Guest Anon

Bh omtrek maat na borstvergroting

Recommended Posts

Guest Anon

Hallo,

Ik heb hier tussen alle topics ergens gelezen dat iemands omtrek maat van bh kleiner was na een borstvergroting. 

Nu is mijn vraag of jullie omtrek kleiner is geworden na een vergroting, of groter geworden of gewoon hetzelfde is gebleven. Heb namelijk al een kleine omtrek dus vrees dat ik problemen zal ondervinden moest deze nog kleiner worden.

Alvast bedankt! 

Sorry als mijn topic verkeerd geplaatst is, weet nog niet hoe het allemaal werkt hier.. 

Hi!

Bij mij is de bh maat qua omtrek gewijzigd inderdaad. Van 85B naar 75E. Ik heb gegoogled, maar vind het nog steeds ingewikkeld hoe die maten werken -_-.

Deze uitleg vond ik, maar komt niet overeen met mijn ervaring. Want de omvangsmaat is bij mij wel afgenomen, maar de cup zeker groter dan mijn oude b-cup. Hogere wiskunde dit. 

Een misverstand is dat de cup bij alle omvangsmaten even groot zou zijn. Het is niet zo dat de cup bij 70B de cup even groot is als bij 85B. De letter van de cup verandert op het moment dat de omvang toeneemt, terwijl de cup in feite even groot blijft. In onderstaand voorbeeld zie je dat de cupmaten van 75D, 80C en 85B even groot zijn. Als de omvangsmaat groter wordt, gaat de letter terug in het alfabet.
De onderstaande cupmaten zijn gelijk

De cup van maat Is even groot als Is even groot als
75C 80B 85A
75D 80C 85B
85A 85B 85C

Guest B00bies

Hoi, @Sillycoon @Anon

Je omtrek onder je borsten wordt niet kleiner of groter van een bv.. Dat kan wel door afvallen of aankomen of tijdelijk groter zijn als je nog veel vocht vasthoud na je bv. Als je na je bv een kleinere omvangmaat draagt, maar niet bent afgevallen, dan betekent dat dat je voor je bv een te grote omvangmaat droeg. (Je omvangmaat kan ook per merk of model iets verschillen, omdat de een strakker valt of elastischer is dan de ander) Je omvangmaat is bijv. 75. Dat is dus de omtrek onder je borsten. zie plaatje hieronder:

Het wil echter niet zeggen, dat als jij 75 cm in omtrek meet met een meetlint dat je ook een 75 als omvangmaat hebt. De meeste bh’s hebben tegenwoordig een elastische band, waardoor je één of soms zelfs twee omvangmaten kleiner nodig hebt. Je moet de bh op het loste haakje kunnen dragen zonder dat de band op je rug omhoog kruipt of los zit. Je borsten moeten immers genoeg ondersteuning krijgen. De band rekt na verloop van tijd vaak wat op door het dragen en wassen van de bh, dan is het fijn als je hem nog één of twee haakjes strakker kan zetten, zodat je hem wat langer door kan dragen. 

Ik meet bij mijzelf 67 cm in omtrek en draag omvangmaat 60 (enkele merken omvangmaat 65). 

Doordat ik een vrij kleine omvangmaat draag is mijn cupmaat behoorlijk hoog. Ik draag meestal 60H. Dit klinkt gigantisch, maar dat valt best mee. 

Een 60H is immers qua volume in de cup gelijk aan een 65G, een 70F, een 75E, een 80D, een 85C etc. Dit noemen ze ook wel zustermaten.

Het volume van de borst in een 60H is dus niet hetzelfde als die van een 65H, 70H, 75H, 80H, 85H etc. 

Dit plaatje illustreert hoe het werkt: 

Ik hoop dat het duidelijk is :) 

xx

Guest Anon

Bedankt voor je reactie! 

Ik heb zelf een 70B bij mezelf opgemeten en in de winkel hebben ze exact hetzelfde gemeten dus daar vertrouw ik wel op. 

