Ga naar inhoud

Voorstellen, borstlift (met of zonder bvk), angst voor littekens


M123

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben M123 (wil liever niet mijn naam publiekelijk bekend maken), 33 jaar en heb me een tijd geleden al aangemeld op deze website, maar nooit verder gekomen dan aanmelden en wat lezen. Al jaren loop ik met het idee om een bvk te laten doen, omdat ik altijd vrij grote borsten heb gehad (volle F-G) en ze niet echt stevig zijn. Ik ben alleen altijd bang geweest dat ik me nog meer zou storen aan de littekens dan aan mijn borsten.

 

Twee jaar geleden ben ik 12 kilo afgevallen, waardoor ik nu op een E70 cup zit en mijn borsten nog slapper aanvoelen en meer hangen. De huid bovenop is opgerekt en het verschil in grootte tussen mijn linker- en rechterborst is beter zichtbaar. Ik ben toen een keer op consult geweest bij dr. Van Engeland bij Bergman Clinics. Zij raadde me een borstlift aan waarbij van de ene borst een deel verkleind zou worden. Sindsdien ben ik alleen maar weer verder gaan twijfelen en dat gaat dan puur om de littekens. 

 

Ik erger me heel vaak aan mijn borsten, met name als ik lig (dan zakken ze helemaal naar de buitenkant) of voorover buk (lege zakken).

 

Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die een borstlift/bvk hebben ondergaan en dan met name omtrent de littekens. Ik hoop ook wat foto’s te kunnen zien en ervaringen uit te wisselen als ik zelf uiteindelijk besluit de operatie te ondergaan.

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties. 

 

Groetjes,

M.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @M123 :viannen_01: terug op het forum. Ik had een BVK met lift in december 2017. Via de ankermethode. Ik ben nu bijna 7 maanden post-OP en mijn littekens worden steeds lichter. Ik heb er ook jaren over nagedacht en ben nog steeds blij dat ik de stap heb durven zetten. Het goede gevoel, het verdwijnen van allerlei klachten, er slanker uitzien, kleren die beter passen, mooie beugel-BH's kunnen dragen, zonder BH kunnen lopen, ... wegen op tegen het hebben van de littekens.

En ja, als je met een vergrootglas gaat kijken naar je littekens dan vallen ze op maar je loopt toch niet de hele tijd in je blootje (denk ik :141:). Ik had een kleine complicatie en daar is het litteken iets meer uitgesproken - maar dan nog.

Ik kan nu zeggen dat ik me meer ergerde aan mijn zware boezem dan nu aan mijn littekens.

:71: met je zoektocht naar informatie en je beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie! Fijn om te lezen dat je nog steeds blij bent dat je de stap genomen hebt, ondanks dat je een complicatie hebt gehad. Ja, ook het zonder bh kunnen lopen lijkt me heel fijn. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste M123,

Ik zeg: zonder twijfel: Doen!!!!!

Ik heb 20 jaar geleden, op 25-jarige leeftijd een bvk laten doen. Ik had hele grote slappe en hangende borsten; 75DD, bij een slank postuur. Door het snelle groeien ook helaas last van (witte) striaie-strepen. Ze zijn toen verkleind naar 75C. Net als jij had ik twijfels, vooral over de littekens, maar de chirurg zei dat mijn borsten er beter uit zouden komen te zien dan dat ze op dat moment worden; en inderdaad; ze waren 100x beter! De littekens zien er in het begin erg uit (rood, en met de hechtingen); ik viel zelfs flauw toen ik het zag in de spiegel, maar na een jaar ofzo zijn ze nauwelijks meer te zien; zijn gewoon wit/vleeskleurig geworden (heb er niets aan gedaan; geen creme ofzo). Heb er ook geen moment spijt van gehad. Je ziet er ook meteen veel slanker uit; en je beweegt gewoon veel makkelijker zonder die last mee te moeten dragen. Het herstel veel reuze mee; kan me niet herinneren dat ik pijn had; ook geen complicaties. Dus ik zou zeggen: gewoon doen! Nu 20 jaar verder zijn mijn borsten wel weer iets gaan hangen, en weer slap geworden en sinds ik een klein jaar geleden met de pil ben gestopt ook kleiner geworden (80B); soms denk ik; het valt wel mee; maar soms stoor ik me eraan; vooral als ik voorover buig (net uiers) of als ik lig (helemaal plat met overtollig huid); dus ik heb wel 2 consulten gepland, om te kijken of er iets aan te doen is, aan die slappe huid; bv. lift of borstvergroting; maar wil maximaal een normale C-cup.... Moet nu stoppen, maar ik zal zeker nog reageren in dit topic.. Groetjes!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Robijntje02:

Beste M123,

Ik zeg: zonder twijfel: Doen!!!!!

