Ga naar inhoud

rtx : 31 oktober 2018 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hi lieve meiden,

Na heel wat lezen de afgelopen weken zal ik mij ook even voorstellen. Ik ben 21 jaar oud en al heel wat jaren erg onzeker en ontevreden over mijn borsten. Ik denk dan ook al heel wat jaren na over een BV, maar heb deze gedachten elke keer weer weggestopt, voornamelijk uit angst voor reacties en meningen in mijn omgeving.

 

Inmiddels weet ik eigenlijk wel zeker dat ik een BV wil, maar is deze angst voor reacties uit de omgeving nog steeds zo sterk aanwezig dat ik bijna niet durf door te zetten. Ik studeer aan de universiteit en heb het idee dat veel mensen in mijn omgeving erg negatief denken over borstvergrotingen. Om deze reden durf ik mijn wens eigenlijk niet te bespreken met vriendinnen en mijn vriend, en zijn mijn moeder en zusje de enige die weten dat ik dit zo graag wil. 

Ik vraag mij af of er meer van jullie zijn die hiermee in de knoop hebben gezeten, hoe jullie dit uiteindelijk hebben aangepakt, hoe dit heeft uitgepakt en of jullie tips hebben om hier overheen te komen? Ik denk dat ik zielsgelukkig zal worden van grotere borsten, maar doordat ik zoveel stress heb over de mogelijke reacties en roddels die er gaan komen word ik nu meer overspoeld door angst en verdriet dan dat ik kan denken aan blijdschap.

 

Daarnaast vind ik het lastig te bepalen welke maat mooi bij mijn lichaam zou staan (ik weet dat een consult hier wel bij helpt). Ik ben 1,80 meter lang en weeg 63 kg. Ik heb dus een lange, slanke bouw en ben bang dat mijn borsten na een BV al snel te groot en nep zullen overkomen. Zijn er meiden met vergelijkbare bouw die al een BV achter de rug hebben?

 

Ik zie de reacties heeeel graag tegemoet, zodat ik de knoop misschien eindelijk durf door te hakken.

 

Groetjes,

rex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rex, ik ben ook 21 jaar en krijg maandag eindelijk mijn boobies! Ben zelf ongeveer 20 cm kleiner dan jij, dus niet echt vergelijkbaar. Wel wil ik je meegeven dat je je absoluut niet door anderen moet laten tegenhouden. Iedereen uit mijn directe omgeving weet van mijn borstvergroting en niemand heeft hier vervelend op gereageerd. In tegendeel zelfs want bijna iedereen zei toen ‘oh dat wil ik ook al zo lang’ of ‘ik zit juist te denken aan een borstverkleining’ en veel mensen kenden ook weer iemand die ze heeft laten vergroten. Zelfs mijn ouders en collega’s (50+) van de oude stempel begrepen mijn keuze. Nu ben ik ook wel een erg open persoon en het maakt mij vrij weinig uit wat anderen van mij zeggen of denken. Mijn klas weet het nog niet (studeer voor hulpverlening dus verwacht niks ernstigs), maar die zien me na de zomer wel met twee cupmaten groter naar school komen haha. Ik denk ook dat mensen blij voor me zijn omdat ze weten hoe onzeker ik over mijn borsten ben en hoe enthousiast mij het proces naar mijn borstvergroting toe al maakt.

probeer je er niet te druk over te maken en maak er geen taboe van. Sommige mensen nemen een beugel of laten hun flaporen corrigeten om zich mooi te kunnen voelen. Wij doen dit. En kies voor jezelf en je eigen geluk!

 

liefs Kim

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Rex,

 

Dus dat wat Kim schrijft. Mijn datum staat op 17 september. Inmiddels ben ik er ook open over. Directe omgeving dan. Dus familie, vrienden en collega's, dit omdat ze mij ook een tijdje moeten "missen" op het werk en wel al op vakantie ben geweest.

Uiteindelijk is het jouw lichaam en je eigen geluk. Ik ben 41 jaar heb een lieve vriend en een dochter, maar doe dit echt voor mezelf en voor niemand anders. Ik denk dat je je nog gaat verbazen hoe positief mensen reageren als je er open over bent. 

Ga anders gewoon eens vrijblijvend naar een kliniek om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.

