Ga naar inhoud

rtx : 31 oktober 2018 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hi lieve meiden,

Na heel wat lezen de afgelopen weken zal ik mij ook even voorstellen. Ik ben 21 jaar oud en al heel wat jaren erg onzeker en ontevreden over mijn borsten. Ik denk dan ook al heel wat jaren na over een BV, maar heb deze gedachten elke keer weer weggestopt, voornamelijk uit angst voor reacties en meningen in mijn omgeving.

 

Inmiddels weet ik eigenlijk wel zeker dat ik een BV wil, maar is deze angst voor reacties uit de omgeving nog steeds zo sterk aanwezig dat ik bijna niet durf door te zetten. Ik studeer aan de universiteit en heb het idee dat veel mensen in mijn omgeving erg negatief denken over borstvergrotingen. Om deze reden durf ik mijn wens eigenlijk niet te bespreken met vriendinnen en mijn vriend, en zijn mijn moeder en zusje de enige die weten dat ik dit zo graag wil. 

Ik vraag mij af of er meer van jullie zijn die hiermee in de knoop hebben gezeten, hoe jullie dit uiteindelijk hebben aangepakt, hoe dit heeft uitgepakt en of jullie tips hebben om hier overheen te komen? Ik denk dat ik zielsgelukkig zal worden van grotere borsten, maar doordat ik zoveel stress heb over de mogelijke reacties en roddels die er gaan komen word ik nu meer overspoeld door angst en verdriet dan dat ik kan denken aan blijdschap.

 

Daarnaast vind ik het lastig te bepalen welke maat mooi bij mijn lichaam zou staan (ik weet dat een consult hier wel bij helpt). Ik ben 1,80 meter lang en weeg 63 kg. Ik heb dus een lange, slanke bouw en ben bang dat mijn borsten na een BV al snel te groot en nep zullen overkomen. Zijn er meiden met vergelijkbare bouw die al een BV achter de rug hebben?

 

Ik zie de reacties heeeel graag tegemoet, zodat ik de knoop misschien eindelijk durf door te hakken.

 

Groetjes,

rex

Link naar reactie
Delen op andere sites