Ga naar inhoud

Ervaring Polytech Microthane


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Afgelopen maandag 17e ben ik geopereerd. Ik heb ook de Polytech protheses met de speciale coating. Dat was snel mijn voorkeur, omdat ik bang ben voor kapselvorming. 

Ik ben bij de Aklinieken geweest en geopereerd in Vlaardingen door v. Onselen. 

Nu paar daagjes verder. Nog wel af en toe pijn, vooral bij het opstaan. En rugpijn door het liggen. 

3 okt staat mijn eerste afspraak ingepland voor na mijn operatie. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen allemaal.  

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames...

 

@$ANDRA Wat een lieve woorden :66:... Vind het heel fijn te horen dat je toch wat aan mijn ervaring hebt gehad ennnnn dat ik je wat van je zenuwen heb kunnen verlossen. Heb ik met alle liefde en plezier gedaan. (en nog hoor ;)). Vind het zelf ook prettig als iemand mij ergens mee kan helpen. Ja toch... Tenslotte zijn we hier toch voor op het forum?!?!?!

 

Wat die zwelling (links) betreft denk ik dat je dan toch teveel hebt gedaan. Ik denk dus toch een seintje van je lichaam. Ik voelde ook best langere tijd in mijn linker borst een soort stuwing gevoel. Niet de hele tijd maar ook met vlagen. Ik masseerde mijn borsten elke avond eerst met massage olie. Met kleine rondjes van buiten naar binnen en dan maakte ik de littekens schoon en vervolgens masseerde ik met de siliconen crème ook met kleine rondjes maar dan van binnen naar buiten. Als het goed is heb je toch uitleg gekregen hoe je je litteken moet masseren? Mocht het anders naar jou toe zijn uitgelegd, hou je daar dan aan he? Het wil nog wel es verschillend zijn...

 

@ayss Wat leuk!!! Nog iemand met dezelfde protheses en door dezelfde arts geholpen. Welkom bij de     club :4:

Je klinkt wel positief volgens mij wat de pijn en druk op de borst betreft. 

Hoeveel cc heb je gekregen en welke vorm protheses als ik vragen mag?

En wat was je voorsituatie???

Ben ook heel benieuwd hoe je verder door het herstelproces wandelt...

 

@ayss en @Zonnig mochten jullie een album maken of al hebben, zou ik dan mee mogen kijken. Ben wel heel benieuwd naar het resultaat van jullie. 

 

 

Lieve gr Eef...

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@e.e.f. haha thanks. Ben jij onlangs geopereerd of 2 jaar terug?  Heb verder weinig info kunnen lezen. 

 

Ik heb anatomische dp 395 cc. 

Ik zelf ben 25 jaar. Altijd weinig volume gehad. Had een 85A/80B. Nu weet ik het nog niet. Ben er wel erg benieuwd naar :rolleyes:  Heb voor nu nog geen album, maar zal binnenkort een aanmaken. Zal je dan ook toevoegen. Moet nog even wennen en de site. Soms zo ingewikkeld haha. 

 

 

De pijn valt inderdaad wel mee. Tuurlijk ervaar ik die wel. Maar ik red me vandaag aardig zonder pijnstillers. Laatste in de ochtend 7u ingenomen. 

Alleen het uit bed komen gaat lastig en armen kan ik beperkt gebruiken. 

Ik voel nu af en toe steekjes en een druk gevoel. Ook gaat ademen soms moeizaam. 

Hoe heb jij het allemaal ervaren?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @ayss

 

Alvast bedankt dat je me dan wil toevoegen Top!!!

Ik ben 5 sept twee jaar geleden geholpen. Pfff tijd gaat snel. Kan me het als de dag van gisteren nog herinneren. Heb het heel positief ervaren. Het genezingsproces ben ik net als jou ook redelijk positief door heen gevlogen. Voor zover ik nog weet heb ik 3 dagen het ergste gehad maar heb me er goed door heen gesleept.

Ik had geen 24/7 hulp. Alles wat ik op een dag nodig had had ik allemaal laag neer gezet dus hoefde niet bukken of strekken ;)

Vind het wel heel knap van je dat je zo weinig pijnstillers slikt. Ik heb toch wel een week voortdurend pijnstillers geslikt. 

