Ga naar inhoud

Marg23 : 30 oktober 2018 : Dr. Bauland : Bauland Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

 

Ik ben nieuw hier op dit forum, maar ben al jaren lang aan het denken om een borstvergroting te doen. Ik heb eigenlijk nooit echt borsten gehad (70aa tot 70a) en ben daar ook veel mee gepest. Toen zelfs mijn oma er een (per ongeluke) opmerking over maakte was ik er wel echt klaar mee. Al die tijd dacht ik toch een beetje dat een borstvergroting iets was voor meiden die meedoen aan programma's als ex on the beach en temptation, maar ik zie gelukkig in dat dat al lang niet meer zo is! Na jaren lang wikken en wegen heb ik nu dan toch eindelijk een consult ingepland. Ik lees veel goede ervaringen over kliniek Heyendael, dus daar hoop ik naar toe te kunnen gaan. Verder had ik voordat ik op dit forum kwam al een consult gepland bij A-klinieken in Zevenaar. 

Iemand nog gouden tips voor goede chirurgen / klinieken in zuid-oost Nederland? :)

 

Groetjes van mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi meiden, 

 

Ik heb inmiddels mijn eerste consult gehad bij dr. Bauland. Op weg er naar toe wilde ik eigenlijk alleen maar weer omdraaien (zenuwen) maar eenmaal daar was dat als sneeuw voor de zon verdwenen. Super lieve assistente en heel aardige dokter! Tijdens het passen wist ik het pas écht zeker: dit wil ik! 

Zelf was ik al aardig onder de indruk van 245 cc (want ja, niks gewend), maar op aanraden van de consulente nog 285 geprobeerd en dat leek me ook wel prima. Uit berichten hier lees ik ook altijd: bij twijfel altijd de grootste kiezen. 

Nu mijn vraag: zijn er meiden met ongeveer dezelfde voor-situatie als ik (1.73m, 60 kg, 70aa/a) die ongeveer 285 cc (rond, dualplane) hebben gekregen? Zo ja, dan ben ik super benieuwd naar verhalen en foto's (: 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat je deze stap hebt gezet! Stiekem moest ik wel lachen over jouw mening omtrent borstvergrotingen en programma’s als temotation Island. Ik keek dat elke donderdag met veel plezier haha. Ik ben zelf vorige week maandag via faceland bij Bauland geopereerd door Gabriel Jansen zeker een aanrader. Ik ben 1.64 en ongeveer 52 kilo, niet echt vergelijkbaar met jou dus. Ik heb 355 cc dual plane laten plaatsen en het is zeker niet extreem groot op mijn kleine lichaam. Kies dus niet voor te klein zou ik je willen meegeven! Op mijn profielfoto zie je dat heg echt niet te groot is. Als je mijn album wilt bekijken moet je maar even een seintje geven :)

 

liefs kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei fitgirlkim:

Wat goed dat je deze stap hebt gezet! Stiekem moest ik wel lachen over jouw mening omtrent borstvergrotingen en programma’s als temotation Island. Ik keek dat elke donderdag met veel plezier haha. Ik ben zelf vorige week maandag via faceland bij Bauland geopereerd door Gabriel Jansen zeker een aanrader. Ik ben 1.64 en ongeveer 52 kilo, niet echt vergelijkbaar met jou dus. Ik heb 355 cc dual plane laten plaatsen en het is zeker niet extreem groot op mijn kleine lichaam. Kies dus niet voor te klein zou ik je willen meegeven! Op mijn profielfoto zie je dat heg echt niet te groot is. Als je mijn album wilt bekijken moet je maar even een seintje geven :)

 

liefs kim

 

Thanks voor je reactie! Haha, ik ben zelf ook enorm fan van temptation hoor ;) Heb zitten smullen van de vips-serie! 
Hoe was jouw voor-situatie qua cupmaat? En voor welk merk heb jij gekozen? Mentor of Motiva? En welke vorm/profiel? 
Ik zou graag je album willen bekijken! (: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Marg23:

 

Thanks voor je reactie! Haha, ik ben zelf ook enorm fan van temptation hoor ;) Heb zitten smullen van de vips-serie! 
Hoe was jouw voor-situatie qua cupmaat? En voor welk merk heb jij gekozen? Mentor of Motiva? En welke vorm/profiel? 
Ik zou graag je album willen bekijken! (: 

Ik hoorde dus net van een vriendin dat zowel Rosanna en Niels als Donny en Amijé weer bij elkaar zijn... omg.

