Ga naar inhoud

Elvyra : 26 juli 2018 : Dr. Decoene : Wellness Kliniek


Aanbevolen berichten

Hey ladies! 

 

Ik ben Elvyra, 38 jaar, heb diabetes type I. Eergisteren (donderdag 26 juli 2018) heb ik een borstvergroting gekregen (nouja, gekocht natuurlijk ;) van dr. Veroniek Decoene van Wellness Kliniek in Genk. 

 

Reden voor mijn bv was het volgende. Ik ben bijna twee jaar geleden bevallen van m'n kindje en heb zes maanden borstvoeding gegeven. Ondertussen en daarna flink aan het sporten en afvallen gegaan, waardoor ik helemaal terug kwam naar m'n oude gewicht en maatjes, behalve... Van boven. Dat is weg en bleef weg en kun je er ook niet aantrainen of zo. Ik had een mooie volle C cup (tijdens borstvoeding zelfs E gehad!) en nu was het A of zo. Ze waren zo leeg dat m'n tepels zelfs deels naar binnen vielen als ik m'n bh uit deed, verschrikkelijk! Ik kon erom huilen. Ik heb het nog een tijdje gecompenseerd door push up bh's met daarover een padded bandeau, maar dat is warm en je blijft het weer terug schuiven. Ik heb me vooraf altijd gerealiseerd dat een bevalling je lijf voorgoed verandert en vind ook dat je best mag zien dat ik mama ben (mijn buikje is bijvoorbeeld ook niet meer zo strak), maar helemaal weg had ik nooit gedacht of verwacht. Dus ik heb de stoute schoenen aan getrokken en het gewoon gedaan! 

 

Ik weet dus niet mijn exacte maat vooraf, A is een gokje geweest want ik droeg push up C (maar kon m'n hand zo in m'n bh's stoppen, zoveel ruimte was er nog). Dr. Decoene heeft dit er wel ook van gemaakt dus het zal wel kloppen ongeveer. 

 

Advies van dr. Decoene was 300cc high profile achter de borstspier en dat ook gedaan. 

 

Ik zal de rest in 't operatieverslag topic posten! 

 

X Elvyra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi girlz, 

 

Ik ben nu dag 2 po. Hierbij mijn ervaringen tot nu toe! 

 

Donderdag 26 juli 2018: dag van de ingreep 

Omdat ik diabetes type I heb en niet te lang nuchter kan blijven, was ik als eerste aan de beurt. Ik moest me melden om 7.45u, heb even met andere cliënten in de wachtzaal gezeten en werd toen opgehaald. We gingen per lift naar een andere etage waar ik een bedje toegewezen kreeg. Daar lag een operatiehemdje klaar, met badjas en slippers. Er volgde uitleg over de gang van zaken, ik kreeg vast een nazorg brief en ik zou na een half uurtje opgehaald worden. Ook maakte ze nu foto's van m'n borsten voor mijn medisch dossier. 

 

Tijdens het wachten werden de andere cliënten ook naar deze afdeling gebracht. En inderdaad kwamen ze me na een half uurtje ophalen. Mijn chauffeuse bleef achter op de kamer en op de zaal was WiFi en onbeperkt te drinken voor haar. 

 

Ik werd naar de operatiezaal gebracht en moest daar m'n slippers en kamerjas uit doen. Vervolgens twijfelde ik nog; echt de 300cc doen of toch een maatje kleiner? Dat zou dan 265cc worden geloof ik. Mijn grootste twijfel hierover kwam omdat ik verwacht dat hoe groter, hoe meer pijn (ik kreeg de prothesen immers achter de borstspier, die bij een grotere maat nog meer opgerekt zou worden). De verpleegkundige liep al weg met de twee prothesen om kleinere te halen, maar toen kwam dr. Decoene glimlachend binnen. Ik vertelde haar van mijn twijfel (maar niet de angst voor de pijn) en ze gaf aan dat 300cc echt een mooi, natuurlijk maatje voor mij zou zijn omdat ik wel lang ben (1.72m) en brede schouders heb. Dus ik vertelde haar dat ik zou vertrouwen op haar advies en dus liep de verpleegkundige weer weg om de 300cc protheses weer te halen. 

 

Ik moest vervolgens op de operatietafel gaan liggen, mijn pantoffels werden bij m'n voeten gelegd. Links kreeg ik een zuurstof saturatie meter op m'n vinger en rechts een infuusje. Ik heb de anesthesist nog even gezien, hij vroeg of ik nuchter was, en daarna spoot hij de slaapverdoving in. Ik ben vaker geopereerd en het begin is echt super lekker, trippen!!! Ik kon nog net zeggen: nu ga ik slapen toch? (En toen de verpleegkundige dat bevestigde) Weltrusten! 

