Ga naar inhoud

DoubleD : 19 november 2018 : Dr. van Not : Zeelandcare


Aanbevolen berichten

Hoi lieve meiden,

 

lang niet geweest hier, wissel gehad in 2015 en in dec 2016 bevallen van Mn derde.

Onverwacht toch nog een kindje mogen verwelkomen in ons gezin. Geen borstvoeding gegeven mede door de start v Mn kindje, maar wel heftige stuwing gehad (was er ziek van)

Tot enkele maanden geleden geen klachten. Heel blij met Mn borsten.

Tot ik een aantal keer wakker ben geworden op Mn buik met

vreselijke pijn in Mn borsten. Alsof ze eraf scheurden. Zo zeer. Na opstaan niks meer aan de hand. Tot vorige week. Begon Mn borsten een goed te voelen en ze voelen weer als ronde harde ballen. Veel knobbeltjes en ribbelig overal maar aan beiden kanten gelijk waardoor ik niet egt kan zeggen daar zit een duidelijke afwijkende knobbel. Maar nu sinds paar dagen ook een deuk in Mn tepelhof en Mn tepel ingetrokken. Als ik er aan zit komt ie wel weer naar buiten. Nu heb ik de 17e een consult bij Mn pc omdat ik Mn oogleden wil laten doen maar er is nu ook tijd gereserveerd voor Mn borsten. Ook wordt er voor die tijd een echo gemaakt, pas donderdag kan hij deze opvragen ivm zn werkdagen. Zou eerst via huisarts gaan maar die belden weer dat het via Mn pc moet als ik daar ook op consult ga om alles verder te bespreken. Natuurlijk ook gedacht aan borstkanker ivm die deuk en ingetrokken tepel maar de huisarts zei dat die kans klein is vanwege t implantaat boven op t weefsel... kapselvorming leek m waarschijnlijker.

Het doet soms zeer, brand regelmatig. Straalt wat door naar Mn oksel, schouder.

wat denken jullie? Herkenbaar voor iemand? Heel internet uitgespit maar vind vrij weinig erover

Wel stukje over kapselvorming en deukjes in de borst / vervorming ed

toch benieuwd naar jullie ervaring tips en adviezen

daarin meegenomen dat het om de omstreden silimed prothesen gaat

zou er garantie op zitten?

eruit halen zal wel vergoed worden maar de wissel zelf?

 

lees graag v jullie terug

ook egt benieuwd hoe t jullie vergaan afgelopen jaren!

 

liefs

doubled

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 170
  • Created
  • Laatste Reactie

Nu er eigenlijk niemand dit herkent wordt Mn angst gevoed

 

is t borstkanker.. ik kan t bijna niet meer loslaten en dan duurt wachten lang tot vrijdag

 

hoop gwn dat ze lek zijn of op kapsel fractuur alles beter dan kanker :102:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-8-2018 om 21:38 zei DoubleD:

Hoi lieve meiden,

 

lang niet geweest hier, wissel gehad in 2015 en in dec 2016 bevallen van Mn derde.

Onverwacht toch nog een kindje mogen verwelkomen in ons gezin. Geen borstvoeding gegeven mede door de start v Mn kindje, maar wel heftige stuwing gehad (was er ziek van)

Tot enkele maanden geleden geen klachten. Heel blij met Mn borsten.

Tot ik een aantal keer wakker ben geworden op Mn buik met

vreselijke pijn in Mn borsten. Alsof ze eraf scheurden. Zo zeer. Na opstaan niks meer aan de hand. Tot vorige week. Begon Mn borsten een goed te voelen en ze voelen weer als ronde harde ballen. Veel knobbeltjes en ribbelig overal maar aan beiden kanten gelijk waardoor ik niet egt kan zeggen daar zit een duidelijke afwijkende knobbel. Maar nu sinds paar dagen ook een deuk in Mn tepelhof en Mn tepel ingetrokken. Als ik er aan zit komt ie wel weer naar buiten. Nu heb ik de 17e een consult bij Mn pc omdat ik Mn oogleden wil laten doen maar er is nu ook tijd gereserveerd voor Mn borsten. Ook wordt er voor die tijd een echo gemaakt, pas donderdag kan hij deze opvragen ivm zn werkdagen. Zou eerst via huisarts gaan maar die belden weer dat het via Mn pc moet als ik daar ook op consult ga om alles verder te bespreken. Natuurlijk ook gedacht aan borstkanker ivm die deuk en ingetrokken tepel maar de huisarts zei dat die kans klein is vanwege t implantaat boven op t weefsel... kapselvorming leek m waarschijnlijker.