 

Groetjes Yvon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @rtx

 

Ik heb het vorig jaar ook tijdens mijn studie laten doen. Ik zat met 9 dagen po dan ook weer in de collegebanken. Ik droeg altijd opgevulde bh’s dus het viel eigenlijk niemand op. Ik heb het aan één studiegenoot verteld, die mij hielp met mijn zware tas en zware deuren openen en mij zelfs thuis op wilde komen halen met de auto en naar huis wilde brengen. Echt super lief.

 

Mijn familie weet het niet. Zij zijn tegen cosmetische ingrepen, maar hebben nu na 1 jaar en 3 maanden nog niets door.. Het ziet er ook heel natuurlijk uit. Enkel 3 vrienden en mijn vriend weten het.  Ik vind dat het verder niemand aangaat. Het is mijn keuze en ik ben er super blij mee. 

 

Om de maat te bepalen kan je het beste een consult inplannen en kijken wat je de mooiste maat bij jezelf vindt. Maak ook foto’s van de passessie, dan kan je er thuis ook nog naar kijken. Je kan je voor het consult natuurlijk wel al oriënteren en voorbeeld foto’s meenemen van wat je mooi vindt. Ik raad je sowieso aan goed je huiswerk te doen. Het is immers geen broodje bij de bakker dat je koopt. Kijk dus goed welke pc en welk merk protheses bij jou past en lees de verschillende ervaringen met de pc/kliniek. 

 

Lees je goed in over de verschillende soorten protheses. Niet elke kliniek/ pc werkt met elk merk prothese. Zelf heb ik de Monobloc hydrogel protheses vanwege de vulling van deze prothese. Deze protheses zijn niet gevuld met siliconen maar met hydrogel (water met een natuurlijk verdikkingsmiddel dat door het lichaam kan worden afgebroken). Via de zoekbalk rechtsboven vind je meer informatie over en ervaringen met de verschillende soorten protheses. Merk: Monobloc hydrogel, Motiva, Mentor, Natrelle, Nagor, Eurosilicone etc. Vorm: druppel of rond. Plaatsing: voor de spier, achter de spier, dual plane. Textuur prothese: glad, nano-, micro- of macro-textuur. 

 

Ik ben door dr. Nio geopereerd en ben zeer tevreden! Voor zover ik weet werkt hij in ieder geval met Eurosilicone, Motiva en Monobloc hydrogel. (Als ik voor een siliconen gevulde prothese had durven gaan had ik voor protheses van Motiva gekozen.)

 

Heel veel succes met oriënteren! 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hay hay!

 

Ik ben 5september aan de beurt.. ik heb het er eerst een paar jaar met mijn vriend over gehad.. en soms tussen neus en lippen door met mijn (turkse) schoonzus en schoonmoeder..

In april heb ik de knoop doorgehakt en consulten gehad.. toen mijn operatie datum bekend was in mei heb ik het tegen mijn schoonmoeder en schoonzus gezegt..want hun gingen 25mei naar turkije voor een half jaar dus zouden niet aanwezig wanneer het gaat gebeuren.. mijn schoonmoeder vond het jammer omdat ze graag wou helpen met de kids.. maar accepteren het allebei omdat ze weten hoe ik er mee worstel en omdat hun ook wisten dat ik voor mijn 3 kids meer tiet had!

Daarna heb ik het mijn moeder,vader,zus en 2 tantes vertelt(hun hebben ook bv gehad) en.die zeiden allemaal; als jou dat gelukkig maakt moet je het zeker.doen!!

 

Voor de rest vertelt ik het niemand, ze zien het vanzelf wel en ik heb geen zin in al dat gevraag of ik al zenuwachtig ben etc etc.. dus dat ik het verder niemand vertel is meer voor mijn eigen rust :45: & mensen willen toch altijd "goed bedoelde" adviezen geven: niet te groot, niet te dit, niet te dat.. mijn lichaam dus ik bepaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei fitgirlkim:

