Ga naar inhoud

Marg23 : 30 oktober 2018 : Dr. Bauland : Bauland Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi hoi, ik ben nieuw hier en ga 21 november ook onder het mes bij Bauland Kliniek. Ik word geopereerd door dokter Bodde. Ik ben 1.75 en weeg 86 kilo. Mij is geadviseerd om 380cc rond te nemen ivm mijn bouw. Ik heb gekozen voor het merk Motiva. En ze gaan het dual plane plaatsen. Mijn wens is zo natuurlijk mogelijk.   

 

Fijn om te lezen dat alles zo netjes en fijn gegaan is voor je @Marg23 en ook voor mij om te horen dat het er zo aan toe gaat hihi *bloos

 

Heb je veel in bed gelegen of juist helemaal niet? En hoe waren dag 2-3 ik begrijp eigenlijk dat die het meest erg zijn? Heb jij dit ook zo ervaren? 

 

Ik heb 2 kindjes van 2,5 en 4,5 ben erg benieuwd hoe het me zal vergaan om minder met ze te kunnen. Maar vaak als ze zien dat mama pijn heeft accepteren ze dit al snel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Nikka

 

Spannend! Nog maar een kleine drie weekjes en dan ben je al aan de beurt! Over de operatie zelf hoef je je echt geen zorgen te maken, merk je niets van :) 

 

dag 2 was voor mij een beetje een baal-dag.. qua pijn viel het reuze mee gelukkig, maar toch kun je eigenlijk bijna niks doen... dat vond ik met name erg zwaar en (mede) daardoor was ik best emotioneel die dag. De 2e nacht was ook wat minder fijn dan de eerste, want werd rond een uur of 4 wakker en kon geen goede houding meer vinden. Ben toen op de bank gaan liggen en heb daar nog wel wat geslapen maar niet ideaal natuurlijk ;) wat ook meespeelde was dat ik mijn borsten eigenlijk vet lelijk vond (geen geduld, want dat heeft natuurlijk tijd nodig).

 

dag 3 ging alweer wat beter! Nog steeds weinig pijn maar was al wat minder emotioneel! Had een oude bikini aangepast en dat was wel een motiverend momentje :) wel merk ik dat ik toch echt te snel te veel wil doen. Tijdens het boodschappen doen (samen met mijn vriend waarbij hij het mandje droeg en ik niks) viel ik bijna flauw, oeps..

 

dus echt belangrijk om goed je rust te pakken, ook al heb je weinig pijn. T is ook niet niks allemaal, zo’n operatie en narcose enzo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-11-2018 om 15:41, Marg23 zei:

@Nevermind Jep de operatie is voorbij, nu het herstel nog ;p 

De gewone zijn dan denk ik de responsives die jij bedoelt, dus die iets minder 'meebewegen' met het lichaam? Ik heb in ieder geval bewust voor de ergonomix gekozen omdat ik juist een zo soepel mogelijke prothese wilde :) 

 

We hebben inderdaad wel ongeveer een vergelijkbare bouw. Waarom heb jij / je PC gekozen voor een plaatsing voor de spier?? 

 

Ik zal je zeker toevoegen! :)

 

Mooi hoor! Ga ik toch een beetje twijfelen over de ergonomix, hihi...

Ik wil graag een voor de spier plaatsing omdat het schijnt dat ze dan een natuurlijkere 'beweging' hebben dan achter de spier. Bovendien is het herstel iets minder heftig en ik heb twee jonge kindjes dus kan het me niet permitteren om 6 weken niets te kunnen tillen. Ik heb mijn arts speciaal uitgekozen voor eej plaatsing voor de spier, namelijk dr. De Meyere van Artemedis.

Op wat voor een cupmaat ga jij denkelijk uitkomen en wat was jouw wens op voorhand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nevermind Thanks! :) 

De ergonomix zijn wel wat duurder, misschien ook goed om mee te nemen. 

Ah ja, het herstel is inderdaad minder heftig als ze de spier niet 'open hebben gemaakt' zoals bij Dual Plane, en met twee jonge kindjes snap ik zeker dat dat een grote rol speelt in je beslissing!!

