Ga naar inhoud

Nog even wachten : 2 maart 2020 ( 23 juni 2020: herstel operatie ) : Dr. van der Pot : Rode Kruis ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Op 11-12-2019 om 22:56, Nog even wachten zei:

Kleine update: 17 januari is er nog een kort consult met de arts gepland en daarna nog passen bij de assistentes.  Inmiddels denk ik dat de 625cc full echt te groot gaat zijn.  Tijdens consult gaan we bespreken of de 525cc demi (met 1 cm minder projectie dan de 550cc full) ook mooi resultaat zal geven met mijn tubulaire borsten. 

 

Hoi Nog even wachten!

 

Ben benieuwd naar jouw consult op 17 januari over de maat.

 

Ik krijg 6 feb de motiva ergonomix full 550.

 

Het klinkt ineens zoveel! (schrik!)

 

Als ik naar de maten kijk, ben ik overtuigd dat dit het beste voor mij is. Ik heb nu eurosilicone 350 (13 cm breed en projectie van 4). Dit valt bij mij echt niet groot. Heb nog veel ruimte tussen m'n borsten  (Borstbreedte van 14) en mag iets meer projectie. (Heb van mezelf niks..)

 

Dus breder implantaat, 13,5. De Demi komt dan op 475, de full op 550. 

 

Ik denk zelf dat de 475 (en ook de 525) demi breed ogen, maar naar verhouding te weinig projectie hebben waardoor het 'dikkig' oogt. Does it make any sense? 

 

Je ziet ook bijna nooit voorbeelden van de 475 of 525 demi.

 

Nou ja, ik ben in ieder geval benieuwd naar jouw advies. 

 

Ik ga begin januari ook nog een keer mijn gedachten voorleggen aan mijn pc.

 

Fijn weekend! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken de schrik van het aantal cc’s @Eviboobs. Omdat er veel slanke dames op het forum zijn en ook de posts op social media vaak wat slankere dames tonen (in ieder geval met minder op te vullen  borstbreedte) denk je dat 400cc al best veel is. Maar ja meer breedte betekent ook meer cc’s. 

Ik vind deze post van dr vd Pot een mooi voorbeeld van dat het aantal cc’s niet alles zegt. Dit is 700cc: 

ook hier op het forum is @skyler een mooi voorbeeld met eerst een landingsbaan en nu mooi opgevuld met bredere protheses. 

 

Ik vind je theorie van de demi in de bredere varianten dat het te blokkerig zou zijn wel interessant. Ik ga zeker 17 januari vragen hoe het er met de demi uit zou komen te zien. Wanneer ben jij van plan nog langs te gaan bij je pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi @Nog even wachten

Ik zie dat je plannen langzaam concreter geworden zijn en dat je mogelijk eind februari of anders in maart je operatie gaat krijgen?
Ik pas even je titel al gedeeltelijk aan en verhuis je alvast naar de operatieverslagen. Wil je me even taggen tegen de tijd dat je een definitieve operatiedatum hebt? Passen we het dan weer aan :)

Als je wilt dat ik nog met je meedenk over eventueel implantaatkeuze, dan stuur je me maar een pb he :) 

Succes!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, best_boobie zei:

Hoi hoi @Nog even wachten

Ik zie dat je plannen langzaam concreter geworden zijn en dat je mogelijk eind februari of anders in maart je operatie gaat krijgen?
Ik pas even je titel al gedeeltelijk aan en verhuis je alvast naar de operatieverslagen. Wil je me even taggen tegen de tijd dat je een definitieve operatiedatum hebt? Passen we het dan weer aan

Als je wilt dat ik nog met je meedenk over eventueel implantaatkeuze, dan stuur je me maar een pb he  

Succes!!

xxx BB

Dank je wel en ja ik meld me mocht ik een datum weten of het fijn vind dat je nog even verder meedenkt. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Nog even wachten

 

Ik ga op 13 januari naar dr. Van Selms voor de laatste details.

 

Het blijft lastig en spannend...

 

Ik kende trouwens deze update van Wouter van der Pot ?. Ik heb zelfs meegedaan met zijn 'quiz', en gokte op 550 cc. Zo zie je maar, aantal cc zegt niet alles. Je moet kijken naar je voorsituatie, borstbreedte... Ik zeg ook steeds tegen mezelf "Eef, bekijk het technisch, blijf bij de feiten". Maar toch...

 

Wat het nog lastiger maakt, is dat Motiva meer cc heeft in vergelijking tot andere merken, met dezelfde maten. Als je eurosillicone of mentor neemt met dezelfde afmetingen (breedte, projectie) dan kom je op minder cc uit. Heel raadselachtig maar het is echt zo. Zou ik nu overstappen van eurosillicone medium profile met 350 cc (breedte 13, projectie 4) naar Motiva dan kom ik uit op de motiva ergonomix demi 425 (breedte 13, projectie 4,3) dat is dus 3 millimeter meer projectie, maar dat geeft geen 75 cc verschil! (Ik heb dit proberen na te rekenen met mijn man, maar we komen er niet uit...) Dit blijf ik ook lastig vinden... De motiva valt wel 'voller'. De motiva is ook vooral breed. Dus een high profile van eurosillocone bijv. geeft veel meer projectie dan de Full van Motiva. Lekker ingewikkeld allemaal.

 

Ik zoek denk ik gewoon nog bevestiging dat dit OK is. Hoewel Van Selms de vorige keer aangaf dat ik echt geen Lolo Ferrari wordt en ik het makkelijk kan hebben. (Ben ook vrij lang, 1.78)....

