Ga naar inhoud

wie heeft ervaring met hydrogel protheses?


Aanbevolen berichten

Hallo een vraagje heef iemand hier misschien deze protheses??

Monobloc implantaten. Deze gelprothesen zijn gevuld met een combinatie van fysiologische zoutoplossing (97%) en cellulose en deze vulling, de carboxy-methyl cellulose, is biologisch afbreekbaar.

zoja hoe bevallen ze? hoe voelen ze?

groetjesss

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste Reactie

Lees ook even dit topic door over de monobloc , dan heb je'r tenminste al wat info over :38:

De 'oude' monobloc met de vulling die jij beschrijft heeft geen goede reputatie : hoog percentage lekkage . Ik weet niet of ze eigelijk nog gebruikt worden .

Ondertussen hebben ze een andere prothese uitgebracht Monobloc silicone SoftOne welke met cohesieve siliconengel gevuld is : veel veiliger .

Ik weet wel dat jij wat bang bent van 'siliconen' dus ik neem aan dat je echt eentje overweegt met hydrogel of 'water' . Zelf zou ik dat toch niet aanraden van om het even welk merk .

Deze protheses hebben een hoge kans op lekkage , zijn harder en geven een onnatuurlijker rezultaat .

Mss moet je de zoekrobot van het forum even gebruiken voor verder info over deze prothese , denk echter dat je niet veel ervaringstopics zal tegenkomen .

btw , de prothese waarover jij het hebt is bekend als de 'monobloc hydrogel'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees ook even dit topic door over de monobloc , dan heb je'r tenminste al wat info over :38:

De 'oude' monobloc met de vulling die jij beschrijft heeft geen goede reputatie : hoog percentage lekkage . Ik weet niet of ze eigelijk nog gebruikt worden .

Ondertussen hebben ze een andere prothese uitgebracht Monobloc silicone SoftOne welke met cohesieve siliconengel gevuld is : veel veiliger .

Ik weet wel dat jij wat bang bent van 'siliconen' dus ik neem aan dat je echt eentje overweegt met hydrogel of 'water' . Zelf zou ik dat toch niet aanraden van om het even welk merk .

Deze protheses hebben een hoge kans op lekkage , zijn harder en geven een onnatuurlijker rezultaat .

Mss moet je de zoekrobot van het forum even gebruiken voor verder info over deze prothese , denk echter dat je niet veel ervaringstopics zal tegenkomen .

klopt B-cubje, het komt omdat ik op de site van dr kappel instituut het een en ander heb gelezen (heb veel te veel gelezen, had ik nooit moeten doen hahaha) monoblock staat volgens mij voor een dicht envelopje (aan 1 stuk), bedoel niet de oude zoutwater protheses die tijdens de opratie gevuld kunnen worden, die kunnen zelfs klotsen... kijk maar als je een waterbed hebt die helemaal dicht zit hoeveel lucht daarbij kan komen, word die ook niet echt zachter op...., dit is een zoutwater oplossing met een toegevoegd gel zodat het zacht als silliconen zouden moeten zijn, een gelvorm dus.. en hierover vind ik idd niet echt ervaringen... de prijs ligt hier in NL wel hoger voor deze inplantaten, al zegt dat niks en niet iedere chirurg wil ermee werken, ik heb mijn chirug gebeld, de assistente zei dat het geen goede protheses waren en ze er daarom niet mee willen werken.. en dat ik niet bang hoefde te zijn, dat mijn PC de volgens hem beste protheses gebruikt, mentor en natrelle gebruikt hij.. nog anderhalf week pfffhhh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mentor/Natrelle duikt idd veel op dus je kan gerust zijn .

Internet is een zege maar soms ook een vloek !

Je krijgt veel info te verwerken en leest veel tegenstrijdigheden . Iedereen bekijkt en ervaart alles anders natuurlijk . Sommigen hebben slechte ervaringen met een kliniek/prothese en anderen zijn er heel tevreden van .

Je moet voor jezelf uitmaken wat je wil en niet wil . Van alles en iedereen zijn er voor- en tegenstanders .