Ik heb 20 jaar geleden, op 25-jarige leeftijd een bvk laten doen. Ik had hele grote slappe en hangende borsten; 75DD, bij een slank postuur. Door het snelle groeien ook helaas last van (witte) striaie-strepen. Ze zijn toen verkleind naar 75C. Net als jij had ik twijfels, vooral over de littekens, maar de chirurg zei dat mijn borsten er beter uit zouden komen te zien dan dat ze op dat moment worden; en inderdaad; ze waren 100x beter! De littekens zien er in het begin erg uit (rood, en met de hechtingen); ik viel zelfs flauw toen ik het zag in de spiegel, maar na een jaar ofzo zijn ze nauwelijks meer te zien; zijn gewoon wit/vleeskleurig geworden (heb er niets aan gedaan; geen creme ofzo). Heb er ook geen moment spijt van gehad. Je ziet er ook meteen veel slanker uit; en je beweegt gewoon veel makkelijker zonder die last mee te moeten dragen. Het herstel veel reuze mee; kan me niet herinneren dat ik pijn had; ook geen complicaties. Dus ik zou zeggen: gewoon doen! Nu 20 jaar verder zijn mijn borsten wel weer iets gaan hangen, en weer slap geworden en sinds ik een klein jaar geleden met de pil ben gestopt ook kleiner geworden (80B); soms denk ik; het valt wel mee; maar soms stoor ik me eraan; vooral als ik voorover buig (net uiers) of als ik lig (helemaal plat met overtollig huid); dus ik heb wel 2 consulten gepland, om te kijken of er iets aan te doen is, aan die slappe huid; bv. lift of borstvergroting; maar wil maximaal een normale C-cup.... Moet nu stoppen, maar ik zal zeker nog reageren in dit topic.. Groetjes!!

 

@Robijntje02 ik kan een stuk van je verhaal alleen maar beamen tot aan de Gewoon doen!

Tegelijkertijd beantwoord je een vraag waarmee ik zit ... ik heb mijn BVK pas op mijn 54ste laten doen (ik had het 30 jaar eerder moeten doen - maar goed daar veranderen we niets meer aan). En ik vroeg me af hoe je borsten jaren na een BVK gaan evolueren. Ik ben benieuwd welk advies je gaat krijgen. Ik ga je volgen (als ik mag).

Momenteel ben ik wel nog superblij met mijn kleinere boobies. :43: Heerlijk om met dit weer zonder BH rond te lopen. :01:

@M123 excuus dat ik je topic hier even bevuil - maar hopelijk heb jij er ook wat aan. :48:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Doe ik het of niet?:

@Robijntje02 ik kan een stuk van je verhaal alleen maar beamen tot aan de Gewoon doen!

Tegelijkertijd beantwoord je een vraag waarmee ik zit ... ik heb mijn BVK pas op mijn 54ste laten doen (ik had het 30 jaar eerder moeten doen - maar goed daar veranderen we niets meer aan). En ik vroeg me af hoe je borsten jaren na een BVK gaan evolueren. Ik ben benieuwd welk advies je gaat krijgen. Ik ga je volgen (als ik mag).

Momenteel ben ik wel nog superblij met mijn kleinere boobies. :43: Heerlijk om met dit weer zonder BH rond te lopen. :01:

@M123 excuus dat ik je topic hier even bevuil - maar hopelijk heb jij er ook wat aan. :48:

 

Geen probleem @Doe ik het of niet? !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier antwoorden op jouw vragen, M123:

Ja, het gevoel in mijn tepels is ook na de borstverkleinende operatie, gelukkig, behouden gebleven.

Ja, het klopt dat de striae, nu mijn borsten weer wat slapper zijn geworden, beter zichtbaar is geworden dan na de operatie; logisch; dat komt door die slapheid. Als ik mijn huid strak trek dan is het minder, vandaar dat ik ook een borstlift overweeg; zodat de huid van mijn borsten weer strakker staat waardoor de striae als het ware wordt 'gladgestreken'.

Vooral op mijn linkerborst is het erger dan op mijn rechterborst. Mijn linkerborst hangt ook iets meer, en is iets slapper dan mijn rechterborst. Ook mijn linkertepel ziet er wat 'verschrompeld' uit.

 

Het is niet zeker niet zo dat mijn borsten nu net weer zo erg hangen als 20 jaar geleden; toen hingen ze 2 x lager dan dat ze nu hangen. Als ik zo voor de spiegel sta vind ik de hang eigenlijk best meevallen; nu kan ik er een paar potloden onder houden, en vroeger een hele etui :-) :-). Ook van de zijkant vind ik het best meevallen. Vroeger hingen ze echt als lappen recht naar beneden, als je ze van de zijkant zag.... Maar als ik me borsten dan op een foto zie, dan vind ik ze toch wel weer best hangen; en dan zien ze er weer best groot uit; terwijl ik nu toch maar een 80B heb..Het is ook niet zo dat mijn tepels nu helemaal onderaan zitten of naar beneden wijzen.

Het is meer dat mijn borstvolume is afgenomen, waardoor ik teveel huid heb...

De littekens (ik heb destijds een borstverkleining dmv anker-methode gehad) zijn dun en vallen nauwelijks op; daar stoor ik me totaal niet aan. Daar moet je je niet druk over maken, M123, na verloop van tijd zie je die niet meer.

Ben blij dat ik destijds een borstverkleining heb gedaan, maar zit nu dus te twijfelen of ik nu weer iets aan mijn borsten wil laten doen (ook vanwege het geld; vind 4000/5000 euro toch heel veel geld...); omdat mijn borsten met kleren aan heel mooi zijn, en zonder kleren als ik buk, lig of op mijn zij lig, heel lelijk zijn...

Maar als ik in jouw schoenen stond, M123, zou ik meteen voor een borstverkleining gaan!!

Als je nog vragen hebt, hoor ik ze graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel @Robijntje02 voor je uitgebreide antwoord. Goed om te lezen dat het gevoel in je tepels behouden is gebleven na de operatie. Dit is iets waar ik ook wel bang voor ben, dat het gevoel weg gaat. Ik weet eigenlijk niet of dat vaal voorkomt.

 

Fijn om te lezen dat je er nog steeds zo blij mee bent, ondanks dat je volume nu is afgenomen. Ik kan me voorstellen dat je dan misschien een lift overweegt, vooral omdat je blij bent met het resultaat na de bvk. Jij ook succes met het nemen van een beslissing daarin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.