Ga naar inhoud

Afgewezen voor de borstvergroting


Aanbevolen berichten

Dag dames,

 

ik kwam vandaag op consult voor de borstvergroting en vooraan het gesprek werd ik al afgewezen omdat ik onder het BMI zit. Ik weeg 49 kilo en ik ben 168 cm. Normaalgesproken weeg ik 52 maar door stress afgevallen. Overigens is het ook mijn bouw helaas dat ik zo slank ben! Ze willen mij niet opareren omdat ze bang zijn voor een klaplong, en omdat ze geen ziekenhuis zijn kunnen ze niet ingrijpen als het mis gaat liet ze me weten. Ik ben dus bij faceland geweest. Erg teleurs stellend ik heb zitten huilen in de auto omdat ik dit al jaren graag wil. 

Zijn er mensen met het zelfde gewicht en lengte die het wel hebben mogen doen? Zo ja welke kliniek zijn jullie geweest?  

 

Alvast bedankt voor het reageren..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het herstel vraagt heel veel van je, ik ben behoorlijk afgevallen. Daarom moet je voor de operatie in goede conditie zijn. Ik zit nu op de rand van een gezond BMI en merk echt dat ik me heel slecht voel.

Neem een paar maanden de tijd, overleg met een diëtist en zorg dat je optimaal aan de procedure begint. Misschien dat het nu even niet kan, maar over een paar maanden vast wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat vervelend :(

 

Maar een klaplong door een laag bmi? Ben benieuwd hoe dat zit, want dat heb ik nog nooit gehoord. Wel dat je door een laag bmi langer herstel nodig hebt van de narcose en operatie. 
Trouwens, je bmi is onder de 18,4 momenteel en dat is inderdaad ondergewicht. Máár als je 52kg weegt heb je een normaal gewicht... is maar 3kg. Vind het een beetje overdreven.

Volgens het bmi heb ik overgewicht, maar mijn lichaam ziet er echt niet dik uit. 
 

Was faceland de eerste kliniek waar je geweest bent? Zou toch nog een andere kliniek opzoeken voor consult.. in de tussentijd proberen om wat aan te komen, denk dat je al in behandeling bent bij een diëtist? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Draakje84

Ikzelf weeg 48 kilo bij 1.65m.

De anesthesist bij Cosmed kliniek wilde wel dat ik bloedonderzoek liet doen om zeker te weten dat ik gezond ben. Dat bleek het geval en ben gewoon geopereerd! 

 

X Nathalie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi!

 

ik weeg 44kg en ben 1m56. Altijd zeer slank en smal gebouwd geweest. Was op consult geweest bij Faceland en daar werd ik ook heel brut afgewezen.

 

ben nog op consult geweest bij Wellnesskliniek en bij Belgian Breast Clinic van dr Verdonck. Deze 2 maakte er totaal geen probleem over en wouden me allebei opereren.

 

ik heb zelf voor Verdonck gekozen omdat ik het een hele nette kliniek vind en een erg aangename man. Voelde me meteen op mijn gemak en hij vertelde me dat zijn anesthesiste ook hartoperaties en hersenoperaties etc bijwonen. Dus erg ervaren zijn. Bij hem gaat het om de algemene gezondheid van een patient en niet om de bmi.

 

 

succes met je beslissing! Begrijp je onaangename ervaring hiermee volledig, was ook helemaal aangedaan toen ik buitenging bij Faceland.

 

maar laat je hoofd niet hangen meid, genoeg klinieken en chirurgen die verder kijken dan cijfertjes! Als je algemene toestand gezond is, komt het zeker goed!