Hoi Rex, ik ben ook 21 jaar en krijg maandag eindelijk mijn boobies! Ben zelf ongeveer 20 cm kleiner dan jij, dus niet echt vergelijkbaar. Wel wil ik je meegeven dat je je absoluut niet door anderen moet laten tegenhouden. Iedereen uit mijn directe omgeving weet van mijn borstvergroting en niemand heeft hier vervelend op gereageerd. In tegendeel zelfs want bijna iedereen zei toen ‘oh dat wil ik ook al zo lang’ of ‘ik zit juist te denken aan een borstverkleining’ en veel mensen kenden ook weer iemand die ze heeft laten vergroten. Zelfs mijn ouders en collega’s (50+) van de oude stempel begrepen mijn keuze. Nu ben ik ook wel een erg open persoon en het maakt mij vrij weinig uit wat anderen van mij zeggen of denken. Mijn klas weet het nog niet (studeer voor hulpverlening dus verwacht niks ernstigs), maar die zien me na de zomer wel met twee cupmaten groter naar school komen haha. Ik denk ook dat mensen blij voor me zijn omdat ze weten hoe onzeker ik over mijn borsten ben en hoe enthousiast mij het proces naar mijn borstvergroting toe al maakt.

probeer je er niet te druk over te maken en maak er geen taboe van. Sommige mensen nemen een beugel of laten hun flaporen corrigeten om zich mooi te kunnen voelen. Wij doen dit. En kies voor jezelf en je eigen geluk!

 

liefs Kim

 

Hi Kim,

Dankjewel voor je top reactie. Dit had ik even nodig ;) Je hebt eigenlijk ook helemaal gelijk, dat ik mij niet door anderen moet laten tegenhouden, ik ben helaas altijd alleen zo bezig met wat andere mensen zullen denken van bepaalde dingen. Ik denk dat ik binnenkort eerst een consult ga plannen en het daarna met mensen in mijn dichte omgeving ga bespreken. Want wat je zegt, misschien reageren ze idd wel heel positief.

 

Liefs

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Yvonne1977:

Hey Rex,

 

Dus dat wat Kim schrijft. Mijn datum staat op 17 september. Inmiddels ben ik er ook open over. Directe omgeving dan. Dus familie, vrienden en collega's, dit omdat ze mij ook een tijdje moeten "missen" op het werk en wel al op vakantie ben geweest.

Uiteindelijk is het jouw lichaam en je eigen geluk. Ik ben 41 jaar heb een lieve vriend en een dochter, maar doe dit echt voor mezelf en voor niemand anders. Ik denk dat je je nog gaat verbazen hoe positief mensen reageren als je er open over bent. 

Ga anders gewoon eens vrijblijvend naar een kliniek om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.

 

Groetjes Yvon

 

Hi Yvon, 

Dankjewel voor je reactie. Ik ga binnenkort inderdaad zeker eens op consult en het daarna ook maar bespreken met mijn directe omgeving. Ik hoop zo dat de reacties inderdaad positief zullen zijn.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @B00bies,

Wow echt heel veel respect dat je het ook gewoon tijdens het collegejaar hebt gedaan! Zal vast niet makkelijk zijn geweest. Ook vind ik het heel stoer van je dat je het gewoon hebt gedaan, ondanks dat je niet op steun van je familie kon/durfde te rekenen. Ik denk dat ik me er toch prettiger bij voel om het aan mijn directe omgeving te vertellen, omdat ik mij anders waarschijnlijk juist weer te druk ga maken of ze het door hebben of niet.

 

Wat voor protheses ik wil vind ik nu nog lastig te zeggen, ik word een beetje overspoeld door alle informatie hier. Waarom wilde jij hydrogel? Zitten daar specifieke voordelen aan?

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei rtx:

Hi @B00bies,

Wow echt heel veel respect dat je het ook gewoon tijdens het collegejaar hebt gedaan! Zal vast niet makkelijk zijn geweest. Ook vind ik het heel stoer van je dat je het gewoon hebt gedaan, ondanks dat je niet op steun van je familie kon/durfde te rekenen. Ik denk dat ik me er toch prettiger bij voel om het aan mijn directe omgeving te vertellen, omdat ik mij anders waarschijnlijk juist weer te druk ga maken of ze het door hebben of niet.

 

Wat voor protheses ik wil vind ik nu nog lastig te zeggen, ik word een beetje overspoeld door alle informatie hier. Waarom wilde jij hydrogel? Zitten daar specifieke voordelen aan?

 

Liefs

 

Dankje! Ik had ze voor de spier en mijn herstel verliep vrij soepel. 4 dagen paracetamol geslikt en op dag 5 voelde ik mij al goed. Wel heel gevaarlijk, want je moet je nog steeds aan de leefregels voor de eerste zes weken houden.. Dus geen ellebogen boven de schouder, geen repeterende bewegingen maken, niet bukken, geen zwaar huishoudelijk werk en niet sporten. 

