Ga naar inhoud

Kuil naast prothese


Aanbevolen berichten

Ik ben vorig jaar april geopereerd en twee ronde implantaten gekregen dualplain. Binnen vijf uur moest ik opnieuw geopereerd worden want in mijn rechter borst was een bloeding ontstaan. Na een half jaar was al een kuiltje zichtbaar naast mijn rechter borst aan de kant van mijn borstbeen. De arts gaf aan dat dat het door massseren wel minder zou worden en dat het kapselvorming zou zijn door de bloeding. Nu een jaar verder is de kuil nog veel groter geworden en als ik alleen al een kop thee optil zie je hem heel erg. Ben zo teleurgesteld. Heeft iemand hier ervaring mee? Of een oplossing? 

 

Groetjes DDo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net bij de arts geweest. Ze kunnen het vullen met vet, maar als ik mijn spier aanspan zal je de kuil nog steeds zien, operatie kan ook, dan wordt de implantaat verschoven, meer naar het midden toe, maar er zijn wel extra risico’s mbt infectie en als ik zo’n infectie zou krijgen zal de implantaat voor 6 maanden verwijderd moeten worden en daarna terug geplaatst. Maar hoe groot is de kans dat je zo’n infectie krijgt? Op de ze zoveel, maar ja dat was met de bloeding ook en toch kreeg ik die ook. Ben radeloos en eigenlijk ook wel verdrietig. Heeft iemand tips of ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het kluitje, hij is best wel groot. Daarom twijfel ik zo en het is afgelopen jaar veel erger geworden, daarom ben ik bang dat het met de tijd steeds groter wordt

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, 

Wat vervelend. De kans op een infectie is inderdaad niet zo groot, maar is inderdaad net als een nabloeding wel een risico van een operatie. Als ik de foto zo zie, dan snap ik dat het je stoort. Aan de ene kant is lipofilling een makkelijke oplossing (voor hen ook goedkoper denk ik), maar aan de andere kant is het verschuiven van de prothese misschien een iets duurzamere oplossing en pak je het probleem dan ook bij de oorzaak aan. Het is nu in ieder geval nog garantiewerk (neem ik aan).

 

Misschien kan je ervaringen vinden met het opvullen van deuken via lipofilling? Anders zou je best_boobie  misschien ernaar kunnen vragen of zij dat weet. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.