Natuurlijk is het verstandig info te zoeken , voor de rest moet je op je gevoel afgaan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat toch naar bruno? Die gebruikt alleen cohesief toch? :blush:

jawel, maar dit topic ging niet over silliconen maar over een zoutwatergel ipv silliconen vulling, andere vulling dus.. maaar die dingen schijnen bij een lek vocht uit je eigen lichaam op te zuigen en worden je borsten opgeblazen..... :83::107:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, klopt wat B-cupje zegt, die prothesen met hydrogel hebben een hoog percentage aan lekken en dan trekken ze idd vocht uit je lichaam aan waardoor ze opgeblazen worden en er dan zo snel mogelijk uit moeten. Las ooit eens een ervaring van iemand die er na een lek nog een lange tijd mee had rondgelopen en daardoor echt misvormingen aan haar borsten had overgehouden. Geen aanrader dus! :39:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Omdat ik best veel heb moeten zoeken naar informatie over de hydrogel-prothese lijkt het me handig een aantal punten hierover op dit forum te schrijven.. ik zal proberen een duidelijke en korte samenvatting te maken.

Een Hydro-gel prothese wat is dat nou eigenlijk? en wat zijn de voor en na-delen?

Een hydrogel prothese is bijna een zoutwaterprothese, omdat het voor 97% met physiologische zoutoplossing is gevuld, maar door toevoeging van 3% cellulose, wordt het tot een gel prothese en verschaft het ook het “borst” gevoel, het omhulsel, ook wel envelop genoemd is wel van silliconen. De inhoud van deze prothese is biologisch afbreekbaar. De prothesen hebben een blauwe kleur.

voordelen van deze prothese kunnen zijn:

Omdat deze prothese geen silliconen-gel bevat en alleen een silliconen elastomeer omhulling heeft komt extreme kapselvorming bijna niet voor bij deze prothese, het lichaam reageerd wel op de envelop, en brengt een dun kapsel om de prothese aan, doordat het lichaam de inhoud herkent (lichaamsvocht) blijft dit ook vaak bij een dun kapsel, bij een prothese met silliconen-gel als inhoud, die in geringe mate door de envelop zweet (gelbleeding) reageerd je lichaam hier sterker op om je lichaam te beschermen tegen de vreemde stof en zal het kapsel dikker zijn en is de kans op kapselvorming iets groter. Dus de inhoud van de prothese bepaald de mate kapselvorming.

Het blijkt dat borsten met een hydrogel-prothese veel soepeler zijn. dit waarschijnlijk doordat het kapsel dunner en soepeler is.

Als je prothese stuk is, dus een ruptuur heeft dan merk je dat meteen, dit is niet het geval met een silliconen-gel prothese, daar merk je niks aan/van.

Geen gel-bleeding, doordat de inhoud geen silliconen-gel/cohesieve silliconen bevat, mag je zeggen dat hier geen sprake van is.

De inhoud van deze prothese is biologisch afbreekbaar.

Over het algemeen 10 jaar garrantie, gaat ie binnen die tijd stuk krijg je een nieuwe en een wissel kan onder plaatstelijke verdoving in ongeveer 15 min.

Nu de nadelen van deze prothesen;

Doordat de prothese voor het grootste deel "watergevuld" is en minder kapsel krijgt van je eigen lichaam kunnen rimpels beter voelbaar of/en zichtbaar zijn.

Doordat deze protheses meer plooitjes hebben en voor het grootste deel "watergevuld" zijn gan ze over het algemeen eerder stuk door materiaal-moeheid bij de plooitjes, over het algemeen moeten ze 10 jaar mee kunnen gaan, maar ze kunnen ook spontaan veel eerder stuk gaan.

Als de prothese een ruptuur heeft dan zwelt vaak de borst op met gemiddeld 1 cup-maat, ik heb ook een enkel verhaal gelezen dat dit meer dan 1 cup-maat is, de inhoud zuigt eigen lichaamsvocht aan, je prothese moet dus snel vervangen worden.

