Ga naar inhoud

BV moeilijk/lastig kiezen


SaN--nY

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ik ben 29 jaar en moeder van 2 jonge kinderen en zoals vele vrouwen na de periodes van zwangerschappen en borstvoeding het volume in mijn borsten verloren. 

Mijn maat ik 75 C/D. Mijn BH zegt D, maar dat zit er dus echt niet meer in. 

 

Ik wil heel graag een borstvergroting en ben daarvoor al bij 2 klinieken op consult geweest. Een hoop wijzer geworden, maar ook in verwarring gebracht. 

 

Ik ben als eerste naar de Bergman Clinic geweest, daar heb ik wat protheses gepast en kwamen wij uit op 345cc of 375cc ronde protheses voor de spier.

 

Daarna ben ik naar de Boerhaave kliniek geweest bij dr. van de Kar. Deze chirurg legde mij al veel meer uit waarom hij bepaalde keuzes zou maken en waarom iets wel of niet zou kunnen. Ook deed hij metingen, waardoor alles professioneler over kwam en goed aanvoelde. 

Bij hem kwamen wij uit op 350cc of 395cc anatomische druppel protheses. Deze zouden ook voor de spier geplaatst worden. 

 

Op zich kunnen wij zeggen dat het aantal cc tussen de 350 en 400 zal gaan zitten. 

En hoogstwaarschijnlijk voor de spier.

 

Wat nu de verwarring bracht is dat de ene chirurg met rond wilt gaan werken en de andere met anatomische protheses. Nu heb ik al best wat gelezen op internet en dat dit ook kan liggen aan waar de chirurg het liefst mee werkt. De ene is van rond en de andere van anatomisch. 

 

Wat ik lastig vind is hoe gaat het eruit zien, ik hou wel van een mooi ronding aan de bovenkant, maar het hoeft ook weer niet te. 

Door de jaren heen wordt je huid dunner zeggen ze en is er bij een ronde prothese voor de spier dan later niet een rand van de prothese te zien??

 

 

Om de verwarring hopelijk niet groter te maken heb ik as maandag een afspraak staan bij dr van der weij in de Boerhaave kliniek. Ik ga wel voor die kliniek, omdat ik goede berichten lees en deze mij een professioneel gevoel geven. 

Ik hoop dat dr van der weij mij over de verwarring van de protheses duidelijkheid kan geven. Dat ik maandag de knoop kan doorhakken en uit kan gaan kijken naar de operatie. 

 

Zijn er meiden die met hun ervaringen mij hier al wat meer in kunnen helpen? Of waarvan ik resultaten voor en na zou mogen zien om een idee te krijgen wat 350cc-400cc doet. En of ze ronde of anatomische protheses hebben genomen. En waarom ben je voor die prothese gegaan. 

 

Alvast heel erg bedankt!!

 

Mocht ik meer weten van de week dan stuur ik weer een berichtje :).

 

Gr, SaN--nY

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sa--nY,

 

Ik zit met soortgelijk dilemma, alleen zijn de verschillen tussen advies Bergman en Boerhaave bijn mij nog groter. 

Ik ben ietsje ouder (45 jaar) en heb volgens mn bh een 75c maar deze is alleen gevuld als het een pushup op maximizer is. 

 

Ik ben op consult gegaan bij dr. Corion (Bergman). Prettig gesprek en hij adviseerde 295 cc rond en glad, onder de spier. Dr Vd Weij (Boerhaave) adviseerde 380 cc anatomisch en ruw en boven de spier. Dus confused! 

 

Ik heb bij Boerhaave een heel goed gevoel dus daar valt mn keuze waarschijnlijk wel op. Ik plan nog een consult daar om eea door te spreken en opnieuw te passen.

 

Ik lees graag met je mee en hoop ook dat de ervaringen van andere ons verder helpt.

 

succes bij dr vd Weij! 

 

Gr Red72

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-6-2018 om 13:18 zei SaN--nY:

Hoi Allemaal,

 

Ik ben 29 jaar en moeder van 2 jonge kinderen en zoals vele vrouwen na de periodes van zwangerschappen en borstvoeding het volume in mijn borsten verloren. 

Mijn maat ik 75 C/D. Mijn BH zegt D, maar dat zit er dus echt niet meer in. 

 

Ik wil heel graag een borstvergroting en ben daarvoor al bij 2 klinieken op consult geweest. Een hoop wijzer geworden, maar ook in verwarring gebracht. 

