Ga naar inhoud

Twijfel over aantal cc’s


Aanbevolen berichten

Lieve dames,

 

ik kijk enorm uit naar de operatie op 6 augustus maar merk dat ik de laatste dagen twijfel over het aantal cc’s. Ik weet dat het overgrote deel van de dames hier zegt; “neem de grootste want ik heb er spijt van dat ik kleiner heb genomen” maar wil het graag toch even hier in de groep gooien.

 

Ik heb 2 consulten bij bergman gehad, allebei heel fijn en bij beide kwamen we uit op 375cc voor de spier. Ik ben 172cm en zo’n 68 kilo. Ik heb voor na de downtijd van de operatie een schema klaar om zeker weer naar de 60-62 kilo te gaan. 

 

Ik wil niet te grote borsten omdat dat me

zwaarder maakt in het zicht, maar wil ook niet spijt hebben omdat ik niet ‘groter’ ben gegaan. Lekker dubbel ik weet het. 

Kunnen jullie me advies geven?

 

liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is je bouw verder? Heb je brede schouders, welke omvang draag je nu?
Je hebt bij beide consults 375cc geadviseerd gekregen, maar over welke maat twijfel je? Wil je kleiner dan die 375 of groter? 
Zou zelf uitgaan van het advies van de chirurg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rocker sorry, zag je reactie nu pas! Fijn!

Ik draag nu B75, soms B80. Ik zou eerder voor kleiner gaan dan groter denk ik. Maar de opvatting hier dat veel mensen er spijt van hebben gehad, maakt dat ik twijfel. En mijn idee dat 350 misschien beter zou zijn is volgens mij ook puur uit de lucht gegrepen want die 25cc maakt ook niet het grote verschil toch?

 

Ik ben voornamelijk bang om er, voor mijn gevoel, straks bij te lopen als een Lolo Ferrari (belachelijk, ik weet het). 

Ik vind het echt heel lastig. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Missml84 Heb je tijdens je consult ook mogen passen met de geplande hoeveelheid cc's? En heb je er foto's van kunnen/mogen maken?
Die 25cc meer of minder maakt weinig uit, maar dan zou je ook niet voor 25cc kleiner hoeven gaan :P

Als je heel erg blijft twijfelen kan je altijd nog vragen aan je pc of je de dag van de operatie van te voren nog een keer mag passen. Of nog een keer vragen waarom die hoeveelheid word geadviseerd, kan ook zijn dat de prothese met minder cc te smal is voor je borst en dat hij/zij daarom een grotere hoeveelheid heeft geadviseerd.

Moet er wel heel eerlijk bij zeggen dat mijn pasfoto's er heel massief en breed uitzien terwijl dat er nu helemaal niet zo uit ziet. 

 

Heb zelf ook heel erg getwijfeld om niet toch voor 400cc of 450cc te gaan in plaats van de 500cc die ik nu heb, was heel erg bang dat het een balloneffect zou krijgen en dat het te groot zou zijn voor mijn lichaam. 

Tot en met het aftekenen voor de OK heb ik getwijfeld, last minute toch voor die 500cc gekozen. 

Je bent trouwens qua lichaamsbouw bijna gelijk aan mij, ben ietsjes kleiner (4cm) en ietsjes zwaarder (72kg). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de 400 gepast en ook de 300 @Rocker. Maar met die 300 vond ik weinig verschil, 400 of 425 (twijfel nu) vond ik bij mij aan de grote kant. Ik werd er een beetje ‘moekig’ van. Maar vind het toch lastig om echt te zien hoe het wordt als het in je borst zit! 

 

Is het bij jou ook voor de spier geplaatst? Ik heb op zich veel ruimte dus dat is fijn. Mag ik anders je foto’s eens zien? 

 

Ik heb inmiddels zo’n 45 pagina’s op t forum doorgespit (zoekopdracht 375cc) en ben er wel uit dat ik gewoon voor die 365 moet gaan. Dus de twijfel is weg! 

Heb er echt ook zo’n zin in (klinkt gek!) nog maar een paar nachtjes!

 

Heb jij nog tips? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Missml84 Nee bij mij zijn ze dual plane geplaatst, ik was veel afgevallen dus mijn chirurg was bang dat mijn huid het gewicht van de prothese niet zou kunnen vasthouden. Met als gevolg dat ik binnen een paar jaar hangborsten zou hebben.

Ik zal je toevoegen in m'n album, dan zie je ook gelijk wat ik bedoel met het verschil tussen passen en de werkelijkheid. 
Gek he dat je er dan zo'n zin in hebt haha, zo ging ik er ook heen dus die dag van de operatie ging in een sneltrein voorbij.

 

Mijn tip (voor eigenlijk iedereen hier) is niet teveel kijken naar hoe snel/vlot de genezing bij een ander gaat. Bij ieder voelt het anders en de een heeft meer pijn dan de ander, maar aan de binnenkant is er nog wel degelijk een heleboel aan de hand (een ravage). 
Rustig aan doen, lief zijn voor jezelf, hou rekening met "kraamtranen" in de eerste week, als je moet niezen of hoesten hou je boobs vast voor dear life, een voedingskussen was m'n beste vriendin met slapen, tussenstukjes voor m'n bh ook, coldpacks trouwens ook haha. 
Oh en ik weet niet of je lang haar hebt, maar ik heb dat de dag voor m'n operatie laten invlechten zodat ik me daar in ieder geval een weekje geen zorgen over hoefde te maken :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.