Ga naar inhoud

Keuze hulp kliniek/prothese


Aanbevolen berichten

Heey meiden,

 

ik zit met een dilemma en kan wel wat hulp/ervaringen gebruiken. Als volgt mijn verhaal en vraag. Hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen!

 

Ik twijfel in mijn keuze voor welke kliniek ik moet kiezen maar ook welk soort implantaat.

 

ik heb reeds een consult gehad bij de wellness kliniek en bij Bergman.

 

hier wordt mij 2 verschillende opties voorgelegd,

 

bij wellness bieden ze mij een gladde monobloc soft one aan 330cc mid profile

 

terwijl de meneer bij Bergman mij een ruwe 320cc anatomische implantaat aanraadt.

 

Nu lees ik een x aantal negatieve reacties over de wellness kliniek en begin ik hieraan te twijfelen mede ook omdat ze hier een monobloc adviseren en mij deze minder bekendt lijkt gezien ze vrijwel overal mentor en motiva gebruiken.

 

nu vond ik mijn gesprek bij Bergman ook een stuk prettiger als bij de wellness kliniek (misschien zelf ook beter voorbereid). Echter is dit voor mij een stuk verder weg en prijziger.

 

nu is mijn vraag als volgt.

 

kan iemand mij een (andere) kliniek/ arts aanraden in de buurt van het zuiden?

 

Ook vraag ik me af welk implantaat nu beter is? (Mentor, motiva of monobloc)

 

ten slot heb ik nooit een operatie gehad en zie ik op tegen een roesje. Al zie ik er tegen op gaat mijn voorkeur uit naar een narcose. Echter wil ik toch weten wat jullie aanraden/ ervaringen zijn.

 

alvast heel erg bedankt. Ik hoor graag van jullie. 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf ben bij Bergman geopereerd en mijn ervaring is meer dan  super. Ik weet echter niet beter dan dat Bergman voornamelijk met natrelle implantaten werkt, deze heb ik dan ook gekregen, de MX 290 cc anatomisch en dual plane.

De keuze voor een kliniek/arts is heel persoonlijk en jij moet je er goed en vertrouwd bij voelen en achter je eigen keuze staan.

Heel veel succes met deze keuze.

 

Een roesje bij een BV ? Nog nooit van gehoord eigenlijk en alles wat ik ook om me heen gehoord en gelezen heb gebeurt deze operatie áltijd onder algehele narcose.

Hier merk je echt waar helemaal niks van, voor je het in de gaten hebt ben je vertrokken en ineens word je voor je gevoel 1 seconde later wakker en is het al gebeurt. 

 

Nogmaals succes met oriënteren. 

 

Groetjes Claudia 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @8008135

 

Waar woon je ongeveer? Ik heb mijn eerste bv gehad in de WK, ga nu voor een wissel na een zwangerschap en 11 jaar implantaten, wil ze graag wat groter.

 

mijn wissel onderga ik bij Quole kliniek, om me heen veel mooie resultaten gezien, dus hoop dat het bij mij ook zo mooi mag worden. 

 

Altijd goed om een paar consulten te doen en uiteindelijk lekker doen waar je je het best bij voelt.

 

succes met je keuze! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey bedankt vooor jullie reacties @Mama01 en @Claudiat.

ik woon in de buurt van Maastricht. Ik weet dat ze bij de wk gebruik maken van een roesje en narcose. Nu heb k nog een andere kliniek gevonden, in België, waar ik veel goede recensies over lees. Dan praat ik over belgium betast clinic, alleen zij werken zoals ik kan zien alleen met een roesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei 8008135:

Heey meiden,

 

ik zit met een dilemma en kan wel wat hulp/ervaringen gebruiken. Als volgt mijn verhaal en vraag. Hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen!

 

Ik twijfel in mijn keuze voor welke kliniek ik moet kiezen maar ook welk soort implantaat.

 

ik heb reeds een consult gehad bij de wellness kliniek en bij Bergman.

 

hier wordt mij 2 verschillende opties voorgelegd,

 

bij wellness bieden ze mij een gladde monobloc soft one aan 330cc mid profile

 

terwijl de meneer bij Bergman mij een ruwe 320cc anatomische implantaat aanraadt.

 

Nu lees ik een x aantal negatieve reacties over de wellness kliniek en begin ik hieraan te twijfelen mede ook omdat ze hier een monobloc adviseren en mij deze minder bekendt lijkt gezien ze vrijwel overal mentor en motiva gebruiken.