 

Ik werd wakker op de verkoeverkamer waar Dominique de zorg over me had. Ik rilde enorm maar dat kwam volgens hem van de verdoving, ook dat was herkenbaar trouwens van eerdere operaties die ik heb gehad. Mijn zuurstof saturatie was in het begin nog een beetje laag, maar toen deze weer goed was, werd ik terug naar m'n kamer gereden. Ofja kamer, het is dus een grote zaal met schermen, dus je hoort alles wat iedereen zegt. Je kunt wel een privé kamer boeken als je wilt trouwens. 

 

Eenmaal op de kamer kreeg ik gelijk wat te eten en te drinken (twee broodjes en een glas cola). Vanwege de vele suikers in de cola en het feit dat dat voor mij als diabeet niet handig is, heb ik die aan m'n chauffeuse gegeven maar de broodjes heb ik opgegeten en waren prima (wel weinig). Verder was m'n borstkas verpakt in pleister verband, mooi blauw met wit. Ik zal later nog wel een foto daarvan uploaden. Maar ik heb dus nog geen sport-bh aan, die moet ik over twee weken als ik de uitwendige hechtingen eraf knip. Omdat ik op vakantie ga maandag en twee weken weg ben, kan ik de hechtingen zelf afknippen (stelt niet zoveel voor). Alleen ter plekke een sport-bh bemachtigen wordt een uitdaging, aangezien we in the middle of nowhere zitten... Ik neem in ieder geval de sportbeha mee die ik al heb, maar dat is een maatje B en met achter sluiting (en je mag drie weken of zo je armen niet boven je hoofd doen, net als drie weken niet douchen en zware dingen tillen trouwens) dus dat gaat 'm waarschijnlijk niet worden... 

 

De verpleegkundige die ook de uitleg vooraf had gedaan, Brenda, kwam om de nazorg brief en het recept toe te lichten. Ik had toen nog niet echt vragen. Omdat er pas over twee weken airco's werden geplaatst op de zaal en het rond de 33 graden Celsius zou worden, gaf ze aan dat ik naar huis mocht zodra ik me goed genoeg voelde. De cliënten van de vorige dag waren namelijk allemaal ziek geworden van de warmte... 

 

Ik was nog wat draaierig dus heb nog even gewacht maar ben rond elf uur gegaan (terwijl ik dus tegen tienen pas op de kamer terug was, echt snel!). Tegen die tijd had ik ook behoorlijk pijn, dus vlak voor mijn vertrek kreeg ik van een andere verpleegkundige, die mee liep naar de parkeerplaats, nog paracetamol mee. Die heb ik meteen in de auto ingenomen. 

 

Ik moest een uur terug naar huis met de auto en gelukkig reed m'n chauffeuse heel rustig. Rotondes waren een crime en ongelijk wegdek ook, echt pijnlijk! 

 

We zijn via de apotheek naar huis gegaan, want ik kreeg een batterij aan meds mee: een antibioticakuur van drie dagen, paracetamol 1000mg 4x per dag 1 tablet, ibuprofen 600mg, 3x per dag 1 capsule, omeprazol (maagbeschermer) voor bij de ibuprofen 1x per dag 1 capsule en Zaldiar (combinatiepreparaat van paracetamol met Tramadol, een half opioïd). Bij hele erge pijn moest ik de paracetamol 1000mg vervangen door de Zaldiar. 

 

Eenmaal thuis heb ik meteen het medicatie schema gevolgd en geluncht, daarna de rest van de dag me teruggetrokken op mijn slaapkamer (enige plek waar we airco hebben, en buiten was het 30+ graden Celsius!) 

 

Deze eerste dag veel pijn gehad eerlijk gezegd, en ook twijfels of dit het allemaal waard was... 

 

Verder een hel van een nacht gehad. Ik lag helemaal plat (wat, bleek na een telefoontje de dag erna, niet mocht!) en omdat je je armen niet kunt/mag gebruiken (vanwege de aanhechting van je borstspieren) kon ik niet zelf overeind komen. Maar je mag alleen op je rug liggen dus ik kreeg vreselijke rugpijn, erger dan de pijn aan m'n borsten. Deze nacht dus weinig geslapen... 

 

Vrijdag 27 juli 2018: dag 1 po

In de ochtend eerst mijn man gevraagd het hoofdsteun van mijn bed helemaal omhoog te zetten en me alle kussen te brengen die we nog hadden. Daarmee heb ik een enigszins comfortabel zitje gemaakt. 

