Ga naar inhoud

antibiotica


clin

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, 

ik ben een trotse mama van 2 en die zwangerschappen hebben aardig hun tol geëist. Dus uiteindelijk de stap gezet en doorgezet (niet onbelangrijk) om voor een borstverkleing te gaan. 

Nu heb ik de pech dat ik een ontsteking te pakken heb en inmiddels ook een mega gat op de naad van de borst vol wondbeslag. Zijn er meer dames met deze ervaring? ik ben me rot geschrokken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi hoi 

 

Ik heb zelf 5 weken geleden een borst verkleining ondergaan 

In de 3 de week kreeg ik ook een gat op mijn litteken precies onder mijn tepel.

Met mepitel silicone gaasjes is er nu 2 weken later een korst opgekomen.

 

Maar hoe groter het gat hoe langer het duurt voordat het dicht is.

 

Vorige week kreeg ik nog een complicatie waardoor ik aan de antibiotica moest.

 

Zit jij nu ook aan de antibiotica?

 

Liefs Ilonka 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey hoi, ja net terug van de pc en blijkt dat de ab kuur die ik heb gekregen niets heeft gedaan waardoor de ontsteking dus door is gaan sudderen. Nu 2 andere kuren tesamen gekregen en een zalf voor 2x per dag. Hopelijk wordt het daar wat rustiger en kleiner van.  

Jij nu dus ook aan de antibiotica? Merk je al wat verschil? 

 

liefs clin

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei clin:

hey hoi, ja net terug van de pc en blijkt dat de ab kuur die ik heb gekregen niets heeft gedaan waardoor de ontsteking dus door is gaan sudderen. Nu 2 andere kuren tesamen gekregen en een zalf voor 2x per dag. Hopelijk wordt het daar wat rustiger en kleiner van.  

Jij nu dus ook aan de antibiotica? Merk je al wat verschil? 

 

liefs clin

Veel sterkte met je herstel en hopelijk kan je het nodige geduld op brengen. Ik had een klein en een groot gaatje na mijn BVK. Ontstaan tussen week 5 en 6. Met een maand was het terug dicht. Succes. :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh geduld....... tsja dat gaan we nu leren.... bij een vriendin van me ging het allemaal zo soepel en voorspoedig. Dat had ik natuurlijk ook voor mezelf in gedachten....Nu strak onder controle bij de PC en over 2 dgn weer heen om te laten zien. 

Na 4x eerder al een bezoek gebracht te hebben wordt het nu wel goed en serieus opgepakt. ik zet mn beste boob voor en hopelijk kan ik dan ook gauw melden dat het er beter uit ziet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei clin:

Oh geduld....... tsja dat gaan we nu leren.... bij een vriendin van me ging het allemaal zo soepel en voorspoedig. Dat had ik natuurlijk ook voor mezelf in gedachten....Nu strak onder controle bij de PC en over 2 dgn weer heen om te laten zien. 

Na 4x eerder al een bezoek gebracht te hebben wordt het nu wel goed en serieus opgepakt. ik zet mn beste boob voor en hopelijk kan ik dan ook gauw melden dat het er beter uit ziet. 

Dat hoop ik met je mee. Mijn boobiekaarsje brandt voor jouw herstel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal, wie heeft er ervaring met 1 of meerdere antibiotica kuren bij een ontsteking? ik heb nu 2 kuren gekregen, clindamycine en ciprofloxacine omdat ik een beste ontsteking heb na een bvk. de amoxiciliine kuur heeft bij mij niet gewerkt daarom nu deze 2 . ik hoop nu héél erg dat dit wel gaat helpen want het gat wordt alleen maar groter en viezer.  wie heeft hier ook ervaring mee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-5-2018 om 16:03 zei clin:

hey hoi, ja net terug van de pc en blijkt dat de ab kuur die ik heb gekregen niets heeft gedaan waardoor de ontsteking dus door is gaan sudderen. Nu 2 andere kuren tesamen gekregen en een zalf voor 2x per dag. Hopelijk wordt het daar wat rustiger en kleiner van.  

Jij nu dus ook aan de antibiotica? Merk je al wat verschil? 

 

liefs clin

Ik zie je reactie nu pas :blink:

Had ik even niet goed opgelet denk ik.

Ik heb de amoxcilinne gehad maar dan de variant met ....zuur dit zuur versterkt de werking van amoxcilinne.

Mijn complicatie begin met een rode borst en later die dag ging via mijn drain gaatje die gelukkig nog open was en hele boel vieze stinkende bende mijn borst uit waar door ik op de spoed eisende hulp ben beland.