Ja dat uit bed komen is idd een dingetje. Heb mijn buikspieren nog nooit zo gebruikt als toen hahaha. Had er gewoon spierpijn van :4:. Ik ging steeds op en neer schommelen tot ik rechtop kon zitten. Hahaha ik zie me nog wurgen. Gelukkig is het maar ff voor nu. Het gaat straks steeds makkelijker.

 

Denk dat je sowieso wel op een 80D/85c cup gaat uitkomen. Is natuurlijk ook afhankelijk van je lengte en gewicht. Ik ben nu ong 1.75 en 64 kg. Voor de operatie was ik iets onder de 60kg. ik had toen 80A en heb 350cc laten plaatsen en ben uitgekomen op een D cup. 

Qua leeftijd kunnen we ons niet vergelijken. Ik wordt volgende maand 48 dus nog piepjong :4:

 

Ik wens je nog een fijne herstel meid en mocht je nog vragen hebben of iets wil weten, vraag dan gerust hoor. Tenslotte zijn we hier om elkaar te helpen en ervaringen te wisselen ;)

 

Lieve gr Eef...

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames !!

Leuk om meer ervaringen te lezen !! 

Ben nu bijna 5 weken P.O en nog steeds groot "van Onselen-Fan" hoor !! 

Ik merk als ik op straat loop dat ik automatisch een zelfverzekerde houding aanneem. Alsof het mijn geheimpje is dat mn bumpers nep zijn, want ze zien er zo natuurlijk uit !!!

 

Ik haakte mn been naast het bed en trok (takelde) me zo het bed uit..Dus door mn kuit zeg maar tegen het bed aan te drukken hoefde ik mn spieren niet teveel te belasten. 

 

Dat ademen had ik ook..maar nu heb ik ook een conditie van jan-piet-snot...

Errug nieuwschierig naar van Onselen zijn andere meesterwerken..Dus wie me wil toevoegen,...graag !!

Fijne avond en een minstens zo fijn weekend dames :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei e.e.f.:

Hoi @ayss

 

Alvast bedankt dat je me dan wil toevoegen Top!!!

Ik ben 5 sept twee jaar geleden geholpen. Pfff tijd gaat snel. Kan me het als de dag van gisteren nog herinneren. Heb het heel positief ervaren. Het genezingsproces ben ik net als jou ook redelijk positief door heen gevlogen. Voor zover ik nog weet heb ik 3 dagen het ergste gehad maar heb me er goed door heen gesleept.

Ik had geen 24/7 hulp. Alles wat ik op een dag nodig had had ik allemaal laag neer gezet dus hoefde niet bukken of strekken ;)

Vind het wel heel knap van je dat je zo weinig pijnstillers slikt. Ik heb toch wel een week voortdurend pijnstillers geslikt. 

Ja dat uit bed komen is idd een dingetje. Heb mijn buikspieren nog nooit zo gebruikt als toen hahaha. Had er gewoon spierpijn van :4:. Ik ging steeds op en neer schommelen tot ik rechtop kon zitten. Hahaha ik zie me nog wurgen. Gelukkig is het maar ff voor nu. Het gaat straks steeds makkelijker.

 

Denk dat je sowieso wel op een 80D/85c cup gaat uitkomen. Is natuurlijk ook afhankelijk van je lengte en gewicht. Ik ben nu ong 1.75 en 64 kg. Voor de operatie was ik iets onder de 60kg. ik had toen 80A en heb 350cc laten plaatsen en ben uitgekomen op een D cup. 

Qua leeftijd kunnen we ons niet vergelijken. Ik wordt volgende maand 48 dus nog piepjong :4:

 

Ik wens je nog een fijne herstel meid en mocht je nog vragen hebben of iets wil weten, vraag dan gerust hoor. Tenslotte zijn we hier om elkaar te helpen en ervaringen te wisselen ;)

 

Lieve gr Eef...

 

 

 

 

Leuk dat je nog actief bent hier! Ik weet niet of ik over 2 jaar nog zo vaak hier op ga komen haha. Nu ben je er natuurlijk zoveel mee bezig. 