 

Vandaag ook veel gerust, maar ook wat door het huis gerommeld. Een wasje gevouwen, even achter de computer gezeten... Verder veel op m'n telefoon (ook dat is vermoeiend, echt!) en gelezen op m'n e-reader. En af en toe geslapen om hiermee ook m'n armen te kunnen ontlasten. Ook had ik nog wat vragen die ik telefonisch gesteld heb, namelijk:

* Is het beter om bij het rusten te zitten of te liggen? Antwoord: liggen mag niet, althans niet volledig plat! Zitten is sowieso beter. 

* Hoe lang na de operatie bestaat de kans op een nabloeding? Antwoord: dit is normaal een paar dagen, maar door het warme weer kan het nu tot 14 dagen voorkomen 

* Wanneer mag ik weer op m'n zij slapen? Antwoord: na 2-3 weken 

* Doordat ik pleister verband heb kan ik niet bij de wondjes. Wanneer moet ik deze dan gaan inmasseren en waarmee? Antwoord: na twee weken doe je het pleister verband eraf, dan knip je de hechtingen tot op de huid af en vanaf dan draag je een sport bh tot zes weken na de ingreep. Vanaf het moment dat je wondjes dicht zijn mag je ze inmasseren met een litteken olie naar keuze. 

* Wanneer kan ik een gewone bh gaan kopen en is de maat dan definitief? Antwoord: na zes weken mag de sport bh uit en mag je een gewone bh dragen, de maat is dan definitief. 

 

Door de enorme rugpijn had ik deze dag eigenlijk weinig last van andere pijntjes. Echter rond 20u kreeg ik veel last van m'n linker flank, naast m'n borst. Ik was heel bang voor een nabloeding maar ik had niet het idee dat de borst warmer was of zo. Dus flink getwijfeld of ik de kliniek zou bellen maar uiteindelijk niet meer gebeld en gaan slapen, wat deze nacht vrij goed is gegaan (nog wel een paar keer wakker geweest vanwege met name m'n rug, dan even eruit en bewegen en weer terug in bed). Ik heb trouwens wel zittend geslapen. 

 

Overigens, ik heb de hele dag in de airco gezeten en merkte echt meer pijn als ik even in de warmte kwam (bv met avondeten, warm eten in een warme keuken). Ze waarschuwden vanuit de kliniek namelijk dat de kans op nabloeding groter was door de warmte en ik denk dat dat ook de toegenomen pijn veroorzaakte als ik uit m'n airco kamer kwam. Dus tip; laat je in het najaar of de winter helpen! Ik mag nu dus ook drie weken niet douchen en dat is ook geen pretje met het huidige weer!

 

Zaterdag 28 juli 2018: dag 2 po

Vandaag meer last dan gisteren helaas. Beetje zeurende pijn, dus misschien toch te veel gedaan gisteren? Ik ga nu weer even rusten maar laat morgen wel weer weten hoe het verder ging vandaag. Ohja nog even, ik pak standaard om 23u de zaldiar met ibuprofen om zo'n groot mogelijke kans te hebben op een goede nachtrust. En verder slik ik de pijnstillers braaf volgens schema; je zorgt dan voor een constante bloedspiegel waardoor de pijnstillers optimaal kunnen werken. 

 

Tot snel! 

 

XElvyra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hela, ik een weekje voor u geopereerd door dr. Decoene. 330cc achter de spier. En ik denk dat ik na 2 zwangerschappen en 2 x bv nu uitkwam op AA, want weigerde een AA te gaan kopen. Maar de A was te groot... dus nu de jongste bijna 2 is de stap ook gezet. Veel succes met de genezing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Cameltje en @Evi2,

 

Ah jullie lopen dus 1 en 2 weken voor mij... Hoe gaat het nu met jullie pijn? Het is hier wat wisselend, nu weer wat meer last. Ik kan ook niet wachten tot het verband eraf mag, zo irritant! 

 

En douchen mag pas drie weken na de ingreep hè! Pffff, verschrikkelijk met dit weer...! 

 

@Cameltje welke maat cup wilde je voor je ingreep en welke maat sport bh is het geworden als ik vragen mag? Ik moet er van tevoren een kopen want zit straks op m'n vakantieadres als het verband eraf mag... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Elvyra:

Hey @Cameltje en @Evi2,

 

Ah jullie lopen dus 1 en 2 weken voor mij... Hoe gaat het nu met jullie pijn? Het is hier wat wisselend, nu weer wat meer last. Ik kan ook niet wachten tot het verband eraf mag, zo irritant! 