 

Dan kan je er maar beter open over zijn. Vooral doen waar jij je goed bij voelt. 

 

Er zitten zowel voor- als nadelen aan.

 

Voordelen:

- ze hebben een vulling die bestaat uit zoutwater en een verdikkingsmiddel dat door het lichaam zelf kan worden afgebroken. Door dit verdikkingsmiddel klotsen ze niet en voelen ze meer aan als siliconen gevulde protheses, dan de zoutwaterprotheses zonder dit verdikkingsmiddel. Ze hebben wel een siliconen envelop. Siliconen protheses hebben niet enkel een siliconen envelop, maar zijn ook gevuld met siliconen. Ik wilde geen siliconen gevulde protheses vanwege gelbleeding, dat houdt in dat de zachtere siliconen in de envelop door de envelop heen je lichaam in zweten. Ook wanneer de protheses lekken kunnen de siliconen in je lichaam lekken. Tegenwoordig worden de siliconen gevulden protheses wel met vastere siliconen gevuld dan vroeger (toen zat er een drap in). Hierdoor is de gelbleeding minder dan voorheen en is het ook minder erg als een implantaat lek raakt, maar het blijft een risico. Er komen door het zweten siliconen deeltjes in je lichaam terecht. De meeste vrouwen zullen daar waarschijnlijk geen last van krijgen, maar er bestaat een kans dat je vage klachten krijgt. Dat kan het gevolg zijn van het ASIA syndroom, dit is een autoimmuunziekte die in verband is gebracht met siliconen (dit is nog niet wetenschappelijk bewezen, maar er zijn wel verschillende onderzoeken te vinden). Het RIVM waarschuwt dat mensen met allergieën hier waarschijnlijk vatbaarder voor zijn. Dit is een onderzoek van het UMC waar dat onder meer uit blijkt: https://www.vumc.nl/verwijzers/nieuwsberichten/siliconen-borstprotheses/

Ik heb verschillende allergieën en wilde daarom het risico niet nemen, vandaar mijn keuze voor de monobloc hydrogel CMC (hierna: MH).

- een ander voordeel is de verminderde kans op kapselvorming t.o.v. siliconen gevulde protheses. Die kans is bij de MH maar 0,03% gebleken en bij geeuwde siliconen protheses 3-5% (bij gladde protheses is het percentage veel hoger, vandaar dat er bijna alleen nog maar geruwde protheses worden geplaatst). 

- de incisie is kleiner, doordat de prothese bij de plaatsing dubbel kan worden gevouwen. 

- Zelf vind ik het ook nog een voordeel dat ze een micro textuur hebben, zodat ze niet in je kapsel vastgroeien. De protheses zijn makkelijk te verwisselen. Een wissel kan onder lokale verdoving plaatsvinden. 

 

Nadelen:

- bij vrouwen met weinig eigen weefsel/vet en een dunne huid kan er zichtbare rimpeling voelbaar of zelfs te zien zijn. Dit wordt vaak opgelost door een dual plane plaatsing of een plaatsing achter de spier. 

- minder keuze in maten dan bij siliconen protheses. Ze hebben relatief minder projectie dan siliconen protheses. 

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :) 

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei B00bies:

 

Dankje! Ik had ze voor de spier en mijn herstel verliep vrij soepel. 4 dagen paracetamol geslikt en op dag 5 voelde ik mij al goed. Wel heel gevaarlijk, want je moet je nog steeds aan de leefregels voor de eerste zes weken houden.. Dus geen ellebogen boven de schouder, geen repeterende bewegingen maken, niet bukken, geen zwaar huishoudelijk werk en niet sporten. 

 

Dan kan je er maar beter open over zijn. Vooral doen waar jij je goed bij voelt. 

 

Er zitten zowel voor- als nadelen aan.