Daar hebben ze mijn borst uitgeknepen tot dat er geen viezigheid meer uit kwam.

Na 2.5 dagen was mijn roodheid weg en kwam er geen viezigheid meer uit.

Maar ik ben echt beroerd geweest van de antibiotica.

Had echt het gevoel dat ik weer 10 stapjes terug heb gedaan met mijn herstel.

Afgelopen weekend was mijn kuur ten einde 

En eigenlijk sinds gisteren voel ik me weer iets meer mens worden.

Met hele kleine baby stapjes maar ik ben er nog lang niet.

 

Hoe gaat alles bij jou? 

 

Liefs Ilonka 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Ilonka1909:

Ik zie je reactie nu pas :blink:

Had ik even niet goed opgelet denk ik.

Ik heb de amoxcilinne gehad maar dan de variant met ....zuur dit zuur versterkt de werking van amoxcilinne.

Mijn complicatie begin met een rode borst en later die dag ging via mijn drain gaatje die gelukkig nog open was en hele boel vieze stinkende bende mijn borst uit waar door ik op de spoed eisende hulp ben beland.

Daar hebben ze mijn borst uitgeknepen tot dat er geen viezigheid meer uit kwam.

Na 2.5 dagen was mijn roodheid weg en kwam er geen viezigheid meer uit.

Maar ik ben echt beroerd geweest van de antibiotica.

Had echt het gevoel dat ik weer 10 stapjes terug heb gedaan met mijn herstel.

Afgelopen weekend was mijn kuur ten einde 

En eigenlijk sinds gisteren voel ik me weer iets meer mens worden.

Met hele kleine baby stapjes maar ik ben er nog lang niet.

 

Hoe gaat alles bij jou? 

 

Liefs Ilonka 

oooh ja die heb ik ook een week geslikt maar helaas heeft dat niks gedaan. 

Nu dan dag 2 van deze 2 kuren dus hoop heel hard dat het nu wel gaat werken. Ben dr aardig onrustig en moe onder. Morgen weer naar de pc om te laten zien voor t weekend.  

oeh zeer doet dat uitknijpen hè, bij mij kwam er niks uit maar nu juist deste meer. 

ik heb inmiddels een gat wat richting een klein kippenei gaat, ben er beroerd van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei clin:

oooh ja die heb ik ook een week geslikt maar helaas heeft dat niks gedaan. 

Nu dan dag 2 van deze 2 kuren dus hoop heel hard dat het nu wel gaat werken. Ben dr aardig onrustig en moe onder. Morgen weer naar de pc om te laten zien voor t weekend.  

oeh zeer doet dat uitknijpen hè, bij mij kwam er niks uit maar nu juist deste meer. 

ik heb inmiddels een gat wat richting een klein kippenei gaat, ben er beroerd van. 

Ja dat uitknijpen deed echt zeer...

Ze hebben bij mij trouwens een kweek afgenomen om te kijken welke antibiotica ik zou moeten gebruiken.

 

Hebben ze dat bij jou niet gedaan? 

 

Jeetje dat klinkt als een groot gat 

 

Waar zit jou gat ?

 

Ja ik was er ook echt ziek van, en heel moe en het 3 keer per dag uitspoelen van het gat 

 

Plus het beheerst je hele leven je kan echt bijna niets 

 

Gebruik je nu gewone gaasjes voorhet gat ? Bij mij plakte de gaasjes elke keer aan het gat waardoor het weer open ging

Ik heb toen mepitel gekregen dat is een silicone achtig gaas wat niet aan je wond plakt, je kan deze onder de douche er af halen schoon spoelen en eventueel weer gebruiken.

Mij heeft het echt geholpen misschien kan je je pc er morgen om vragen of het ook voor jou geschikt zal zijn

 

Ik moet zelf toevallig morgen ook naar mij mn pc 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Ilonka1909:

Ja dat uitknijpen deed echt zeer...

Ze hebben bij mij trouwens een kweek afgenomen om te kijken welke antibiotica ik zou moeten gebruiken.

 

Hebben ze dat bij jou niet gedaan? 

 

Jeetje dat klinkt als een groot gat 

 

Waar zit jou gat ?

 

Ja ik was er ook echt ziek van, en heel moe en het 3 keer per dag uitspoelen van het gat 

 

Plus het beheerst je hele leven je kan echt bijna niets 

 

Gebruik je nu gewone gaasjes voorhet gat ? Bij mij plakte de gaasjes elke keer aan het gat waardoor het weer open ging

Ik heb toen mepitel gekregen dat is een silicone achtig gaas wat niet aan je rond plakt, je kan deze onder de douche er af halen schoon spoelen en eventueel weer gebruiken.