 

nu vond ik mijn gesprek bij Bergman ook een stuk prettiger als bij de wellness kliniek (misschien zelf ook beter voorbereid). Echter is dit voor mij een stuk verder weg en prijziger.

 

nu is mijn vraag als volgt.

 

kan iemand mij een (andere) kliniek/ arts aanraden in de buurt van het zuiden?

 

Ook vraag ik me af welk implantaat nu beter is? (Mentor, motiva of monobloc)

 

ten slot heb ik nooit een operatie gehad en zie ik op tegen een roesje. Al zie ik er tegen op gaat mijn voorkeur uit naar een narcose. Echter wil ik toch weten wat jullie aanraden/ ervaringen zijn.

 

alvast heel erg bedankt. Ik hoor graag van jullie. 

Groetjes!

Heee meis,

 

Neem ook is een kijkje bij quole kliniek in waalre/ oisterwijk!

 

Ik ben door dr hawinkels geholpen en megaaaa blij mee!

Kijk gerust even in mijn topic/ album

 

Liefs noelle xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Noelle2612:

Heee meis,

 

Neem ook is een kijkje bij quole kliniek in waalre/ oisterwijk!

 

Ik ben door dr hawinkels geholpen en megaaaa blij mee!

Kijk gerust even in mijn topic/ album

 

Liefs noelle xx

Hey meid,

dankje, ik ga direct even neuzen!☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

@8008135 Hoi!

Ik ben bij 4 klinieken op consult geweest. Het is altijd goed om je breed te oriënteren. En vervolgens moet je je gevoel volgen. Ik woon ook in het Zuiden en ben uiteindelijk geopereerd bij Bauland Kliniek in Mill. Daar ben ik heel tevreden over. Ik vond de afstand goed te doen. Ik ben ook bij de Belgian Breast Clinic op consult geweest. Daar had ik ook een heel goed gevoel over. Uiteindelijk moest ik voor een Nederlandse kliniek kiezen vanwege mijn zorgverzekering.

Narcose viel mij 100% mee. Als je een gezonde levensstijl hebt, hoef je je daarover geen zorgen te maken. Succes met je verdere oriëntatie! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Dee83:

@8008135 Volgens mij is Faceland samengegaan met Bauland. Weet niet precies hoe het zit. 

Ik kreeg mijn bv inderdaad vergoed omdat ik minder dan 1 cm klierweefsel had. Groetjes!

De eigenaar van bauland is medisch directeur van faceland en alle operaties worden uitgevoerd bij de bauland kliniek in Mill :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fitgirlkim Ooh okee ja want ik zag dat de prijzen tussen die 2 verschillen..

ik ben al n paar weken verschillende klinieken, ervaringen en prijzen aant bekijken en kom er niet uit... je hebt overal slechte en goede ervaringen... ik ben zelf altijd van t goedkoopste, maar dit gaat toch wel om mijn lichaam... Mja ik heb ook niet t geld om t voor 4,5 duizend euro te laten doen...

Ik vraag me dan ook af hoe faceland zo goedkoop kan zijn.. zegt de prijs iets over hun?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei 8008135:

@fitgirlkim Ooh okee ja want ik zag dat de prijzen tussen die 2 verschillen..

ik ben al n paar weken verschillende klinieken, ervaringen en prijzen aant bekijken en kom er niet uit... je hebt overal slechte en goede ervaringen... ik ben zelf altijd van t goedkoopste, maar dit gaat toch wel om mijn lichaam... Mja ik heb ook niet t geld om t voor 4,5 duizend euro te laten doen...

Ik vraag me dan ook af hoe faceland zo goedkoop kan zijn.. zegt de prijs iets over hun?

Nee de prijs zegt niks over de kwaliteit! Faceland zelf maakt geen reclame en je ziet hen bijvoorbeeld niet terug op tv bij programma’s als mooier in het leven en lelijke eendjes etc. Tevens zitten ze niet in de duurste gebouwen. Ze kopen hun implantaten groots in wat ook weer zorgt voor een lage prijs. En daarbij heb je de controle en het eerste consult met een consultant, wat ook weer scheelt in de kosten. Zelf laat ik me opereren door fresow in opdracht van Faceland, maar zal dus geopereerd worden in de Bauland kliniek. Bij faceland hebben ze gewoon hele goede plastisch chirurgen die ook bij ander ziekenhuizen/klinieken werken of hebben gewerkt. Fresow schijnt een hele goede plastisch chirurg te zijn die vaak helemaal volgeboekt zit. Als ik het niet verkeerd heb won hij met zijn werk ook in 2014 een award voor iets.. maar ik heb me een beetje verdiept in het werk en de werkwijze van pc’s dankzij de meiden hier op het forum. Als je bij faceland wilt gaan dan heb ik de beste recensies gelezen over Fresow en Jansen. Fresow was mijn eerste keus, ik heb nooit iets slechts over hem kunnen vinden. Succes met je beslissing! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei fitgirlkim:

Nee de prijs zegt niks over de kwaliteit! Faceland zelf maakt geen reclame en je ziet hen bijvoorbeeld niet terug op tv bij programma’s als mooier in het leven en lelijke eendjes etc. Tevens zitten ze niet in de duurste gebouwen. Ze kopen hun implantaten groots in wat ook weer zorgt voor een lage prijs. En daarbij heb je de controle en het eerste consult met een consultant, wat ook weer scheelt in de kosten. Zelf laat ik me opereren door fresow in opdracht van Faceland, maar zal dus geopereerd worden in de Bauland kliniek. Bij faceland hebben ze gewoon hele goede plastisch chirurgen die ook bij ander ziekenhuizen/klinieken werken of hebben gewerkt. Fresow schijnt een hele goede plastisch chirurg te zijn die vaak helemaal volgeboekt zit. Als ik het niet verkeerd heb won hij met zijn werk ook in 2014 een award voor iets.. maar ik heb me een beetje verdiept in het werk en de werkwijze van pc’s dankzij de meiden hier op het forum. Als je bij faceland wilt gaan dan heb ik de beste recensies gelezen over Fresow en Jansen. Fresow was mijn eerste keus, ik heb nooit iets slechts over hem kunnen vinden. Succes met je beslissing! 

Thanks! Dit maakt mijn twijfel weer wat minder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 8 dagen terug geopereerd bij Bergman door dr. van der Lei en ben vol lof! Gewoon het hele proces en de begeleiding er naartoe. 

 

Begon voor mij al met een 3d-consult waarbij je met de plastisch chirurg zelf afmetingen opneemt, protheses past en in dat programma alvast kan spieken hoe het ongeveer gaat worden. Dit wordt toegevoegd in je online dossier en dan kan je ten alle tijde thuis nog even kijken. Voor wat ik weet heeft lang niet iedereen zijn eerste consult met de chirurg zelf.

 

Had de week erop netjes een afspraak met de anesthesist voor het opmeten van bloeddruk, algehele check enzovoorts.

 

Operatiedag zelf heel netjes begeleid. Voortdurend lieve mensen om je heen die je aandacht en geruststelling gaven. Zelfs in de twee opvolgende dagen thuis door hen gebeld hoe het ging (waarbij eenmaal door de plastisch chirurg zelf) Steun-bh, littekencréme, alles wordt door hen geregeld en mee gegeven.

 

Vandaag hechtingen laten verwijderen. Wederom warm ontvangst en hulp. Ook ditmaal heeft de plastisch chirurg een check gedaan. Mijn littekens zijn amper zichtbaar, onbegrijpelijk! Mag vanaf volgende week nog créme gaan smeren dus dan zal er ter zijner tijd niets meer van te zien zijn.

 

En nu over 6-8 weken nog eenmaal nacontrole. Al met al is het mij zoooo erg meegevallen. Zat 3 dagen na mijn BV al in de bioscoop en had een huisbezichting. Topwerk!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei FJBM:

Ik ben 8 dagen terug geopereerd bij Bergman door dr. van der Lei en ben vol lof! Gewoon het hele proces en de begeleiding er naartoe. 

 

Begon voor mij al met een 3d-consult waarbij je met de plastisch chirurg zelf afmetingen opneemt, protheses past en in dat programma alvast kan spieken hoe het ongeveer gaat worden. Dit wordt toegevoegd in je online dossier en dan kan je ten alle tijde thuis nog even kijken. Voor wat ik weet heeft lang niet iedereen zijn eerste consult met de chirurg zelf.

 

Had de week erop netjes een afspraak met de anesthesist voor het opmeten van bloeddruk, algehele check enzovoorts.

 

Operatiedag zelf heel netjes begeleid. Voortdurend lieve mensen om je heen die je aandacht en geruststelling gaven. Zelfs in de twee opvolgende dagen thuis door hen gebeld hoe het ging (waarbij eenmaal door de plastisch chirurg zelf) Steun-bh, littekencréme, alles wordt door hen geregeld en mee gegeven.

