Ga naar inhoud

antibiotica


clin

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei clin:

dat is wel een hele goede tip zeg! daar ga ik ook mee aan de gang. 

had jij toevalig ook dat de wond wat "uitstaat"? 

bij mij is het verweefsel wel duidelijk te zíen en komt wat naar buiten

Bij mij heeft de wond niet echt uitgestaan, en je kon ook niet "naar binnen kijken"

De wond was ook dicht maar er komt nu toch weer een stukje hechting naar buiten dus ik hoop dat de ellende niet weer op nieuw gaat beginnen nu 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste Reactie
21 uur geleden zei Desert-Rose:

@clin @Ilonka1909

 

Hoi hoi 

 

Wat vervelend dat jullie allebei van die grote wonden hebben zitten, helaas komt dit vaker voor bij een bvk en/of lift, maar leuk is anders.

 

Misschien doen jullie dit al, maar probeer ook zoveel mogelijk eiwitrijke voeding te eten ( kwark, yoghurt, rood vlees, vis, kaas, eieren,bonen, noten etc. ) dit ondersteund de wondgenezing. Ook mineralen als Ijzer en zink en voldoende vitamines kunnen bijdragen. Tevens zorgen dat je goed drinkt. Een helende werking kun je ook halen uit bijv: verse gember, ik drink dit zelf graag met honing en citroen, het heeft een natuurlijke ontstekingsremmende werking, en baat het niet , schaadt het niet. Een wond geneest van binnen naar buiten, dus als je zelf een zo optimaal mogelijk dieet gebruikt,kan dit veel voordelen hebben.

 

Sterkte en veel beterschap.

Dank je wel voor de tips en adviezen.

Gelukkig at en dronk ik al op die manier.

Ik ben zelfstandig en op eigen kracht afgevallen van 163 kilo naar 82 kilo juist met meer eiwitten eten.

Ik ben nu gelukkig ook weer aan de beterende hand 

Met hele kleine baby stapjes maar we gaan vooruit 

 

Liefs Ilonka 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei clin:

Dank je wel voor je lieve tips en adviezen. Helaas mag ik nu geen zuivel bij de antibiotica maar als deze afgelopen is zal ik er zeker om gaan denken. 

Kwa de gemberthee, hoeveel drink jij ervan? of beter gezegd hoeveel mag je ervan drinken? 

 

 

Graag gedaan hoor meis, ok klopt, met sommige ab mag je geen zuivel, maar er is nog meer waar eiwit in zit.

Ik neem ong 3 keer per dag een kop met gemberthee, het helpt bijv ook heel erg goed als je ooit verkouden bent  en keelpijn hebt.

 

8 uur geleden zei Ilonka1909:

Dank je wel voor de tips en adviezen.

Gelukkig at en dronk ik al op die manier.

Ik ben zelfstandig en op eigen kracht afgevallen van 163 kilo naar 82 kilo juist met meer eiwitten eten.

Ik ben nu gelukkig ook weer aan de beterende hand 

Met hele kleine baby stapjes maar we gaan vooruit 

 

Liefs Ilonka 

 

zo dat heb je goed gedaan, zo maar ff op eigen kracht zoveel afgevallen. knap hoor.

Ja dan weet je inderdaad alles over eiwitten.

Fijn dat het beetje bij beetje vooruit gaat.

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Ilonka1909:

Bij mij heeft de wond niet echt uitgestaan, en je kon ook niet "naar binnen kijken"

De wond was ook dicht maar er komt nu toch weer een stukje hechting naar buiten dus ik hoop dat de ellende niet weer op nieuw gaat beginnen nu 

 ah jeetje zeg, nee dat hoop ik ook niet voor je idd.  

wat kun je hiervan onzeker worden hè....

ik mag vanmiddag weer naar de pc, maar weer afwachten wat ze gaat zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei clin:

 ah jeetje zeg, nee dat hoop ik ook niet voor je idd.  

wat kun je hiervan onzeker worden hè....

ik mag vanmiddag weer naar de pc, maar weer afwachten wat ze gaat zeggen

Ja je word echt heel onzeker, elke verandering valt je op.