 

En douchen mag pas drie weken na de ingreep hè! Pffff, verschrikkelijk met dit weer...! 

 

@Cameltje welke maat cup wilde je voor je ingreep en welke maat sport bh is het geworden als ik vragen mag? Ik moet er van tevoren een kopen want zit straks op m'n vakantieadres als het verband eraf mag... 

Dinsdag mag het hier eraf. Inderdaad heel irritant, pfff. Nog even volhouden.

Pijn viel eigenlijk heel snel goed mee. Nu heb ik 2 dagen zo wat steken aan de zijkant, misschien omdat ik al iets meer probeer te doen, ook mijn litteken voel ik nu af en toe. Soms laat ik mijn man op mijn rug achter het verband eens goed wrijven, zalig:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Evi2:

Dinsdag mag het hier eraf. Inderdaad heel irritant, pfff. Nog even volhouden.

Pijn viel eigenlijk heel snel goed mee. Nu heb ik 2 dagen zo wat steken aan de zijkant, misschien omdat ik al iets meer probeer te doen, ook mijn litteken voel ik nu af en toe. Soms laat ik mijn man op mijn rug achter het verband eens goed wrijven, zalig:D

Hey @Cameltje en @Evi2,

 

 

@Cameltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps ging iets mis :huh:

 

@Evi2heerlijk, jij bent er bijna! Spannend!!! Jij hebt ook kindjes toch? Hoe doe je dat met hun?

En heb je al een sport-bh gekocht of ga je naar de kliniek terug voor het verwijderen van de hechtingen en het kopen van de bh? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Ik ben 2 dagen voor jou geopereerd bij de Wellnesskliniek. Alleen bij dr. Parys. Qua pijn gaat het nu iets beter. Alleen zitten ze nog in mn nek zeg maar. Ik hoop dat ze snel wat zakken. Precies vanonder nog mn 'oude borst' en vanboven er 2 bijgekregen. Als ik een paar uren geslapen heb, is het wel moeilijk om recht te komen. Vooral de rechtse doet nog veel pijn. Volgens de kliniek heel normaal.

Het warme weer valt me ook wel lastig met dat verband. Nu plakken ze precies tegen elkaar en daartussen kan je dus niet aan. Heel lastig! Maarja, we moeten er wat voorover hebben he.

 

Succes met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het met de pijn beter gaat! Ik slaap zittend trouwens. Ik heb nog wel last, vooral als ik in de warme woonkamer ga zitten (ik trek me steeds terug naar de slaapkamer met airco). Ze lijken dan 'in brand' te staan... Verder vooral pijn aan m'n rug en nu ook een beetje m'n schouders... 

 

Ik kan niet goed beoordelen hoe die van mij zitten, ik zit helemaal in pleister verband, jij niet dan? Ik heb wel soms kriebels ertussen en dan kan ik niet terug kriebelen... Lastig! 

 

Maandag ga ik op vakantie voor twee weken... En dus zonder airco... Ik houd m'n hart nu al vast! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Elvyra:

Hey @Cameltje en @Evi2,

 

Ah jullie lopen dus 1 en 2 weken voor mij... Hoe gaat het nu met jullie pijn? Het is hier wat wisselend, nu weer wat meer last. Ik kan ook niet wachten tot het verband eraf mag, zo irritant! 

 

En douchen mag pas drie weken na de ingreep hè! Pffff, verschrikkelijk met dit weer...! 

 

@Cameltje welke maat cup wilde je voor je ingreep en welke maat sport bh is het geworden als ik vragen mag? Ik moet er van tevoren een kopen want zit straks op m'n vakantieadres als het verband eraf mag... 