 

 

x Anissa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hai allemaal,

 

Mij is hetzelfde overkomen bij Faceland en ik ben blij dat ze er naar handelen. Ik had een BMI van 16.8 want veel lange afstanden lopen en verder kern gezond, in Nederland zijn er echter richtlijnen voor electieve operaties en besef je deze is in een privé kliniek, je hebt dus zoals al genoemd een hoger risico op een klaplong. Dat is een complicatie die bij mannen meer voorkomt dan bij vrouwen, echter moet je dan rekening houden met domino complicaties en een eventuele transport tijd naar een ziekenhuis. Ook zijn er risico s mbt herstel, allemaal wat langzamer zeggen ze. Hoe dan ook de chirurg is simpelweg verantwoordelijk voor je (maar anestehists zegt uiteindelijk waar de grens ligt). Ik werk zelf in een ziekenhuis en raad daarom vrouwen aan het goed af te wegen. Ik ben zelf 7 kg moeten aankomen, voordat ik op een bmi van 18.5 zat. Dat was verschrikkelijk, maar het waard voor mij. Juist hetbfeit dat Faceland zich hieraan houdt, was voor mij een reden dat ze volgens alle NVPC en algemene richtlijnen handelen.

 

hoe is de situatie nu eigenlijk, een beslissing genomen?

 

succes Liefs

P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!

 

ik vind het ook goed dat ze er rekening mee houden. Better safe! 

 

Tipje; ga naar de dietist. Dan kun je drankjes krijgen waardoor je ook aankomt. En krijg je tips voor een gezonde voeding. 

 

Ik zit zelf op het randje, dus ook naar de dietist gegaan! Wil wel goed de operatie en herstel doorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Draakje84

Ik ben al bij talloze diëtisten geweest en niets hielp bij mij.

Het enige dat hielp is te gaan sporten. Hiermee ben ik ongeveer 3 kilo aangekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Draakje84

Precies. Dat heb ik veel gedaan en doe ik nog af en toe. Nu kickboks ik voornamelijk en daar zijn voornamelijk mijn billen en bovenbenen wat groter van geworden. Maar qua eten lukt echt niets. Ik heb gewoon een ontzettend snelle stofwisseling..,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-6-2018 om 01:51 zei Rosebloempje:

Dag dames,

 

ik kwam vandaag op consult voor de borstvergroting en vooraan het gesprek werd ik al afgewezen omdat ik onder het BMI zit. Ik weeg 49 kilo en ik ben 168 cm. Normaalgesproken weeg ik 52 maar door stress afgevallen. Overigens is het ook mijn bouw helaas dat ik zo slank ben! Ze willen mij niet opareren omdat ze bang zijn voor een klaplong, en omdat ze geen ziekenhuis zijn kunnen ze niet ingrijpen als het mis gaat liet ze me weten. Ik ben dus bij faceland geweest. Erg teleurs stellend ik heb zitten huilen in de auto omdat ik dit al jaren graag wil. 

Zijn er mensen met het zelfde gewicht en lengte die het wel hebben mogen doen? Zo ja welke kliniek zijn jullie geweest?  

 

Alvast bedankt voor het reageren..

 

 

Hi hi, ik ben ook naar Faceland geweest en daar kreeg ik ook te horen dat ik net op t randje zat. MN BMI was 18.5. Ik deed de weken erna echt mn best om aan te komen. Ik woog toen 51.6 ofzo en ben 167 cm lang. Het was mij gelukt km 1 kg aan te komen hahahahahaha maar op de dag van de operatie woog ik 51.7 dus was mn ene met moeite behaalde kilo weer kwijt. Ik denk idd dat het goed is om rekening te houden daarmee. Ze zeggen het idd niet voor niks. Ze denken echt aan jou en je veiligheid en niet aan t geld. Zo zie ik dat. Want ze kunnen ook denken we doen het gewoon en we hebben ons geld binnen, Ze tekent toch dat ze er van op de hoogte is dat er gevaren zijn aan een borst vergroting . Eigen keus...Eigen verantwoording... toch? Maar nee ze doen dat niet en weigeren dan te opereren in hun kliniek. Dacht dat ze zeiden tegen mij dat ze wel in een ziekenhuis opereren in dat geval? Informeer het even voor de zekerheid. 

 

Of als je toch echt zo geopereerd wilt worden kijk dan idd bij een andere kliniek. 

 

Ik ben gisteren geopereerd en heb best veel pijn.  Alles zit strak omdat mn huid heel strak is. Hoop echt dat het snel minder wordt.

 

Succes met je beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.