Ga naar inhoud

Manta : 7 juni 2018 : Dr. Schuitema : Maasstad


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Op 7 juni heb ik een borstverkleiningsoperatie laten doen, hier mijn verslag. Ik heb nog nooit zo'n verslag geschreven maar hoop dat ik er iemand mee help.

 

Op 4 juni had ik het gesprek met de anesthesist. Ik moest een vragenlijst vooraf invullen en heb die met haar besproken. Er werd bloed geprikt en toen zou ik naar huis mogen. Ik wilde graag de PC nog spreken en dat mocht gelukkig, hij had nog plek. Ik heb met hem nog een laatste gesprek gehad over wat ik precies wilde, ook al hadden we dit al eerder besproken.

 

Op 7 juni mocht ik naar het ziekenhuis. Hier werd nog een keer bloed geprikt, daarna mocht ik in een ziekenhuisbed gaan liggen. Onderbroek en sokken aangehouden. Ik werd naar de holding gereden, heb gedag gezegd tegen degene die met me mee ging. Daar kreeg ik een infuus, moest ik even wachten en toen kwam de PC zelf. Hij kwam een tekening maken op mijn borsten om goed te zien wat hij precies ging doen. Een verkleining en een lift.

 

Hierna werd ik de operatiekamer in gereden en werd ik op een soort smal bedje gelegd (zoals je bij de fysiotherapeut ook hebt). Mijn armen wijd en armen en benen werden vast gemaakt met een lint zodat ik niet van het bedje af kon vallen. Toen kreeg ik een zuurstofmasker en iets in het infuus om me te verdoven. Daarna viel ik in slaap, hier weet ik niks meer van.

 

Ik werd wakker op de uitslaapkamer en mocht meteen een ijsje, tegen de keelpijn van het beademingsbuisje. Ik had geen keelpijn, heb het halve ijsje op en toen werd ik misselijk. Dit zakte af.

 

Hierna mocht ik naar de zaal, had eigenlijk een kamer voor mezelf maar die was toch bezet. Op de zaal had ik een buisje voor mijn neus om zuurstof te ademen, die mocht er al gauw uit. Ik kreeg wat eten (heb een cracker met jam op) en water + 2 paracetamol en diclofenac. Ik werd misselijk maar gaf alleen water over. In totaal heb ik 3x overgegeven maar niet ernstig gelukkig.

 

Ik mocht zelf naar het toilet, de broeder nam mijn infuuspaal mee en ik de drains. Toen ben ik gaan slapen. In de nacht werd ik wakker en moest ik weer naar het toilet, de zuster heeft mijn infuus afgekoppeld maar niet eruit gehaald (voor het geval ik weer misselijk zou worden). Zo kon ik zelf op en neer naar het toilet. 's Ochtends heb ik mijn tanden gepoetst en een broek aangetrokken (ik lag nog steeds in het operatiekleed).

 

Ik kreeg weer wat te eten, ben niet ziek geworden dus het infuus mocht eruit. Toen werd ik met een rolstoel naar de poli gereden en daar heeft een dame mijn drains eruit gehaald. Daarna mocht ik de sport bh aan en naar huis.

 

Thuis gaat het goed, ik heb weinig pijn. Neem elke 6 uur 1000mg paracetamol als het nodig is... Ik had wel een gek wondje onder mijn tape weg van de hechtingen maar ik denk dat dat van schuren is (?). Ik heb een nacht zonder bh geslapen om dat wondje droog te laten worden, dat ging goed.

 

Al met al ben ik erg blij met het resultaat, is het mooi geworden en mag ik over een kleine week terug om de hechtingen eruit te laten halen.

Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Doe ik het of niet?, wat leuk dat je reageert. Ik kom van een G/H cup en heb nu een mooie C. Zo leuk dat ze zelf overeind blijven staan!