Het doet soms zeer, brand regelmatig. Straalt wat door naar Mn oksel, schouder.

wat denken jullie? Herkenbaar voor iemand? Heel internet uitgespit maar vind vrij weinig erover

Wel stukje over kapselvorming en deukjes in de borst / vervorming ed

toch benieuwd naar jullie ervaring tips en adviezen

daarin meegenomen dat het om de omstreden silimed prothesen gaat

zou er garantie op zitten?

eruit halen zal wel vergoed worden maar de wissel zelf?

 

lees graag v jullie terug

ook egt benieuwd hoe t jullie vergaan afgelopen jaren!

 

liefs

doubled

 

 

Hoi Meis

Heb je hier al via de zoekbalk onder kapselcontractie gezocht en de silimed prothese vind je ook in de zoekbalk.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DoubleD

 

wat vreselijk wat je moet doormaken meid

Ik heb dan wel heen deuk gehad of last van tepel maar een jaar na mijn zwangerschap begon ik ook meer last te krijgen

idd al met stuwing na de bevalling maar de helse pijn die optrad na een jaar was vreselijk

eerst een soort bobbel en die werd steeds groter en dikker

via de huisarts naar het vu gestuurd met verdenking van lekkage

De chirurg daar wist zeker dat ie eruit moest

veel kapsel en mogelijk lek

Daar ben ik doorgestuurd naar jan van goyen kliniek in Amsterdam en die zei hetzelfde

Zorgverzekering heeft op grond van pijn volledige vergoeding voor het verwijderen gedekt

Toen ze eruit waren wist ik niet wat me overkwam zoooooo fijn die pijn weg!

daarna kwam een geestelijke klap van lege borsten

 

 

 

Achteraf gezien was er niks lek wat ik al dacht maar dat zeggen de artsen makkelijk omdat siliconen “troep” zijn voor hun en alle klachten daarop kunnen gooien

er was alleen heeeel veel kapsel wat vreselijk pijn doen

 

mijn tip aan jou....

 

laat dit niet beoordelen door een gewone arts of chirurg in ziekenhuis maar echt door een plastisch chirurg

die weten er veel meer van 

mijn verwijdering had niet gehoeven want kapselvorming is gewoon weg te halen!

en als je je zo druk maakt om een bobbel waarom heb je geen verwijzing gekregen voor mammografie ?

die kreeg ik meteen en was meteen uitgesloten

 

ik snap dat je je heel druk maakt en zou zeker op kort termijn je laten onderzoeken!

hoop dat je misschien iets aan mijn verhaal hebt

 

heel veel sterkte xxxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DoubleD, als ik jou was zou ik ook om een mammografie vragen. Want ik wil je niet bang maken, maar een deuk en een ingetrokken tepel duidt ook vaak op borstkanker. En de dokter kan wel zeggen dat hij meer denkt aan kapselvorming en lekkage, maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen en om een mammografie vragen. Ik ga je volgen en hoop dat het allemaal gewoon een storm in een glas water is. Heel veel succes, meis. 

 

Veel liefs, Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden 

Bedankt voor jullie reactie

Ik dit forum en heel internet uitgespit en vind op een artikel na v dokter niessen niks over deuk in de borst met implantaten.

ik krijg een mammografie en een echo as vrijdag

maak me geen zorgen over een bobbel beiden borsten voelen even ribbelig en hebben bobbeltjes 

Mn man merkte op dat ie rechts (was vorige lek en kapsel fractuur) harder was maar ook geen een opvallende bobbel(tje) gwn beiden zijden ribbelig en evenveel bobbeltjes

t gaat mij om de deuk en ingetrokken tepel in combinatie met implantaat

mijn huisarts en vervangende arts gaven beiden aan dat de kans maar heel klein is dat veranderding v t weefsel de tepel naar binnen kan trekken omdat t implantaat er voor ligt

als dit niet t geval zou zijn is een ingetrokken tepel en deuk in de borst vaak geen goed teken..