 

Ik heb me laten vertellen dat iedere 150cc een cupmaat omhoog is. Ik heb dus bijna 2 cupmaten erbij, dus zal grote B/kleine C worden. En dat is precies zoals ik het graag wilde :) Mooie borsten, in verhouding met de rest van mijn lichaam en waarvan mensen niet verwachten/zien dat ze niet echt zijn. Mijn grootste nachtmerrie is dat ik met een cup D/E zou eindigen ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een kleine update: Het gaat super goed met me :D Nauwelijks pijn, alleen 'snachts nog wat steken in mn rechter borst/oksel bij bewegen maar dat is dan ook eigenlijk alles. Ik had de tweede dag na de operatie echt een depri-dag, moest vet veel huilen en had enorme spijt. Heb wel 100 keer geroepen 'dat ik die stomme tieten niet eens meer wilde'. Gelukkig ben ik daar inmiddels lang en breed overheen, want nu ben ik er super blij mee! Ze worden iedere dag een beetje mooier en ben al helemaal gewend om borsten te hebben :) 

 

Ik had het in mijn omgeving eigenlijk aan niemand verteld, alleen mn vriend en één vriendin wisten het, dus zelfs mijn ouders niet. Ik was bang dat ze het niet zouden begrijpen of stom zouden vinden, dus heb het daarom voor me gehouden. Ik heb geen slechte band met mijn ouders, maar ik vertel ze ook zeker niet álles uit mijn leven en dat heb ik ook zeker nooit gedaan... Gisteren ging ik bij mijn ouders op bezoek en had me wel voorgenomen om het toch te gaan vertellen. Vroeg of laat zouden ze er waarschijnlijk toch wel achter komen. 

Ik was stiknerveus (echt niet normaal) maar ze reageerden echt zo intens lief en begripvol. Ze zeiden dat ze het juist heel knap van me vonden dat ik deze keuze had gemaakt en vonden het jammer dat ze me niet hadden kunnen helpen en bijstaan in het proces. 

 

Achteraf had ik het dus natuurlijk veel eerder moeten vertellen, en dit zou ik ook graag willen meegeven aan alle meiden / dames die er over twijfelen! Natuurlijk wil het niet zeggen dat, omdat míjn ouders zo goed reageerden álle ouders zo goed zullen reageren, maar onderschat hun inlevingsvermogen en vooral liefde niet ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh wat goed om te horen dat je je nu al zo goed voelt zeg. 

 

Ik heb net als jij ook weinig mensen het verteld. 1 vriendin en mijn vader en broer en zus weten het. Meer niet. Dus herken me deels in je verhaal. Ik wil ook niet dat ik het meisje word met de nep tieten zou ik heel rot vinden. En woon in een klein dorp waar iedereen elkaar kent. Hier overigens ook hele begripvolle reacties. 

 

Wel heel fijn dat je ouders zo gereageert hebben. Dat helpt toch wel in zon proces. 

 

Poe ja het emotionele kont natuurlijk ook nog. Ik hoop dat je ik me net zo voel als jij na zoveel dagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update, nu 6e dag PO. 

 

Pijn: Gisteren overdag geen pijnstilling ingenomen, alleen 's avonds voor het slapen nog twee paracetamol en 1 ibuprofen. Gaat de goede kant op! 

 

Slapen: Slapen gaat steeds beter, alleen begint mijn rechter borstspier wel direct met krampen zodra ik ga liggen... Verder heb ik voorzichtig al geprobeerd om op mn zij te gaan liggen en dat gaat ook wel, alleen niet veel langer dan 5 minuten. Toch fijn voor de afwisseling :) 

 

Gevoel: Ik heb sinds het begin gewoon gevoel in mijn linkertepel, rechtertepel was gevoelloos maar begint nu ook weer gevoel te krijgen! Het stuk onder de borst is aan allebei de kanten gevoelloos, maar dit gebied wordt wel steeds kleiner heb ik het idee. (was eerst ook een beetje aan de zijkanten, nu echt alleen nog maar de hele onderkant)

 

Ook een geluksmomentje: ik heb vanochtend mijn jurk aan gepast voor mijn diplomauitreiking voor volgende maand. Die heeft een vrij diepe V-hals, en hij staat nu zoooooo mooi :wub: veel mooier dan toen ik hem kocht, boobieloos.. helemaal happy! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-11-2018 om 11:02, Marg23 zei:

Even een kleine update: Het gaat super goed met me :D Nauwelijks pijn, alleen 'snachts nog wat steken in mn rechter borst/oksel bij bewegen maar dat is dan ook eigenlijk alles. Ik had de tweede dag na de operatie echt een depri-dag, moest vet veel huilen en had enorme spijt. Heb wel 100 keer geroepen 'dat ik die stomme tieten niet eens meer wilde'. Gelukkig ben ik daar inmiddels lang en breed overheen, want nu ben ik er super blij mee! Ze worden iedere dag een beetje mooier en ben al helemaal gewend om borsten te hebben :) 

