Ga naar inhoud

Emely : 30 juli 2018 : Dr. Oostveen : Bauland Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik zal mijzelf even voorstellen mijn naam is Emely, (20 jaar). Ik overweeg een borstvergroting en ben nog oriënterende. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met betrekking tot een kliniek, consult, operatie, enzovoort.

 

Even voor jullie beeldvorming, ik heb een laag vetpercentage, atletische bouw en van nature kleine borsten. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van vrouwen die een operatie hebben ondergaan en die evt. ook een laag vetpercentage hebben om zo een beeld vormen hoe het eindresultaat kan worden. 

 

Mochten jullie bruikbare tips hebben dan hoor ik dit zeer graag. Alvast bedankt.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo dames,

 

Na enige tijd afwezig te zijn geweest kan ik nu zeggen dat ik trotse eigenaresse ben van twee prachtige borsten. Afgelopen maandag 30-07-2018 ben ik geholpen in het OK-Complex in Mill (NB). De PC is Lydia Bol, zij komt op mij over als een jonge, energieke en leuke vrouw. Zij doet haar werk goed en gaat voor de natuurlijke look. Iets wat ik voor ogen had! Er is 375 cc, gedeeltelijk achter de spier geplaatst. De implantaten zijn van Motiva, type Ergonomix. Het merk en type waar ik zeer enthousiast over ben! Voor zover het herstel gaat alles prima. Ik slik de medicatie tijdig en heb naar mijn idee een prima herstel. De operatie en de narcose is mij alles meegevallen. Dit was iets waar ik van te voren bang voor was. Ik had mij er anders op ingesteld.

 

Lydia is een rustige vrouw die weet wat ze doet! Ik had het volle vertrouwen in haar en ging rustig de narcose in. Ik werd na een kwartier al weer wakker op de uitslaap kamer, verder ben ik niet slecht geweest van de narcose. Dit is per persoon verschillend, hoe relaxter je er in gaat, des te rustiger je weer wakker word. Het is een top team!

 

Ik ben nu 2 dagen PO en zal proberen over een tijdje nog een bericht te plaatsen met hoe het herstel verder verlopen is. 

 

Liefs,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fitgirlkim thanks voor mij te taggen.

@Emely wat fijn je verslag en ook weer een geruststelling om te lezen dat je alles is meegevallen. Ik zelf krijg op 17 september mijn operatie door Lydia, maar ik twijfel nog een beetje over mijn maat. Hoe ben jij gekomen tot de keuze van ergonomix? En misschien een brutale vraag maar heb je wellicht foto's die ik mag zien?

 

Groetjes Yvon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke cupmaat heb je nu @Yvonne1977 ?

 

Het is de maat van de implantaat plus je eigen cupmaat. Stel je hebt al cup B, dan vult een implantaat van 220 cc het naar een D-cup. Stel je hebt een A-cup ben je 375 of 400 nodig om het op te vullen naar een D-cup. (Ik weet niet het exacte getal maar je snapt mij wel!) 

Welke maten heb je gepast?

 

Ik ben bij FaceLand geweest en bij mij is het volume precies zo als het volume bij de pas-sessie. 

 

Ik wilde graag een natrual look, omdat dit bij mijn lichaam past. Ik heb een atletische bouw en weinig vet. Ik vind dat ‘ballerige’ niet zo mooi. Ergonomix is net iets natuurlijker dan het ronde, het scheelt niet heel veel, maar dat kleine beetje doet ‘t ‘m. Ik ben heel erg blij met mijn keuze. Daarnaast voelt de Ergonomix veel zachter en natuurlijker aan. Ik had hiervoor een A cup dus je kunt je voorstellen dat er al niet zo veel van zich zelf zat. Lydia gaf vóór mijn operatie aan, dat zij dat altijd heel leuk/mooi vind wanneer vrouwen kiezen voor Ergonomix, omdat dat altijd heel mooi word zegt zij :) 

 

 

Ik heb nog geen foto’s genomen, dit wil ik graag naar 6 weken doen. Nu zijn ze natuurlijk nog ietsjes gezwollen en rood etc. Maar ik kan je nu al zeggen dat ze nú al natuurlijk ogen. Je zou niet zeggen dat ik net een borstvergroting heb ondergaan.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Emely:

Welke cupmaat heb je nu @Yvonne1977 ?

 

Het is de maat van de implantaat plus je eigen cupmaat. Stel je hebt al cup B, dan vult een implantaat van 220 cc het naar een D-cup. Stel je hebt een A-cup ben je 375 of 400 nodig om het op te vullen naar een D-cup. (Ik weet niet het exacte getal maar je snapt mij wel!) 

Welke maten heb je gepast?

 

Ik ben bij FaceLand geweest en bij mij is het volume precies zo als het volume bij de pas-sessie. 

