Manta

Waarom moet die BH nou eigenlijk? ( heb bvk gehad)

Recommended Posts

Hallo!

Ik vroeg me af waarom die sportbh nou eigenlijk zo nodig 6 weken aan moet. Ik hoorde van iemand anders (die dezelfde operatie heeft gehad als ik, maar in een ander ziekenhuis) dat zij de BH maar 2 weken aan hoeft... Ik heb stiekem een nachtje zonder geslapen (want ik had een wondje wat ik wilde laten drogen) en dat ging best goed...

Wat is jullie verteld? :)

Zes weken overdag en twee weken ‘s nachts. Nu mocht ik door omstandigheden de bh ‘s nachts na een week al uit en loop ik nu, drie weken po, in een t-shirt bh rond.

Wel lekker, gewoon een andere BH aan kunnen. Dat zal vast ook mooi staan onder je kleding!

Ik geloof dat het is om alles nog goed te ondersteunen. Er zitten wel flinke wonden van binnen ook al zie je alleen het littekentje... Misschien kan @best_boobie hier een eenduidig antwoord op geven? Waarom de sportbh nog 6 weken aan en geen andere bh?

Ik heb netjes 6 weken mijn hema bh aangehouden overdag. En zelfs nu doe ik hem nog geregeld aan als ik weet dat ik een zware dag qua kinderen heb. Geeft net ff wat meer steun en veiligheid voor mijn gevoel

• Like 1

Mij werd gezegd door de arts 4 weken dag en nacht dragen en daarna nog 2 weken alleen snachts. Ik geloof dat het te maken heeft met het vormen en indalen. Je wilt nl niet dat het te snel gebeurd maar dat het geleidelijk gaat. En dat ze stevig op zn plek worden gehouden ivm inkapselen.

Ik moest 2 weken dag en nacht en daarna nog eens 4 weken alleen overdag.

Mij is verteld dat het nodig is dat de protheses niet een eigen leven gaan lijden. 

Dit zal niet van toepassing zijn op @manta aangezien ze een borstverkleining heeft gehad ipv een vergroting. 

Overigens weet ik ook niet waarom je bij een bvk 6 weken de sportbh moet dragen 

Volgens mij ook om druk te geven op de wonden aan de binnenkant, littekens die niet open gaan, vocht weg stuwen. 

Ik moest hem na mijn BVK 6 weken, dag en nacht aan. 

En dat vond ik prettig als je zag hoe mijn borsten waren "toegetakeld" (met alle respect voor het werk van mijn PC :)) met de ankermethode. Toch wel fijn dat alles stevig zat ingepakt.