Lichamelijk en geestelijk eist het ook heel erg zijn tol. 

Laat je het even weten wat de pc vanmiddag gezegd heeft ? 

Heel veel succes vanmiddag 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Ilonka1909:

Ja je word echt heel onzeker, elke verandering valt je op.

Lichamelijk en geestelijk eist het ook heel erg zijn tol. 

Laat je het even weten wat de pc vanmiddag gezegd heeft ? 

Heel veel succes vanmiddag 

ja klopt, ben ik helemaal met je eens. ja ga ik doen, dank je wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-6-2018 om 07:36 zei Ilonka1909:

Ja je word echt heel onzeker, elke verandering valt je op.

Lichamelijk en geestelijk eist het ook heel erg zijn tol. 

Laat je het even weten wat de pc vanmiddag gezegd heeft ? 

Heel veel succes vanmiddag 

inmiddels alweer heel wat gebeurdt.... 

maar vandaag is er necrotisch weefsel weggeknipt uit alle wondjes. volgens pc probeert m'n lichaam het eruit te werken maar dat lukt niet.  Hopelijk komt het nu mbt genezing nu goed en gaan de wonden gauw dicht. nog wel weer aan de antibiotica voor 1 week. 

hoe is het bij jou ilonka? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een nare complicaties dames. Hier op het drielandenpunt ook een gaatje, ongeveer een kwartje, maar dat hebben ze vandaag opnieuw gehecht. Ik probeer gezonder te eten, maar weet niet waar ik het allemaal laten moet. Ik ben niet zo’n grote eter en van sinds de operatie ook best wel wat af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei clin:

inmiddels alweer heel wat gebeurdt.... 

maar vandaag is er necrotisch weefsel weggeknipt uit alle wondjes. volgens pc probeert m'n lichaam het eruit te werken maar dat lukt niet.  Hopelijk komt het nu mbt genezing nu goed en gaan de wonden gauw dicht. nog wel weer aan de antibiotica voor 1 week. 

hoe is het bij jou ilonka? 

Jeetje zeg 

Dat is inderdaad weer heel wat gebeurd 

Hier gaat het op zich wel een heel stuk beter. Ik voel me weer iets meer mezelf worden.

Alleen mijn borst waar ik alle complicaties aan gehad heb ziet er heel anders uit dan mijn " lieve " borst 

En ik heb nog last van korstjes dus ik hoop dat alles nu hier ook beter gaat 

21 juni weer naar de pc kijken wat die we van zegt 

 

Maar hebben ze veel weefsel weg geknipt bij jou 

En komt daar dan nieuwe huid op ? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Ilonka1909:

Jeetje zeg 

Dat is inderdaad weer heel wat gebeurd 

Hier gaat het op zich wel een heel stuk beter. Ik voel me weer iets meer mezelf worden.

Alleen mijn borst waar ik alle complicaties aan gehad heb ziet er heel anders uit dan mijn " lieve " borst 

En ik heb nog last van korstjes dus ik hoop dat alles nu hier ook beter gaat 

21 juni weer naar de pc kijken wat die we van zegt 

 

Maar hebben ze veel weefsel weg geknipt bij jou 

En komt daar dan nieuwe huid op ? 

 

ik héb het zelf niet gezien maar volgens mijn man wel. 

het is nu een rode open wond ipv geel/wit. hoop zo dat het nu wat dicht gaat zitten. aan de andere borst xitten ook 2 gaatjes, daar zaten nog wat knoopjes van de hechtingen die zijn ook weggeknipt .

nog een lange weg te gaan iig voor mij.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei VanAnaarCtje:

Wat een nare complicaties dames. Hier op het drielandenpunt ook een gaatje, ongeveer een kwartje, maar dat hebben ze vandaag opnieuw gehecht. Ik probeer gezonder te eten, maar weet niet waar ik het allemaal laten moet. Ik ben niet zo’n grote eter en van sinds de operatie ook best wel wat af.

