Ga naar inhoud

Manja : 19 juni 2018 : Dr. Lichtennegger : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hi hi ! 

Na enige onzekerheid, en tsja ze zeggen het Google is your best friend ben ik hier terecht gekomen :-). Ontzettend fijn! Na een lange tijd getwijfeld te hebben, heb ik uiteindelijk in april de knoop doorgehakt. Was naar een aantal klinieken geweest en ik had meteen een fijne klik met Bergman Clinics - Bey. Een afspraak ingepland met de chirurg, een Oostenrijkse mevrouw Lichtennegger. Alles was fijn en bespreekbaar snapte precies mijn wensen. Ik sport veel zo een 4 tot 5 dagen in de week. En heb 5 dagen in de week geroeid. Ze vertelde meteen dat mijn schouders breder waren en mijn borstspieren aanzienlijk waren ontwikkeld door het sporten. Ik had een afgezakte 75B mijn borstspier drukte mijn borst naar beneden en met twee kids die ik lang borstvoeding heb gegeven daar Werd het niet mooier op haha. Al met al de operatie gepland op 19 juni om 12.50. Was niet heel zenuwachtig, maar toen ik het blauwe pakje aanhad begonnen de zenuwen. Ik mocht om 12:53 mee naar de operatiekamer. Bij het ontwaken ( was door de pijn binnen een half uur wakker) Wat een enorme druk en pijn! Tuurlijk had ik erop gerekend dat ik wat pijn zou hebben, maar wat een ellende ik heb uiteindelijk 4 dagen gehuild van de pijn. Op de kamer waar ik nog 4 uur moest blijven, kwam de verpleging me vertellen dat ze helaas mijn borstspieren aan beide kanten hebben moeten inknippen :-( vandaar mijn extreme pijn. Ik kon niets meer. Verder had ik een dual plane 320 , Natrelle anatomisch en heb momenteel een D Cup sport aan die goed strak zit. Nu dag 11 heb ik 2 dagen niet zo een pijn meer hehe :-) en slik ik ook geen pijnstillers meer, ik ben eigenlijk ook geen piepert maar dit was ellendig. Nu ben ik er ook heel blij mee :-) Mijn vriend moest de volgende dag meteen naar België voor zijn werk en gaat om 04:00 weg en is rond 20:00 thuis. Ik probeer zo veel mogelijk rustig aan te doen maar jullie weten dat dit lastig kan zijn met twee kids ;) bij mij zijn ze 8 en 10 jaar en best zelfstandig al maar kids blijven kids. Ik heb verder geen familie helaas in de buurt en mijn vriendin is net verhuisd komt gelukkig zo af en toe wel om me te helpen. Werd wel onzeker door bepaalde dingen die ik voelde in mn borst, de bubbels, trillingen stuwing etc. Ze zijn nog wel hard en soms dacht ik zelfs dat de prothese aan het bewegen waren. Op dit moment een trekkerig gevoel bij de littekens wat wel af en toe zeer doet ivm de sport bh. Rechterborst iets harder en iets hoger nog, voorheen was hij ook iets kleiner dan de linker maar bijna nihil maar denk toch dat ik dit mss voel. Mijn tepels en borst waren gevoelloos en doof maar nu best gevoelig. En vooral in de ochtenden, voel ik druk. 

Super leuk om hier op dit forum te zijn. 

 

Liefs xxx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen, 

(Moet jet hier nog een beetje verkennen)

Vanochtend alweer om kwart over 6 wakker, na de operatie kan ik niet uitslapen, juist veel vroeger wakker dan anders. Door mijn in mn rug :-( herkennen jullie dit? Rugpijn had ik meteen na de operatie. Mijn rechterborst blijft veel harder als links ook zoiets wat onzeker maakt. Borstband nog wel tot as dinsdag aanhouden  dag en nacht ( 14dagen totaal) Mijn armen, oksels en borstspieren...ook zo een dingetje totale krachtverlies. Door het intensief sporten jarenlang heb ik zoveel borstspier ontwikkeld dat ze deze aan beide kanten hebben ingeknipt :-( ik spotte 4 a 5 dagen in de week intensief... wat mis ik het! Na 3 maanden fysio. Iemand ervaring? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.