Mij heeft het echt geholpen misschien kan je je pc er morgen om vragen of het ook voor jou geschikt zal zijn

 

Ik moet zelf toevallig morgen ook naar mij mn pc 

Ja er is wel een kweek afgenomen en ze hadden wel gezien dat er iets in zit maar weten nog niet precies wat. 

in overleg met de arts microbioloog deze 2 kuren dan gekregen. 

ik ga morgen ook vragen of daar al meer duidelijkheid over is. 

 

mijn gat is op het 3 landenpunt begonnen en de huid scheurt open naar boven. 

 

de zilversulfaat/flammizine smeer ik er nu 2x per dag op en daarop een gaasje en absorberend gaasje erachter. 

Het plakt niet aan de wond omdat er best wel veel troep uit komt. 

 

ik post liever nog geen foto want het ziet r echt héél vies uit. 

 

dus nu 2x per dag even spoelen, drogen en zalf erop 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei clin:

Ja er is wel een kweek afgenomen en ze hadden wel gezien dat er iets in zit maar weten nog niet precies wat. 

in overleg met de arts microbioloog deze 2 kuren dan gekregen. 

ik ga morgen ook vragen of daar al meer duidelijkheid over is. 

 

mijn gat is op het 3 landenpunt begonnen en de huid scheurt open naar boven. 

 

de zilversulfaat/flammizine smeer ik er nu 2x per dag op en daarop een gaasje en absorberend gaasje erachter. 

Het plakt niet aan de wond omdat er best wel veel troep uit komt. 

 

ik post liever nog geen foto want het ziet r echt héél vies uit. 

 

dus nu 2x per dag even spoelen, drogen en zalf erop 

 

 

O het drie landen punt.

Ja dat heb ik niet

Ik ben geopereerd aan de hand van de sleutel gat methode.

Ik snap dat je nu nog geen foto wilt plaatsen 

Dat zou ik van die van mij ook niet zo gauw doen 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Ilonka1909:

O het drie landen punt.

Ja dat heb ik niet

Ik ben geopereerd aan de hand van de sleutel gat methode.

Ik snap dat je nu nog geen foto wilt plaatsen 

Dat zou ik van die van mij ook niet zo gauw doen 

 

nee ik durf er zelf al amper naar te kijken dus doe dat liever niet. 

Hoe lang duurde het bij jou voordat je wat verbetering zag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-5-2018 om 23:36 zei clin:

nee ik durf er zelf al amper naar te kijken dus doe dat liever niet. 

Hoe lang duurde het bij jou voordat je wat verbetering zag?

Bij mij zag ik na een week verbetering bij de 2 week zat er een mooi korstje op

En nu de 3 de week is het korstje er gisteren door de pc vanaf gehaald 

Hoe gaat het nu bij jou? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Ilonka1909:

Bij mij zag ik na een week verbetering bij de 2 week zat er een mooi korstje op

En nu de 3 de week is het korstje er gisteren door de pc vanaf gehaald 

Hoe gaat het nu bij jou? 

volgens de pc ziet het er wel goed uit na de omstandigheden. Zit nog veel zwelling in de borst daardoor wordt het gat groter. inmiddels ook een gat naast de tepel. ik hoop dat er dan hier ook gauw een korstje op gaat komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei clin:

volgens de pc ziet het er wel goed uit na de omstandigheden. Zit nog veel zwelling in de borst daardoor wordt het gat groter. inmiddels ook een gat naast de tepel. ik hoop dat er dan hier ook gauw een korstje op gaat komen. 

Ik heb ook nog zwelling/ vocht in 1 borst zitten ( de borst waar ik de complicaties aan gehad heb) 

Maar ook dat word steeds een beetje minder 

Zit het bij jou ook in 1 borst of heb jij aan allebei je borsten complicaties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Ilonka1909:

Ik heb ook nog zwelling/ vocht in 1 borst zitten ( de borst waar ik de complicaties aan gehad heb) 

Maar ook dat word steeds een beetje minder 

Zit het bij jou ook in 1 borst of heb jij aan allebei je borsten complicaties?

ik heb aan 1 borst nog behoorlijke zwelling en lekkage . het lijkt iets rustiger te worden inmiddels maar nog wel een mega gat.  Aan de andere borst zit naast de tepel nu een opening maar die lijkt verder redelijk rustig. 