Het kan zijn dat ik iets ben vergeten, maar de meest belangrijke dingen staan hierboven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monobloc verdeelt implantaten voor borstvergroting welke gevuld zijn met hydrogel. Deze gel bestaat voor meer dan 95 procent uit water en de rest is opgebouwd uit een suikerketen. Hydrogel protheses zijn dus even Röntgendoorlatend als Zout watergevulde protheses. Probleem is dat de gel soms water uit het lichaam opzuigt waardoor bij een lek de borsten soms onvoorspelbaar kunnen opzwellen. De gel kan ook uit de prothese lekken. Een hydrogel prothese gaat ongeveer 10 jaar mee. De Hydrogel prothese wordt echter nog maar weinig gebruikt wegens het risico op lekkage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt allemaal goed, tot het stukje over het lekken.

Lijkt me doodeng dat je borst dan gaat opzwellen en je z.s.m. onder het mes moet...En dat doet vast AUW..

En wie betaald dat? Want als dat niet vergoed wordt moet je zorgen dat je altijd voldoende geld achter de hand hebt om een acute wissel te kunnen betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vermoed dat dat ligt aan de service van de kliniek/artsunsure.gif

Ja dat klopt,, sommigen lukt het om het vergoed te krijgen van de verzekeraar, word er gewoon een aanvraag ingediend, het word niet altijd vergoed, maar het bedrag van die wissel zal niet zo hoog zijn is mij verteld, omdat er geen heel team hoeft worden ingehuurd voor de narcose enzo, het kan onder plaatselijke verdoving. de prothese krijg je van de fabrikant naar huis gestuurd.. als hij binnen 10 jaar stuk is.

Moontje goede aanvulling op mijn bericht, thank you :D

@ janine, precies wat jij zegt dat stuk gaan van die prothese, dat je borst dan kan gaan zwellen vind ik ook eng, mij is vertelt door een PC die vanaf 1998 met deze implantaten werkt dat het zwellen maximaal 1 cup is, dat heeft ze met haar patienten ervaren, de rek die dan in je huid komt door die zwelling zou gewoon weer weg trekken binnen een korte periode...,ik heb op het andere forum een verhaal gelezen van een vrouw waarbij haar hydrogel-implantaten na 6 jaar stuk waren en dat haar borsten meer dan een cup waren gezwollen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Ik ben me er een tijdje in gaan verdiepen door al het nieuws over silleconen!

Ik ga er wel over na denken om dit in de toekomst mischien te nemen? Het enige wat me zou tegenhouden is een lek en dat je borst op zwelt verder zie ik eigenlijk alleen maar voordelen

Zeker iets om over na te denken, tot nu toe happy met mn silecoontjes hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Ik heb deze protese hydrogel net sinds 5 weken. Ze zijn mooi en zacht. Ik had eerst maghan siliconen deze waren hard wel mooi maar werd er ziek door. zoals moe candida viel af pukkels darmproblemen. Ze zweten erg siliconen had gele vloeistof terwijl ze intact leken. Nu heb ik monoblocs voelen zachter en zien er veel natuurlijker uit. Hoe het verder word moet ik ook afwachten. Tot nu ben ik tevreden vooral omdat mijn gezondheid al een beetje terugkomt. Ik had siliconen en na 6 jaar werd ik steeds beetje zieker het sluipt erin. Ben blij dat die siliconen eruit zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

update..

Als men hydrogel protheses neemt bij chirurgen die hiermee werken dan word de prothese en de wissel, (de wissel gebeurd onder plaatstelijke verdoving, en is een kleine ingreep) als de prothese stuk is word alles geheel vergoed als dit binnen tien jaar is, voor deze prothese geld geen maximum/gemiddeld advies van 10 jr voor een prothese wissel, je hoeft pas te wisselen als je merkt dat er 1 stuk is, bij deze prothese merk je ook dat er 1 stuk is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel een stuk veiliger wanneer je meteen merkt dat er een prothese kapot is, en een ander voordeel is dat het wisselen zo simpel is. Om die reden zou ik zelf voor hydrogel kiezen, als lipotransfer geen optie zou zijn.

Ik vraag me wel af hoe zo'n eenvoudige wissel onder plaatselijke verdoving in z'n werk gaat: waarom kan dit niet bij siliconen?

