Jump to content

Voorwaarden vergoeding borstvergroting

Ruub

Recommended Posts

Hallo, 

Heeft er iemand ervaring met een borstvergroting vergoed door de verzekering? Ik heb namelijk een echo gehad waarbij minder dan 1 cm klierweefsel is aangetoond, echter spreken de plastisch chirurgen bij de ene kliniek van een wel aanwezige huidplooi en de andere van een niet geheel afwezige huidplooi. Nu ben ik bang dat ik het niet vergoed krijg en twijfel ik over welke weg in te slaan (bij welke kliniek maak ik de meeste kans dar het vergoed wordt).

Ik zou graag eens willen horen van anderen hoe zij dit hebben ervaren en of de vergoeding makkelijk te regelen was of dat verzekeringen hier heel moeilijk over deden. 

Alvast bedankt! 

Echo <1cm, geen borstplooi en aplasie aanvinken op aanvraag dan heb je grote kans mits dit de voorwaarden zijn van je verzekering. Sommige vergoeden alleen bij transgender en borstamputatie. Sommige ook bij aplasie. Vooraf goed informeren wat de voorwaarden zijn bij jouw verzekering anders kost het je onnodig tijd en geld. Zie mijn verslag. Succes de eerste stap is gezet! 

1e poging Afgekeurd via OLVG ziekenhuis - Menzis verzekering 

2e poging Goedgekeurd (binnen 2 dagen) via Velthuis Kliniek - Univé verzekering 

Er waren bij mij ook verschillende meningen van een aanwezige borstplooi! De ene vond wel licht aanwezig, de andere vond helemaal niet. Ik heb uiteindelijk Velthuis gekozen met pc F. Smits omdat ze ervaringen hebben met aanvragen via de verzekeringen en dat ze precies weten wat ze in moeten vullen (geen borstplooi, aplasie etc etc) Ik ben nu 6 weken po en ze heeft prachtige borsten gemaakt bij mij. Grootste wat erin kon maar past goed bij mijn lichaam! 

Ik heb vorig jaar zoveel drama gehad met de aanvraag (want heb de aanvraag nog aangevochten omdat ik er totaal niet mee eens was) maar heeft me gewoon zoveel energie gekost toen dat in pas dit jaar in maart/april weer een poging durfde te wagen. Ik was bang voor weer een teleurstelling maar alles is goed gekomen!! 

Ik kan zeker mijn pc bij Velthuis aanraden.

Thanks voor de reacties!

Ik ben nu bezig met een aanvraag via de Bauland kliniek omdat ze daar eerder neigden naar geen borstplooi. Wanneer ik daar goedkeuring krijg probeer ik het nog bij de Bergman omdat deze mijn voorkeur hebben en mij leek een 1e ja ook groter kans op een 2e ja, ipv eerste keer meteen nee. 

Mocht ik een nee krijg en adviseerde de pc mij inderdaad ook bezwaar en een kennis adviseerde ook switchen van verzekering. 

In ieder geval bedankt! Op hoop van zege dan maar :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.