xschatje

Dual plane frans straaten en krachttraining

Recommended Posts

Ik ben bij frans straaten op consult geweest voor een borstvergroting hij adviseerd my dual plane. . Ik doe namelijk 5 keer per week aan krachttraining en ben benieuwd hoe dit aanvoelt na de borstvergroting.Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij willen informeren

@xschatje @Blabla1980 Ikzelf ben ook bij Frans geweest en heb ook dual plane. Ik doe aan paaldansen en Frans had mij geadviseerd hier tot minstens 3 maanden po mee te wachten. Uiteindelijk ben ik voorzichtig af en toe na 3 maanden po mijn bovenlichaam gaan training met gewicht. Pas na 5 maanden ben ik weer gaan paaldansen en dat ging eigenlijk boven verwachting goed. Ik heb niet het idee dat ik nu ergens in belemmert wordt door mijn borsten :) Ik heb wel het idee dat ik nu wat eerder 'spierpijn' in mijn borsten heb, maar de borstspier moet natuurlijk ook weer wennen aan die specifieke bewegingen na al die maanden. Ik ben nu 6 maanden po :lol:

Zie hieronder een topic van eerder dit jaar over krachttraining. Tevens verschillende dames die bij Frans Straten zijn geweest reageren in dit topic :) 

• Like 1

@Aloysa bedankt voor je reactie. Oke ben heel benieuwd hoe het bij mij zal gaan aangezien ik automonteur ben en fitnesstrainer dus ben altijd flink bezig.

Ik dus precies hetzelfde wat @Aloysa zegt haha.
Frans heeft dit tijdens het consult ook zeer duidelijk benoemd naar me dat ik echt 12 weken geen bovenlichaam mocht trainen.

• Like 1

@Rocker bedankt voor je reactie. Kon je na 6 weken gewoon wel wat kracht zetten of is dat dan nog steeds lastig?en hoe was het bij jullie na 6 weken konden jullie toen wel weer gewoon de normale dingen zoals huishouden?

@xschatje Die magische 6 weken grens word wel wat overschat vind ik, het is niet zo dat alle (eventuele) klachten die je nog had op 5 weken en 6 dagen met 6 weken ineens verdwenen zijn. :P

Dus ook na die 6 weken luisteren naar je lichaam, als je 6 weken niks hebt gedaan is het beter om rustig aan terug op te bouwen dan je volop te laten gaan. 

Wat ik me nog kan herinneren is dat ik precies 6 weken PO ging stofzuigen en dat ik echt moeite had met die stofzuigerslang naar voren duwen, heb dit dan ook met twee handen gedaan haha.
Ook poetsen en dan eventjes moeten duwen omdat een hardnekkige vlek niet weg ging, dat voelde echt smerig aan je borstspier. Begrijp me niet verkeerd haha het doet geen pijn maar het voelde gewoon heel ranzig in het begin als je borstspier ineens aanspant en die prothese beweegt. Met kleine boobies dacht ik er eigenlijk nooit over na hoe vaak je die borstspier eigenlijk gebruikt :P 
En ik merkte ook wel dat als ik te hard van stapel liep, want ik was toch 6 weken PO dus mocht alles weer, dat ik teruggefloten werd door mijn lichaam. Dan had ik 's avonds weer keiharde borsten en ging m'n borstspier steken/trekken. 
Heb trouwens ook wel een tijdje moeite gehad met flessen open draaien waarbij je de dop naar beneden moet duwen en dan draaien.

Toen ik trouwens weer mocht trainen voelde het echt een beetje onwennig en waren bijvoorbeeld push ups en pull ups echt even niet aan de orde. 

@Rocker ja ga ook zeker goed naar mijn lichaam luisteren dan maar gewoon even alles op een laag pitje, huishouden is toch al niet mijn  favorite bezigheid haha. 

Ja idd als je ergens iets aan hebt merk je pas hoeveel je er eigenlijk gebruik van maakt.

Maar dat rare onwennige gevoel gaat wel weg of blijf je dat houden?

@xschatje Hahaha ik ook niet, maar het gekke is dat je na die 6 weken echt een soort zin hebt om het huishouden te doen omdat je het zo lang niet mocht. Ik tenminste, maar ik ben ook wel een beetje raar haha. 

Dat onwennige gevoel is bij mij weg gegaan, maar dat heeft er denk ik ook mee te maken dat ik alles heel rustig heb opgebouwd. Maar doe nu (1 jaar PO) gewoon pull ups en push ups bij crossfit, geen probleem. Heb bij een WOD ook vaak een van de hoogste scores, dus kan weer lekker losgaan zoals voorheen ;) 

• Like 1

@Rocker haha ja wie weet krijg ik daar ook ineens zin in haha, waarschijNlijk wel omdat dan een bende hier in huis is.

Wat super goed om te horen dat je nu weer gewoon alles kan op niveau en dat je er geen last meer van heb. Ik ga ook zeker rustig opbouwen liever paar maanden rustig en daarna weer alles kunnen dan dat er iets fout gaat. 

En gelukkig heb ik al wel een gespierde bouw van mezelf :131:

• Like 1

Ik ben jaloers haha. Ben wel breed maar als ik niks doe word het dik breed :P