Ga naar inhoud

Nachtmerrie


San28

Aanbevolen berichten

Bijna 6 weken geleden kreeg ik 390 cc dual plane geplaatst. 

Prachtig waren mijn borsten, ik kon niet wachten tot de 6 weken om waren.

na bijna 5 weken had ik ineens ondraaglijke pijn in borst, schouderblad, ribben en dat trok dan door naar mijn arm en hand. (Linker).

volgende dag huisarts geweest. Verhoogde bloedwaarden voor longembolie dus dezelfde dag nog naar het ziekenhuis voor allerlei onderzoeken.

uitslag: meerdere longembolien in de kleine bloedvaten van zowel de linker als de rechterlong. Aan de bloedverdunners, dit startte op maandag. 

De woensdag erna zag ik ineens een rode plek op mijn borst. Ook de vorm van mijn borst was ineens anders. Had verder geen koorts en borst was ook niet warmer als de andere. Foto’s gemaakt, verhaal erbij en naar de kliniek gestuurd: die zagen niets verontrustends aan de foto’s.

zondag leek mijn borst ineens groter dat ik wilde douchen. Opeens voelde ik iets naar beneden sijpelen langs mijn buik.

pus en vocht kwamen in ene uit het hoekje van het litteken vlakbij de rode plek. Had er handdoeken voor nodig zoveel was het. Totaal in paniek de kliniek opgebeld. De receptioniste wist hier niet veel van en zei me de volgende dag terug te laten bellen??? Mooi niet.

pc aan tel enz gehad en moest direct volgende dag nuchter komen. 

Maandag meteen geopereerd, borstinfectie lokaal. Prothese eruit , alles schoongemaakt en prothese terug. Maar ik zat natuurlijk ook aan de bloedverdunners..... 

de dag erna dinsdag was mijn borst heeeel groot. Uit de drain kwam wel wat maar ook niet bar veel. Inwendige bloeding.... alle pc hebben hele dag met elkaar overlegd en puntje bij paaltje was mijn geval te ingewikkeld ivm de bloedverdunners. Ze hebben me nuchter gehouden omdat ze me wilden overplaatsen naar vu ziekenhuis. Ze hoopten die avond nog, dit lukte niet. 1 broodje gegeten en soep geprobeerd: wilde er niet in.

volgebse dag, op woensdag hebben ze me ook hele dag nuchter gehouden. Om 11 uur werd ik dan overgebracht

 

nuchter nuchter nuchter blijven want misschien opereren ze je nog in de avond. Uiteindelijk om 22.30 ben ik opgehaald. Mijn prothese is eruit gehaald en moet 6 maanden ongeveer leeg blijven. Enerzijds zo blij dat ik nu van de pijn af ben, want dat was echt vreselijk.

maar anderzijds voel ik me nu zo verschrikkelijk met maar 1 borst. Mijn borst ziet er echt verminkt uit. 

Moet er vandaag steeds om huilen als ik het zie, ookal weet ik dat het tijdelijk is.

 

iemand enig idee waar ik iets kan halen zeg maar om wat opvulling te geven ? 

 

Groetjes 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och jezus! Sorry heb er geen.ervaring mee, maar vind je verhaal zo heftig dat ik.je toch heel veel sterkte wil wensen!! :116: wat verschrikkelijk voor je! 

:54: :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @San28

Jeetje meid, wat een heftige week is dat geweest bij jou.. Longemboliën beiderzijds is al heel heftig en dan ook nog een infectie erbij waardoor je implantaat eruit moet voor bepaalde tijd.. Pffff, echt niet normaal, hoeveel pech kan een mens hebben :( 

Misschien vind je het fijn om wat verhalen van anderen te lezen hier op het forum, van meiden die in de loop der jaren ook tijdelijk met maar 1 borst verder moeten.
Diegenen die ik nu even zo uit mijn hoofd weet is CharSchmit, Pascalle45 (die is al wel van een tijd geleden) en Dhaney.