Hoi, 

de pijnen zijn normaal hoor. Gwn heel goed naar je lichaam luisteren. Af en toe eens een klein wandelingetje doen is goed voor je rug. En moet ook. Die rugpijn is normaal en nu zit je ook nog eens ingepakt dus zodra dat verband eraf is ga jeje echt veel beter voelen. Een echte verademing. Ik moch me van dr decoene al douche na 2 weken. Mijn wondjes zijn al dicht dus wad blij dat het al kon. En ik sliep wil al naar een week op mijn zij. Had dat gevraagd of dat mocht en dat mocht al na 3 dagen. En na een week lukte het me wel. Ik voel me nu echt wel stukken beter dan 1 week geleden. Toen dacht ik bij mezelf. Wat heb ik me aangedaan. Maar 1 week later een groot verschil. Ik neem ook geen pijnstillers meer in omdat ik zo goed als ge pijn meer heb. Af en toe heb ok nog steken in mijn borst. En staan ze soms nog op springen. Maar wel verdraagzaam. Voor ik een borstvergroting had gedaan wou ik heel graag een C. Maar nu ga ik blijkbaar een grote C meer een D hebben. Maar dat is nog afwachten. Normaal had ik een D van sportbh maar de omtrek zat niet goed. Ik ben heel smal rond men middel. Dus nu heb ik een C aan maar spant Vanboven wel. Ik zal hieronder een foto doorsturen welk merk ik heb. Is van de wellness kliniek maar an je ook online komen. En is met voorsluiting en vind hem wel goed zitten. En idd de juist bhmaat ga je pas zien op 6 weken of soms nog langer. Want nu moet u spier nog rekken door de prothese dus dat duurt altijd wel even. Dus gaan ze nog iets groter worden. Ik wens je voor heel veel succes in je herstel. Na de eerste week ga jeje al veel beter voelen. De pijn gaat echt wel weg op 2 weken. Eventjes tanden bijten. Komt wel goed. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie!

 

Ja ik weet 't, 't is ff doorbijten hè ... Ik denk dat ik dr. Decoene ook bel na twee weken of ik mag douchen, want drie weken is wel erg lang, zeker met dit weer!!! Ik ben diabeet en daarvan is bekend dat wonden wat langzamer genezen ... Hopelijk helpt het dat ik pas 6 jaar diabetes heb en dat ze dan toch al dicht zijn!

 

Ik had altijd omvang 70, ooit begonnen met een 70C, werd 70D, toen weer 70C (na wat afvallen). Toen tijdens de zwangerschap en borstvoeding zelfs 70E gehad! En daarna .. weg ... Ik weet m'n maat dus niet vooraf, maar zal iets van 70B zijn geweest, maximaal (ik denk eerder A). Ze waren in ieder geval leeg. Nu dus 300cc Monobloc (extra hoog, zie ik nu!) onder de spier laten plaatsen. Erg benieuwd ... Ik vind dat je er ook nog zo weinig van kan zeggen met dat pleisterverband ... Het is echt uitkijken naar over twee weken (nee, nog maar 12 nachtjes slapen!)

 

Fijn dat het na een week echt al veel beter is. Ik ga maandag twee weken op vakantie en had me al ingesteld op twee weken niets doen en in het huisje blijven! Hopelijk kan ik dan de tweede week toch al af en toe eens weg, wandelen of fietsen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dokter decoene zei me dat je echt moet bewegen. Dus zeker wandelen en fietsen mag je ook. Ik was gaan fietsen ba 1week maar voelde wel dat ik heel moeilijk kon vertrekken en erafspringen. Dan moest ik teveel druk leggen op mijn armen. Maar nu de 2 de week kan ik wel goed fietsen hoor. En de schokken doen niet meer pijn. Amai toch een groot verandering van je borsten? Ik had enkel na mijn bevalling een C door de borstvoeding. Ik heel blij maar helaas toen ik stopte met borstvoeding te geven was het helemaal weg en had ik nog minder dan ervoor. Ja ik heb ook omtrek 70. Amai oei nog niet zo lang diabetische? Dat is niet zo fijn. Ik raad je ook aan om heel veel water te drinken. 

Toen ik mijn verband nog aan had dan deed ik die plakker lis en stak ik mijn gsm er tussen voor een foto te trekken. Haha zal een foto laten zien. Echt grappig. Waren 2 ballen. Maar zodra dat het verband eraf is dan zien ze ee helemaal anders is. Want nu staan ze ook nog heel hoog maar dat gaat nog zakken. Het is pas na ongv 6m dat je het eindresultaat ziet. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's een grappige foto inderdaad, twee van die ballekes! Ik durf die pleister nu nog niet los te trekken, bang dat ie daarna niet goed meer plakt, maar ik ga na 'n week ook eens zo'n foto maken!

 

Ja drinken doe ik ook veel inderdaad, moet ook wel met dit warme weer! Meer bewegen wil ik wel, maar ik vind het zoooo warm ... Ik kan daar al niet goed tegen, en nu al helemaal niet. Ze gaan dan gelijk meer pijn doen, ik denk doordat de vaten dan nog meer uit gaan zetten ...

 

Ik zie inderdaad dat we ongeveer hetzelfde hebben, jij hebt alleen twee verschillende laten plaatsen toch (300 en 330)? Mij raadde ze ook 300 of 330 aan, maar vanwege diabetes eerder de kleinste van de twee (ik weet eigenlijk niet goed waarom, vergeten te vragen). Heb je high profiel of extra high profiel?