 

Voordelen:

- ze hebben een vulling die bestaat uit zoutwater en een verdikkingsmiddel dat door het lichaam zelf kan worden afgebroken. Door dit verdikkingsmiddel klotsen ze niet en voelen ze meer aan als siliconen gevulde protheses, dan de zoutwaterprotheses zonder dit verdikkingsmiddel. Ze hebben wel een siliconen envelop. Siliconen protheses hebben niet enkel een siliconen envelop, maar zijn ook gevuld met siliconen. Ik wilde geen siliconen gevulde protheses vanwege gelbleeding, dat houdt in dat de zachtere siliconen in de envelop door de envelop heen je lichaam in zweten. Ook wanneer de protheses lekken kunnen de siliconen in je lichaam lekken. Tegenwoordig worden de siliconen gevulden protheses wel met vastere siliconen gevuld dan vroeger (toen zat er een drap in). Hierdoor is de gelbleeding minder dan voorheen en is het ook minder en loopt er niet gelijk een siliconen drap je lichaam in als de prothese lekt. Er komen door het zweten siliconen deeltjes in je lichaam terecht. De meeste vrouwen zullen daar waarschijnlijk geen last van krijgen, maar er bestaat een kans dat je vage klachten krijgt. Dat kan het gevolg zijn van het ASIA syndroom, dit is een autoimmuunziekte die in verband is gebracht met siliconen (dit is nog niet wetenschappelijk bewezen, maar er zijn wel verschillende onderzoeken te vinden). Het RIVM waarschuwt dat mensen met allergieën hier waarschijnlijk vatbaarder voor zijn. Dit is een onderzoek van het UMC waar dat onder meer uit blijkt: https://www.vumc.nl/verwijzers/nieuwsberichten/siliconen-borstprotheses/

Ik heb verschillende allergieën en wilde daarom het risico niet nemen, vandaar mijn keuze voor de monobloc hydrogel CMC (hierna: MH).

- een ander voordeel is de verminderde kans op kapselvorming t.o.v. siliconen gevulde protheses. Die kans is bij de MH maar 0,03% gebleken en bij geeuwde siliconen protheses 3-5% (bij gladde protheses is het percentage veel hoger, vandaar dat er bijna alleen nog maar geruwde protheses worden geplaatst). 

- de incisie is kleiner, doordat de prothese bij de plaatsing dubbel kan worden gevouwen. 

- Zelf vind ik het ook nog een voordeel dat ze een micro textuur hebben, zodat ze niet in je kapsel vastgroeien. De protheses zijn makkelijk te verwisselen. Een wissel kan onder lokale verdoving plaatsvinden. 

 

Nadelen:

- bij vrouwen met weinig eigen weefsel/vet en een dunne huid kan er zichtbare rimpeling voelbaar of zelfs te zien zijn. Dit wordt vaak opgelost door een dual plane plaatsing of een plaatsing achter de spier. 

- minder keuze in maten dan bij siliconen protheses. Ze hebben relatief minder projectie dan siliconen protheses. 

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :) 

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
On 7/31/2018 at 2:42 PM, Yvonne1977 said:

Hey Rex,

 

Dus dat wat Kim schrijft. Mijn datum staat op 17 september. Inmiddels ben ik er ook open over. Directe omgeving dan. Dus familie, vrienden en collega's, dit omdat ze mij ook een tijdje moeten "missen" op het werk en wel al op vakantie ben geweest.

Uiteindelijk is het jouw lichaam en je eigen geluk. Ik ben 41 jaar heb een lieve vriend en een dochter, maar doe dit echt voor mezelf en voor niemand anders. Ik denk dat je je nog gaat verbazen hoe positief mensen reageren als je er open over bent. 

Ga anders gewoon eens vrijblijvend naar een kliniek om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.

 

Groetjes Yvon

Hoi Yvon, je hebt dit antwoord een tijdje geleden geschreven maar ik wil er toch even reageren. Mooi gezegd dat je het voor jezelf doet! Ik ben 40 jaar met drie lieve dochters en een lieve man. Alles in mijn leven is in balans, niets te klachten. Maar elke keer als ik in de spiegel kijk word ik er toch niet blij van. Ik heb de knop nog niet doorgehakt, maar vandaag van je post heb ik wel meer moed gekregen! Groetjes Jenny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hee meiden,

Inmiddels ben ik op twee consulten geweest, bij dr. Straten en dr. van der Weij. Zoals ik al verwachtte kreeg ik van beide artsen een heel ander advies. Dr. Straten adviseerde 325/350cc rond dual plane en 1 dag later adviseerde dr. van der Weij max. 305cc anatomisch voor de spier. Ik heb een tijd getwijfeld en de voor- en nadelen afgewogen maar uiteindelijk toch besloten voor dr. Straten te gaan, omdat ik mij prettiger voelde bij zowel hem als bij zijn advies. 