doe jij ook iets om de zwelling te laten afzwakken? 

het warme weer doet er ook niet echt héél veel goeds aan geloof ik. 

ik ben iig blij dat het wat koeler is. 

laat jij de borsten ook luchten na het douchen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei clin:

ik heb aan 1 borst nog behoorlijke zwelling en lekkage . het lijkt iets rustiger te worden inmiddels maar nog wel een mega gat.  Aan de andere borst zit naast de tepel nu een opening maar die lijkt verder redelijk rustig. 

doe jij ook iets om de zwelling te laten afzwakken? 

het warme weer doet er ook niet echt héél veel goeds aan geloof ik. 

ik ben iig blij dat het wat koeler is. 

laat jij de borsten ook luchten na het douchen?

Je kan niet zo heel veel aan de zwelling doen.

En inderdaad het warme weer hielp ook niet echt mee.

Wat ik wel heb gedaan en dat klinkt misschien heel raar.... Maar ik heb gaasjes genomen deze licht vochtig gemaakt en even in de vriezer gedaan.

En deze toen alleen aan de bovenkant van mijn borsten/borstkas dus niet in me bh maar het daar boven gelegd en dat gaf iets verlichting.

Ja ik douche 2 keer per dag en dan doe ik 1 keer " drogen " ongeveer 30 tot 60 minuten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@clin @Ilonka1909

 

Hoi hoi 

 

Wat vervelend dat jullie allebei van die grote wonden hebben zitten, helaas komt dit vaker voor bij een bvk en/of lift, maar leuk is anders.

 

Misschien doen jullie dit al, maar probeer ook zoveel mogelijk eiwitrijke voeding te eten ( kwark, yoghurt, rood vlees, vis, kaas, eieren,bonen, noten etc. ) dit ondersteund de wondgenezing. Ook mineralen als Ijzer en zink en voldoende vitamines kunnen bijdragen. Tevens zorgen dat je goed drinkt. Een helende werking kun je ook halen uit bijv: verse gember, ik drink dit zelf graag met honing en citroen, het heeft een natuurlijke ontstekingsremmende werking, en baat het niet , schaadt het niet. Een wond geneest van binnen naar buiten, dus als je zelf een zo optimaal mogelijk dieet gebruikt,kan dit veel voordelen hebben.

 

Sterkte en veel beterschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Desert-Rose:

@clin @Ilonka1909

 

Hoi hoi 

 

Wat vervelend dat jullie allebei van die grote wonden hebben zitten, helaas komt dit vaker voor bij een bvk en/of lift, maar leuk is anders.

 

Misschien doen jullie dit al, maar probeer ook zoveel mogelijk eiwitrijke voeding te eten ( kwark, yoghurt, rood vlees, vis, kaas, eieren,bonen, noten etc. ) dit ondersteund de wondgenezing. Ook mineralen als Ijzer en zink en voldoende vitamines kunnen bijdragen. Tevens zorgen dat je goed drinkt. Een helende werking kun je ook halen uit bijv: verse gember, ik drink dit zelf graag met honing en citroen, het heeft een natuurlijke ontstekingsremmende werking, en baat het niet , schaadt het niet. Een wond geneest van binnen naar buiten, dus als je zelf een zo optimaal mogelijk dieet gebruikt,kan dit veel voordelen hebben.

 

Sterkte en veel beterschap.

Dank je wel voor je lieve tips en adviezen. Helaas mag ik nu geen zuivel bij de antibiotica maar als deze afgelopen is zal ik er zeker om gaan denken. 

Kwa de gemberthee, hoeveel drink jij ervan? of beter gezegd hoeveel mag je ervan drinken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Ilonka1909:

Je kan niet zo heel veel aan de zwelling doen.

En inderdaad het warme weer hielp ook niet echt mee.

Wat ik wel heb gedaan en dat klinkt misschien heel raar.... Maar ik heb gaasjes genomen deze licht vochtig gemaakt en even in de vriezer gedaan.

En deze toen alleen aan de bovenkant van mijn borsten/borstkas dus niet in me bh maar het daar boven gelegd en dat gaf iets verlichting.

Ja ik douche 2 keer per dag en dan doe ik 1 keer " drogen " ongeveer 30 tot 60 minuten.

 

dat is wel een hele goede tip zeg! daar ga ik ook mee aan de gang. 

had jij toevalig ook dat de wond wat "uitstaat"? 

bij mij is het verweefsel wel duidelijk te zíen en komt wat naar buiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.