Het herstel gaat goed, ik ben voornamelijk thuis want ik heb vakantie (bewust 6 weken vakantie genomen van mijn werk) dus ik hoef niet heel veel te doen! Ik vind dat wondje nog wel een beetje vreemd; een rond wondje waar het vel helemaal af is, maar niet in de buurt van een hechting of iets anders. Op de zijkant van mijn borst. Het infecteert verder niet alleen het plakt aan mijn kleding. Daar laat ik de dokter wel naar kijken als ik de hechtingen eruit mag laten halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Manta:

Hoi @Doe ik het of niet?, wat leuk dat je reageert. Ik kom van een G/H cup en heb nu een mooie C. Zo leuk dat ze zelf overeind blijven staan!

Het herstel gaat goed, ik ben voornamelijk thuis want ik heb vakantie (bewust 6 weken vakantie genomen van mijn werk) dus ik hoef niet heel veel te doen! Ik vind dat wondje nog wel een beetje vreemd; een rond wondje waar het vel helemaal af is, maar niet in de buurt van een hechting of iets anders. Op de zijkant van mijn borst. Het infecteert verder niet alleen het plakt aan mijn kleding. Daar laat ik de dokter wel naar kijken als ik de hechtingen eruit mag laten halen!

Wat leuk nog een borstverkleining verslag.

Mijn borstverkleining is nu 7 weken geleden en ik kom van een F/G af.

En mijn maat is nog niet helemaal duidelijk :rolleyes:

Het is volgens sommige metingen een C/D en volgens sommige een E 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een update, morgen mag ik de hechtingen eruit laten halen. Ik wilde net de pleister van dat gekke wondje afhalen, trok ik heel de horizontale tape mee... Dus zie er maar zachtjes afgehaald. Keek ik op de tape, zie ik een touwtje van de hechting zitten?

 

Niks gaan bloeden, doet geen zeer... Zal wel goed zijn toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van de plastisch chirurg, of nouja de assistente. Zij zei dat dat hechtinkje niet uitmaakte. Ze heeft de tape eraf gehaald en de lijm (het is naast gehecht, ook nog gelijmd) en de hechtingen doorgeknipt.

Verder had ze een zeewierpleister op dat gekke wondje gedaan en zei ze dat het er heel goed uit zag. Ik mag douchen etc.

 

Toen ik vroeg wanneer ik mocht autorijden zei ze 'eigenlijk 2 weken, maar doe maar wat goed voelt!' dus ik heb de laatste 5 kilometer naar huis gereden en dat ging heel erg goed!

 

Lief van je, @Doe ik het of niet?, dikke knuffel, hoe is het met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-6-2018 om 12:25 zei Manta:

Ik ben net terug van de plastisch chirurg, of nouja de assistente. Zij zei dat dat hechtinkje niet uitmaakte. Ze heeft de tape eraf gehaald en de lijm (het is naast gehecht, ook nog gelijmd) en de hechtingen doorgeknipt.

Verder had ze een zeewierpleister op dat gekke wondje gedaan en zei ze dat het er heel goed uit zag. Ik mag douchen etc.

 

Toen ik vroeg wanneer ik mocht autorijden zei ze 'eigenlijk 2 weken, maar doe maar wat goed voelt!' dus ik heb de laatste 5 kilometer naar huis gereden en dat ging heel erg goed!

 

Lief van je, @Doe ik het of niet?, dikke knuffel, hoe is het met jou?

Hey @Manta bedankt voorde navraag. Met mij gaat het goed hoor. Elke dag de littekens verzorgen en hopen dat ze nog meer gaan wegtrekken. Maar ik ben nog steeds blij met hoe ze er uit zien en hoe ze aanvoelen. :wub:

Wel goed dat de assistente blijkbaar wel in natuurlijke middelen gelooft met dat zeewierpleistertje. Daar had ik nog nooit van gehoord.

Ik vond autorijden na 2 weken nog wel moeilijk. Dat deed bij mij nog erg zeer.

:48: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn zeg, @Doe ik het of niet?! Jouw berichtjes geven mij ook goeie hoop dat het helemaal goed komt!

 

Ik moest vandaag nog even terug, ze hadden een hechting over het hoofd gezien dus die liet ik er nog even uit knippen. Gelijk gevraagd om nog zo'n zeewierpleister en toen kreeg ik een lap mee van 20x10 cm. Waarom?

