Ga naar inhoud

Veel ruimte tussen de borsten in (verkleinen tussenruimte)


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

De laatste tijd zie ik steeds vaker reacties over het verkleinen van de ruimte tussen de borsten in. Het leek me daarom een goed idee om alle informatie die we hierover kunnen vinden of van artsen hebben gehoord te bundelen in een topic. 

 

Wat ik tot nu toe zelf heb gevonden:

 

Oorzaak

* Een grote tussenruimte ontstaat grotendeels door de anatomie van je eigen borst en de vorm van je borstkas. Via de volgende link kan je een filmpje vinden over hoe de vorm van je borstkas het resultaat van je decolleté na een bv beïnvloedt: https://www.drdonaplasticsurgery.com.au/breast-augmentation-videos/planning/chest-wall-shape/.

* Bij een dual plane plaatsing ontstaat vaak een grotere tussenruimte omdat de spier de protheses wat verder uit elkaar duwt.

 

Oplossingen

* Het plaatsen van de protheses op de spier (alleen mogelijk bij voldoende bedekking).

* Bij mijn weten is de enige andere mogelijkheid om de spier verder in te snijden, waardoor de protheses dichterbij elkaar gebracht kunnen worden. Er moet dan een breder implantaat worden geplaatst. Tot nu toe heb ik maar 1 arts ontmoet die hier voorstander van is.

 

Nadelen

* Wanneer de spier tussen de borsten te ver wordt ingesneden, kan er symmastia ontstaan. Hierbij komt het stuk tussen de borsten in als het ware omhoog, waardoor het lijkt alsof je één grote borst hebt in plaats van twee.

* Tussen de borsten in zit bij de meeste vrouwen minder bedekking dan op de borst zelf. Wanneer je de tussenruimte opvult met een brede prothese, is er het risico op rimpeling of deukjes tussen de borsten in.

* Kies je een bredere prothese, dan zullen ook je tepels meer naar buiten gaan wijzen. Zie ook het volgende stuk waarin dit aan bod komt, geschreven door een plastisch chirurg: https://www.myplasticsurgeon.ca/cosmetic-procedures/surgery/breast-augmentation/breast-augmentation-and-cleavage.html. Als je tepels nu mooi in het midden staan, dan zal dat met een bredere prothese waarschijnlijk niet meer het geval zijn. Persoonlijk was deze ontdekking voor mij een dealbreaker en een reden om er (in ieder geval voorlopig) vanaf te zien.

*Wanneer je ronde protheses kiest en breder gaat, nemen de protheses ook evenredig in de lengte toe. Persoonlijk vind ik dit vaak wat minder natuurlijk en proportioneel ogen.

 

Hebben jullie nog aanvullingen hierop? Zijn er nog andere methodes om de tussenruimte te verkleinen? Wie heeft hier allemaal ervaring mee? Ik ben benieuwd!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.