Ga naar inhoud

Haaruitval en huidschilfers 5 wk po


Aanbevolen berichten

Goedemiddag dames,

 

Ik zag in de zoekfunctie al dat er in het verleden meiden waren die door de narcose haaruitval en huidschilfers hebben gekregen. Ik heb echter een slaapverdoving gehad (1,5 uur onder zeil) en niet een narcose waarbij je aan de beademingsapparatuur komt. Ik heb echter best veel haaruitval en als ik mijn bh uittrek vliegen de huidschilfers (ondanks de huidolie wat ik smeer) je om de oren. Mijn bh is gewoon echt wit ervan en die sta ik dan ook elke dag uit te kloppen. Fijn roos op je tieten i.p.v op je hoofd. Wie herkent dit? En wie kan mij gerust stellen dat ik niet straks een cavia (haarextensions flip in) moet aanschaffen? 

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei SandraHu:

Thanks voor de tip! Nog hoop/tips voor behoud van mijn haren?:45:

 

Ik ben onder lokale verdoving geopereerd en had ook best veel haaruitval. Zelfs mijn kapster viel het toen op tijdens het wassen van mijn haar. Ik had juist een hele vette huid. Het is allebei goed gekomen :) Ik heb er niet echt iets aangedaan. Enkel afgewacht.  

 

xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet per se door de verdoving of narcose te zijn maar kan ook een reactie zijn van je lichaam op de operatie zelf.


En omdat je haren eerst door een aantal huidlagen heen moeten groeien kan het wat langer duren voor het gedeelte van je haar dat is gestopt met groeien bij de wortel uitvalt. Kijk maar eens hoe lang het witte/kleurloze gedeelte van je haar is als je een haar er met wortel en al uit trekt ;) Dat is zich nog aan het vormen maar zit er al wel. 

Haar groeit ongeveer 8mm per maand, sommige hebben mazzel dat het meer groeit anderen groeit het minder, dat het nu pas uitvalt kan dus komen door de operatie van een aantal weken geleden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei B00bies:

 

Ik ben onder lokale verdoving geopereerd en had ook best veel haaruitval. Zelfs mijn kapster viel het toen op tijdens het wassen van mijn haar. Ik had juist een hele vette huid. Het is allebei goed gekomen :) Ik heb er niet echt iets aangedaan. Enkel afgewacht.  

 

xx 

Ah oké. Thanks. Ik lees n.a.v jouw reactie en andere reactie na jou dat dus dat het soort verdoving niet zozeer uitmaakt, maar meer dat je lichaam een operatie heeft gehad. Het lichaam zal dan denk ik eerst al het belangrijke aandacht geven en dat is niet haar :93:

 

Wanneer is het bij jou gestopt? Ik trek zo hele haren eruit en het begint er ook dunner uit te zien. Grom

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Rocker:

Hoeft niet per se door de verdoving of narcose te zijn maar kan ook een reactie zijn van je lichaam op de operatie zelf.


En omdat je haren eerst door een aantal huidlagen heen moeten groeien kan het wat langer duren voor het gedeelte van je haar dat is gestopt met groeien bij de wortel uitvalt. Kijk maar eens hoe lang het witte/kleurloze gedeelte van je haar is als je een haar er met wortel en al uit trekt ;) Dat is zich nog aan het vormen maar zit er al wel. 

Haar groeit ongeveer 8mm per maand, sommige hebben mazzel dat het meer groeit anderen groeit het minder, dat het nu pas uitvalt kan dus komen door de operatie van een aantal weken geleden. 

Dankje! Ja dat klopt wel wat je zegt. Dat is met epileren al goed te zien. Je trekt zo nog een halve haar mee. Ik heb gelukkig de mazzel dat mijn haar snel groeit, maar tof is anders dit. Voor mensen die mij kennen begint het nu op te vallen. Tijd uitzitten...hoop dat het snel stopt want die cavia komt in het zicht zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had echt mega veel haar uitval van mezelf (eet niet echt gezond ook, dus heel gek vind ik het niet) 

Maar ben multivitamine voor vrouwen gaan slikken, elke dag 1 tablet. Heb ik gewoon bij de trekpleister gehaald en voor mij werkt het echt top. 

 

Ik hoor wel vaker dat je vitamine b12 tekort kan komen door narcose en dergelijke

 

Dus je kan het proberen! Baad het niet, schaad het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei llaara:

Ik had echt mega veel haar uitval van mezelf (eet niet echt gezond ook, dus heel gek vind ik het niet) 

Maar ben multivitamine voor vrouwen gaan slikken, elke dag 1 tablet. Heb ik gewoon bij de trekpleister gehaald en voor mij werkt het echt top. 