 

Ik had het in mijn omgeving eigenlijk aan niemand verteld, alleen mn vriend en één vriendin wisten het, dus zelfs mijn ouders niet. Ik was bang dat ze het niet zouden begrijpen of stom zouden vinden, dus heb het daarom voor me gehouden. Ik heb geen slechte band met mijn ouders, maar ik vertel ze ook zeker niet álles uit mijn leven en dat heb ik ook zeker nooit gedaan... Gisteren ging ik bij mijn ouders op bezoek en had me wel voorgenomen om het toch te gaan vertellen. Vroeg of laat zouden ze er waarschijnlijk toch wel achter komen. 

Ik was stiknerveus (echt niet normaal) maar ze reageerden echt zo intens lief en begripvol. Ze zeiden dat ze het juist heel knap van me vonden dat ik deze keuze had gemaakt en vonden het jammer dat ze me niet hadden kunnen helpen en bijstaan in het proces. 

 

Achteraf had ik het dus natuurlijk veel eerder moeten vertellen, en dit zou ik ook graag willen meegeven aan alle meiden / dames die er over twijfelen! Natuurlijk wil het niet zeggen dat, omdat míjn ouders zo goed reageerden álle ouders zo goed zullen reageren, maar onderschat hun inlevingsvermogen en vooral liefde niet ;) 

Wat super fijn dat je ouders zo lief reageerden!! Moet een heerlijk gevoel geven. En wat heerlijk dat je nauwelijks meer pijn hebt. Wel rustig aan blijven doen he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marg23,  

 

Tnx voor al je verhalen. Ik heb er veel aan. 

Ook fijn dat je ouders zo lief reageerden. 

Mijn moeder werd super boos toen ik het afgelopen zomer vertelde. Waarschijnlijk was het de schrik, omdat ze het niet had verwacht.

Mijn tweelingzus heeft het 2 jaar geleden laten doen en toen was ze wel begripvol. 

Na een poosje niks te hebben gezegd, accepteert ze het toch en is ze nieuwsgierig naar het resultaat.  Dat krijgt ze helaas niet te zien. Dat is voor mijn man en mijzelf!

 

Je hebt in ieder geval een super mooi resultaat! Succes met het herstel. 

 

Liefs L**

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee @L**,

fijn dat je wat aan mn updates hebt! :) en wat een vervelende situatie met je moeder.. je hoopt/verwacht toch dat ze je vanaf t begin steunt. Gelukkig heb je je man waarmee je alles kunt delen en die je kan steunen!

en dankjewel, ben er zelf ook heel blij mee :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een kleine update hier, inmiddels 8 dagen PO en het gaat iedere dag weer een beetje beter. Niet dat het slecht ging, maar de kleine ongemakken worden kleiner!

 

Pijn: Pijn neemt steeds meer af. Alleen bij bepaalde bewegingen nog wel ongemak, en aan het eind van de dag wat krampend gevoel in beide borstspieren. Afgelopen twee dagen alleen nog 2 paracetamol en 1 ibuprofen voor de nacht gehad. 

 

Slapen: Slapen gaat goed! Ik kan zelfs alweer op mijn zij slapen, wat een genot. Ik heb geen kussen onder mijn knieën meer nodig en van de 3 kussens onder mijn hoofd zijn er ook nog maar 2 over. 

 

Gevoel: Het gevoel is een beetje hetzelfde gebleven, behalve 1 ding: tepels zijn echt MEGA GEVOELIG opeens. Ernaar kijken is al bijna vervelend, bij wijze van. Heb nu dus wattenschijfjes eroverheen gedaan zodat die strakke bh niet zo schuurt en dat helpt gelukkig goed. Dames, dit wordt nog wel minder toch?? :124:

 

Zelfstandigheid: Ik kan mezelf alweer een aantal dagen gewoon zelf aankleden enzo. Douchen zou denk ik wel kunnen maar mijn vriend vind het stiekem wel heel leuk om mijn haar te wassen enzo, dus dat mag hij nog wel een poosje doen :rolleyes: Verder heb ik al helemaal zelf kunnen koken en de was kunnen vouwen dus dat gaat eigenlijk allemaal wel prima. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben jij altijd zo goed georganiseerd? ;) Deze update is zo lekker overzichtelijk om te lezen, met die subcategorieën! 