 

Helaas is mijn pijn toch niet veel minder geworden. En ik zag paar dagen terug een blauwe plek. Toch maar erover gebeld. Ze gaf aan dat het normaal is en dat de pijn die ik ervaar waarschijnlijk spierpijn is.

Is wel heel vervelend, want ik voel mezelf gewoon heel goed. Alleen door die pijn ben ik beperkt in het bewegen:lol: 

En wil zo min mogelijk pijnstillers innemen. 

Ik neem nu elke dag wel de ontstekkingremmende pijnstiller (celecoxib) 2 x daags en als ik veel pijn ervaar in de ochtend/ nacht neem ik een paracetamol. 

 

Weet jij nog hoe lang jij was doorgegaan met celecoxib? Die neem ik eigenlijk alleen voor de ontsteking. 

 

Ps. Hopelijk kom ik uit op een D cup! :33:Want ik wilde eigenlijk groter, maar dat was niet mogelijk helaas. 

 

En ik lees overal verschillende verhalen over dat het na een tijd groter/kleiner wordt. Hoe heb jij dit ervaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei $ANDRA:

Dag dames !!

Leuk om meer ervaringen te lezen !! 

Ben nu bijna 5 weken P.O en nog steeds groot "van Onselen-Fan" hoor !! 

Ik merk als ik op straat loop dat ik automatisch een zelfverzekerde houding aanneem. Alsof het mijn geheimpje is dat mn bumpers nep zijn, want ze zien er zo natuurlijk uit !!!

 

Ik haakte mn been naast het bed en trok (takelde) me zo het bed uit..Dus door mn kuit zeg maar tegen het bed aan te drukken hoefde ik mn spieren niet teveel te belasten. 

 

Dat ademen had ik ook..maar nu heb ik ook een conditie van jan-piet-snot...

Errug nieuwschierig naar van Onselen zijn andere meesterwerken..Dus wie me wil toevoegen,...graag !!

Fijne avond en een minstens zo fijn weekend dames :116:

5 weken po! Jeetje was ik maar zover haha. 

 

Ja bij mij is het uit bed komen nog steeds een ding:blink:. Blijkbaar heb ik spierpijn, dus dat gaat een beetje lastig. 

 

Gebruik jij nog die band trouwens? Die moet je 6 weken omhouden toch? 

 

Heb jij een album met fotos? 

Ik zal je toevoegen zodra ik het heb aangemaakt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi 

Op 22-9-2018 om 09:45 zei ayss:

Weet jij nog hoe lang jij was doorgegaan met celecoxib? Die neem ik eigenlijk alleen voor de ontsteking. 

 

Ps. Hopelijk kom ik uit op een D cup! :33:Want ik wilde eigenlijk groter, maar dat was niet mogelijk helaas. 

 

En ik lees overal verschillende verhalen over dat het na een tijd groter/kleiner wordt. Hoe heb jij dit ervaren?

 

Hoi @ayss

 

Ik weet niet meer hoelang ik die heb geslikt. Ik weet wel dat ik die 2xdaags moest innemen tot ze op waren. Kan 3 dagen zijn geweest maar ook een week. 

Mijn borsten zijn wel erg van vorm veranderd (zie mijn album) maar niet van maat. Had van begin af aan 80D en nu nog :)

 

Je vroeg over sportbh. Ik heb enkel een band gehad. Als jou enkel een band is geadviseerd zou ik me daar aan houden hoor. Heeft te maken met het inkapselen. Anders ff navragen dan weet je het zeker ;)

 

Hoe gaat het nu met je???

 

Lieve gr Eef...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei e.e.f.:

Hoi 

 

Hoi @ayss

 

Ik weet niet meer hoelang ik die heb geslikt. Ik weet wel dat ik die 2xdaags moest innemen tot ze op waren. Kan 3 dagen zijn geweest maar ook een week. 

Mijn borsten zijn wel erg van vorm veranderd (zie mijn album) maar niet van maat. Had van begin af aan 80D en nu nog :)

 

Je vroeg over sportbh. Ik heb enkel een band gehad. Als jou enkel een band is geadviseerd zou ik me daar aan houden hoor. Heeft te maken met het inkapselen. Anders ff navragen dan weet je het zeker ;)

 

Hoe gaat het nu met je???