 

Ik hoor wel vaker dat je vitamine b12 tekort kan komen door narcose en dergelijke

 

Dus je kan het proberen! Baad het niet, schaad het niet

Thanks meid! Ik gebruik al 2 jr extra vitamine (ook voor het haar), maar de haaruitval breekt daar nu gewoon doorheen...:blink:

 

Vitamine b12 is een goed punt. Ik ga dat morgen aan mijn huisarts vragen te laten prikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei SandraHu:

Thanks meid! Ik gebruik al 2 jr extra vitamine (ook voor het haar), maar de haaruitval breekt daar nu gewoon doorheen...:blink:

 

Vitamine b12 is een goed punt. Ik ga dat morgen aan mijn huisarts vragen te laten prikken.

Neejoh, echt?! 

Heavy hoor.. Heb je antibiotica geslikt? Mijn vriend heeft ook na een operatie antibiotica gekregen waar die onwijs uitslag en huidschilfers van kreeg.. 

 

B12 laten prikken is sowieso goed idee 

 

Succes! 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei SandraHu:

Ah oké. Thanks. Ik lees n.a.v jouw reactie en andere reactie na jou dat dus dat het soort verdoving niet zozeer uitmaakt, maar meer dat je lichaam een operatie heeft gehad. Het lichaam zal dan denk ik eerst al het belangrijke aandacht geven en dat is niet haar :93:

 

Wanneer is het bij jou gestopt? Ik trek zo hele haren eruit en het begint er ook dunner uit te zien. Grom

 

Ja, zo’n operatie is natuurlijk een behoorlijke aanslag op je lichaam. 

 

Volgens mij was het bij mij met 7 weken po wel al een stuk minder, maar ik weet het eerlijk gezegd niet precies meer. Ik maakte mij er eerlijk gezegd niet zo heel erg druk om, omdat er toen ook regelmatig over werd gesproken. Dus voor mijn gevoel hoorde het er gewoon bij. Ik heb er uiteindelijk ook niet heel dun en weinig haar of kale plekken aan over gehouden. Het was wel vetter en iets minder vol dan normaal.

 

Ik kan je er helaas niet echt mee helpen. Ik hoop dat je het met extra vitamines kan verminderen. 

 

Succes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei llaara:

Neejoh, echt?! 

Heavy hoor.. Heb je antibiotica geslikt? Mijn vriend heeft ook na een operatie antibiotica gekregen waar die onwijs uitslag en huidschilfers van kreeg.. 

 

B12 laten prikken is sowieso goed idee 

 

Succes! 

Xxx

Ja! Ik heb preventief antibiotica gekregen. Hmmm. Misschien dan ook wat daarvan.

 

X!

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei B00bies:

 

Ja, zo’n operatie is natuurlijk een behoorlijke aanslag op je lichaam. 

 

Volgens mij was het bij mij met 7 weken po wel al een stuk minder, maar ik weet het eerlijk gezegd niet precies meer. Ik maakte mij er eerlijk gezegd niet zo heel erg druk om, omdat er toen ook regelmatig over werd gesproken. Dus voor mijn gevoel hoorde het er gewoon bij. Ik heb er uiteindelijk ook niet heel dun en weinig haar of kale plekken aan over gehouden. Het was wel vetter en iets minder vol dan normaal.

 

Ik kan je er helaas niet echt mee helpen. Ik hoop dat je het met extra vitamines kan verminderen. 

 

Succes xx

Dankje meid. Ik zal ook een potje geduld kopen bij Holland Barret. Hoge dosering! Dubbele dagdosis. 

 

Ik zal dan het voor lief erbij proberen te nemen haha. Met nadruk op proberen xD

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei SandraHu:

Ja! Ik heb preventief antibiotica gekregen. Hmmm. Misschien dan ook wat daarvan.

 

X!

Kan misschien daar van komen. 

Ging echt nergens meer over bij hem, rode plekken, schilfers overal. Alsof die roos had maar dan op z'n huid inderdaad. 

Toen hij belde werd er gezegd dat dit inderdaad een allergische reactie kon zijn en dat het vanzelf weg zou trekken

 

Zou voor de zekerheid even langs de huisarts gaan, kan nooit kwaad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk wel uit met zelf vitamine preparaten nemen, altijd even bloed laten prikken door de huisarts én goed op de etiketten kijken wat je koopt. 

Vaak staan er in de bijsluiter toch meer bestanddelen maar word het verkocht onder de naam vitamine B, want dat is zo lekker makkelijk. 
Is op zich niet erg, maar soms heb je maar 1 bepaald tekort en niet alle vitamine worden bij een overschot uitgescheiden door je lichaam. 

 

Zo zit er in de meeste vitamine B supplementen ook vitamine B6, die heb je niet nodig als je gewoon goed en gezond eet.

Heb al een aantal patiënten langs zien komen met vage klachten die naast hun gezonde voeding ook een lekker vitaminepilletje namen, want kon geen kwaad volgens de drogist.
Maar die hebben er wel een neuropathie in handen en/of voeten aan overgehouden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.