Wat heerlijk dat je alweer op je zij kunt slapen, dat mis ik echt enorm, maar elke keer wanneer ik een beetje op mijn zij draai doet het toch wel echt pijn. Dus ik blijf nog maar even netjes op mijn rug liggen. 

 

Bij mij is met name mijn rechtertepel al sinds de operatie heel gevoelig. Zo gek he als je dat niet gewend bent. Ik lees wel overal dat dat minder wordt met de tijd haha.

 

Haha zo herkenbaar van je vriend. Ik woon normaal op mezelf maar slaap nu even bij mn moeder. Mn vriend heeft hier nu twee keer een nachtje geslapen en hij doet echt alles. Als ik 's nachts naar de wc moet om te plassen springt hij echt op uit bed om te deur open te doen, terwijl ik dat allang zelf kan :4: Wat een schatjes zijn het ook he

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rtx Haha nee ben niet altijd zo goed georganiseerd ;p was het maar zo'n feest. 

Maar ik dacht dat het qua informatief-gehalte opzich wel handig zou zijn om het zo neer te zetten B)

 

Hoop inderdaad dat die extreme gevoeligheid snel over is zeg.. Gevoelige tepels hebben is leuk maar dit is overdreven :12:

 

haha ja inderdaad, gelukkig wordt er goed voor ons gezorgd!! En als we eerlijk zijn, de vriendjes krijgen er zelf ook wel wat moois voor terug, dat dan weer wel hihi. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels zijn we 13 dagen PO en morgen mogen de knoopjes afgeknipt worden! We hebben met de kliniek afgesproken dat we dit zelf mogen doen, en dat we alleen naar de afspraak hoeven te komen als we de littekens er niet goed uit vinden zien of het om een andere reden niet vertrouwen. 

Vanochtend dus al even de pleisters er af gehaald maar het ziet er echt super mooi uit! Ik zal morgen foto's plaatsen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 3-11-2018 om 10:42, Marg23 zei:

Hoi @Nikka

 

Spannend! Nog maar een kleine drie weekjes en dan ben je al aan de beurt! Over de operatie zelf hoef je je echt geen zorgen te maken, merk je niets van :) 

 

dag 2 was voor mij een beetje een baal-dag.. qua pijn viel het reuze mee gelukkig, maar toch kun je eigenlijk bijna niks doen... dat vond ik met name erg zwaar en (mede) daardoor was ik best emotioneel die dag. De 2e nacht was ook wat minder fijn dan de eerste, want werd rond een uur of 4 wakker en kon geen goede houding meer vinden. Ben toen op de bank gaan liggen en heb daar nog wel wat geslapen maar niet ideaal natuurlijk ;) wat ook meespeelde was dat ik mijn borsten eigenlijk vet lelijk vond (geen geduld, want dat heeft natuurlijk tijd nodig).

 

dag 3 ging alweer wat beter! Nog steeds weinig pijn maar was al wat minder emotioneel! Had een oude bikini aangepast en dat was wel een motiverend momentje :) wel merk ik dat ik toch echt te snel te veel wil doen. Tijdens het boodschappen doen (samen met mijn vriend waarbij hij het mandje droeg en ik niks) viel ik bijna flauw, oeps..

 

dus echt belangrijk om goed je rust te pakken, ook al heb je weinig pijn. T is ook niet niks allemaal, zo’n operatie en narcose enzo. 

Hoi, ik lees ook even mee! Ik krijg morgen 21 nov mijn bv 380 cc motiva rond demi... erg fijn om jou verslag te lezen, zo kun je jezelf toch een beetje voorbereiden op wat er komt, zou ik ook in jou album mogen spieken? Er zijn zo weinig voorbeelden van demi veel meer van de full, die vond ik zelf iets te groot qua projectie... heel veel succes met het verdere herstel, en ik blijf even meelezen als je dat goed vind...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Jenny1981 said:

Hoi, ik lees ook even mee! Ik krijg morgen 21 nov mijn bv 380 cc motiva rond demi... erg fijn om jou verslag te lezen, zo kun je jezelf toch een beetje voorbereiden op wat er komt, zou ik ook in jou album mogen spieken? Er zijn zo weinig voorbeelden van demi veel meer van de full, die vond ik zelf iets te groot qua projectie... heel veel succes met het verdere herstel, en ik blijf even meelezen als je dat goed vind...

Oh spannend! Alvast heel veel succes morgen! Ik zal je toevoegen aan mijn album :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.