Ga naar inhoud

Alcohol voor de operatie??


Theezakje34

Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

 

vraagje, 28aug wordt ik geopereerd.

maar nu ga ik 25 aug naar mysteryland.

Zou het natuurlijk wel gezellig vinden gewoon wat te kunnen drinken:).

heb het gevraagd en ze zei 2,3 glaasjes is prima! Maar als je overal leest zeggen ze dat 1 gls na 1,5 uur ongeveer is afgebroken of dat je 48uur van te voren geen alcohol meer mag.

Dan denk ik zou 5,6 glaasjes dan echt te veel zijn, er zit dus 3 dagen tussen en verder drink ik nooit! Iemand die zoiets heeft gehad?

wil me echt niet ladderzat drinken ofzo haha maar 2,3 op zo’n hele dag is ook best weinig haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyhey,

 

Ik volg graag mee :D heb 28juni mijn operatie, 26 juni zijn mijn examens gedaan (ben nog student). Wil ook graag weten of ik het einde van de examens kan vieren met een paar glaasjes. 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hola!

Ik ben bij twee klinieken op consult geweest. En ze zeiden beiden verschillend advies. De een zei een week voor en na de operatie geen alcohol/drugs/roken en de ander zei twee weken.

 

Ik heb zelf twee weken voor en na niks gedaan, op een wijntje na. Vooraf is voor de narcose en na is vooral voor het herstel. Ik zou het ook verder afraden. Je wilt niet hebben dat dan iets gebeurt en het misschien daardoor komt.

 

Veel succes en plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahahha!

dat zijn de berichten die ik graag lees! Maar inderdaad veel verschillende adviezen, dat maakt het lastig..

normaal zou ik op zo’n dag makkelijk 10 drankjes wegdrinken nou ben ik dat niet van plan ofzo, maar hoopte dat een stuk of 5 nog wel verantwoord zijn. Is 1 per 2 uur haha:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn werk altijd geleerd (ben verpleegkundige) dat je het beste een paar dagen van te voren (minimaal 48 uur) geen alcohol meer zou nuttigen. Het beste is echter om dan die 3e dag voor je operatie, ook geen behoorlijke hoeveelheid meer te drinken.. Ik denk als je het houdt bij een glaasje of 3, dat je het goed doet.

Het probleem met alcohol is, dat het een nabloeding kan veroorzaken (door de dunte van je bloed) Hoe dunner het bloed, hoe meer kans op een nabloeding. Dit kán uit zichzelf weer stoppen, maar het kan ook betekenen dat je weer opnieuw geopereerd moet worden. 
Te veel bloed in je borst, dat blijft zitten na de operatie (door een kleine bloeding) kan negatieve invloed hebben op de vorming van je kapsel (dit omdat het gedeelte waar het bloed zich tijdelijk vasthecht aan je prothese, glad aanvoelt en het het effect van de geruwde prothese teniet doet.

Roken is helemaal uit den boze. Uiteraard zijn er altijd mensen die zeggen: oh maar ik ben goed genezen hoor, maar dit is een slecht advies. 
Roken is in heel veel gevallen juist datgene dat zorgt voor meer kans op infecties. 
Bij een borstvergroting, kan dit dan tevens je prothese beinvloeden, die dan in het ergste geval er voor een maand of 3 uit moet. Het kan ook negatieve effecten hebben op je littekengenezing en op de wond binnenin je borst (die je niet ziet en die vaak vergeten wordt)

Het is natuurlijk altijd leuk om de berichten te lezen waarin mensen schrijven: Ik heb alcohol gedronken en gerookt en bij mij is alles goed gegaan.... maar het is beter om uit te gaan van wat medisch gezien onderzocht is ;) 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast happynewme

Hoi @Theezakje34, ik zat vorig jaar met hetzelfde probleem.. emporium was op 27 mei en mijn bv was 31 mei.. ik heb toen met mijn pc gesproken en die rade het af (drinken, drugs en roken). Was een keer wat anders helemaal nuchter :4: mijn vrienden waren blij met me want ik was dus automatisch de bob :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja heb je geen gezeur over de bob;).

 

bedankt wederom voor alle reacties.

roken ga ik dus zowiezo een week of 3 van te voren mee stoppen!tja ik wil zeker geen risico’s.. maar je hoort gewoon zoveel verschillend... dan toch maar bij 3 houden denk ik... heb meestal wel wat nodig wil ik echt lekker gezellig zijn haha!:D:D

 

maar best boobie, je leest overal dat een gls wordt afgebroken in 1,5 uur, maar dat heeft dus niks te maken met wel of geen dun bloed begrijp ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bloed word niet echt dunner, maar als je alcohol drinkt werken je bloedplaatjes minder goed, worden minder aangemaakt en "leven" minder lang waardoor het stollen van een wond langer duurt. Betekend ook dat als je je stoot je sneller bloed, de eeuwige onverklaarbare blauwe plek na een feestje waarbij je zeker weet dat je niet gevallen bent ;)

 

Bloedplaatjes worden in je beenmerg gevormd, bloedplaatjes in het bloed worden afgebroken in de lever. Alcohol in je bloed word ook afgebroken door je lever, één glas wijn van 100ml duurt 1 a 1,5 uur. Volgens mij duurt het bij vrouwen zelfs iets langer dan bij mannen. Die lever haalt een partij rotzooi uit je lijf, te bedenken dat mensen kippenlevertjes eten YUK! 

Maar of dit verband heeft met elkaar durf ik echt niet te zeggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht 4-6 weken voor m'n operatie en 4 weken erna niet roken

En ik mocht zelfs 2 weken van te voren niet drinken

 

Ik heb me er maar gewoon netjes aan gehouden, zodat als ik complicaties zou krijgen, ik de schuld niet bij mezelf kon leggen door bijvoorbeeld het roken. 

 

Maar best_boobie heeft goed advies gegeven, tis natuurlijk aan jou wat je hiermee doet :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op ‎8‎-‎6‎-‎2018 om 17:15 zei Rocker:

Je bloed word niet echt dunner, maar als je alcohol drinkt werken je bloedplaatjes minder goed, worden minder aangemaakt en "leven" minder lang waardoor het stollen van een wond langer duurt. Betekend ook dat als je je stoot je sneller bloed, de eeuwige onverklaarbare blauwe plek na een feestje waarbij je zeker weet dat je niet gevallen bent ;)

 

Bloedplaatjes worden in je beenmerg gevormd, bloedplaatjes in het bloed worden afgebroken in de lever. Alcohol in je bloed word ook afgebroken door je lever, één glas wijn van 100ml duurt 1 a 1,5 uur. Volgens mij duurt het bij vrouwen zelfs iets langer dan bij mannen. Die lever haalt een partij rotzooi uit je lijf, te bedenken dat mensen kippenlevertjes eten YUK! 

Maar of dit verband heeft met elkaar durf ik echt niet te zeggen. 

haha leuk dat je het even verdiept uitlegt. Als ik dat elke keer moet doen, worden mijn verhalen nog langer, dus ik houd het gemakshalve bij dunner bloed en dus sneller kans op een bloeding ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Theezakje34 Ja dat is ook al met één glas alcohol, het effect houd dan iets minder lang aan omdat het in verhouding snel uit door lichaam word opgeruimd.
Drink je meerdere glazen alcohol dan duurt het ook langer voor alles uit je systeem is. 
 

Vergelijk het met een berg zand, als je een bergje van kubieke meter (glas wijn) weg moet scheppen ben je niet zo lang bezig. Maar als er daarna nog negen wagens (glazen) komen om elk een kubieke meter zand bij je te dumpen..... ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.