 

Ik ben nu maar sportwinkels aan 't zoeken in de buurt van m'n vakantieadres ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja door dat verband heb je het alleen maar warmer. Ik kon er in het begin ook niet tegen. En ben dan ook een zweter tussen mijn borsten klets nat. Dus nog jeuk erbij ook. Ik heb extra high hieronder mijn kaartje. Ja ik heb in de 1 borst een 330 en de andere een 300 omdat er veel verschil opzat en kreeg ze ze zo mooi gelijk. En dat is ook zo. Ik kon ook niet groter gaan zei de dokter na de operatie. Ik heb een te taaie spier. Maar ben wel blij met de 330. Als je wilt ik heb voor en na foto’s. Wil ik je wil prive sturen hoor. Ja zie gewoon dat je zeker een voorsluiting neemt. Want ik kan mijn armen ook nog altijd niet gied bewegen en mijn bh dicht doen vanvoor ga maar moet ook wel wat kracht gebruiken. Dus ben blij dat de sluiting niet vannachter zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Elvyra:

Fijn dat het met de pijn beter gaat! Ik slaap zittend trouwens. Ik heb nog wel last, vooral als ik in de warme woonkamer ga zitten (ik trek me steeds terug naar de slaapkamer met airco). Ze lijken dan 'in brand' te staan... Verder vooral pijn aan m'n rug en nu ook een beetje m'n schouders... 

 

Ik kan niet goed beoordelen hoe die van mij zitten, ik zit helemaal in pleister verband, jij niet dan? Ik heb wel soms kriebels ertussen en dan kan ik niet terug kriebelen... Lastig! 

 

Maandag ga ik op vakantie voor twee weken... En dus zonder airco... Ik houd m'n hart nu al vast! 

Ik slaap half zittend, voor mij toch nog moeilijk om vanuit die positie op te staan.

Ik zit ook helemaal in verband hoor maar ik voel ze zo hoog zitten. Soms voel ik een druppeltje zweet ertussen lopen en dan kan ik er ook niet aan. Begint nu ook al te jeuken en los te komen dus ik zal blij zijn als het eraf mag.

 

Net naar de winkel geweest, mijn man heeft de kar in- en uitgeladen, maar nu zijn ze precies 2x zo gezwollen. En maandag moet ik al terug werken, dus zal morgen nog maar extra uitrusten.

 

Ik heb wel veel last van vocht: voeten, benen, buik... overal. Kan niet eens mijn gewone rokjes aan. Vanmorgen eentje gepakt dat normaal veel te groot is en dat paste maar net.

 

Ik hoop dat we snel een aantal weken verder zijn en het beter gaat. Maar eenmaal uit het verband scheelt het wel naar het schijnt. Dus tellen we daar maar naar af he.:71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Elvyra:

Oeps ging iets mis :huh:

 

@Evi2heerlijk, jij bent er bijna! Spannend!!! Jij hebt ook kindjes toch? Hoe doe je dat met hun?

En heb je al een sport-bh gekocht of ga je naar de kliniek terug voor het verwijderen van de hechtingen en het kopen van de bh? 

Ja twee jongens 5 en 3 augustus 2jaar. Mijn man heeft nu bouwverlof. Daarom dat het de eerste week van dan moest gebeuren. Hij doet echt veel voor mij. Heb eentje uit de duizend, maar kan niet stilzitten. Ik heb hier nog twee sportbh's van toen ik ging fitnessen voor de zwangerschap van de tweede. Die ga ik meepakken. Ben benieuwd wat ze zegt. En denk dat daar 1 van mijn maat te kopen als ik dinsdag ga. Maar ga die andere daar laten zien. Kijken wat dr. Decoene zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cameltje jouw kaartje is inderdaad bijna hetzelfde als die van mij. Ben echt zo benieuwd... Enige verschil wat ik nu zie is dat ik geen bh draag en toch buste heb, is al heel wat, voorheen had ik zonder bh (bijna) een dubbele rug... !!! Maar je kunt je armen dus nog steeds niet goed bewegen? Wat voel je dan? Hoe lang mag je ze trouwens niet boven je hoofd doen? Ik heb inmiddels wat sportwinkels gevonden in de buurt van mijn vakantieadres voor een sport-bh tezijnertijd. Ik kan ze dan niet door dr. Decoene laten checken. Moet ik nog ergens op letten? Moet hij heel strak zitten of juist niet? Ik weet alleen dat er geen beugel in mag zitten...:huh: Ik neem mijn oude sport-bh's ook maar mee op vakantie maar die zijn 70B en 70C dus passen vast niet en trekken bijzonder moeilijk aan (eentje zelfs over 't hoofd), dus voorsluiting is een goed idee! Online vond ik er niet veel met voorsluiting dus hopelijk wel als ik ze op vakantie ga zoeken! 