 

Vandaag hechtingen laten verwijderen. Wederom warm ontvangst en hulp. Ook ditmaal heeft de plastisch chirurg een check gedaan. Mijn littekens zijn amper zichtbaar, onbegrijpelijk! Mag vanaf volgende week nog créme gaan smeren dus dan zal er ter zijner tijd niets meer van te zien zijn.

 

En nu over 6-8 weken nog eenmaal nacontrole. Al met al is het mij zoooo erg meegevallen. Zat 3 dagen na mijn BV al in de bioscoop en had een huisbezichting. Topwerk!

 

 

Heey wat fijn dat t zo goed is gegaan. Bergman gaf mij ook een erg goed gevoel... helaas... afstand is toch wel een probleem... mij lijkt net uit n narcose komen met pijnlijke borsten van Hilversum naar Maastricht geen pretje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei 8008135:

Heey wat fijn dat t zo goed is gegaan. Bergman gaf mij ook een erg goed gevoel... helaas... afstand is toch wel een probleem... mij lijkt net uit n narcose komen met pijnlijke borsten van Hilversum naar Maastricht geen pretje...

Het is bij iedereen anders natuurlijk.  Ik woonde in principe 20 min rijden van bergman in toen nog Bilthoven af en hier ook geopereerd. Ik moest me de dag van de operatie om 10.00 melden en mocht om 17.00 naar huis en ja hoor flinke file waardoor we er in plaats van 20 min ruim 1.5 uur over hadden gedaan om thuis te komen.

Dit was vermoeiend maar absoluut niet pijnlijk.  Pijn heb ik sowiezo amper tot niet gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei 8008135:

Heey wat fijn dat t zo goed is gegaan. Bergman gaf mij ook een erg goed gevoel... helaas... afstand is toch wel een probleem... mij lijkt net uit n narcose komen met pijnlijke borsten van Hilversum naar Maastricht geen pretje...

Ik moest van Heerenveen terug naar Twente. Maar was goed te doen hoor. Op moment zelf zit je nog wel flink onder de pijnstillers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-7-2018 om 21:30 zei 8008135:

Heey meiden,

 

ik zit met een dilemma en kan wel wat hulp/ervaringen gebruiken. Als volgt mijn verhaal en vraag. Hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen!

 

Ik twijfel in mijn keuze voor welke kliniek ik moet kiezen maar ook welk soort implantaat.

 

ik heb reeds een consult gehad bij de wellness kliniek en bij Bergman.

 

hier wordt mij 2 verschillende opties voorgelegd,

 

bij wellness bieden ze mij een gladde monobloc soft one aan 330cc mid profile

 

terwijl de meneer bij Bergman mij een ruwe 320cc anatomische implantaat aanraadt.

 

Nu lees ik een x aantal negatieve reacties over de wellness kliniek en begin ik hieraan te twijfelen mede ook omdat ze hier een monobloc adviseren en mij deze minder bekendt lijkt gezien ze vrijwel overal mentor en motiva gebruiken.

 

nu vond ik mijn gesprek bij Bergman ook een stuk prettiger als bij de wellness kliniek (misschien zelf ook beter voorbereid). Echter is dit voor mij een stuk verder weg en prijziger.

 

nu is mijn vraag als volgt.

 

kan iemand mij een (andere) kliniek/ arts aanraden in de buurt van het zuiden?

 

Ook vraag ik me af welk implantaat nu beter is? (Mentor, motiva of monobloc)

 

ten slot heb ik nooit een operatie gehad en zie ik op tegen een roesje. Al zie ik er tegen op gaat mijn voorkeur uit naar een narcose. Echter wil ik toch weten wat jullie aanraden/ ervaringen zijn.

 

alvast heel erg bedankt. Ik hoor graag van jullie. 

Groetjes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ikzelf heb ook een afspraak gehad in de Wellness kliniek gehad maar dan wel bij Genk. Bij dokter veroniek decoene. En had daar echt een super gevoel bij. Zij wilt ook enkel natuurlijk mogenlijk en was ook heel eerlijk bij me wat wel en niet mooi zou zijn. Ik heb idd wel gehoord dat de welness in Genk beter is dan die in Nederland. Maar hangt echt van persoon tot persoon. Je moet echt je gevoel volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.