 

Omdat ik helemaal niet meer kan zien waar dat wondje heeft gezeten, na 3 dagen pleister erop, en het gedeelte van de wond/het litteken wat eronder zat is helemaal geheeld terwijl de rest nog open is!

Ik wil dus mijn volledige littekens/wonden in gaan plakken voor de komende drie dagen met dat spul en zien of dat een beetje vorderingen maakt...

 

Ik kan het iedereen aanraden, je kan er mee douchen etc. en na drie dagen was mijn pijnlijke wondje helemaal weg! Zelfs geen litteken

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Manta:

Wat fijn zeg, @Doe ik het of niet?! Jouw berichtjes geven mij ook goeie hoop dat het helemaal goed komt!

 

Ik moest vandaag nog even terug, ze hadden een hechting over het hoofd gezien dus die liet ik er nog even uit knippen. Gelijk gevraagd om nog zo'n zeewierpleister en toen kreeg ik een lap mee van 20x10 cm. Waarom?

 

Omdat ik helemaal niet meer kan zien waar dat wondje heeft gezeten, na 3 dagen pleister erop, en het gedeelte van de wond/het litteken wat eronder zat is helemaal geheeld terwijl de rest nog open is!

Ik wil dus mijn volledige littekens/wonden in gaan plakken voor de komende drie dagen met dat spul en zien of dat een beetje vorderingen maakt...

 

Ik kan het iedereen aanraden, je kan er mee douchen etc. en na drie dagen was mijn pijnlijke wondje helemaal weg! Zelfs geen litteken

Samen kunnen we dit wel aan. Da's wel heel goed nieuws @Manta. Ik ben mee blij voor jou.

Goed voor je boobies blijven zorgen, he. 6 maanden post-OP vertroetel ik die van mij nog elke dag (2 keer). :44: En ik bewonder ze ook meermaals per dag. Blij dat ik spiegels heb hangen thuis. :125:

Wat vind jij ondertussen van hoe die van jou er uit zien (qua vorm enz)?

Ondertussen wens ik je een fijn weekend vanop mijn babysitplekje. :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach leuk, babysitten!

 

Ik vind ze erg mooi! De ene is iets groter dan de ander en ze staan vrij ver naar buiten (niet qua stand maar qua ronding van de borst, die komt voorbij mijn zij) maar ik ga er vanuit dat dat allemaal nog meer gaat hangen. Ik heb ook al meer decolletee als ik een bh aan heb (heb er een paar zonder beugel gekocht, Soft BH's heten die geloof ik). Ben er ontzettend blij mee, helemaal als ik de voorfoto's bekijk kan ik wel een dansje doen van geluk!

 

Ik ga ook steeds plassen zonder t-shirt en BH voor ik naar bed ga... even in de spiegel spieken!

 

Smeer jij er iets speciaals op? Ik kreeg al biodermal te horen, maar ook bepanthen (daar heb ik goede ervaringen mee met tattoo's, dat zijn ook een soort littekens natuurlijk), of gewoon nivea.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha; dat spieken in de spiegel hebben we blijkbaar allemaal! Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk mooie beugelBH's aankan ipv die degelijke exemplaren. Dat kon vroeger niet vanwege het gewicht van mijn boezem. Dat drukte heel erg op mijn ribben. Maar zonder open is nog fijner. Eindelijk kunnen nu ook topjes met spaghettibandjes. :123:

Ik doe Kelo-Cote gel of spray op de littekens 2 keer per dag en na het douchen Bio-Oil of gelijk welke bodylotion. Af en toe littekenolie (meegebracht uit Oostenrijk) en ik gebruik voor mijn boobies een zeepje met Goudsbloem erin. Lekker verwennen die nieuwe tweeling. 

En een verschil zie ik bij mezelf ook; maar dat was er voor de operatie ook al (links 200 gr meer dan rechts toen).

Slaapwel voor zo meteen @Manta. Ik wacht nog op de ouders van de oppaskindjes.

:48: Prettig weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prettig weekend!