 

Ik wilde graag een natrual look, omdat dit bij mijn lichaam past. Ik heb een atletische bouw en weinig vet. Ik vind dat ‘ballerige’ niet zo mooi. Ergonomix is net iets natuurlijker dan het ronde, het scheelt niet heel veel, maar dat kleine beetje doet ‘t ‘m. Ik ben heel erg blij met mijn keuze. Daarnaast voelt de Ergonomix veel zachter en natuurlijker aan. Ik had hiervoor een A cup dus je kunt je voorstellen dat er al niet zo veel van zich zelf zat. Lydia gaf vóór mijn operatie aan, dat zij dat altijd heel leuk/mooi vind wanneer vrouwen kiezen voor Ergonomix, omdat dat altijd heel mooi word zegt zij :) 

 

 

Ik heb nog geen foto’s genomen, dit wil ik graag naar 6 weken doen. Nu zijn ze natuurlijk nog ietsjes gezwollen en rood etc. Maar ik kan je nu al zeggen dat ze nú al natuurlijk ogen. Je zou niet zeggen dat ik net een borstvergroting heb ondergaan.

 

 

 

Hey Emely,

 

Wat leuk om je positieve verhaal zo te lezen.

Ik ben echt benieuwd naar je foto's over 6 weken, het zal vast prachtig zijn.

Mijn verhaal en twijfels even in het kort...

 

Ik ben ook bij FL. en had mijn gesprek eerst met de consulente. Ze heeft het wel even gehad over de ergonomix maar raadde me die af omdat ze soms kunnen draaien en bij een ronde prothese valt het niet op. Daarmee hebben we het helemaal niet meer over de ergonomix gehad. Enkel de ronde Motiva demi en full zijn besproken en die maten heb ik dan ook gepast, 380 cc demi en 450 full.

Tja ik ben de laatste tijd echt alleen maar aan het twijfelen. Lydia raadde mij de 380 demi aan voor de meer natural look. Ik hoef ze idd ook niet te bol omdat ik dit niet meer bij mijn leeftijd vind passen, ik ben 41 jaar en dan heb je het sowieso niet meer die bolling van nature. Maar wat ik dus jammer vind is dat de ergonomix helemaal niet ter sprake is geweest.

Waar mijn twijfel ook is dat de 380 cc te weinig is, ik ben namelijk groot en alles behalve een atletische bouw, brede heupen.

En nu ik jouw verhaal lees twijfel ik weer over welke vorm ik moet kiezen....

Hebben ze bij jou aangegeven dat ze kunnen gaan draaien? En op de site van Motiva heb ik gelezen dat ze een kleinere incisie hoeven te maken bij een ergonomix prothese, heb jij dat ook? Dat zou ik dan zeker wel een pluspunt vinden.

Mijn maat nu is een half gevulde 75 B, ik mis wel volume aan de bovenkant, ik denk echt door de borstvoeding die ik heb gegeven. Lastig lastig allemaal, want te bol vind ik niet mooi maar wellicht vult de ergonomix te weinig voor mij, ik heb geen flauw idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yvonne1977 De Ergonomix draait niét! Dat is anatomisch, die kan andersom draaien. 

 

Op het eerste consult bij FL, begon ik ook meteen over de Ergonomix omdat ik er zo enthousiast over was. De consulente zei dat deze prothese meer kan plooien en dat je dan randen kunt gaan zien. Later in het gesprek met Lydia vertelde zij dat er soms nog wat verwarring is over de Ergonomix, omdat het een vrij nieuw implantaat is. Deze kan niét draaien, maar de kohisieve gel zakt mee met de zwaartekracht. Ook zul je geen randen gaan zien. Dus soms word er nog wel eens wat anders door de consultant verteld dan door de PC. Geeft niet! Maar dan weet je dat. 

 

Mij heb ook Demi (320 cc) en Full (375 cc) gepast. Er zat echt maar 4 mm verschil in geloof ik. Maar ik had echt bijna niks dus ik ben voor de Full gegaan. 

 

Je kunt nog een keer een pas-sessie doen. Luister naar Lydia, zeg wat je wil, ‘natuurlijk, vol, iets meer aanwezig, whatever..’. Zij kan jou het beste advies geven, zij heeft hier veel ervaring mee. 

 

Omdat je al een B-cup hebt begin je niet helemaal bij nul. Bij jou zou het denk ik ook gedeeltelijk opgevuld moeten worden en niet zo zeer ‘opgerekt’. Ik denk dat rond heel mooi kan zijn bij je, omdat je al borsten hebt. De Ergonomix is trouwens €400,- duurder, ik weet niet of dat je keuze dat makkelijker maakt nu, maar dat is handig om te weten.

