Ga naar inhoud

Hulp bij motivatiebrief voor BVK


Aanbevolen berichten

Hoi Hoi,

Heeft er iemand een voorbeeld voor mij van een motivatiebrief voor een borst verkleining.

Ik wil hem nu gaan aanvragen en gelijk een motivatiebrief en foto's toevoegen zodat er sneller

gehandeld kan worden. Door afvallen hangen ze nu zo ongeveer net boven mijn navel. Ik zit net op het

randje van D/E. Ik heb E nodig voor vergoeding. Dus ik hoop dat de chirurg ruim meet.

Maar goed de vraag dus. Wie kan mij op weg helpen met een motivatiebrief? Heeft iemand een voorbeeld

voor mij?

gr Wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft er op of aanmerkingen op de volgende brief:

Geachte heer, mevrouw,

Bij dezen wil ik een verzoek indienen voor het vergoeden van een borstverkleining. Al vanaf mijn jeugd heb ik grote borsten. Dit heeft tot gevolg dat ik last heb van hoge rugpijn en nekklachten. Hiervoor ben ik in mijn jongere jaren behandeld door de fysiotherapeut. Echter zonder resultaat. Ook heb ik op de sportschool pogingen gedaan om mijn rugspieren te versterken onder begeleiding. Dit heeft echter ook geen resultaat gehad. Mijn borsten hebben nu de maat 85 E, en hangen door de zwaarte tot net boven mijn navel (zie bijgevoegde fotos). Ik draag al vanaf mijn jeugd (18 jaar) sportbhs omdat de normale bhs te weinig steun bieden.

Ook bij het sporten heb ik last van de grote borsten. Door het gewicht is rennen bijna geen optie. Het is pijnlijk doordat ze te veel op en neer bewegen. Een goede sportbh helpt hier niet bij. Ook bij het fietsen heb ik hier last van. Ik kan niet op een sportfiets fietsen omdat de borsten dan teveel hangen. Hierdoor krijg ik last van nekklachten door het gewicht.

Verder kan ik niet meer op mijn rug slapen omdat de borsten dan langs mijn lichaam gaan liggen. Dit zorgt voor teveel spanning aan de huid tussen de borsten. Dit is vrij pijnlijk. De enige manier om te kunnen slapen is op mijn zij. Waarbij ik dan op moet passen dat mijn vriend er niet op gaat liggen.

Ik hoop dat ik u overtuigd heb van het feit dat een borstverkleining echt de enige oplossing is voor mijn probleem. Zover ik kan beoordelen voldoe ik ook aan de voorwaarden voor een vergoeding. Mochten deze brief en de fotos niet genoeg zijn voor een goedkeuring dan zou ik u willen vragen of ik bij de Medisch Adviseur langs zou mogen komen, zodat hij/zij met eigen ogen het probleem kan aanschouwen.

Hopend op een positief antwoord.

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een nette brief. Ik weet niet of je last hebt van smetplekken onder de borst. Wat je misschien ook kan benoemen is als je fysiotherapeut aangeeft dat een bvk de enigste optie is dit erbij zetten. Eigenlijk moet je nog even kijken of je brief drama genoeg is. Je hebt het al over de pijn die je hebt maar verander vrij pijnlijk in bijv zeer pijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smetten daar heb ik geen last van. Heel soms iets irritatie. Maar dan heb ik het over 2 keer in 6 jaar tijd.

En de fysio is meer dan 16 jaar geleden. Dus daar kan ik ook niet meer naar terug. Maar ik wilde het wel in de brief vermelden omdat ze anders zeggen dat je maar naar de fysio moet.

Ik ga de pijn iets aandikken.

bedankt voor de adviezen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht deze mee te laten sturen met de eerste aanvraag. Ik heb ook foto's die bijgevoegd moeten worden.

Normaal wordt er eerst na de aanvraag gevraagd om foto's. En ik wou het versnellen door die gelijk mee te laten sturen.

het is dus niet een aanvraag... Maar een motivatie die bijgevoegd moet worden bij de aanvraag

Link naar reactie
Delen op andere sites

wendy B

bij mij heeft de pc dat gedaan

en dan ben ik van de mutualiteit opgeroepen om me te gaan verandwoorden

zo heeft hij dan gekeken en geoordeeld

nu van mij is het goedgekeurd en kan ik mijn 2de consul

doen nu de 31ste waar ik dan ook mss. de geplande datum zal hebben

als de pc dat doet die brief , is het dat er ook afmetingen komen op te staan.

zo het mss ook beter is .

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.