En: binnen welke termijn moet je/ kun je geholpen worden als je prothese kapot is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik heb begrepen gaat de zwelling niet heel snel en is het binnen enkele weken raadzaam te doen, ik weet niet zeker of ik het volgende goed zeg, maar volgens mij kan deze wissel makkelijker om twee redenen, met deze prothese krijg je amper kapselvorming omdat je lichaam deze stof kent/herkend en je niet tegen de stof hoeft te beschermen en daardoor is de prothese makkelijker te wisselen, ook de snede is kleiner omdat deze prothese veel meer samengeknepen kan worden dan silliconen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar uhm... de envelop van de prothese is toch net als alle andere prothesen van siliconen en geruwd? Dat zou dan toch geen verschil moeten maken?

En zou je dat echt willen? Een wissel onder plaatselijke verdoving.... ? Lijkt mij maar niks als je alles hoort in de ok....

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

de envelop van de arion monobloc hydrogel is niet geruwd naar mijn weten.. deze vraag over de envelop heb ik ook gehad en ook gesteld, want deze is idd van siliconen..

De omhulling/envelop op zich zelf doet nauwelijks iets zoals ik heb begrepen, ook niet van de siliconen prothesen. Deze is vrij vast, als een soort rubber. Het gaat om de inhoud hoe het lichaam erop reageerd..bij de Monobloc Hydrogel bestaat de inhoud uit 97% fysiologische zoutoplossing en 3% cellulose. Als dit uitzweet, zou dat totaal geen invloed moeten hebben op je gezondheid, want dat zijn natuurlijke substanties. wij bestaan zelf voor het grootste deel al uit fysiologisch zoutoplossing en cellulose komt voor in voeding. vergeet niet dat een envelop altijd per definitie poreus is, dat is wel bewezen, mede daardoor reageert het lichaam ook op de inhoud van een prothese, was de buitenkant/envelop helemaal gesloten was het zoals ik het heb begrepen de prothese niet meer soepel, dan zou het voor het lichaam ook eigenlijk onmogelijk zijn om de inhoud van een prothese te herkennen of je er juist tegen willen beschermen... dat klinkt dan wel weer logisch als je kijkt naar bv kapselvorming percentage verschillen bij protheses gevuld met siliconen gel of hydrogel..

Een siliconen prothese zweet echter siliconen polymere moleculen uit en bij sommige vrouwen lijkt dit gezondheidsklachten op te leveren, maar wetenschappelijk gezien is daarvoor (nog) geen verklaring. Het lijkt er wel op uit de stukken die ik heb gelezen dat sommige vrouwen er meer gevoelig voor zijn dan andere vrouwen, althans dat haal ik er dan uit.. Een prothese met hydrogel gevuld word minder snel poreus dan een implantaat gevuld met siliconen, ook dat is weer logisch, want geef nu een gek voorbeeld, als je een siliconen speeltje hebt bv...daar mag je geen glijmiddel op gebruiken zoals pjur wat op siliconenbasis is, dan zal het speeltje sneller slijten hihi

maar ik moet niet afdwalen van het verhaal kortom de envelop van een hydrogel prothese of die van een siliconen prothese zal niks doen als hij glad is, want die is zo vast van vorm dat ie niet eens zweet op jou eigen lichaamstemperatuur.

alleen heb ik uit twee bronnen over het stuk gaan van de prothese wel 2 verschillende verhalen de 1 zegt ze gaan sneller stuk doordat ze iets meer rimpeltjes hebben en de ander zegt ze gaan minstens net zo lang of langer mee... dus dat is me niet helemaal duidelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@heartalliance ik begrijp wat je wilt zeggen, maar persoonlijk vind ik dit topic wat specifiek over de hydrogel gaat ook over de hydrogel moet gaan... bepaalde links passen eigenlijk niet zozeer in dit topic, ondanks dat de envelop van deze prothese van siliconen zijn... de envelop is geen siliconen-gel...

