Ga naar inhoud

Hoe zien jullie littekens eruit na ongeveer 6 weken PO?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb bijna 6 weken geleden een bv gehad, maar ik vind de littekens er nog rood uitzien. Word hier behoorlijk onzeker van aangezien het al een keer fout is gegaan bij plaatsing van protheses de vorige keer.

Ik snap dat de genezing zijn tijd nodig heeft, maar de vorige keer was ik 5,5 week PO en kwamen er gaatjes in de littekens dus moesten de protheses eruit ivm infectiegevaar. Dus erg spannend nu of ze blijven zitten.

Heb 350cc dual plane en de vorige keer 395cc.

Bij wie zou ik de littekens mogen bekijken om te vergelijken?

 

Groetjes Sharon

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Sharonneke:

Hallo allemaal,

 

Ik heb bijna 6 weken geleden een bv gehad, maar ik vind de littekens er nog rood uitzien. Word hier behoorlijk onzeker van aangezien het al een keer fout is gegaan bij plaatsing van protheses de vorige keer.

Ik snap dat de genezing zijn tijd nodig heeft, maar de vorige keer was ik 5,5 week PO en kwamen er gaatjes in de littekens dus moesten de protheses eruit ivm infectiegevaar. Dus erg spannend nu of ze blijven zitten.

Heb 350cc dual plane en de vorige keer 395cc.

Bij wie zou ik de littekens mogen bekijken om te vergelijken?

 

Groetjes Sharon

 

 

 

 

Hoi hoi @Sharonneke ik ben zes weken po en mijn littekens zien er best rustig en netjes uit. Smeer 2 keer per dag met littekencreme die ik van de kliniek heb mee gekregen. Op de foto kun je zien dat m’n bh best strak op de littekens drukken maar heb er geen last van.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik smeer ze ook 2x per dag in met siliconen littekengel. Maar ziet er (nog) niet uit naar mijn zin.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sharonneke hoewel ze nog wat vurig zijn, zijn t wel heel mooie dunne lijntjes. Ik denk dat je gewoon wat geduld miet hebben. Blijf vooral goed smeren, niet in de zon ermee en dan worden ze uiteindelijk zo goed als onzichtbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vonnepon Ik blijf zeker uit de zon en smeer 2x per dag in met schone handen uiteraard. Maar misschien dat het door de warmte het er zo rood uitziet, want s'morgens zijn ze veel lichter. Dus angst zit er wel in helaas, heb de vorige keer echt 3,5 maand afgezien met open wonden die dagelijks gespoeld werden door thuiszorg en van binnenuit moesten dichtgroeien :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag je je ze wel eens insmeren als ze nog zo rood zijn? Ik begon pas met smeren rond de 10 weken po... zeker wist dat er geen wondjes meer zaten!! @best_boobie weet daar vast antwoord op.. 

Ik ben nu 7 maand po en bij mij zijn ze ook nog aardig rood.. is bij iedereen weer anders hoe het geneest, maar zou zeker niet te vroeg gaan smeren ivm infectie gevaar!

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens mijn eerste controle bij de pc, en dat was 1 week na de operatie, mocht ik direct beginnen met smeren. Er zaten nog knoopjes maar dat was niet erg. Zolang ik het maar met schone handen deed. Laatste 2 knoopjes zijn er sinds een week af. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jaimy2018:

Met wat smeren jullie de littekens ?

 Heb een tasje mee gekregen met crémepjes (is dit een woord?) en instructiekaart per week van de kliniek. Geopereerd bij Bergman. Weet hierdoor geen merknaam o.i.d. want Bergman heeft volgens mij haar eigen lijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Sharonneke:

@Claudiat dankjewel voor je foto. Ziet er ook nog een beetje rood uit waar de hechtingknoopjes hebben gezeten toch? Maar in het midden van het litteken is het mooi aan het genezen.

Ja klopt daar was het met 6 weken nog een beetje vurig, in het midden al een super fijn lijntje.  Inmiddels is dat vurige ook weg getrokken. Donderdag ben ik 4 maanden PO. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Sharonneke:

@Claudiat dus jouw litteken was wel te vergelijken met 6 weken PO als die van mij?

Mijn littekens waren met 6 weken minder vurig dan die van jou. Sorry heb ook geen betere foto van toen dan die ik net geplaatst heb.

 

De een heeft langer tijd nodig dan de ander dat de littekens minder vurig worden.

Ik weet nog wel dat mijn littekens van een andere operatie van mij bijna een jaar echt heel rood geweest zijn voordat dat minder werd, dit betrof een buikoperatie (galblaas verwijderen) deze werden na dat jaar pas steeds lichter van kleur. 

 

Waar smeer jij mee?