 

ik had een 70A/B. En ik heb bewust gekozen voor Motiva omdat deze implantaten het nieuwst zijn en het meest natuurlijk aanvoelen/eruit zien, minste kans op rimpelvorming geven en minste kans op kapselvorming. Ik heb de ergonomix full. Dit is een rond implantaat dat zich gedraagt als een anatomische en geheel met je lichaam mee beweegt door de speciale gel die erin zit. Dit oogt en voelt dus ook het meest natuurlijk. Ik wilde niet inleveren op de ‘bolling’ dus heb daarom gekozen voor een full profiel van 355 cc. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat :) 

 

Ik heb je toegevoegd aan mijn album!

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei fitgirlkim:

Ik hoorde dus net van een vriendin dat zowel Rosanna en Niels als Donny en Amijé weer bij elkaar zijn... omg.

 

ik had een 70A/B. En ik heb bewust gekozen voor Motiva omdat deze implantaten het nieuwst zijn en het meest natuurlijk aanvoelen/eruit zien, minste kans op rimpelvorming geven en minste kans op kapselvorming. Ik heb de ergonomix full. Dit is een rond implantaat dat zich gedraagt als een anatomische en geheel met je lichaam mee beweegt door de speciale gel die erin zit. Dit oogt en voelt dus ook het meest natuurlijk. Ik wilde niet inleveren op de ‘bolling’ dus heb daarom gekozen voor een full profiel van 355 cc. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat :) 

 

Ik heb je toegevoegd aan mijn album!

Rosanna en Niels gaan zelfs trouwen! Over bijzonder gesproken haha.

 

En thanks voor het toevoegen! Ziet er super mooi uit, en dat zelfs 10 dagen po al! Hoop dat het bij mij ook zo mooi gaat worden :D Ik wil ook het liefst de motiva, maar twijfel nog of ik de ergonomix wil of de 'normale'. Ga ik nog een nachtje over slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Marg23:

Rosanna en Niels gaan zelfs trouwen! Over bijzonder gesproken haha.

 

En thanks voor het toevoegen! Ziet er super mooi uit, en dat zelfs 10 dagen po al! Hoop dat het bij mij ook zo mooi gaat worden :D Ik wil ook het liefst de motiva, maar twijfel nog of ik de ergonomix wil of de 'normale'. Ga ik nog een nachtje over slapen.

Dankjewel! Succes met nadenken, ik heb er ook even over nagedacht en dit op het allerlaatste moment besloten. Als je nog vragen hebt kun je ze altijd stellen :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
1 minuut geleden zei Desert-Rose:

@Marg23

 

hoi hoi, aangezien ik een datum zie, heb ik de titel aangepast en topic verhuisd naar operatieverslagen, hier in dit topic kun je alle verdere updates en dadelijk ook je verslag neerzetten, zodat je alles netjes en overzichtelijk bij elkaar hebt staan.

Oh, thanks! Wist niet dat dat moest haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké :) 

 

Maargoed: over twee maandjes is het dus zo ver! Spannend! Het is uiteindelijk Motiva ergonomix 285 cc Demi geworden. 

 

Iemand nog tips qua voorbereiding? Dingen in huis halen? Dingen regelen? 

 

Alle tips zijn welkom ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 31-8-2018 om 10:42 zei Marg23:

Oké :) 

 

Maargoed: over twee maandjes is het dus zo ver! Spannend! Het is uiteindelijk Motiva ergonomix 285 cc Demi geworden. 

 

Iemand nog tips qua voorbereiding? Dingen in huis halen? Dingen regelen? 

 

Alle tips zijn welkom ^^

Hey,

ik heb 2 weken op voorhand magnesium met extra vitaminen bij ingenomen. 

Arnica heb ik niet genomen, omdat ik dit nergens vond, maar was niet nodig achteraf gebleken. Ze zaten 2 wk in een drukverband, maar niks blauw te zien daarna. 

Zou wel wat extra paracetamol in huis halen, omdat ik met mijn voorschrift niet genoeg had. Dat was maar voor 1 week.