hoi hoi, ik denk dat je het beste kan zorgen dat je goed veel vitamines en eiwitten binnen krijgt, noten, zaden ed. ik heb nu bv ook m'n koffie inname beperkt, eet extra groente en wat meer zuivel. 

mag ik vragen waarom het weer gehecht is? mijn pc vertelde dat dat niet aan te raden is ivm extra littekens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei clin:

ik héb het zelf niet gezien maar volgens mijn man wel. 

het is nu een rode open wond ipv geel/wit. hoop zo dat het nu wat dicht gaat zitten. aan de andere borst xitten ook 2 gaatjes, daar zaten nog wat knoopjes van de hechtingen die zijn ook weggeknipt .

nog een lange weg te gaan iig voor mij.  

Ik ga zo toch ook e en langs de huisarts 

Want op sommige plekjes zitten nog wat knoopjes van de oplosbare hechtingen 

En er zit onder mijn borst die de complicaties gaf een soort 3 hoekje beetje lastig uitleggen maar op de plek waar mijn drain gaatje zat en mijn complicatie naar buiten kwam 

Pc zegt je kan die knoopjes zelf weg halen maar dat durf ik echt niet 

Waarom toch maar even naar de huisarts 

Ook ik ben er nog lang niet en ik had gehoopt dat mijn herstel nu wel al verder en beter zou zijn 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei clin:

hoi hoi, ik denk dat je het beste kan zorgen dat je goed veel vitamines en eiwitten binnen krijgt, noten, zaden ed. ik heb nu bv ook m'n koffie inname beperkt, eet extra groente en wat meer zuivel. 

mag ik vragen waarom het weer gehecht is? mijn pc vertelde dat dat niet aan te raden is ivm extra littekens. 

Omdat het precies open is gegaan op het litteken. Dus precies op dezelfde plek. Hij vertelde me dat ik me geen zorgen moet maken over het litteken, dat gaat hij helemaal mooi voor me maken.

 

ik eet elke ochtend een verse smoothie met heel veel fruit, havermout, amandelmelk en een schep whei poeder. Lunch met twee eieren op brood of wrap met sla en een paar plakken kipfilet. In de middag een bak kwark met heel veel noten en ‘s avonds veel groente en af en toe een stukje vlees. In de avond vaak nog een bakje meloen. Ik eet nu meer, vooral koolhydraten, dan ik normaal doe. Ook let ik echt op mijn eiwitinname, gebruik vitamine C (3maal 1000), B (voorgeschreven door arts), pre-en probiotica, ik heb geen idee wat er aan de hand is. Drinken doe ik alleen water en kruidenthee. En als ik me echt heel zielig voel een blokje chocolade. Enige dat ik mis, is vitamine D. Het is hier nu rond de 40 graden in de ochtend en ik ben bang dat ik door het zweten de bacteriën vrij spel geef. Mijn dagelijkse rondje strand mis ik wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei VanAnaarCtje:

Omdat het precies open is gegaan op het litteken. Dus precies op dezelfde plek. Hij vertelde me dat ik me geen zorgen moet maken over het litteken, dat gaat hij helemaal mooi voor me maken.

 

ik eet elke ochtend een verse smoothie met heel veel fruit, havermout, amandelmelk en een schep whei poeder. Lunch met twee eieren op brood of wrap met sla en een paar plakken kipfilet. In de middag een bak kwark met heel veel noten en ‘s avonds veel groente en af en toe een stukje vlees. In de avond vaak nog een bakje meloen. Ik eet nu meer, vooral koolhydraten, dan ik normaal doe. Ook let ik echt op mijn eiwitinname, gebruik vitamine C (3maal 1000), B (voorgeschreven door arts), pre-en probiotica, ik heb geen idee wat er aan de hand is. Drinken doe ik alleen water en kruidenthee. En als ik me echt heel zielig voel een blokje chocolade. Enige dat ik mis, is vitamine D. Het is hier nu rond de 40 graden in de ochtend en ik ben bang dat ik door het zweten de bacteriën vrij spel geef. Mijn dagelijkse rondje strand mis ik wel.

naar mijn idee doe je het hardstikke goed met je eetpatroon. hier idd ook meer koolhydraten dan normaal. maar met al die ab kuren die ik steeds slik gaan de kilo's er ook rap af, dus iets extra's is nu niet zo erg dacht ik. 