 

Uiteindelijk heb ik de knoop dus doorgehakt en mijn operatie staat nu gepland op 31 oktober door dr. Straten. Het wordt 325 of 350cc, dual plane high profile cohesive II. 

 

Mijn vriend weet er inmiddels al een tijdje vanaf en hij is super lief, begripvol en zelfs mega geïnteresseerd. Dus eigenlijk veel meer dan ik had durven hopen :57:. Ik heb het mijn vriendinnen nog steeds niet verteld omdat ik het eerst allemaal even wilde laten bezinken, maar ben nu een beetje op zoek naar het goede moment om ze het te vertellen. Iemand nog tips voor hoe je zoiets vertelt? :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hi ladies,

Over 9 dagen is het zover voor mij. Ik probeer mij zo goed mogelijk voor te bereiden haha en vraag mij af of er mensen zijn die tips hebben tegen rugpijn na de operatie. Ik heb van mijzelf al iedere dag rugpijn en ben bang dat dat na de operatie alleen maar erger gaat worden.. 

 

Daarnaast zijn ook alle andere post-ok tips welkom natuurlijk ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, 

Ik heb zelf scoliose en had de eerste nacht veel pijn. Mijn borsten deden geen pijn, alleen die rot rug. De pijnmedicatie helpt er wel tegen, dat scheelt! Ik lig redelijk plat, ipv op hoge kussens en lig ook voorzichtig op m'n zij, maar ik lees hier vaak dat dat niet mag van de chirurgen. Tegen mij is dat niet gezegd. In beweging blijven helpt ook, dus rustig wandelen bijvoorbeeld na een paar dagen. 

Groetjes, 

Chica 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Chica82:

Hoi, 

Ik heb zelf scoliose en had de eerste nacht veel pijn. Mijn borsten deden geen pijn, alleen die rot rug. De pijnmedicatie helpt er wel tegen, dat scheelt! Ik lig redelijk plat, ipv op hoge kussens en lig ook voorzichtig op m'n zij, maar ik lees hier vaak dat dat niet mag van de chirurgen. Tegen mij is dat niet gezegd. In beweging blijven helpt ook, dus rustig wandelen bijvoorbeeld na een paar dagen. 

Groetjes, 

Chica 

Dankjewel voor je reactie. Ik ga op de dag van mijn operatie direct aan mijn chirurg vragen of ik ook op mijn zij mag liggen. Hoop dat de medicatie i.c.m. in beweging blijven inderdaad gaat helpen tegen de rugpijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woeeh vandaag bericht gekregen dat ik volgende week om 1215 mag melden. Gaat wel echt honger lijden worden ben ik bang :huh:. Aan de ene kant heel veel zin in, aan de andere kant merk ik dat ik met de dag nerveuzer word. Ben niet bang voor de operatie zelf, maar vooral voor het herstel en voor de 'mentale' klap die ik misschien ga krijgen. Voor nu nog even 8 nachtjes slapen aftellen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes vandaag!! 
Ik ben zelf gisteren geopereerd en ik voel me boven verwachting goed. Ik heb zelf ook een lichte scoliose net als @Chica82 dus ik maakte me ook veel zorgen om rugpijn (vooral tijdens de nacht). Afgelopen nacht heb ik echter gewoon goed geslapen (van ongeveer 11u tot 7.30) en ben tussendoor een paar keer wakker geworden om even te gaan verliggen. Ik sliep met twee hoofdkussens zodat ik wel echt een stuk hoger lag en mijn schouders ook betere ondersteuning kregen. Verder had ik een deken opgerold als een soort van voedingskussen en die aan een zijkant gelegd zodat ik daar op kon steunen. Bij het opstaan had ik niet méér rugpijn dan normaal (heb altijd wel een beetje rugpijn als ik wakker word, maar vond dat nu niet anders)

 

Dus komt vast heelmaal goed! En anders heb je je pijnmedicatie en vaak nog een 'escape'-medicatie voor als de pijn heel erg is. Die heb ik gelukkig niet nodig gehad. 

 

Ben benieuwd hoe je je straks voelt :D Nogmaals succes!!!

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.