Ga naar inhoud

Brunetje : 4 maart 2011 : Dr. Bosmans : Ziekenhuis van heusden-zolder


Aanbevolen berichten

Hallo meisjes,

ik ben 23jaar en ik ga 4maart mij laten opereren.

Ben nu al nerveus ik heb geen idee wat ik mag verwachten.

Ik wil het heel graag maar uiteraard heb je schrik voor iets wat je niet kent.

Twijfel ook beetje aan de grootte.

Heb nu een 75b en ik weet niet juist hoeveel CC ik moet kiezen.

Zaterdag 22januari ga ik alles vastleggen en dan ga ik nog eens tegoei passen.

Hij had aangeraden 240CC voor de spier.Dit zou uitkomen bij een volle C.Ik vind de cc kiezen zo moeilijk.

Je moet zo vormen passen,is het inderdaad het resultaat dat je in de spiegel ziet dat je bekomt,of wijkt dit int echt toch af?

Ik heb 1week verlof na mijn operatie,dit zal wel voldoende zijn,daarna doe ik bureauwerk.

Alle hulp is welkom.

Wat raden jullie mij aan als beste nazorg bijvoorbeeld

Is er een verschil hoeveel CC je moet nemen als je voor of achter de spier neemt?

groetjes Brunetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi..

bij welke kliniek en pc ga je ?

achter de spier verlies je zon 40 cc per borst.. voor de spier is dit bijna niks!

welke cupmaat wil je zelf uitkomen?

een passessie geeft een vertekent beeld, het lijkt alijd groter dan wanneer je prothesen erin zitten..

ik was ook bang dat mijn borsten te groot zouden worden, nu had ik ze nog wel groter gewild..

het went namelijk zo snel! fotos van mij kun je zien in de gallerij dan heb je er een beetje een beeld bij!

liefs :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Brunetje,

Welkom! :D

Als je goed hebt aangegeven bij je pc wat je wens is en hij raadt je 240cc aan, dan zal het wel goedkomen, vermoed dat je daarmee als je al een 75B hebt van jezelf wel op een volle C/kleine D zult uitkomen. Gewoon op je pc vertrouwen, die weet wat je daarvoor nodig hebt. Nog eens extra gaan passen kan natuurlijk nooit kwaad! Misschien moet je ook wat foto's laten nemen van je passessie, kun je er thuis ook nog even over nadenken.

Bij voor de spier zul je na een week al wel weer licht bureauwerk kunnen doen, als je maar niet met zware dozen moet gaan zeulen hihi, want dat mag je toch een poos niet doen. Aangeraden wordt om de eerste 6 weken na je operatie, niet zwaar te tillen (+ 10 kg), niet boven je schouders met je ellebogen te gaan (dus niet reiken naar de hoogste keukenkastjes, alles een beetje binnen bereik zetten wat je veel nodig hebt dus, of een trapje gebruiken om dingen te nemen die hoog staan), en geen zwaar huishoudelijk werk doen (stofzuigen, strijken, om je borstspier zo min mogelijk te belasten zodat je prothesen mooi kunnen inkapselen)

Veel lees- en postplezier op het forum en nog veel aftelplezier naar je operatiedatum!

Liefs, :54:

PS: heb je topic verhuisd van de operatieverslagen Borstverkleining naar Borstvergroting hihi, waarschijnlijk even niet goed opgelet hihi, ^_^ als je ook nog even je dokter en kliniek/ziekenhuis wilt doorgeven zetten we dat ook nog bij in je titel! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Dokter luc bosmans in het ziekenhuis van heusden-zolder.

Ja 240cc kwam bij grote C,kleine D uit.Het zal er mooi uit zo.Alleen als het iets kleiner wordt int echt,ga ik mss voor 270cc ofzo gaan.

Ik zou kleine D willen hebben dus mss dan een tikkeltje meer voor zeker te zijn.

Nu lijk het of mijn buik dikker is dan mijn borsten EN DAT willen we nie.hihi.

Hij heeft wel veel ervaring,hij zei van als je nog een afspraak wilt voor het passen is dat geen probleem,met verschillende BH's/Tshirst.Dat geeft wel vertrouwen.

Ik ben er wel elke dag mee bezig.Ik ben zo benieuwd.Ja een week platte rust en daarna doe ik bureauwerk.Dus dit zal wel lukken.

xxx bedankt voor alle tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

dit weekend alles geregeld se.Gisteren nog eens naar de chirurg gegaan om alles te ondertekenen en de maat vast te leggen.