Het is wel de beste beslissing geweest op dit moment om de prothese eruit te halen.. Hoe ontzettend rot en vervelend dit ook is (ik kan even geen net scheldwoord vinden om het echt te benoemen...)
Heel erg veel sterkte!!!
In de topics van bovenstaande meiden (en je kunt ook nog eens bij het kopje 'complicaties' verder zoeken naar topics) kun je ook wel iets lezen over wat zij gebruikt hebben om op te vullen.

Ik wil je wel 1 ding meegeven: neem even goed de tijd om te herstellen! Laat je niet pushen door je werk om snel weer aan het werk te gaan (als dat aan de orde is) Je hebt een paar zware operaties achter de rug en een longembolie beiderzijds is ook geen kattenpis.. Dus even pas op de plaats en echt even heel goed voor jezelf zorgen!

Heel veel sterkte meid! En beterschap!!
xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@San28,

Aaah wat *** zeg:o!

Het enige wat ik kan bedenken om de komende 6 maanden wat vulling te geven is 1 of 2 “kipfiletjes” in je bh te doen. Ik zag ze laatst ook bij de Primark.

Gelukkig ben je nu wel van de vreselijke pijn verlost!

Veel sterkte toegewenst:147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hemel meid! Je grootste nachtmerrie! :25:

Wat vreselijk om dit te lezen.

Iets waar je zo naar uit hebt gekeken veranderd ineens in een horror verhaal.

 

Ik wou dat ik je advies kon geven maar zou ook op het moment niet verder komen dan de "kipfilets"

Ik hoop dat er meiden zijn die je kunnen helpen.:54:

 

Neem alsjeblieft je rust om te herstellen!

Heel veel sterkte 

 

Xx lara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreselijk!

Echt met je te doen!

Kun je dan voor de komende maanden niet een prothese ter opvulling vragen aan de pc?

Beetje vreemd misschien, maar google op borstamputatie en dan lees ik dat je in het ziekenhuis een lichtgewicht prothese krijgt. Dit is wel wat je wil en nodig hebt om de komende maanden door te komen.

In de VU zal dit vast moeten kunnen, daar behandelen ze ook borstkanker.

Zou gaan bellen met de kliniek dat je een aangemeten prothese wil.

(ook om rugklachten etc. te voorkomen)

Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel allemaal voor de lieve berichtjes.

ik vind het echt verschrikkelijk om naar te kijken maar ik probeer ook positief te blijven en te bedenken dat ik met een maand of 6 (als mijn longembolien weg zijn en ik geen bloedverdunners meer heb) weer prachtige borst krijg.

bedankt voor de adviezen. Ik heb inmiddels 2 bh’s gevonden waar stoffen prothesen in kunnen. Ook een bikini, moet dan alleen nog een zwemprothese. 

 

Naja verder gaan is lastig. Geestelijk gaat het inderdaad niet in de koude kleren zitten en neem dan ook de tijd qua mijn werk. Zover ben ik wel. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei San28:

Dank jullie wel allemaal voor de lieve berichtjes.

ik vind het echt verschrikkelijk om naar te kijken maar ik probeer ook positief te blijven en te bedenken dat ik met een maand of 6 (als mijn longembolien weg zijn en ik geen bloedverdunners meer heb) weer prachtige borst krijg.

bedankt voor de adviezen. Ik heb inmiddels 2 bh’s gevonden waar stoffen prothesen in kunnen. Ook een bikini, moet dan alleen nog een zwemprothese. 

 

Naja verder gaan is lastig. Geestelijk gaat het inderdaad niet in de koude kleren zitten en neem dan ook de tijd qua mijn werk. Zover ben ik wel. 

 

 

Heel goed van je dat je even de tijd neemt om dit een plekje te geven meid. 

Heel veel sterkte de komende tijd! Maar ook goed idd om voor ogen te houden dat het niet zo blijft. 

Rustig aan!