 

Ik ben als eerste naar de Bergman Clinic geweest, daar heb ik wat protheses gepast en kwamen wij uit op 345cc of 375cc ronde protheses voor de spier.

 

Daarna ben ik naar de Boerhaave kliniek geweest bij dr. van de Kar. Deze chirurg legde mij al veel meer uit waarom hij bepaalde keuzes zou maken en waarom iets wel of niet zou kunnen. Ook deed hij metingen, waardoor alles professioneler over kwam en goed aanvoelde. 

Bij hem kwamen wij uit op 350cc of 395cc anatomische druppel protheses. Deze zouden ook voor de spier geplaatst worden. 

 

Op zich kunnen wij zeggen dat het aantal cc tussen de 350 en 400 zal gaan zitten. 

En hoogstwaarschijnlijk voor de spier.

 

Wat nu de verwarring bracht is dat de ene chirurg met rond wilt gaan werken en de andere met anatomische protheses. Nu heb ik al best wat gelezen op internet en dat dit ook kan liggen aan waar de chirurg het liefst mee werkt. De ene is van rond en de andere van anatomisch. 

 

Wat ik lastig vind is hoe gaat het eruit zien, ik hou wel van een mooi ronding aan de bovenkant, maar het hoeft ook weer niet te. 

Door de jaren heen wordt je huid dunner zeggen ze en is er bij een ronde prothese voor de spier dan later niet een rand van de prothese te zien??

 

 

Om de verwarring hopelijk niet groter te maken heb ik as maandag een afspraak staan bij dr van der weij in de Boerhaave kliniek. Ik ga wel voor die kliniek, omdat ik goede berichten lees en deze mij een professioneel gevoel geven. 

Ik hoop dat dr van der weij mij over de verwarring van de protheses duidelijkheid kan geven. Dat ik maandag de knoop kan doorhakken en uit kan gaan kijken naar de operatie. 

 

Zijn er meiden die met hun ervaringen mij hier al wat meer in kunnen helpen? Of waarvan ik resultaten voor en na zou mogen zien om een idee te krijgen wat 350cc-400cc doet. En of ze ronde of anatomische protheses hebben genomen. En waarom ben je voor die prothese gegaan. 

 

Alvast heel erg bedankt!!

 

Mocht ik meer weten van de week dan stuur ik weer een berichtje :).

 

Gr, SaN--nY

Hoi hoi,

 

Ik heb 17 jaar anatomisch gehad, en ben recent gewisseld naar rond. 

 

Kijk gerust in mijn album, of topic dat staat openbaar :rolleyes: De onderste 2 fotos zijn voor mn wissel. Toen had ik 320cc anatomisch achter de spier. 

 

Het grote verschil vind ik zoals ik het tot nu kan beoordelen. Ben nog niet zo heel lang po. Is dat de anatomische gewoom natuurlijker vallen. Ik wilde nu voor wat meer bolling bovenop. Toch wat jaar ouder, dus mocht wel wat opvulling in.

 

Ze zeggen dat rond zachter aanvoeld als anatomisch. Omdat daar andere vulling in zit. Mijne zijn meestal nog harde meloenen dus kan er nog niet veel over zeggen:152:

 

Ben overigens altijd tevreden geweest met anatomisch! Maar voor hoe mijn lichaam nu is op mn 32 past rond beter!

 

Heel veel succes! Tis echt een super lastige keus! Weet er alles van hihi

 

Xxx noelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben bij dr nio in het park geweest. Ik heb gekozen voor 370 cc hydrogel. Eenronde protese die als een druppe vat. Het is ook geen silliconen wat voor mij de doorslag gaf. Ook wilde ik heel natuurlijk uitziende boobies.  Als ik nu een normae bh aan heb ik een mooie bolling aan de bovenkant, en naakt een hele mooie natuurlijk uitziende hang erin. Mijn fotoalbum staat openbaar. Kijk maar eens....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Koptelefoon

Ik heb zelf een slappe d, in mijn album staat wel een foto van mijn situatie nu. 

Ik krijg een borstlift met 400cc dual plane. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Koptelefoon 

 Ik ben door dr vd Weij van Boerhaave geopereerd. Hij staat bekend om zijn voorkeur voor het creëren van natuurlijke borsten die bij je lichaamsbouw passen. Ikzelf ben nu 12 dagen po en ben erg tevreden. Natuurlijk moeten mjjn borsten zich nog helemaal vormen maar het ziet er nu al mooi uit vind ik. Succes met je keuze. Ik heb 340cc anatomisch voor de spier gekregen en ben van 75A naar nu 75D gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal,

 

Heel erg bedankt voor jullie reacties. In mijn omgeving niemand die een BV heeft ondergaan (zover ik weet) en waar ik mee kan praten zonder hun directe mening te horen. 

