verschillend. Dus volg je gevoel. Ik heb iig geen spijt dat ik bij Faceland ben geweest. Mijn controle na 6 weken mag ook in Utrecht. Had liever Schiphol gewild maar daar was geen plek op de dag dat ik wilde. Dus Utrecht was dichtste bij. 

Dus ga op je gevoel af. 

@Chel1977 ik snap het helemaal. Ik durf ook niet zo goed om foto’s online te zetten. Welke Motiva heb jij? Ergonomix of progressive? Hoeveel maten ben je omhoog gegaan? 

Hoi @MeMarley,

Ik heb mijn datum op 17 september, ook via Faceland. Ik krijg net zoals @fitgirlkim Ergonomix, alleen ik iets meer cc. 450 full. Ik ben 1.77 en weeg 73 kilo.

Mijn pc is Lydia Oostveen Bol. Helaas is er tijdens het gesprek weinig besproken over de ergonomix maar heb uiteindelijk voor dit type gekozen i.v.m. de goede verhalen op dit forum.

Ik heb wel de gewone Silksurface plus gepast en twijfelde toen tussen de 380 cc demi of de 450 cc full. Ik denk.dat de ergonomix iets minder bol is dan de silksurface plus en dat is precies wat ik wil.

Lastig he al die keuzes, het is ook niets iets wat tijdelijk is maar er toch voor langer termijn moet zitten.

Heel veel succes in je zoektocht! 

Oo voor jou ook spannend @Yvonne1977 In eerdere consulten kwam er bij mij 325 of 350 progressive plus uit van Motiva of mentor. Dual plane geplaatst. Twijfel nog een beetje over de maat. Heb nu 70c maar weinig volume door twee zwangerschappen. Hoe lang van tevoren heb jij de afspraak gepland? 

Ik heb type Silksurface plus. Ik heb nog geen idee hoeveel maten ik omhoog ben gegaan. Dat konden zij mij niet zeggen omdat het verschilt per persoon. 

@Chel1977Wat is het verschil tussen de silksurface plus en de progressive plus? Ik weet dat de ergonomix meer de vorm van de natuurlijke borst aanneemt maar de silksurface ken ik niet

Hey @MeMarley, misschien een idee om je eigen topic te openen met allerlei vragen. Dit is het topic van @fitgirlkim met haar verslagen, tenzij ze er geen moeite meemee heeft natuurlijk. Maar je kan dan in je eigen topic je eigen twijvels, vragen, ervaringen delen en stellen. Dat is volgens mij meer de bedoeling.

En ik bedoel natuurlijk twijfels... hahaha okidoki. Als je eigen topic hebt geef me even een seintje dan kan ik daar reageren!