Het wordt voor mijn spier,omdat dit het mooiste resultaat ging geven.Ik vertrouw de arts hierin.Het wordt 260cc,dit gaf een mooi resultaat in de spiegel hihi.Ik kom op een D uit en denk dat dit hetbeste met mijn lichaam past.

Nu enkel nog de centjes storten :-).Ik heb nix in de solden gekocht dus mijn spaarcentjes hiervoor aan de kant gezet.

Ze raden aan om een lange tijd sportbh's te dragen dag en nacht,alleen ik weet niet juist wat heel goed is?

Ik heb al veel over de Hema gelezen,heeft iemand een voorkeur?

Die cups komt dat overeen met wat we kennen als maat,want ik heb zo de indruk dat de belgische en de nederlandse maten verschillen.Of vergis ik mij?

xxx brunetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, als dat overmaken van het geld dan gedaan is, kunt ge ook gaan aftellen! :126:

Wat voor prothese krijg je? Een anatomische of een ronde?

En inderdaad, ik moet 4 weken dag en nacht en dan nog eens twee weken 's nachts de sportbh dragen. Van de kliniek heb ik een Triumph Triaction gekregen en ik moet zeggen dat die wel echt goei ondersteuning geeft. Overdags heb ik dan nog wel eens andere aan, als em in de wasmachine zit. En die heb ik ook bij de hema gekocht. Daar heb je verschillende sportbh's, niet te duur (Gezien je deze bh's daarna toch niet veel meer zal dragen ;)) en je kunt tot 30 dagen ruilen. Dus mocht je niet zeker weten welke maat je uitkomt, zou je daar misschien wat verschillende maten kunnen kopen en dan die niet passen gewoon terug brengen (= geld terug)..

Succes met aftellen!!!

Liefs,

Lotus :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahh dat je kunt ruilen is inderdaad een pluspunt,want ik wil graag al spullen kopen,maar ik heb nog niet 100% het beeld hoe groot ze gaan zijn,dus misschien vergis ik mij en ja dan kan ik beter enkele kopen en dan ruilen.

Ja die van de hema zagen mij er wel goed uit en inderdaad de prijs viel goed mee voor te dragen voor de genezing,want zo sexy zijn ze niet haha.Daarna kan ik ze snachts gebruiken voor voldoende ondersteuning.

Verloopt uw herstel goed?

Ben je vandaag terug begonnen met werk?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit anders toch nog wel een groot verschil tussen rond of anatomisch..

Maar als je het meest natuurlijk wil, zal het misschien wel anatomisch zijn.. Ik wilde zelf persé ronde protheses, maar na twee consulten er toch achter gekomen dat dat gewoon niet ging bij mij, omdat ik te weinig eigen borstweefsel had..

Uiteindelijk toch anatomisch geworden, maar ben dan wel content van het resultaat!

Ik zou als ik u was toch nog eens vragen wat het gaat worden dan, tenminste ik zou wel willen weten wat ik zou krijgen! Kan je ook beter resultaten en ervaringen opzoeken om te kijken en vergelijken..

Mijn herstel verloopt uitstekend! Beter dan ik had verwacht en beter dan de meeste meiden hier op het forum geloof ik.. (Nu heb ik ze ook voor de spier, dat scheelt een heleboel)..

Nee ik ben nog niet terug aan het werk, ik heb 3 weken verlof.. Nu nog een kleine twee weken verlof te gaan..

Groetjes! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

aamaai 3weken verlof,wat een luxe.Heb nu eentje en dan wil ik graag nog eentje in de zomer nemen.Zo per week neem ik het dit jaar op.Ik hoop dat ik ook zo een herstel als u heb.Ben jaloers :) hihi.

Ik ken nog mensen die daar zijn geweest en iedereen is content,dus ik vertrouw op het resultaat.

Hij moet mijn assymmetrie wegwerken,dus waarschijnlijk heeft hij allang in zijn hoofd hoe hij dat gaat doen.

Ben je erg misselijk geweest van de narcose?

Hebben ze u speciale zalfjes ofzo gegeven?

Begin maart mij sportBH's gaan kopen,dat alles in orde is voor de operatie,dat ik erna kan rusten.

Ik kijk ernaar uit,het duuuurt nog zolang.Ik heb geen flauw benul waar ik aan begonnen ben,ivm herstel enzo.Dat varieert toch van persoon tot persoon.