 

Erg benieuwd naar hoe het nu met jullie gaat.

 

Red 72, is er al wat meer duidelijkheid voor jou? 

 

Gastmama, ik heb ook weleens aan hydrogel gedacht. Maar gelukkig zijn de prothesen van nu niet die van 20 jaar terug. 

 

Vonnepon, hoe gaat het nu met jou? Paar weekjes verder nu. Hoe is je ervaring nu? 

 

Afspraak bij dr van der weij was goed en ontspannen. Gevoel was goed bij hem en hij legde alles goed uit. Luisterde naar wat je zou willen en waar je heen wil dus een goede chirurg is het zeker. 

 

Bij hem kwamen wij uit op 380cc voor de spier. Iets wat een mooi maatje is denk ik. 

 

Echter ben ik nu een week verder en niet zo zeker of ik het wel wil/durf te doen. Wat het is weer ik niet. 

Ja ik zou het willen want het zou er mooier uit gaan zien. 

Nee, want ik ben toch ergens bang voor. Hoe lang blijven ze mooi, hoe ben ik als persoon erna. 

Wordt ik er gelukkiger van? Het is misshcien stom. Ik weet nu wat ik heb, en straks is onzeker. 

Geeft het mij meer zelfvertrouwen of gaat het op een minder leuke manier mijn leven beïnvloeden. 

 

Vragen waarbij ik dus denk moet ik het wel doorzetten. 

 

Wat denken/vinden jullie? 

Het frustreert mij dat ik zo heen en weer schuif van wel en niet doen. 

 

Nogmaals bedankt dat er meiden zijn waarmee ik dit kan delen. 

 

X

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SaN--nY hoi hoi :1: ja het gaat heel goed. Ben nu 3 wk po en ze worden met de dag mooier :wub: Ik ben echt zo blij met m’n nieuwe vriendinnen. Weet je, ik ben 47 en wilde dit eigenljk al vanaf m’n 25e wel maar stelde t steeds uit (iets met andere prioriteiten) Maar ik was er nu zo klaar mee en heb t nu ook doorgezet  en ben echt heel gelukkig met m’n keuze. En mochten ze later niet meer zo mooi zijn dan beslis ik op dat moment wel of ik voor een wissel ga of niet. In principe zijn deze protheses voor t leven mits je geen complicaties krijgt natuurlijk. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik t niet eerder heb gedaan :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-6-2018 om 20:17 zei Vonnepon:

@SaN--nY hoi hoi :1: ja het gaat heel goed. Ben nu 3 wk po en ze worden met de dag mooier :wub: Ik ben echt zo blij met m’n nieuwe vriendinnen. Weet je, ik ben 47 en wilde dit eigenljk al vanaf m’n 25e wel maar stelde t steeds uit (iets met andere prioriteiten) Maar ik was er nu zo klaar mee en heb t nu ook doorgezet  en ben echt heel gelukkig met m’n keuze. En mochten ze later niet meer zo mooi zijn dan beslis ik op dat moment wel of ik voor een wissel ga of niet. In principe zijn deze protheses voor t leven mits je geen complicaties krijgt natuurlijk. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik t niet eerder heb gedaan :rolleyes:

Super dat het zo goed bevalt!! 

 

Ik heb het gevoel nu zo'n jaar dat ik met het gevoel van ontevreden borsten rond loop. Na 2de bevalling en borstvoeding en alle kilo's ervan kwijt. Dus nog niet heel lang vind ik. 

 

Wat je zegt is ook soms wat ik denk. Over zoveel jaar zie ik wel weer hoe ze zijn. Ze gaan zonder ook hangen bij wijze van. Enkel las is dat als ze voor de spier gaan sneller kunnen hangen omdat ze niet achter een spier "vast" zitten. 

 

Denk dat gevoel meer spanning en wat angst is voor het onbekende. Ik voel mij er nog niet 100 procent klaar voor. 

 

Lees veel ervaringen en kijkt naar ervaringsvlogs. Leuk en motiverend. 

Gevoel komt misschien nog deze maand en zo niet dan doe ik het nu niet. 

 

Veel plezier met je nieuwe vriendinnen. Ik zal het forum en alles blijven volgen. 

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.