toch blijf ik me zorgen maken ntl

en ben doodsbang v vrijdag 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel 

 

heb toch weer f gebeld met de meiden v Mn pc en gevraagd of iemand mij vandaag wilt zien

kan waarschijnlijk straks terecht maar is niet mijn eigen pc maar heeft ook als aandachtsgebied borstcorrecties

hopelijk kan zij mij wat vertellen over de stand v zaken wbt kapsel fractuur 

ze kan ntl niet door Mn borsten heen kijken maar hopelijk ben ik dan iets minder gespannen

want vind niet erg om hier nog n x voor onder t mes te hoeven 

miss dat ik zelfs voor n maat groter ga want vind dat er teveel ruimte is nu voor de implantaten na Mn onverwachte derde zwangerschap.

 

mag k vragen waarom je geen nieuwe inplanten hebt genomen? Durfde je t nie meer aan? Vul even in..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierdoor treedt er minder samentrekking op dan bij een glad oppervlak waarbij de strengen allemaal in dezelfde richting samentrekken. Door deze samentrekking kan de borst pijnlijk zijn en hard aanvoelen. Bovendien kun je deukjes krijgen in het implantaat.’

 

dit is t enige stuk wat ik kon vinden geschreven door dokter niessen over deuken in implantaat bij overmatig kapsalons 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vanmiddag bij een andere plastisch chirurg geweest (ook werkzaam bij mijn pc)

 

Ze heeft Mn borsten onderzocht en ze merkte (wil egt gwn oprecht zeggen thx God) overmatig kapsel op wat waarschijnlijk de tepelhof naar binnentrekt 
Ook merkte ze op dat de prothese omhoog werd getrokken door overmatig kapsel. 

Gezien de deuk en pijnklachten(branden,steken, er nie op kunnen slapen, uitstralen naar oksel en schouder) wel weer onder t mes voor n wissel 
De 17e alles wat dit aangaat met eigen pc bespreken

 

Er zijn aantal verschillende protheses geschikt ivm deze herhaaldelijke klachten en als er een lek blijkt mogelijk ook n vergoeding 

 

Verder vond Ze t geen ingetrokken tepel zoals bij borst kanker en kon ook geen knobbels vinden die er op wezen.

 

Echo en mammografie zullen ddl maken hoeveel kapsel er is en of er ook sprake is v n lekkage en hopelijk definitief bevestigen dat er niks verontrustends zit

 

Ik kan weer beetje ademhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je weer kan ademhalen !

altijd fijn om het zeker te weten he :-)

 

spannend dan een wissel!

behoud je wel dezelfde inhoud?

 

ik heb inmiddels een nieuwe bv gehad hoor :-)

6 weken po en gisteren spoed operatie ivm ontsteking

begin dus weer opnieuw haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga mogelijk voor groter. Minimaal t zelfde hihi 

maar ze gaf aan dat bij t verwijderen v t kapsel altijd al voor meer volume wordt gekozen dan een borst waar nog niks mee is gedaan en uitgehaald hoeft te worden.

 

maar jeetje een spoedoperatie

die zag je ook nie aan komen

waar staat je verhaal, ga ik dat f lezen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig geen kanker meiden.

 

Wel veel plooien/rimpels met vocht te zien..

 

de radioloog zei dat je dat vaker ziet bij protheses maar kan ook door overmatig kapsel vorming komen toch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei DoubleD:

Gelukkig geen kanker meiden.

 

Wel veel plooien/rimpels met vocht te zien..

 

de radioloog zei dat je dat vaker ziet bij protheses maar kan ook door overmatig kapsel vorming komen toch? 

Gelukkig meis dat er geen kanker is geconstateerd.

Maar wat gaat je PC  nu doen met je complicatie.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet de 17e op consult. Dan gaan we alles bespreken. Omdat de vervangend arts ook sprak v kapselvorming en ik pijnklachten heb verwacht ik n wissel.