Mijn omtrek is nu 75,maar moet ik voor sportbh groter nemen,is dat ook eerste weken wat opgeblazen of wat moet ik mij daar bij voorstellen?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik had de eerste 4 dagen echt veel last van vocht.. vanaf dag 5 of 6 is dat wat gaan minderen, dus ik zou zeker voor de eerste dagen dan omtrek 80 nemen! Ik had 75 aan, wat ik normaal ook heb, maar dan wordt ademen vrij lastig! Heb dus snel iemand op pad gestuurd voor een omtrek 80 en dat luchtte wel op amaai zeg!

Ik werd misselijk in d'n auto.. Narcose, net gegeten, net twee grote paracetamols genomen en file.. dat was geen goede combinatie! Maar 't was met 1 x spugen ook gedaan.. Mochten we niet in de file terecht gekomen zijn, dan betwijfel ik of ik ziek geworden was.. Het lag dus niet aan de narcose alleen, maar aan alles tesamen..

Ik had ook ongelijke borsten!! Nu nog wel hoor, ondanks verschillende protheses en verschillende cc's zie ik nog verschil.. Maar nog even afwachten hoe het uiteindelijk wordt ..

Zeg maar 1 week verlof is wel kort he?! Ik heb op mijn werk gezegd dat ik 'geopereerd moest worden'.. Wettelijk gezien hoef je je werkgever niet meer informatie te geven dan dat, en ik heb dus twee weken ziekteverlof gekregen. Ik neem zelf daar achter nog 1 week verlof voor de zekerheid.. Ik kan wel steeds meer, maar toch moet je je wel wat rustig houden he?

Ik zou als ik u was toch eens overwegen om er 1 weekje bij te doen ^_^

Liefs

:54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi ik hoop echt dat ik week voldoende gaat zijn maar inderdaad gezondheid gaat voor.

Het is erna wel bureauwerk,maar ik hoop op een vlot herstel.We zullen zien.

Vele meisjes zijn misselijk na de operatie,ik weet dat ik al een zwakke maag heb,maar als het met 1x blijft,valt dat nog mee.

Narcose zal de oorzaak wel zijn.

Ja ik dacht ook 80 te nemen,dat lijkt me beter.Want zo superspannend,das is ook niet relax en het mag zekers niet duwen op de wonde.Ik kijk er wel naar uit hehe,als je die beslissing definitief genomen hebt,dan kan het niet snel genoeg gaan.

Ik zou al graag zo nieuwe setjes kopen,nu zijn het nog solden enz,maar ik kan niet weten wat ik juist zal bekomen van maat,is wel jammer hihi,maar eigenlijk goed want anders zou ik mss teveel kopen hihi.Ik denk een maand te wachten na de operatie en dan te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd vele meisjes zeggen dat ze toch anders zijn.

Ik zal moeten afwachten hihi en dan gewoon kijken,het gaat zo ie zo beter zijn als nu hihi :rolleyes:

Hoe verloopt uw herstel?

Ben je misselijk geweest van narcose?

Mij werd verteld dat voor de borstspier minder pijnlijk is,hopelijk klopt dat.

xx groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees net toevallig het topic van Lieke100, die bij dr Plovier is geweest. Hij zet met name grotere borsten achter de spier en ik las dat het haar niet in de koude kleren is gaan zitten! Ze kan niet zonder hulp naar het toilet etc... Nouuu daar heb ik dus echt geen seconde last van gehad! Ik heb ze voor de spier en geen centje pijn gehad, dan alleen wat spierpijn en een trekkerig gevoel..

Ik werd in de auto net na de operatie onderweg naar huis wel ziek, omdat we in de file kwamen en er net voordat ik instapte in de auto gerookt was. Ik ben sowieso snel wagenziek dus dat was te veel voor mij. 1 x moeten overgeven, toen de hele rit naar huis gewoon goed doorgekomen.

Morgen moet ik terug voor controle dan ben ik 14 dagen PO.. Ik ben benieuwd! Ik zat vanaf dag 9 PO alweer in de sportschool! Wel rustig aan natuurlijk (beetje fietsen en lopen), maar dat is geloof ik wel uitzonderlijk!

Liefs :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hey Brunetje,

Hoe gaat het ermee.

Vorige vrijdag was het u dag. En hoe is het afgelopen.

Ik hoop alles goed.

We zijn nu 3 dagen verder ik hoop dat de pijn al iets minder is en dat alles goed gaat.

Ho jij bent al een stap verder dan ik.

Gr en een goed herstel voor u .

Pinki ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.