Ga naar inhoud

Rimpelvorming na borstvergroting Bruno Demeyere Artemedis


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Hannelore. Ik ben nieuw als lid en wil toch even mijn verhaal kwijt. 

Ik heb al 3 borstvergrotingen achter de rug maar ben nu opnieuw ontevreden. Niet dat ik een moeilijk persoon ben. Ik zal het morgen illustreren aan de hand van foto's wat het probleem is... 

Ik ben nu 37 en onderging mijn eerste borstvergroting toen ik 21 was bij dokter Decoopman in Brugge. Toen ging er een kleine prothese in van 180 cc achter de spier. Ik was wel blij met mijn grotere borsten maar eigenlijk wilde ik ze nog groter. 5 jaar later ben ik terug gegaan en kreeg ik een prothesewissel, 250 cc. Nog steeds vond ik ze te klein en ook niet mooi van vorm. Tevens stoorde het mij enorm dat de prothese achter de spier zat, bij iedere beweging die ik maakte zag je mijn borst naar boven ''floepen''. Ik vond dat ik me er maar moest bij neerleggen en mijn borsten aanvaarden. Qua gevoel waren ze wel superzacht, je voelde de prothese ook niet zitten. Toch las ik ondertussen veel op het borstenforum mee met de ervaringen van andere vrouwen. In 2010 liet ik me toch weer verleiden om mijn borsten nogmaals te vergroten. Deze keer koos ik voor dr. Demeyere uit Gent, na het lezen van de positieve berichten. Ik kreeg een anatomische prothese mcghan510 voor de spier, 320 cc. Ik was tevreden, prachtige vorm, mooie grootte. Enige minpuntje vond ik dat de prothese wel vrij hard aanvoelt in vergelijking met de prothese die ik ervoor had, die was veel zachter. Maar toch was ik heel blij. 2 maanden geleden (dus 8 jaar na deze laatste borstvergroting) voelde ik plots een harde hoek bovenaan de linkerborst. Het was duidelijk de prothese, dus ik heb toen onmiddellijk naar Artemedis/Dr. Demeyere gebeld. Ik mocht de week erop op consultatie komen. Bleek dat er lichte kapselvorming was aan de linkerkant. We maakten direct een afspraak om de prothese te laten herplaatsen, dus opnieuw onder het mes. Het kapsel moest enkel verwijderd worden. Aangezien dit nog binnen de garantie valt, heb ik ook niks moeten betalen. Ik was blij dat het probleem zou opgelost worden. Het is nu 5 weken geleden dat deze ingreep plaatsvond. Het kapsel is weg dus die harde hoek ook, MAAR... ter hoogte van mijn decolleté zit ik met zichtbare plooien terwijl ik dat voordien helemaal niet had. Ik ben ten einde raad, moet ik echt weer onder het mes :-( :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Hannelore37:

Hallo, ik ben Hannelore. Ik ben nieuw als lid en wil toch even mijn verhaal kwijt. 

Ik heb al 3 borstvergrotingen achter de rug maar ben nu opnieuw ontevreden. Niet dat ik een moeilijk persoon ben. Ik zal het morgen illustreren aan de hand van foto's wat het probleem is... 

Ik ben nu 37 en onderging mijn eerste borstvergroting toen ik 21 was bij dokter Decoopman in Brugge. Toen ging er een kleine prothese in van 180 cc achter de spier. Ik was wel blij met mijn grotere borsten maar eigenlijk wilde ik ze nog groter. 5 jaar later ben ik terug gegaan en kreeg ik een prothesewissel, 250 cc. Nog steeds vond ik ze te klein en ook niet mooi van vorm. Tevens stoorde het mij enorm dat de prothese achter de spier zat, bij iedere beweging die ik maakte zag je mijn borst naar boven ''floepen''. Ik vond dat ik me er maar moest bij neerleggen en mijn borsten aanvaarden. Qua gevoel waren ze wel superzacht, je voelde de prothese ook niet zitten. Toch las ik ondertussen veel op het borstenforum mee met de ervaringen van andere vrouwen. In 2010 liet ik me toch weer verleiden om mijn borsten nogmaals te vergroten. Deze keer koos ik voor dr. Demeyere uit Gent, na het lezen van de positieve berichten. Ik kreeg een anatomische prothese mcghan510 voor de spier, 320 cc. Ik was tevreden, prachtige vorm, mooie grootte. Enige minpuntje vond ik dat de prothese wel vrij hard aanvoelt in vergelijking met de prothese die ik ervoor had, die was veel zachter. Maar toch was ik heel blij. 2 maanden geleden (dus 8 jaar na deze laatste borstvergroting) voelde ik plots een harde hoek bovenaan de linkerborst. Het was duidelijk de prothese, dus ik heb toen onmiddellijk naar Artemedis/Dr. Demeyere gebeld. Ik mocht de week erop op consultatie komen. Bleek dat er lichte kapselvorming was aan de linkerkant. We maakten direct een afspraak om de prothese te laten herplaatsen, dus opnieuw onder het mes. Het kapsel moest enkel verwijderd worden. Aangezien dit nog binnen de garantie valt, heb ik ook niks moeten betalen. Ik was blij dat het probleem zou opgelost worden. Het is nu 5 weken geleden dat deze ingreep plaatsvond. Het kapsel is weg dus die harde hoek ook, MAAR... ter hoogte van mijn decolleté zit ik met zichtbare plooien terwijl ik dat voordien helemaal niet had. Ik ben ten einde raad, moet ik echt weer onder het mes :-( :-(