Ik in eerste instantie met de litteken crème van de bergman kliniek en toen dat op was ben ik over gestapt naar bio oil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Claudiat Ja moet er wel bij zeggen dat ik al drie keer ben opengemaakt van Januari dit jaar. Dus wel logisch dat het niet zo mooi is. Maar mijn angst is dat het weer open zou gaan. Maar ik smeer met siliconen littekencreme van La Roche. Bio oil kreeg ik meteen irritatie van na de vorige operatie, maar dat komt zelden voor denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
Op 8-7-2018 om 09:43 zei Sharonneke:

Hallo allemaal,

 

Ik heb bijna 6 weken geleden een bv gehad, maar ik vind de littekens er nog rood uitzien. Word hier behoorlijk onzeker van aangezien het al een keer fout is gegaan bij plaatsing van protheses de vorige keer.

Ik snap dat de genezing zijn tijd nodig heeft, maar de vorige keer was ik 5,5 week PO en kwamen er gaatjes in de littekens dus moesten de protheses eruit ivm infectiegevaar. Dus erg spannend nu of ze blijven zitten.

Heb 350cc dual plane en de vorige keer 395cc.

Bij wie zou ik de littekens mogen bekijken om te vergelijken?

 

Groetjes Sharon

 

 

 

 

 

Hoii @Sharonneke

Ik las net je topic. Mag ik vragen wat je bedoelt met gaatjes in je litteken?

 

Ik ben nu bijna 9weken po, en ik smeer mijn littekens elke dag in. Maar elke keer voelde ik aan alle 2 littekens een heeeeel klein hard dingetje (ik dacht dat het nog een stukje korstje was) 

Maar mijn littekens zijn heel mooi genezen dus vandaag vroeg ik mij af wat die 2 kleine harde dingetjes waren.

Nu zag ik aan elke litteken een super klein gaatje. Alsof er een splinter inzit. Zou het misschien nog overschot zijn van de draadjes? Ik weet het niet. Maar ik ben wel bezorgd nu dat door dat super klein gaatje nog een infectie kan ontstaan... 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sandy13 sorry voor de late reactie. Maar als de gaatjes ongeveer aan de uiteinden zitten van het litteken dan is het waarschijnlijk het hechtdraad wat je lichaam naar buiten werkt. Dit gebeurd wel vaker. Als je over een paar dagen duidelijk een draadje ziet kan je met een Goes schoongemaakt pincet het er voorzichtig uit halen en zou het dan even 2 dagen afdekken met een vetgaasje ivm een eventuele infectie voorkomen. Maar zitten de gaatjes midden in het litteken dan zou ik gelijk bellen naar de kliniek. En als je koorts krijgt direct eisen voor een afspraak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sharonneke:

@Sandy13 sorry voor de late reactie. Maar als de gaatjes ongeveer aan de uiteinden zitten van het litteken dan is het waarschijnlijk het hechtdraad wat je lichaam naar buiten werkt. Dit gebeurd wel vaker. Als je over een paar dagen duidelijk een draadje ziet kan je met een Goes schoongemaakt pincet het er voorzichtig uit halen en zou het dan even 2 dagen afdekken met een vetgaasje ivm een eventuele infectie voorkomen. Maar zitten de gaatjes midden in het litteken dan zou ik gelijk bellen naar de kliniek. En als je koorts krijgt direct eisen voor een afspraak. 

 

Het is 1 klein gaatje. Dat gaatje zit midden in mijn litteken. Maar die is echt super klein. Alsof er een splinter insteekt. Het is een klein zwart puntje maar het is een gaatje. Als ik erover wrijf prikt het een beetje. Het is al weken zo maar geen koorts... Moet ik me zorgen maken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sandy13 ik wil je absoluut niet bang maken ,maar zo begon het bij mij helaas wel. Zwart puntje wat je weg kunt drukken terug naar binnen zeg maar. Bij mij kwam er ook wat vocht uit steeds. Ik zou het voor nu zeker afdekken met een vetgaasje en niet met je vingers aankomen. Zou zeker een paar dagen zon gaasje erop houden en natuurlijk wel 2x daags verschonen. De kans is er dan dat het dicht gaat en zo niet zeker kliniek bellen. Ik zou ook de speciale bh die je hebt aanhouden of terug aandoen en geen borstband mocht je deze hebben ivm te veel druk dan op het litteken. Ik hoop echt dat het gaatje dicht gaat. Zal voor je duimen. Suc6 meid en als je meer vragen hebt kan je me altijd pb-en

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Sharonneke:

@Sandy13 ik wil je absoluut niet bang maken ,maar zo begon het bij mij helaas wel. Zwart puntje wat je weg kunt drukken terug naar binnen zeg maar. Bij mij kwam er ook wat vocht uit steeds. Ik zou het voor nu zeker afdekken met een vetgaasje en niet met je vingers aankomen. Zou zeker een paar dagen zon gaasje erop houden en natuurlijk wel 2x daags verschonen. De kans is er dan dat het dicht gaat en zo niet zeker kliniek bellen. Ik zou ook de speciale bh die je hebt aanhouden of terug aandoen en geen borstband mocht je deze hebben ivm te veel druk dan op het litteken. Ik hoop echt dat het gaatje dicht gaat. Zal voor je duimen. Suc6 meid en als je meer vragen hebt kan je me altijd pb-en

 

Ik heb je daarstraks een pb gestuurd :) xxx dank je wel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.