 

Lieve gr Eef...

 

Hoi hoii,

 

vandaag voel ik me op zn best. Precies na een week. Spierpijn is ook meer weggetrokken. Voel het nog wel hoor. 

 

Ik heb 30 stuks celecoxib. Neem die alleen nog in voor de ontsteking. Dus dat zou dan 2 weken zijn ongeveer. 

 

Oe 80D is wel nice. Zal zo je album checken! Kan ik er gewoon in?

 

Ja ik heb ook inderdaad alleen een band. Maar een sportbh lijkt me ook fijn. Vooral als ik straks weer buiten kom. Lijkt me een beetje raar ook met zo een band rondlopen. Moest jij die ook 3 weken om?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @ayss

 

Wat fijn te horen dat het alweer zo goed met je gaat!! Het ergste heb je achter de rug meid. Het gaat alleen maar beter nu :35: Ik heb heel lang een soort druk gevoeld. Dat heb ik van meer dames gelezen. Er is tenslotte wel iets in je lichaam geplaatst dus logisch dat je vel erg strak aanvoelt en drukkend. Uiteindelijk gaat dat gevoel ook weg hoor...

 

Begint me wat te dagen dat ik idd 2 weken een medicijn moest slikken. Ik mocht daar ook niet eerder mee stoppen.

 

Mijn album staat openbaar dus neem gerust een kijkje :38:

 

Ik heb op 1 dag na de band 3 weken gedragen. Ik kon niet meer wachten om een bh te kopen en natuurlijk erg nieuwsgierig naar de maat :4:

 

Ik zou niet zo maar op eigen houtje een sportbh gaan dragen binnen die 3 weken hoor. Het is niet voor niets dat je alleen een band moet dragen. Het heeft wel te maken met je herstelproces dus ga aub dan eerst ff advies vragen!!! 

 

 

Mocht ik je nog ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag. Daar zijn we tenslotte ook voor op deze forum en hou je ons op de hoogte van herstel. Ben heel nieuwsgierig hoe je het verder nog ervaart...

 

Nog een fijn herstel meid!

 

Lieve gr Eef...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lieffies van de club, :D

 

Leuk om weer wat meer te lezen van jullie zo.

 

Zal morgen wat uitgebreider zijn betreft het verloop en uitzoeken hoe het zit met album en toevoegen van enz.

 

Ik zal toch nog kort even aangeven betreft de band en de medicijnen voor jou @ayss

 

De band echt serieus 3 weken in totaal dragen. Deze protheses hebben de neiging om naar boven te kruipen vandaar dat het moet.

 

Betreft medicijnen. Ik heb uiteindelijk 23 van de 30 ontstekingsremmende pillen op. Dus de laatste paar dagen van twee weken maar één genomen.

 

Na de hechtingen eruit halen overal mee gestopt, dat mocht ook toen. Was voor mij toen na twee weken en één dag.

 

Had ook een blauwe soort van bloeduitstorting onder één borst. Dit trekt vanzelf weg (duurde bijna twee weken bij mij).

 

Hoop je zo toch even snel wat info te geven betreft jou vragen en hoe ik het heb aangehouden.

 

Kom morgen nog even terug op de rest.

Jullie slaap lekker voor straks.

 

Liefs Ankie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Zonnig

Dankjewel voor je verheldering. Ik heb de band ook om, maar dacht voor ondersteuning is een sportbh ook fijn. 

Ik merk dat de band minder strak zit (misschien minder vocht?). Moet deze ook heel strak zitten of is gewoon normaal ook prima?

 

Ik heb gisteren met de apotheek gebeld, die gaven aan dat als ik geen pijn meer heb deze al mag afbouwen en al eigenlijk mee stoppen. Zal ik nog doorblijven met innemen dan?

 

Bij mij zijn de blauwe plekken al bijna weg gelukkig 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lieffies van de club, :D

 

Zal morgen wat uitgebreider zijn betref het verloop en uitzoeken hoe het zit met album en toevoegen van.