Wow! Wat een verhaal @Hannelore37. Ik leef met je mee en hoop dat je het juiste advies vindt op dit forum. Helpen kan ik je niet want ik had een BVK. Sterkte met de rest van je traject.

Ik ben wel nieuwsgierig waarom er de eerste keren zo weinig is ingegaan. Kon er niet meer in? 180 cc heb ik hier namelijk nog nooit gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Doe ik het of niet?:

Wow! Wat een verhaal @Hannelore37. Ik leef met je mee en hoop dat je het juiste advies vindt op dit forum. Helpen kan ik je niet want ik had een BVK. Sterkte met de rest van je traject.

Ik ben wel nieuwsgierig waarom er de eerste keren zo weinig is ingegaan. Kon er niet meer in? 180 cc heb ik hier namelijk nog nooit gelezen.

De eerste keer is er zo weinig ingegaan omdat dr decoopman het zo natuurlijk mogelijk wou houden. Dat waren zijn woorden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames, in het voorsteltopic kan je mijn volledige verhaal lezen. Ik voeg via deze weg enkele foto's toe. Ik heb ondertussen alweer een afspraak met Bruno Demeyere om het probleem te bekijken. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Ondertussen enkele maanden verder... 

Ik ben terug bij Dr Demeyere geweest en hij heeft de prothese dual plane geplaatst. Dat was de enige oplossing. 

 

De randen en rimpels die ik daarvoor voelde zijn helemaal weg. De prothese is nauwelijks te voelen maar nu zit ik met aan ander probleem: de vorm :-(

 

Mijn tepels zitten veel te laag en de prothese lijkt zo hoog te zitten. Ik heb ook een lichte doubbele bubble. 

 

Hoe meer ik aan mijn borsten laat 'prutsen`, hoe erger het wordt. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-9-2018 om 07:38 zei Hannelore37:

@best_boobie kan jij me eventueel je mening geven. Ik kan gerust enkele foto's plaatsen.

Het verschil tussen vóór en achter de spier is zoooo groot, nochtans dezelfde prothese. 

Hey meid, ik zal even antwoorden in de pb die je stuurde

 

sorry voor de late reactie. Iets met vakantie zonder WiFi....

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hannelore37, goh meis, wat heb jij een pech zeg. Je zegt dat je pas twee weken po bent, dus laten we hopen dat je protheses nog in moeten dalen en dat je tepels, als dat gebeurd is, weer wat hoger op je borst komen te zitten. Ik duim voor je mee, meis. De komende weken gaan je borsten echt nog wel veranderen. Komt vast wel goed. 

Ik wens je nog een fijn herstel toe. :71:

 

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Ik hoop er nog ergens op maar vrees er toch voor. Mijn eigen borstweefsel is uitgerokken doordat de prothese er jarenlang in gehangen heeft (vóór de spier). En nu zit de prothese àchter de spier en lijkt mijn eigen borst er als een leeg zakje over te hangen. Dit is wat men double bubble noemt vermoed ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @Hannelore, wat vervelend allemaal zeg; ik begrijp dat je ontzettend baalt...

Ik hoop dat het de komende weken nog bijtrekt; je bent nog maar kort po, geef het nog een paar weken de tijd.... En misschien kun je 1x per week wat foto's maken, om te kijken of je borsten wel/niet veranderen?

Hou je ons op de hoogte?

Liefs, Robijntje02

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.