 

spraken wij elkaar ook niet in 2015?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-8-2018 om 23:03 zei DoubleD:

Ik ga mogelijk voor groter. Minimaal t zelfde hihi 

maar ze gaf aan dat bij t verwijderen v t kapsel altijd al voor meer volume wordt gekozen dan een borst waar nog niks mee is gedaan en uitgehaald hoeft te worden.

 

maar jeetje een spoedoperatie

die zag je ook nie aan komen

waar staat je verhaal, ga ik dat f lezen 

 

Wat fijn dat ze geen ziekte hebben gevonden!!!

heel veel

 

ja ze kiezen idd altijd geoter

spannend ... weet je al hoe wie wat waar

want de kapsel doet ook veel pijn!!

 

mijn verhaal vind je ook in forum complicatie... en dan: veel pech :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hier ben ik weer eens voor n update

 

19 november is de grote dag.

 

Ben gister ingemeten en we hebben gekozen voor de b lite prothese anatomisch textured met n extra high profile en dan 605 of 655 cc (tijdens operatie bepaald)

 

Ik heb nu 475 en wil iets maar niet extreem veel groter en door de extra high profile wordt alles wat gelift en krijg ik meer volume. Door de b lite prothese “draag” ik niet wat er in gaat omdat ze lichter zijn

 

zie http://b-lite.com/

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder;

 

Uit de MRI bleek een verkleving tussen mijn prothese en eigen borstweefsel waardoor ik een deuk en vervorming heb van mijn tepelhof en borst. Gelukkig zijn alle nare dingen verder uitgesloten. Erg opgelucht! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

even een upje omdat Mn datum steeds meer dichterbij komt maar ook voor wie geïnteresseerd is nog even t verhaal kan lezen voor de wissel plaatsvind

kletsen nu heel gezellig op de chat met wat meiden en ook in elkaars album gekeken maar hier is mijn verhaal iig verder te volgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎17‎-‎10‎-‎2018 om 20:40 zei DoubleD:

even een upje omdat Mn datum steeds meer dichterbij komt maar ook voor wie geïnteresseerd is nog even t verhaal kan lezen voor de wissel plaatsvind

kletsen nu heel gezellig op de chat met wat meiden en ook in elkaars album gekeken maar hier is mijn verhaal iig verder te volgen!

 

Effe je topic gemist maar jeeeehhh wat een stress weer allemaal zeg :( Gelukkig is het probleem te verhelpen maar zat je uiteraard niet op te wachten. Goh.. jij alweer een wissel!  Gaan we gezellig aftellen met je :) 

XX

 

ps: kleintje erbij Yeahh.. time fliessss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah bedankt v je berichtje lieverd :53:

idd veel zorgen gehad, maar erg opgelucht en bij neergelegd. Is wel weer heel leuk dat we voor maatje groter kunnen nu, dat had ik anders pas veeeeel later gedaan misschien...

hoe is t met jou en je prachtige tetten? Helemaal happy en eigen?

 

Ja trotse mama v drie jongetjes :148:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei DoubleD:

Ah bedankt v je berichtje lieverd :53:

idd veel zorgen gehad, maar erg opgelucht en bij neergelegd. Is wel weer heel leuk dat we voor maatje groter kunnen nu, dat had ik anders pas veeeeel later gedaan misschien...

hoe is t met jou en je prachtige tetten? Helemaal happy en eigen?

 

Ja trotse mama v drie jongetjes :148:

 

Leuk om te lezen, volle bak thuis nu met je knullen! Ik heb nog steeds die gare goudvis die maar niet de pijp uitgaat :152:

Ja nog steeds tevreden en nergens last van.zou wel 700cc wensen maar die gedachte is snel weer voorbij. Alleen als ik hier weer jaloers zit te lezen komt dat wisseltje even in mijn hoofd voorbij. Ik mag tevreden zijn dat ik er gezond en wel doorheen ben gekomen en ervan geniet! Om heel eerlijk te zijn voelen ze eigen en moet ik af en toe effe goed nadenken dat ik implants heb. Heb ze nu ook al 3 jaar.. Tijd gaat zo vlug. Moet ook weer effe een fotootje plaatsen maar vergeet dat iedere keer.. :145:

 

Hoop dat het nu de laatste keer voor jouw is zonder stress. 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.