 

Ik zal toch nog kort even aangeven betreft de band en de medicijnen voor jou @ayss

 

De band echt serieus 3 weken in totaal dragen. Deze protheses hebben de neiging om naar boven te kruipen vandaar dat het moet.

 

Betreft medicijnen. Ik heb uiteindelijk 23 van de 30 ontstekingsremmende pillen op. Dus de laatste paar dagen van twee weken maar één genomen.

 

Na de hechtingen eruit halen ermee gestopt, dat mocht ook toen. Was voor mij toen na twee weken en één dag.

 

Hoop je zo toch even snel wat info te geven betreft jou vragen en hoe ik het heb aangehouden.

 

Kom morgen nog even terug 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik heb gedaan was een pen streep op de band zetten maar naar een paar keer het ding wassen heb ik hem zelf denk ik soms 1 cm strakker gezet, wist niet of dat moest maar had het idee dat hij dan even strak zat als in het begin na po. Je borsten zijn iid pas na po meer opgezwollen en indien je net iets te veel doet worden ze ook wat harder. 

 

Zelf kan je het beste aanvoelen hoe dat gaat denk ik dan maar.

 

Zeker geen sport bh er overheen doen hoor. Ik mocht deen strakke kleding er overheen doen. Dus zeker niet doen. Gewoon los in de wei. En als de band echt zou irriteren mag je er wel een los hempje onder doen was mij aangegeven. Maar dat heb ik nooit gedaan. Ik deed losse t-shirts aan en een los vesje er overheen als ik naar buiten moest.

 

Zelf Pijnstillers 2 per dag genomen tot ze op waren. Was minder dan twee weken voor mij,  en denk dat ik na de eerste week met 1 ontstekingsremmer per dag ben verder gegaan (Gewoon voor de zekerheid dacht ik dan maar).

 

Zou bij afbouwen zelf gewoon 1 per dag nemen tot hechtingen eruit. Was voor mij zelf tot de bevestiging dat alles goed dicht was, kon door de pleisters zelf natuurlijk niet zien hoe met de littekens was. Vandaar.

 

Hoop dat je iets aan deze info hebt en dat je beter slaapt dan ik toen de tijd. Toch wel een dingetje ;-)

 

Liefs Ankie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hellooow Dames !!

Ik heb de band echt 3 weken gedragen en er inderdaad ook een pennenstreep opgezet. Zo kon ik hem zelf op maat maken en over "de dames heentillen" .

Heb er ook een naadloos hemdje onder gedragen hoor.. zat prettiger, ook bij mn oksels.. 

 

Ik heb volgens mij alle medicatie geslikt die ik meegekregen had..Hahaha..Heb de Celecoxib 2x daags geslikt en inderdaad 15 dagen. 3 weken na mn operatie was ik weer "clean" van de medicatie en prompt verslaafd aan lingerie....:125:

 

Slapen jullie alweer beter dames ?? 

Ik slaap nog steeds op mn rug (maandag 6 weken p.o) en ben het inmiddels helemaal gewend..Draai soms wel iets op mn zij maar comfortabel vindt ik het niet. 

En hoe staat het met de albums dames ? Als het goed is hebben jullie bij het aanmelden een mail of privebericht gehad waar het in beschreven staat. Ik vondt het ook wel ff lastig hoor.. Ik heb jullie trouwens toegevoegd aan mijn album @Zonnig en @ayss. Zal komend weekend ff weer een nieuwe update plaatsen :38:

 

Voor nu een heel goed weekend dames,

Liefs Sandra 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Hi! Ik weet dat dit een heel oud topic is maar juist wel interessant voor mij want ik ben heeel benieuwd hoe jullie borsten nu zijn na al die tijd. 
nog steeds tevreden? En zijn ze zacht? Ik krijg misschien polytech mesmo maar dacht dat ze wat stugger zijn…

Mijn ps zei ook dat ze niet zullen zakken dus meteen goed moeten zitten. Klopt dat bij jullie?

Ik zou ook graag foto’s willen zien. Kan dat? 
Ik ben nieuw hier en weet niet goed hoe ik foto’s kan vinden…

Thanks! 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.