 

@SN_90 Is het normaal dus dat je vocht vasthoudt nu of zo? Want ik heb ook ineens een, voor mijn gevoel enorme, bolle buik! En inderdaad ook maar één rokje dat ik aan kan. En weeg sinds de operatie ineens ook 1,5kg meer (terwijl er toch echt maar 2x300cc is geplaatst...!) En herkenbaar, de jeuk als zweet tussen je borsten loopt en je kunt er niet bij! Ook al probeer ik me zo goed als het kan te wassen, alleen dat verband stinkt na twee weken vast al enorm :98:!!! Wanneer mag het er bij jou af? 

 

@Evi2 Heb je een tweeling met een dag ertussen of begrijp ik je verkeerd? Ik heb een dochtertje van in oktober 2 jaar, dus enigszins vergelijkbaar misschien. Gelukkig neemt mijn man alle zorgen nu op zich, ik heb het precies in onze drie weken vakantie gepland, maar ik kan niet wachten om m'n kindje weer lekker te kunnen optillen en knuffelen! Maar 12,5kg... Beter nog even van niet... Heb je volgende week afspraak bij dr. Decoene? Goed idee trouwens om tussen mijn zwangerschappensbh's te kijken, ik mocht niet sporten (bekkeninstabiliteit) maar had toen wel een paar stevige beugelloze bh's volgens mij. :) Al is het maar dat ik in ons huurhuisje 's morgens het verband eraf kan halen en de hechtingen af kan knippen en dan in zo'n bh naar de winkel kan. Want anders wilde ik er gewoon een aantal halen, dan in 't huisje het verband enz doen, passen en terugbrengen wat niet past. Maar dit scheelt een ritje! :35:

 

Vraagje aan jullie allemaal... Ik heb lang haar en kan het nu niet eens kammen... Weet ook nog niet hoe ik het moet wassen want voorover leunen doet pijn (denk dat dat ook niet mag trouwens) en achterover houd ik ook niet vol. Ik moet wel naar de kapper voor de puntjes maar dat is pas over drie weken (na mijn vakantie), dus tegen die tijd mag ik sowieso weer douchen... Hoe doen /deden jullie dat voor je mocht douchen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zondag 29 juli 2018: dag 3 po

Vandaag gaat het toch wel weer iets beter dan gisteren. Ik heb toen een film proberen te kijken in de avond maar wist na een uur niet meer hoe ik moest zitten of staan; enorme rugpijn! Dus toen weer gaan rusten en uiteindelijk ook gaan slapen. De nacht was iets minder; het heeft echt veel te maken met hoe ik de kussens arrangeer, en omdat ik overdag meer rechtop zit en de boel verbouw kan ik ze niet laten liggen. Maandag ga ik op vakantie en gelukkig heeft mijn man wel een rugsteun voor in bed gevonden, want dat heb ik nog wel even nodig! 

 

Vandaag ook meer bewogen en dat helpt, zoals @Cameltje ook adviseerde. Een echte wandeling lukt me nog niet, maar wel een beetje vaker door het huis gelopen, was gevouwen en enkele malen achter de laptop gezeten voor de vakantie voorbereidingen.

 

Het scheelt ook dat het vandaag aanzienlijk koeler is en er staat een frisser windje, heel fijn! Ik merk dat ik gelijk pijn krijg als ik het warm krijg, volgens mij neemt de zwelling dan weer toe of zo. 

 

Vandaag wel wat meer last van de sneetjes onder m'n borsten denk ik, die trekken en branden nu af en toe. En ook lijkt het pleister verband soms wat los te gaan zitten van de huid. 

 

De rugpijn blijft, het is een zeurende pijn en ik begrijp ook niet helemaal waardoor ik die heb. Misschien toch doordat ik alleen maar half zittend kan rusten en daarbij m'n rug niet helemaal kan ontspannen..? 

 

Morgen op vakantie, gelukkig maar een kleine drie uur in de auto, met pauze natuurlijk. Ben heel benieuwd hoe dat gaat, zenuwachtig ook wel! Gelukkig in een huisje dit jaar en niet kamperen! Ik heb er WiFi (en anders m'n bundel) dus zal weer een stukje updaten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry verkeerd uitgedrukt, oudste is 5 en de jongste wordt de 3e augustus 2jaar.