 

Als je er niet zeker over bent, kun je altijd nog een keer passen. Heb je Lydia al ontmoet? Ik zou goed naar haar luisteren, zij weet wat mooi is, écht.

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emely, raar is dat dan dat een consulente dan de verkeerde info geeft.

Ik heb idd wel al wat van mezelf en omdat ik borstvoeding heb gegeven ben ik ooit op de volle c kleine d cup uitgekomen. Ik heb die foto laten zien aan Lydia en ze raadde me toen de 380 demi rond aan. Niet de ergonomix omdat ik deze niet heb gepast. Het gaat er bij mij om dat ik toch graag een natural look wil hebben. Ze zei dat het bij 380 demi er nog wel natuurlijk uitziet en dat het bij 450 cc zichtbaar is dat het niet van mezelf is.

Ik heb een beetje het gevoel dat er sneller ronde protheses geadviseerd worden. Ik wil wel bellen naar FL of een nieuwe afspraak maken voor nog een x te passen maar als dat enkel met de consulente is dan krijg ik wellicht het zelfde advies. Ik vind 400 euro meer betalen voor zo iets geen probleem, het is ook niet zo dat je dit over een paar jaar weer moet doen.

Alvast bedankt voor de info.

 

Liefs Yvon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yvonne1977 Ja klopt. Dat vond ik ook, dat is omdat ronde protheses meer doorgaands zijn. 

 

Ja, een nieuw consult is enkel alleen met de consulente. 

 

De Demi is al minder vol, dan de Full. Ik zou luisteren naar wat Lydia zegt, zeker als je het natuurlijk wil hebben. Wat zegt je eigen gevoel? 

 

Mij maakte dat ook niet uit, ik wilde heel graag een natuurlijke look, omdat ik weinig rondingen van mijzelf had, vandaar de Ergonomix. 

 

Rond is meer standaard, ik denk dat ergonomix gewoon veel minder voorkomt. Maar het is idiaal voor wanneer je weinig borsten van jezelf hebt. Dan krijg je niet dat ‘ontplofte’. Als je al een mooie cup van jezelf hebt, dan zal Demi of Full heel mooi zijn denk ik! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Emely:

@Yvonne1977 Ja klopt. Dat vond ik ook, dat is omdat ronde protheses meer doorgaands zijn. 

 

Ja, een nieuw consult is enkel alleen met de consulente. 

 

De Demi is al minder vol, dan de Full. Ik zou luisteren naar wat Lydia zegt, zeker als je het natuurlijk wil hebben. Wat zegt je eigen gevoel? 

 

Mij maakte dat ook niet uit, ik wilde heel graag een natuurlijke look, omdat ik weinig rondingen van mijzelf had, vandaar de Ergonomix. 

 

Rond is meer standaard, ik denk dat ergonomix gewoon veel minder voorkomt. Maar het is idiaal voor wanneer je weinig borsten van jezelf hebt. Dan krijg je niet dat ‘ontplofte’. Als je al een mooie cup van jezelf hebt, dan zal Demi of Full heel mooi zijn denk ik! :)

@Emely, ik ben er overuit. Mede dankzij jou en @fitgirlkim.

Ik ga morgen bellen om de bestellingen rekening aan te passen. Ik ga voor de ergonomix full 450 cc dual plane. Dat ze niet kunnen draaien, natuurlijker ogen en voelen, het kleinere litteken, genezing gaat sneller dat zijn voor mij allemaal redenen om deze keuze te maken. Die 350 euro prijsverschil is peanuts met alle voordelen die ik lees, daarbij is deze prothese net wat luxer vanwege de Q chip inside. Daarmee kunnen artsen de protheses ook uitlezen. Dames thanks, ik ben blij als ik morgen alles heb geregeld. Ik ga dan ook mezelf niet meerte gek maken met verhalen hier, dan staat mijn besluit vast.

 

Liefs Yvon

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yvonne1977 ik ben blij dat je je keuze hebt kunnen maken. 

 

Leuk dat je voor de Ergonomix gaat! De Q-chip werkt alleen nog niet. Dus dat moet nog even op zich wachten. Maar verder is dit een hele mooie prothese! 

 

Ik hoop dat je er heel blij mee zult zijn. Veel succes met de operatie. Alvast een goed herstel gewenst! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei fitgirlkim:

Jeej @Yvonne1977 

 

straks hebben we alledrie onze ergonomix protheses. Ik ben aankomende maandag aan de beurt en krijg 355 full dual plane. Zoveel zin in! 

Yeahhhh super @fitgirlkim. Zo onwijs leuk en spannend. Je kan er nu echt naartoe leven. Ik ga morgen de kliniek bellen en mijn bestelling ook wijzigen. Zo spannend, en ik leef echt met je mee zo spannend allemaal!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-8-2018 om 17:05 zei Yvonne1977:

Okay, thanks voor de info.