Hier een stuk in zijn geheel over de hydrogel... alsook het borstonderzoek wat wel kan..

http://www.drkappel.nl/blog/borsten

een ander interessant stuk

http://www.monobloc.info/2281/1/Veilig.html

en dit stuk gaat specifiek over de envelop...

http://www.drkappel.nl/plastische-chirurgie/monoblock-hydrogel-blog/49-reacties-van-patienten-en-dr-kappel-3

Als ik al iemand vertrouw kwa informatie in deze wereld is het dr Kappel, dit is een arts die eerlijk is over alle prothesen, ze zet ook alle prothesen, ze laat de vrouwen daar vrij in, maar ze verteld wel van alle prothesen de ware nadelen, dat kun je van bijna geen enkele plastisch chirurg zeggen! Ik heb 3 consulten gehad, de 1e was bij de Bergmankliniek, de 2e was bij de veldthuiskliniek, en mijn 3e consult was bij Artemedis . Ik had me vragen mee, over het uitzweten van siliconen, kapselvorming etc bedenk het maar.. en niet 1 van die PC's heeft mij op eventuele risico's gewezen van de implantaten, alle drie hebben ze mijn vragen beantwoord in de positieve zin voor de siliconen, de implantaten zijn 100% veilig, een implantaat kan niet zweten.. etc, de enigste risico's waren de gewone risico's die komen kijken bij elke operatie en het risico op kapselvorming... Dat vind ik jammer, ik heb liever dat een PC dan zegt er zijn verschillende onderzoeken en die lopen nog, het lijkt veilig, of het zo is kan ik u niet met zekerheid zeggen, of ik heb zelf geen problemen ervaren met deze implantaten, maar mensen gaan verzekeren dat het 100% veilig is... jah dan ben ik teleurgesteld in de PC, die komt dan bij mij over als een handelaar..., maar goed nu dwaal ik zelf af van het onderwerp....

Beter is altijd geen protheses in je lijf, ongeacht of het nu hydrogel of siliconen zijn... maar goed je leven lang ongelukkig met je borsten is ook geen pretje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...
  • 2 weeks later...

@heartalliance ik begrijp wat je wilt zeggen, maar persoonlijk vind ik dit topic wat specifiek over de hydrogel gaat ook over de hydrogel moet gaan... bepaalde links passen eigenlijk niet zozeer in dit topic, ondanks dat de envelop van deze prothese van siliconen zijn... de envelop is geen siliconen-gel...

Hier een stuk in zijn geheel over de hydrogel... alsook het borstonderzoek wat wel kan..

http://www.drkappel.nl/blog/borsten

een ander interessant stuk

http://www.monobloc.info/2281/1/Veilig.html

en dit stuk gaat specifiek over de envelop...

http://www.drkappel.nl/plastische-chirurgie/monoblock-hydrogel-blog/49-reacties-van-patienten-en-dr-kappel-3

Als ik al iemand vertrouw kwa informatie in deze wereld is het dr Kappel, dit is een arts die eerlijk is over alle prothesen, ze zet ook alle prothesen, ze laat de vrouwen daar vrij in, maar ze verteld wel van alle prothesen de ware nadelen, dat kun je van bijna geen enkele plastisch chirurg zeggen! Ik heb 3 consulten gehad, de 1e was bij de Bergmankliniek, de 2e was bij de veldthuiskliniek, en mijn 3e consult was bij Artemedis . Ik had me vragen mee, over het uitzweten van siliconen, kapselvorming etc bedenk het maar.. en niet 1 van die PC's heeft mij op eventuele risico's gewezen van de implantaten, alle drie hebben ze mijn vragen beantwoord in de positieve zin voor de siliconen, de implantaten zijn 100% veilig, een implantaat kan niet zweten.. etc, de enigste risico's waren de gewone risico's die komen kijken bij elke operatie en het risico op kapselvorming... Dat vind ik jammer, ik heb liever dat een PC dan zegt er zijn verschillende onderzoeken en die lopen nog, het lijkt veilig, of het zo is kan ik u niet met zekerheid zeggen, of ik heb zelf geen problemen ervaren met deze implantaten, maar mensen gaan verzekeren dat het 100% veilig is... jah dan ben ik teleurgesteld in de PC, die komt dan bij mij over als een handelaar..., maar goed nu dwaal ik zelf af van het onderwerp....

Beter is altijd geen protheses in je lijf, ongeacht of het nu hydrogel of siliconen zijn... maar goed je leven lang ongelukkig met je borsten is ook geen pretje..

mooi gezegd! en beschreven allemaal ik ben geholpen door DR kappel 1maart 2014 en ik kan niet anders zeggen dan : wat een top chirurg !!!! mooie natuurlijk uitziende borsten ipv mijn slappe t-zakjes……grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.