40 graden? waar zijn jullie nu dan? ja hou alles goed droog en schoon hoor. met het warme weer hier ging het bij mij ook helemaal mis. wond open en beste ontsteking. dus goed in de gaten houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Ilonka1909:

Ik ga zo toch ook e en langs de huisarts 

Want op sommige plekjes zitten nog wat knoopjes van de oplosbare hechtingen 

En er zit onder mijn borst die de complicaties gaf een soort 3 hoekje beetje lastig uitleggen maar op de plek waar mijn drain gaatje zat en mijn complicatie naar buiten kwam 

Pc zegt je kan die knoopjes zelf weg halen maar dat durf ik echt niet 

Waarom toch maar even naar de huisarts 

Ook ik ben er nog lang niet en ik had gehoopt dat mijn herstel nu wel al verder en beter zou zijn 

wat zei de huisarts? Heeft ie wat weg kunnen knippen? oh nee dat zelf wegknippen durf ik ook niet hoor brrr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei clin:

wat zei de huisarts? Heeft ie wat weg kunnen knippen? oh nee dat zelf wegknippen durf ik ook niet hoor brrr.

De huisarts heeft inderdaad nog het een en ander weg gehaald 

En ze denkt dat dat " driehoekje" nog moet uitzakken/ uit vormen 

Ook het advies gekregen om nu tijdens het douchen ook gewoon te gaan wassen met neutral douche gel want mijn huid is heel droog ik spoelde het eerst alleen maar af tijdens het douchen 

En gaan smeren met litteken creme of olie 

Dus ik hoop dat dat allemaal goed gaat 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Ilonka1909:

De huisarts heeft inderdaad nog het een en ander weg gehaald 

En ze denkt dat dat " driehoekje" nog moet uitzakken/ uit vormen 

Ook het advies gekregen om nu tijdens het douchen ook gewoon te gaan wassen met neutral douche gel want mijn huid is heel droog ik spoelde het eerst alleen maar af tijdens het douchen 

En gaan smeren met litteken creme of olie 

Dus ik hoop dat dat allemaal goed gaat 

 

 

oh fijn dan zou het straks ook mooi moeten gaan genezen. 

de droge huid herken ik wel, ik sta ook nog steeds 2x per dag te spoelen onder de douche. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@clin, hoe vaak laat jij je wond checken? Mijn arts appte me net of ik morgenochtend nog even wil laten zien. Hij zit er bovenop, gelukkig. En ik woon in de Verenigde Arabische Emiraten, momenteel is het echt zomer aan het worden en best wel warm, nog niet heet voor ons, maar niet goed voor de wond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei VanAnaarCtje:

@clin, hoe vaak laat jij je wond checken? Mijn arts appte me net of ik morgenochtend nog even wil laten zien. Hij zit er bovenop, gelukkig. En ik woon in de Verenigde Arabische Emiraten, momenteel is het echt zomer aan het worden en best wel warm, nog niet heet voor ons, maar niet goed voor de wond.

Ik heb zelf ook door mijn borstverkleining en lift met open wonden/garen gezeten toen het in Nederland zo warm was.

Ik deed 3 keer per dag even kort afspoelen/wond uitspoelen.

En daarna liet ik het na het afdrogen nog aan de lucht drogen.

Dus dan liet ik het een half uurtje a uurtje drogen aan de lucht en dan alle gaasjes en gedoe er weer op en sport bh aan

Ik deed het drogen minimaal 1 x per dag 

Bij mij hielpen mepitel gaasjes/ zijn siliconen gaasjes die niet aan de wond plakken zo als droge gaasjes door die droge gaasjes trok ik omdat ze aan de wond plakte elke keer mijn wonden weer open.

Ik heb ze een paar weken gebruikt en bij mij is het nu helemaal hersteld 

Als je het googeld kan je het misschien aan je arts laten zien of hun ook zo iets hebben.