Heb jij het wel dual plane? En daarmee toch een kleiner litteken?

Ja ik heb een kleiner litteken maar dat komt door de Ergonomix prothese. Ik heb Dual Plane, gedeeltelijk onder de spier geplaatst. 

 

Lydia vertelde mij dat dit ook beter is op de lange termijn. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Emely:

Ja ik heb een kleiner litteken maar dat komt door de Ergonomix prothese. Ik heb Dual Plane, gedeeltelijk onder de spier geplaatst. 

 

Lydia vertelde mij dat dit ook beter is op de lange termijn. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Nou ben ik blij dat ik dan ook voor de ergonomix ben gegaan. Ze gingen de bestelling en factuur aanpassen.

Voor mij ook dual plane.

 

Hoe gaat het met jou? Veel last of pijn? En kan je een beetje slapen? Ik zie er zo erg tegenop, maar goed ik heb het wr wel voor over.

Maandag is @fitgirlkim aan de beurt, heel spannend allemaal....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yvonne1977 @fitgirlkim

Vandaag 1 week PO. Het gaat goed met mij. Nog een beetje stijfjes maar ik kan prima functioneren. 

 

3 dagen na mijn operatie ben ik nog even misselijk geweest. Daar had ik gelukkig een smelttabletje voor gekregen. Verder doe ik het nu alleen nog net paracetamol (ik heb 4 dagen na mijn operatie Meloxicam & paracetamol geslikt, 1x Zofran smelttablet tegen braken en/of misselijkheid). 

 

Rechts staat nog ietsjes hoger en is iets pijnlijker dan links. Ook is rechts iets ovaler, dit gaat vanzelf weer zakken. 

 

Ik ben zeer tevreden. 

 

De eerste 3 dagen na de operatie zijn het pittigst, maar deze kun je hebben omdat je zo graag mooie borsten wil. Gewoon de tijd nemen voor je herstel. Laat je af en toe even lekker verwennen (met een rug- nek- benen- massage door je man/vriend/moeder/vriendin). Veel water drinken, zorgt dat je iemand hebt die je omhoog helpt. Dubbele kussen bij het slapen eventueel aan de zijkanten (voor het draaien). Je kunt beter op je rug slapen (zijligging is niet te doen). Ik heb de eerste paar dagen gewoon alleen de onderkant gedoucht en de rest met een washandje. Dan blijft de wond mooi droog. Je mag officieel al na 1 of 2 dagen douchen (maar heel kort ivm de hechtingen) die mogen niet weken.

 

Ik hou jullie up-to-date!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emely, thanks voor dit fijne verslag. Het is fijn om te lezen dat alles zo goed gaat. Ik reageer vanavond wat uitgebreider, zit nu op mijn werk.

Hoe heb jij je medicijnen gekregen? Moet ik deze van te voren zelf aanschaffen?

Ik ben de eerste week thuis en mijn vriend komt eerder van zijn werk thuis. Ik was van plan om die week zoveel mogelijk boven op bed te blijven aangezien die hoog is, elektrisch verstelbaar en wc vlakbij. Ik kan dan eventueel wat op mijn tablet kijken. Of is het beter om hem.de hele tijd bij me te hebben? Daar heb ik eigenlijk geen rekening mee gehouden, ik dacht dat red ik wel alleen.

Vandaag is @fitgirlkim aan de beurt geweest en ben erg benieuwd naar haar verhaal en ervaringen. Jeetje jullie hebben het achter de rug, ik kijk er vreselijk tegenop, maar ik probeer er nu nog niet teveel bij stil te staan....

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yvonne1977 Oeh, nee het is belangrijk dat er wel iemand bij is. Je kunt de eerste week beter niet alleen zijn!! Mocht er wat gebeuren (flauwvallen). Dat kan gebeuren, dit heb ik zelf niet ervaren. Je kunt weinig zelf (deuren openen, broek op trekken, douchen, aankleden, uit bed komen, koken, etc). Het is belangrijk dat je veel water drinkt en gezond en voldoende eet voor je herstel. 

 

Medicatie heb ik gekregen bij het OK-complex in Mill (van FaceLand). Dit zit bij de operatie kosten in. Hoef je dus niet zelf aan te schaffen. 

 

Hoe is het @fitgirlkim??

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emely het gaat echt supergoed met me. Kan niet beter wensen 6 dagen po. Heb gisteravond ook even een mooi foto’tje gemaakt :)

 

ik voel nu nog een lichte druk, en heel af en toe een steek maar verder nog steeds geen pijn gehad. 

 

Ik slik nu nog 4 paracetamol, gewoon voor de zekerheid. Wil daar dinsdag ook mee stoppen. Hoe is het met jou??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.