 

Ik heb toch weer 2 hechtingen gevonden, terwijl ik eergisteren nog extra terug was gegaan omdat ik er toen ook al 1 had... Er zit wel een beetje pus/wit spul bij maar ik denk dat ik morgen gewoon even voor advies bel.

 

Ik heb ook eindelijk de tijd gehad om voor en na foto's te maken, als iemand die wil zien mogen ze mij wel een PB'tje sturen, dan laat ik het zien. Stel je wel even voor dan weet ik naar wie ik ze stuur!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Manta, je verhaal is heel herkenbaar! Steeds af en toe even spieken hoe 'ze' er nu bij hangen, doe ik zelf ook nog iedere dag terwijl ik nu 5 weken PO ben. Tip van de dag: als je niet zeker bent over je wondgenezing of hoe je wondjes/littekens eruit zien, bel meteen op! Blijf niet te lang wachten en denken dat het wel goed komt, liever dat zij er naar kijken en eventueel actie ondernemen dan dat je wellicht te lang wacht en daardoor nog langer op genezing moet wachten.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Roosmarijn, fijn dat jij ook blij bent met je resultaat zeg!

Ik ben vandaag weer langs geweest, ze haalde er nog 3 uit. Ze vonden dat het mooi geneest, nog wel een beetje rood/onrustig maar dat vind ik niet zo gek want ik ben vrij actief al dus dat zal wel een beetje schuren of zo. Ik hoefde me verder niet druk te maken en die ene hechting zorgde er voor dat het is gaan irriteren maar het was nog niet ontstoken gelukkig!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze waren wel oplosbaar maar ze willen toch graag onder het knoopje knippen. Het is nu al dicht en niet meer geirriteerd, dat is heel fijn dus! Ik lig hele dagen op de bank en ik verveel me een beetje zelfs, hihi...

 

Ik vind het leuk dat je zo actief reageert op mijn topic, @Doe ik het of niet?, erg gezellig!!!

 

Net heb ik mijn oude bikini's gepast (die ik nog nooit aan heb gehad. Ooit gekocht, te klein, boos en verdrietig achter in de kast gegooid) en ze passen!!! Jippieeee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Doe ik het of niet?:

Waren dat dan geen oplosbare hechtingen @Manta?

Doe toch maar een beetje rustig aan hoor - als ik je zo bezig hoor maak ik me wat zorgen over je activiteit.

:53:

Ik ben het eens met @Doe ik het of niet?, ook al is het aan de buitenkant misschien wel allemaal (bijna) dicht, aan de binnenkant heb je ook een flinke optater gekregen.. liever nu nog even rustig aan doen zodat je er over een tijdje vol van je nieuwe voorkant kunt genieten dan dat je straks weer in de lappenmand terecht komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-6-2018 om 14:21 zei Manta:

Ze waren wel oplosbaar maar ze willen toch graag onder het knoopje knippen. Het is nu al dicht en niet meer geirriteerd, dat is heel fijn dus! Ik lig hele dagen op de bank en ik verveel me een beetje zelfs, hihi...

 

Ik vind het leuk dat je zo actief reageert op mijn topic, @Doe ik het of niet?, erg gezellig!!!

 

Net heb ik mijn oude bikini's gepast (die ik nog nooit aan heb gehad. Ooit gekocht, te klein, boos en verdrietig achter in de kast gegooid) en ze passen!!! Jippieeee!

Bij mij zijn er ook een 3-tal hechtingen uitgehaald.

En goed blijven liggen op die bank @Manta:62:, lezen, TV kijken, wandelinge-TJE, ...

Het is toch altijd leuk wanneer er op je topic of opmerkingen gereageerd wordt. Graag gedaan dus.

Ik herken me helemaal in je oude bikiniverhaal. :57: Leuk gevoel, he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brrr eng gevoel, trekkende littekens :ph34r:

 

Ik ben normaal gek op lui op de bank liggen maar ik ga morgen toch echt weer de badkamer poetsen... Word gek van mezelf! :63: Hyperrrrr!

 

Super leuk inderdaad als ik weer een reactie voorbij zie schuiven, ook van nieuwe mensen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.