Ben nu 4 weken po, als je nog iets wil weten vraag gerust.

grtjs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mom1980 Thanks voor je reactie :) 

 

Heb nog wel een aantal vragen als je  het niet erg vindt (a).

- Hoe heb jij het gedaan met slapen? Ik lees veel dingen over zwangerschapskussens, maar dat lijkt me maar onhandig... 

- Ik weet dat het bij iedereen anders is, maar hoe snel kon jij weer 'normale' dingen doen zoals je eigen haren wassen of koken?

- Zijn er dingen, behalve de paracetamol, waarvan je zegt: shit, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.. ? 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Marg23:

@Mom1980 Thanks voor je reactie :) 

 

Heb nog wel een aantal vragen als je  het niet erg vindt (a).

- Hoe heb jij het gedaan met slapen? Ik lees veel dingen over zwangerschapskussens, maar dat lijkt me maar onhandig... 

- Ik weet dat het bij iedereen anders is, maar hoe snel kon jij weer 'normale' dingen doen zoals je eigen haren wassen of koken?

- Zijn er dingen, behalve de paracetamol, waarvan je zegt: shit, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.. ? 

 

Groetjes

Ik heb voor het slapen wel gebruik gemaakt van het zwangerschapskusssen rondom mij en nog een paar kussen zodat ik schuin lag en niet plat, want rechtkomen is niet leuk als je helemaal plat ligt!

Het zwangerschapskussen is geen must, maar zorg vooral dat je schuin kan slapen.

koken lukte al op een week eig, haren wassen zou ik mee wachten tot 2 weken, autorijden lukte ook al op 2 weken. Ik heb mijn vriend mijn haren laten wassen.

Buiten paracetamol en ibuprofen heb ik geen medicatie nodig gehad.

Wat je best wel in huis hebt is een coldpack, heeft ook wel goed geholpen tegen de pijn.

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Dag dames, hierbij zoals beloofd een uitgebreid verslag en een kleine update over hoe het gaat :) Ik ben gisteren dus geopereerd in de Bauland kliniek door dr. Bauland en ik heb motiva ergonomix demi 285cc dual plane gekregen. 

 

Om 8.45 moesten we ons melden bij de Bauland kliniek. Na ongeveer een kwartiertje in de wachtkamer werd ik opgehaald door de recovery-verpleegkundige. Daar kreeg ik een infuus met antibiotica en ook alvast een tabletje Meloxicam (pijnstiller). De anesthesist en dr Bauland kwamen langs om de laatste dingen nogmaals door te lopen. Toen, iets vóór 9.45 werd ik naar de OK gebracht. Iedereen was erg aardig en hield me een beetje aan de praat terwijl de anesthesist de narcose toediende. Dat ging super snel allemaal, ik voelde me een beetje wolkerig worden en binnen een paar seconden was ik vertrokken...

 

Toen ik wakker werd op de recovery was ik natuurlijk nog steeds een beetje wazig, maar het eerste dat ik (volgens mij) riep was of mijn vriend mocht komen kijken. Dat mocht helaas nog niet, want ik moest eerst even wat beter wakker worden ;p ik had op dat moment helemaal geen pijn gelukkig, maar had het wel super koud, waarschijnlijk door de narcose die nog aan het uitwerken was. 

Na ongeveer 15 tot 30 minuten mocht ik naar een andere kamer waar ik werd aangekleed en in een stoel werd gezet. Ik had op dat moment vooral een drukkend gevoel op de borst en wat pijn bij diep ademhalen, maar verder geen noemenswaardige ongemakken. Ik moest nog een tijdje bijkomen en wat eten, en daarna mochten we alweer naar huis! Dat was denk ik rond een uur of 12.30. 

 

Thuis ben ik door mijn vriend op de bank geïnstalleerd en daar heb ik bijna de hele dag gezeten/gelegen. Qua pijn is het me super erg meegevallen! Het werd zelfs nog wat minder gedurende de dag, terwijl ik alleen de paracetamol en meloxicam (soort ibuprofen) hoefde te nemen en dus niet de tramadol (veel sterkere pijnstiller). Dit was meteen ook wel verraderlijk, omdat ik eigenlijk direct veel te veel wilde doen in het huishouden, maar dat mag eigenlijk helemaal niet. 