 

Als je nog vragen hebt mag je me altijd een privé berichtje sturen 

 

Liefs Ilonka 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei VanAnaarCtje:

@clin, hoe vaak laat jij je wond checken? Mijn arts appte me net of ik morgenochtend nog even wil laten zien. Hij zit er bovenop, gelukkig. En ik woon in de Verenigde Arabische Emiraten, momenteel is het echt zomer aan het worden en best wel warm, nog niet heet voor ons, maar niet goed voor de wond.

bij twijfel bel ik de pc, meestal kan ik dan een foto mailen en naar aanleiding daarvan kan ik dezelfde dag komen of krijg ik een afspraak op korte termijn. 

Maar ik zit zelf steeds met ontstekingen en inmiddels een behoorlijke grote open wond, dus ben er wel scherp op. 

oooh wat een heerlijke plek om te wonen! Héél anders dan in nld, maar het lijkt me wel een prachtige plek. 

Heb je nog plekjes die lekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik mag er zelf niet aankomen, wordt netjes door de arts schoongemaakt en dan een soort antibioticapleister op. De komende drie dagen is het Suikerfeest en het ziekenhuis alleen open voor noodgevallen. Waarschijnlijk zal ik zelf wat moeten gaan doen. Ik zal het vragen van die gaasjes, dankjewel voor de tip. 

En die stomme complicaties maken je inderdaad heel onzeker, fysiek en mentaal. Over een paar weken zijn we dit misschien allemaal weer vergeten, ik hoop het.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei VanAnaarCtje:

ik mag er zelf niet aankomen, wordt netjes door de arts schoongemaakt en dan een soort antibioticapleister op. De komende drie dagen is het Suikerfeest en het ziekenhuis alleen open voor noodgevallen. Waarschijnlijk zal ik zelf wat moeten gaan doen. Ik zal het vragen van die gaasjes, dankjewel voor de tip. 

En die stomme complicaties maken je inderdaad heel onzeker, fysiek en mentaal. Over een paar weken zijn we dit misschien allemaal weer vergeten, ik hoop het.

 

Graag gedaan 

Ja die onzekerheid is echt heel erg 

Ik ben vandaag precies 7 weken na operatie 

Maar er zijn nog zo veel dingen waar ik onzeker over ben en dat ik me dan afvraag komt het nog wel goed allemaal :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ilonka, zeven weken is lang. Heb je iets waar je je even in kwijt kan en je ontspannen en onbezorgd van raakt? 

 

De wond zag er vandaag heel rustig en mooi uit. Hechtingen perfect gesloten en de wond eronder oppervlakkig ipv diep zwart gat. Dus weer gepatched en vrijdag zelf vervangen, alcohol en dan gaas dat moet droog zijn, absoluut niet nat, vet of vochtig. Wat een verschil met gisteren, ongelooflijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mochten de hechtingen eruit. En de wond is er nog steeds. Het geneest niet. Er kwamen wel twee onderhuidse, oplosbare hechtingen uitpiepen. Ze lossen dus niet altijd op helaas. Maar hoeveel er nog uit gaan komen weet ik niet. De wond moet ik nu open laten en goed verzorgen. Volgende week weer een nieuwe checkup. Maar of ik volgende week in het vliegtuig zit voor mijn vakantie, weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei VanAnaarCtje:

Vandaag mochten de hechtingen eruit. En de wond is er nog steeds. Het geneest niet. Er kwamen wel twee onderhuidse, oplosbare hechtingen uitpiepen. Ze lossen dus niet altijd op helaas. Maar hoeveel er nog uit gaan komen weet ik niet. De wond moet ik nu open laten en goed verzorgen. Volgende week weer een nieuwe checkup. Maar of ik volgende week in het vliegtuig zit voor mijn vakantie, weet ik niet.

die hechtingen zijn hier ook het probleem idd. nu 4.5 wkn geleden en nog steeds komen er her en der hechtingen naar boven.... goed in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken. 

heb je al met je pc overlegd over je vakantie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.