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meis, ik heb vorig jaar ook 3 maanden met 1 borst gelopen. ik heb een nabloeding gehad wat voor gedoe zorgde. dus ook spoedoperatie en prothese eruit. wat je meegemaakt hebt is heel heftig, ik voelde me ook verminkt. ik heb wel het e.e.a geprobeerd qua opvulling maar ik vond t allemaal voor geen meter zitten. ik had geluk met de winter, sjaal omhouden en geen mens die wat ziet... beetje goed draperen en af en toe goed hangen zeg maar. het verminkte gevoel en t huilen gaat weer over, maar leuk is t niet. bij mij is mn borst na de hersteloperatie mooier geworden dan de borst waar niets mee was. (daar lijkt de prothese wel iets minder goed ingedaalt, moet er nog steeds voor langs bij de pc). ik wens je veel sterkte, t komt goed maar t heeft helaas meer tijd nodig dan je wilde. na de hersteloperatie ben ik de eerste weken best angstig geweest dat t weer fout zou gaan, dat is gelukkig niet gebeurt. maar t kan zijn dat je dat ook krijgt. t komt goed, let maar op en op de kutdagen vind je hier begrip en wat steun!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Wat een heftige ervaring, maar dank dat jij dit met ons deelt. Veel vrouwen zien vaak alleen het mooie resultaat, maar jouw verhaal laat zien dat het ook heel *klote* kan lopen, maar dan ook klote op level 1000!!!! 

Heel veel sterkte en voor nu goed dat jij van die zware pijn af bent. Hopelijk vliegen de maanden zonder prothese voorbij en mag je daarna vol trots met je beiden vriendinnen genieten. 

Nogmaals dank voor het delen van deze heftige  ervaring, het blijft de andere kant van de medaille ....zet hem op, jij komt dit te boven! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Nou morgen eindelijk mijn linkerborst opnieuw laten opereren. De pc van vorig jaar heeft besloten het niet zelf te doen, ze denken dat ik het beste door dr van der Weij geopereerd kan worden. Na de operatie moet ik wel weer aan de bloedverdunners ivm de longembolieen van vorig jaar.

super super zenuwachtig ben ik of het dit keer mag baten en ik eindelijk over 6 weken kan genieten van 2 mooie borsten. Als de dood ben ik dat ik weer allerlei complicaties krijg, maar ik probeer positief te blijven.

wel is me verteld dat de kans groot is op tijdelijke of volledige assymetrie van mijn borsten. Eerst dacht ik, assymetrischer als wat ik nu heb wordt het niet, het kan alleen mooier worden. Toch krijg ik vanaf afgelopen woensdag beelden in mijn hoofd van assymetrische borsten die lelijk zijn.

 

pfffff de spanning is hoog, ik hoop dat het goed komt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, San28 zei:

Nou morgen eindelijk mijn linkerborst opnieuw laten opereren. De pc van vorig jaar heeft besloten het niet zelf te doen, ze denken dat ik het beste door dr van der Weij geopereerd kan worden. Na de operatie moet ik wel weer aan de bloedverdunners ivm de longembolieen van vorig jaar.

super super zenuwachtig ben ik of het dit keer mag baten en ik eindelijk over 6 weken kan genieten van 2 mooie borsten. Als de dood ben ik dat ik weer allerlei complicaties krijg, maar ik probeer positief te blijven.

wel is me verteld dat de kans groot is op tijdelijke of volledige assymetrie van mijn borsten. Eerst dacht ik, assymetrischer als wat ik nu heb wordt het niet, het kan alleen mooier worden. Toch krijg ik vanaf afgelopen woensdag beelden in mijn hoofd van assymetrische borsten die lelijk zijn.

 

pfffff de spanning is hoog, ik hoop dat het goed komt 

Oh meid, heeeeeel veel succes morgen!!!!

De assymetrie heb ik vaak gezien bij dit soort operaties, maar probeer je daar niet te angstig over te maken.. Dat trekt bij, maar heeft veel tijd nodig! Echter, van der Weij is een pc die de prothese zelden hoog plaatst, dus ik denk dat het wel echt mee kan vallen bij je!!

Ik ga voor je duimen!!! :35:

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik duim even extra mee voor jou, @san28 en ik steek de kaarsjes aan.

Veel succes en sterkte met het vervolg van je traject. :71:?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.