Ja ik vind het lastig om te zeggen of de omtrek nu daadwerkelijk kleiner word DOOR een bv. Heb er hier iets over gelezen maar dat is het dan ook, verder opzoekwerk heeft tot hier toe niets opgeleverd. 

Magerder word ik van mezelf sowieso niet heb al "ondergewicht" nu en zit wel op het laagste wat ik kan zitten, niet dat ik anorexia heb of iets dergelijks want mijn vader is ook zo dus is vast iets in onze genen. En dikker worden zou ook al een uitzondering zijn, probeer al jaren ca. 10 kg bij te komen maar zonder resultaat. Hoop dat ales ik ooit zwanger word alle kilo's lekker blijven plakken.

En dat van die zustermaten klopt inderdaad, dit is mij ook in de winkel verteld. Ik hoop alleszins dat ik hetzelfde blijf qua omtrek want online vind ik enkel bij zalando en een lingeriewinkel bh's in bvb 60e/60d en die zijn dan weer niet persé allemaal even mooi (smaken verschillen natuurlijk). 

Weet je toevallig ook of de pc mij op voorhand (met zekerheid) kan vertellen dat mijn omtrek niet kleiner wordt?

Guest B00bies

Ik zou niet eens durven zeggen of jouw pc weet hoe bh-maten precies werken. De meeste geven ook geen garantie op een bepaalde cupmaat. Het ene merk valt ook groter of kleiner dan de ander en om jouw toekomstige cupmaat te voorspellen moet je (lijkt mij) ook voor je bv al zeker zijn dat de cupmaat die je draagt de juiste is.

Om te bepalen welke maat protheses je wilt kan je naar mijn idee het beste afgaan op hoe de pasprotheses bij je staan en kan je beter niet al te veel vastklampen aan cupmaten. En bij twijfel de grootste kiezen.

Maar je zou tijdens een consult kunnen vragen of de omtrek onder je borsten kleiner wordt na je bv.. Maar als je het mij vraagt.. In verhouding tot je borsten wordt de omtrek onder je borsten kleiner tot je borsten. Maar dat is dus in verhouding tot je borsten. De omtrek opzichzelf kan niet kleiner worden door een bv. Ze doen daar immers niets mee.. Ze plaatsen enkel protheses in je borsten.. 

Maar ik zit even te denken.. Stel dat ze je borstplooi verlagen, dan komt de band van je bh iets lager te zitten lijkt mij en er vanuit gaand dat je richting je taille steeds smaller wordt, dan zou je omtrek kleiner kunnen worden. Ik tag @best_boobie even die is kampioen toekomstige bh maat uitrekenen en weet meer over bv’s dan ik. Dus die kan misschien wel zeggen of dit laatste complete onzin is of niet haha.

xx

Guest B00bies

Dit zijn webshops die ook omvangmaat 60 en 65 aanbieden. Let op: ze werken wel met dubbele cupmaten.

xx

Guest Anon

Ooh dankje!! 

Dubbele maten als in DD, DDD enzv? Want DD komt normaal gezien ongeveer overeen met een E cup hebben ze mij ooit verteld, hoeveel er van klopt weet ik niet

Guest B00bies

Ja een E is dus een DD. Volgens mij werken ze met de UK cupmaten dus niet met een DDD. 

Ze leggen het vaak ook zelf op de site uit hoe het werkt. 

Zoals hier bij Farfallina: 

Ik sluit me volledig bij het bericht van @B00bies aan, de omtrek van je bh verandert niet na een bv. 
Wel is het zo dat veel meiden voor de bv een verkeerde bh maat dragen, en ik denk dat dat ook bij @Sillycoon zo was. Je zult waarschijnlijk altijd een 75 omtrek gehad hebben, maar hebt simpelweg de verkeerde bh's gedragen voor je bv :)

xx BB

Ik heb een andere omtrek nadat is voor een borstvergroting ben gegaan. Van 80b naar 75f. Maar denk eerder dat ik altijd een verkeerde bh heb gedragen. Na mijn operatie heb ik me laten opmeten.  Iets wat ik daarvoor nog nooit had laten doen.