 

Nou ja, wel fijn er zo over te kunnen sparren xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Eviboobs zei:

Wat het nog lastiger maakt, is dat Motiva meer cc heeft in vergelijking tot andere merken, met dezelfde maten. Als je eurosillicone of mentor neemt met dezelfde afmetingen (breedte, projectie) dan kom je op minder cc uit. Heel raadselachtig maar het is echt zo. Zou ik nu overstappen van eurosillicone medium profile met 350 cc (breedte 13, projectie 4) naar Motiva dan kom ik uit op de motiva ergonomix demi 425 (breedte 13, projectie 4,3) dat is dus 3 millimeter meer projectie, maar dat geeft geen 75 cc verschil! (Ik heb dit proberen na te rekenen met mijn man, maar we komen er niet uit...) Dit blijf ik ook lastig vinden... De motiva valt wel 'voller'. 

 

Ik denk dat je hier zelf al het antwoord geeft. De gel is waarschijnlijk compacter, doordat de structuur ervan anders is. Hoe meer cc je in een bepaalde afmeting stopt, hoe voller dat pakje oogt. 
Dus meer cc bij dezelfde breedte en ietsje meer projectie geeft mijns inziens een prothese die meer volume geeft dan een prothese die minder cc in datzelfde pakketje heeft....

 

Weer iets om over na te denken ?

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig een kennis van mij krijgt 16 januari een borstwissel bij van Selms. Zij gaat geloof ik 450 cc motiva full krijgen. 100cc groter dan ze nu heeft, maar zij wilde ook graag wat groter. Maar de theorie van BB klinkt logisch en ook dat bij Motiva de bolling eerder begint. 

Maar snap helemaal dat je bevestiging wilt dat het een goede keuze is. Maar ja je hebt duidelijk verteld wat je wilt, je hebt een goede arts, dus dat komt vast wel goed. 

Maar blijft idd lastig dat er minder gevallen online staan met meer breedte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Nog even wachten zei:

Maar ja je hebt duidelijk verteld wat je wilt, je hebt een goede arts, dus dat komt vast wel goed. 

Maar blijft idd lastig dat er minder gevallen online staan met meer breedte.

 

@Nog even wachten
 

Zo is het ook. Ik ga het nog 1 keer voorleggen aan Van Sems, en vertrouwen op zijn expertise. En wat ik van Wouter van der Pot heb gezien, denk ik dat dat ook helemaal goed komt. (Is hij alweer beter? Had toch blinde darm ontsteking?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over cc gesproken. Ik heb volgende de operatie gepland staan en twijfel enorm. 3 artsen gezien en allemaal zeggen ze wat anders.  Ik had voor 495 cc gekozen moderate plus van mentor met behulp van arts zegt die bij 2 e consult dit wordt  een forse vergroting. Terwijl ik had aangegeven dat ik een natuurlijke vergroting wil en uiteraard niet aan de hele kleine kant maar ook niet ordinair. Hij switcht steeds van cc. Van 425 naar 495 en nu weet ik het echt niet meer.  Ook is 445 cc al gevallen. Dames help me wat moet ik doen. Ik ben zo nerveus en weet het echt niet if ik het door moet laten gaan.  Te veel artsen gezien en allemaal zeggen ze wat anders. Ze verschillen zelfs van mening  in plaatsing voor de spier of achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Zuzu kd zei:

Ter aanvulling ik heb nu 75b en e kinderen borstvoeding gegeven. Dus ze zijn aardig uitgezakt. Wel zijn alle 3 artsen het mee eens dat ik voor anatomisch moet gaan

Noem de artsen eens waar je tussen twijfelt? Ben er inmiddels wel achter dat je echt voor de beste arts moet gaan, ongeacht de kliniek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zuzu kd, ik heb het niet heel uitgebreid gemeld, maar ook ik heb meerdere artsen gesproken. Bij mijn ook allerlei adviezen rond/anatomisch en voor en achter de spier. Ik heb gekozen voor de arts waar ik het meeste vertrouwen in heb dat hij kan wat hij zegt en dat hij weet wat ik wil. Nou en die heb ik gevonden. Wellicht nog een keertje passen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de arts waar ik vertrouwen in had twijfelt of hij mij nu wil opereren. Hij vindt  dat ik te veel twijfel. En zegt 495 is buiten proportioneel terwijl hij het eerst wel adviseerde. Nu wil ik nog een x passen maar hij zegt je hebt al 3 consulten gehad. Dat klopy wel maar als alle artsen wat anders roepen. Onder de spier boven de spier. Dat schept voor mij geen duidelijkheid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Zuzu kd

ik ben door dokter Zaal geopereerd. Onaangename dame maar moet toegeven dat ik relatief weinig last heb en ze er al best mooi uitzien. Lees m’n verslag maar. Maar de echte expert is al genoemd. @best_boobie werkt hartstikke hard buiten dit forumbeheer dus soms duurt het een paar dagen. Komt goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Zuzu kd zei:

Ben ook bij zaal geweest. Vind  haar ook niet echt spontaan.

 

Je schrijft de echte expert is al genoemd. Wie is dat dan

Ze bedoelt op de expert hier Best_boobie.

Ik zag dat je in een ander topic je telefoonnummer hebt neergezet. Ik zou die weg (laten) halen, het is immers een openbaar forum. 

Ik zou als ik jou was voor de tussenmaat de 445 gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Nog even wachten zei:

Ze bedoelt op de expert hier Best_boobie.

Ik zag dat je in een ander topic je telefoonnummer hebt neergezet. Ik zou die weg (laten) halen, het is immers een openbaar forum. 

Ik zou als ik jou was voor de tussenmaat de 445 gaan. 

Bedankt voor je advies. Helemaal niet aan gedacht  met dat nr.  Heb je toevallig ook de 445.  Kan je uitleggen waarom je me deze adviseert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.