Ook een man die mij hier heel goed helpt.

Mama is mijn haren komen wassen na 4 dagen buiten dikke handdoeken rond mij, mijn hoofd achterover terwijl ik in de tuinstoel zit. Lekker buiten. Tweede keer mijn man het zo gedaan. En nu heb ik het gisteren alleen gedaan boven het bad. Stap voor stap lukt meer en meer. Komt goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verband mag er pas 7 augustus af. Dat vocht is echt enorm. Krijg met moeite mijn sandalen aan. Het zit bij mij overal en voel me een olifant. Mn haren wassen doet mn man in bad en ik buig voorover. Sinds de 2de dag zo en dat lukt wel. Kammen lukt ook als het droog is, hou mn hoofd opzij en probeer zo te kammen en dat gaat eigenlijk redelijk goed.

 

Vandaag heb ik eindelijk wat minder pijn. Meer een drukkend gevoel, en dan vooral in de rechtse die nog altijd wat groter is. Daar maak ik me wel wat zorgen over maar als ik de meesten hier hun foto's zie, komt het wel vaker voor.

 

Net al even auto gereden en dat ging ook goed, alleen bij het schakelen even weer die druk rechts. Maar ik moet wel want moet morgen al werken. Al na 1 week po maar ik heb geen keuze. Geen verlof meer en ik denk niet dat ze ziekteverlof zullen aanvaarden. Hele dag staan normaal zn met mn armen werke  maar ik pak me er lekker een stoel bij hoor en laat de zwaardere dingen aan collega's over. Langs de andere kant, de verpleegkundige zei van normaal in beweging te blijven dus is dat misschien wel goed, hoop ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evi2goed idee om dat lekker buiten te doen! Ik zal mijn man ook eens aan het werk zetten!

 

@SN_90 Ohja, jij loopt twee dagen voor op mij. Wel heftig om morgen weer te gaan werken hoor! Dan ben je dus pas 6 dagen po, ze raden minimaal een week aan! En ziek melden om zoiets kan echt wel hoor! Ik heb ernaar geïnformeerd en voor de ingreep zelf (natuurlijk) niet, tenzij je een medische indicatie had, maar bij herstel daarna wel. Je hoeft ook niet te zeggen wat je hebt, maar de arbo arts zal je wel bellen maar heeft geheimhoudingsplicht. En je werkgever heeft ookbliever dat je je een week ziek meldt dan dat je straks door complicaties langer uit de running bent. Dus... Luister naar jezelf hoor, je kunt voor een optimaal resultaat dit maar één keer goed doen hoor! :35: XN

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Elvyra:

@Evi2goed idee om dat lekker buiten te doen! Ik zal mijn man ook eens aan het werk zetten!

 

@SN_90 Ohja, jij loopt twee dagen voor op mij. Wel heftig om morgen weer te gaan werken hoor! Dan ben je dus pas 6 dagen po, ze raden minimaal een week aan! En ziek melden om zoiets kan echt wel hoor! Ik heb ernaar geïnformeerd en voor de ingreep zelf (natuurlijk) niet, tenzij je een medische indicatie had, maar bij herstel daarna wel. Je hoeft ook niet te zeggen wat je hebt, maar de arbo arts zal je wel bellen maar heeft geheimhoudingsplicht. En je werkgever heeft ookbliever dat je je een week ziek meldt dan dat je straks door complicaties langer uit de running bent. Dus... Luister naar jezelf hoor, je kunt voor een optimaal resultaat dit maar één keer goed doen hoor! :35: XN

Ik werk in een klein bedrijf waar iedereen elkaar kent en over ziekte enzo ben je idd niet verplicht te zeggen wat je hebt. Maar omdat we zo dicht samenwerken zegt iedereen wel altijd wat er scheelt.

Het bedrijf was net een aantal weken gesloten voor vakantie, dus kan ik moeilijk ineens nog een week tegenaan plakken. Ik ben wel van plan morgen te zeggen dat ik het maar rustig aan zal doen. Bij de 2de consultatie had ik het gevraagd aan dr. Van Zele en hij zei dat als je dan echt goed rust voordat je gaat werken dat het mogelijk is behalve natuurlijk de zwaardere jobs en rustig aan. Dus zal ik dat proberen. Als ik merk dat het echt niet gaat, zal ik gewoon naar huis gaan. En idd luisteren wat mn lichaam dan zegt.

 

Vandaag toch minder pijn gehad, alleen bij het opstaan. Wel een drukkend gevoel als ik dingen vastneem enzo. Dus ik hoop dat het alleen maar beter wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.