 

Vannacht hebben we in bed een torentje van kussens gebouwd en een deken opgerold en in mijn zij gelegd (als een soort van zwangerschapskussen). Ik slaap normaal ALTIJD op een zij of op mijn buik, dus ik was bang dat het rugslapen best lastig zou worden. Dat is gelukkig ook meegevallen. Wel een paar keer wakker geweest, maar zeker niet vanwege de pijn. 

 

Vandaag gaat het eigenlijk ook weer prima! Ik heb mijn BH nog niet uit gehad, maar ik zie wel duidelijk dat alles nog echt op spanning staat. Ook onder mijn borsten (op de rand van mijn ribben) voel ik veel vocht zitten (knisperend gevoel). Verder gelukkig bijna geen pijn!

 

Verder wil ik nog mijn complimenten maken naar de kliniek. Letterlijk iedereen was super aardig, lief en geduldig. Alles zag er super mooi, netjes en modern uit en ik heb me geen moment ongemakkelijk ofzo gevoeld!

 

Hopelijk hebben jullie iets aan mijn verslag. Als er nog vragen zijn hoor ik het graag natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marg23, 

 

Bedankt voor je verslag. In december word ik geopereerd in de Bauland kliniek. Ben blij om je verslag te lezen en vooral dat alles goed is verlopen.  

 

Vraagje..... zet je jouw foto's in een album en zou ik deze mogen zien??? 

 

Ik krijg Motiva demi 265cc dual plane en heb nog geen foto's gezien van iemand.  Zelf ben ik 1.72 en weeg 57 kg met 75A. Dus we hebben veel overeenkomsten.

Ben heel benieuwd naar het resultaat en of je het zelf ook mooi vindt. Daar doe je het tenslotte voor! 

 

Succes met herstel! 

L**

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @L**

 

Ik heb op dit moment nog geen album maar ik was sowieso al van plan om wel (bijna) dagelijks foto's te maken van het herstel (vooral voor mezelf ook ;P). Dus ik zal over een tijdje (een a twee weken) hier een album maken incl voorsituatie, en dan voeg ik je natuurlijk toe!

 

Ik heb mn bh nog niet uit gehad maar qua grootte ben ik zeker tevreden! Heb wel een beetje naar binnen gespiekt maar alles staat nog vet strak en op spanning dus dat is nog niet écht fantastisch haha. Maar dat heeft ook gewoon tijd nodig. 

 

Door welke arts wordt jij geopereerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marg23,

 

Ik wordt door dr. Fresow geopereerd. Ik heb wel gekozen om dit via Faceland te laten doen.

Mijn zusje is twee jaar geleden door dr. Bauland geopeerd. Zij heeft mentor. Het ziet er mooi uit.

Ik wil echter Motiva, want als ze gaan draaien dan zie je dit niet.

 

Nog 6 weken en dan is het de dag. Ben echt heel benieuwd hoe het gaat worden. Dat is nu een grotere zorg dan de operatie. Die laat ik maar over me heen komen.

Als ik jouw verslag lees, hoef ik me ook helemaal niet druk te maken. Het zijn allemaal lieve mensen. Dus dat moet helemaal goed komen.

 

Liefs L**

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh gaaf he @Marg23 je hebt het al achter de rug!

Ik las dat je ergens schreef over de keuze tussen de motiva ergonomix rn de 'gewone'. Welke zijn dan de gewone?

Ik word ik januari bij dr. de Meyere geopereerd en hij stelde de Motiva responsive gel voor. Deze zou van boven iets voller blijven dan de ergonomix. Ik kan echter helemaal niets over deze vinden.

Het wordt wel een platsing voor de spier van rond de 250cc.

Ik heb vergelijlbare maten als jou. 1.72m, 61 kilo en kleine A75. Wil je mij toevoegen zodra je een album hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nevermind Jep de operatie is voorbij, nu het herstel nog ;p 

De gewone zijn dan denk ik de responsives die jij bedoelt, dus die iets minder 'meebewegen' met het lichaam? Ik heb in ieder geval bewust voor de ergonomix gekozen omdat ik juist een zo soepel mogelijke prothese wilde :) 

 

We hebben inderdaad wel ongeveer een vergelijkbare bouw. Waarom heb jij / je PC gekozen voor een plaatsing voor de spier?? 

 

Ik zal je zeker toevoegen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.