Ga naar inhoud

Reemsel : 2 juli 2018 : Dr. Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi Dames,

 

ik heb een aantal vragen over het doen van een borstvergroting en ik hoop dat jullie antwoorden hebben en jullie ervaringen willen delen!

 

ik ben 21 jaar, weeg 57KG en pas niet eens in een cupmaatje A. Ik zou heel erg graag een natuurlijke borsvergroting laten doen. Ik heb een afspraak gemaakt bij de Boerhaave kliniek voor een consult.

 

ik ben alleen zo bang voor de risico’s op lange termijn. Voor het eventueel lekker van protheses, een vergrote kans op borstkanker over het verspreiden van silicone moleculen door je lichaam omdat protheses zweten. Welke prothese is het veiligst?

hebben jullie ergens last van? Waarom hebben jullue die vergroting wel aangedurfd? Ik wil echt graag een borstvergroting doen maar ik ben zo bang geworden van alles wat ik heb gelezen :(

 

groetjes,

 

Reemsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Reemsel,

 

ik snap je bezorgdheid hierover, het is ook best een lastig vraagstuk.

 

Boerhaave werkt uitsluitend met het merk Mentor en Natrelle. Deze merken zijn door de Amerikaanse FDA goedgekeurd en ook in Nederland zijn de goedgekeurd.

 

Het blijft natuurlijk een feit dat je iets onnatuurlijks in je lichaam laat aanbrengen. Of dat nu siliconen of zoutwater implantaten zijn. Je zou ook kunnen kiezen voor lichaamseigen vet in te laten brengen maar dat is volgens mij best een behoorlijke ingreep en daarbij moet je wel wat vet beschikbaar hebben. 

 

Mss dat dit je niet heel veel verder helpt maar als ik voor mijzelf spreek heb ik een wel overwogen keuze gemaakt om voor dit merk te kiezen en voor deze kliniek.

 

liefs,

Von

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Vonnepon:

Hoi @Reemsel,

 

ik snap je bezorgdheid hierover, het is ook best een lastig vraagstuk.

 

Boerhaave werkt uitsluitend met het merk Mentor en Natrelle. Deze merken zijn door de Amerikaanse FDA goedgekeurd en ook in Nederland zijn de goedgekeurd.

 

Het blijft natuurlijk een feit dat je iets onnatuurlijks in je lichaam laat aanbrengen. Of dat nu siliconen of zoutwater implantaten zijn. Je zou ook kunnen kiezen voor lichaamseigen vet in te laten brengen maar dat is volgens mij best een behoorlijke ingreep en daarbij moet je wel wat vet beschikbaar hebben. 

 

Mss dat dit je niet heel veel verder helpt maar als ik voor mijzelf spreek heb ik een wel overwogen keuze gemaakt om voor dit merk te kiezen en voor deze kliniek.

 

liefs,

Von

Hoi Von,

 

dankjewel voor je reactie op mijn bericht.

 

Het blijft inderdaad een moeilijke beslissing. Ik kan lezen wat ik wil op internet maar ik kom eigenlijk toch niet verder. Lipofilling is inderdaad niet mogelijk bij mij. Ik vind het gewoon lastig dat als ik besluit het te doen ik sowieso vast zit aan meerdere operaties (vervanging na 10 jaar bijv.)

 

wel heb ik zoiets van, ik leef maar een keer en heb echt het idee dat ik iets mis, ik voel mij totaal niet vrouwelijk. Mijn lichaam is niet veranderd sinds ik 16 was.

 

begreep ik dat je had gekozen voor natrelle inplantaten? Die komen het het beste uit volgens mijn onderzoeken.

 

liefs Xx,

 

Reemsel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast B00bies

Hoi, 

 

Ik heb zelf bewust voor de monobloc hydrogel protheses gekozen. Ik heb ze nu ruim een jaar en ik ben er ontzettend blij mee. Dit zijn protheses die gevuld zijn met zoutwater vermengd met een biologisch afbreekbaar verdikkingsmiddel. Als je protheses lekken of zweten (alle protheses zweten), dan kan deze vulling als die door de envelop heen zweet of lekt door het lichaam worden afgebroken. 

 

Ik heb zelf verschillende allergieën en heb daarmee volgens een onderzoek van het VUmc een verhoogd risico op klachten door siliconen vandaar dat ik voor deze protheses heb gekozen. 

 

Mogelijk heb je hier iets aan :) 

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Reemsel:

Hoi Von,

 

dankjewel voor je reactie op mijn bericht.

 

Het blijft inderdaad een moeilijke beslissing. Ik kan lezen wat ik wil op internet maar ik kom eigenlijk toch niet verder. Lipofilling is inderdaad niet mogelijk bij mij. Ik vind het gewoon lastig dat als ik besluit het te doen ik sowieso vast zit aan meerdere operaties (vervanging na 10 jaar bijv.)

 

wel heb ik zoiets van, ik leef maar een keer en heb echt het idee dat ik iets mis, ik voel mij totaal niet vrouwelijk. Mijn lichaam is niet veranderd sinds ik 16 was.

 

begreep ik dat je had gekozen voor natrelle inplantaten? Die komen het het beste uit volgens mijn onderzoeken.

 

liefs Xx,

 

Reemsel.

 

 

@Reemsel,

ik heb voor Mentor gekozen omdat darm anatomische implantaten zijn. Natrelle zijn ronde implantaten. En volgens Boerhaave zouden deze implantaten een levenslange duur hebben. Je zou ze dus niet hoeven wisselen tenzij je bijv groter zou willen of complicaties zou hebben. Ik ben 47 en liep er al vanaf mijn 25e mee en heb 22 jaar later pas de beslissing genomen. Iets met prioriteiten hahaha. Hoewel ik vandaag een off day heb ben ik heel blij met mijn nieuwe borsten. Voelt ook al echt van mijzelf. Ik wens je succes met je keuze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast B00bies
40 minuten geleden zei Reemsel:

Hoi Von,

 

dankjewel voor je reactie op mijn bericht.

 

Het blijft inderdaad een moeilijke beslissing. Ik kan lezen wat ik wil op internet maar ik kom eigenlijk toch niet verder. Lipofilling is inderdaad niet mogelijk bij mij. Ik vind het gewoon lastig dat als ik besluit het te doen ik sowieso vast zit aan meerdere operaties (vervanging na 10 jaar bijv.)

 

wel heb ik zoiets van, ik leef maar een keer en heb echt het idee dat ik iets mis, ik voel mij totaal niet vrouwelijk. Mijn lichaam is niet veranderd sinds ik 16 was.

 

begreep ik dat je had gekozen voor natrelle inplantaten? Die komen het het beste uit volgens mijn onderzoeken.

 

liefs Xx,

 

Reemsel.

 

 

 

Aangezien je je zorgen maakt om eventuele gezondheidsklachten en gevolgen en ik net lees dat Natrelle bij jou als beste prothese uit de bus kwam wil ik je toch even doorverwijzen naar dit bericht (en het topic): 

 

 

Let wel ALCL is heel zeldzaam zoals uit de topic blijkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei B00bies:

Hoi, 

 

Ik heb zelf bewust voor de monobloc hydrogel protheses gekozen. Ik heb ze nu ruim een jaar en ik ben er ontzettend blij mee. Dit zijn protheses die gevuld zijn met zoutwater vermengd met een biologisch afbreekbaar verdikkingsmiddel. Als je protheses lekken of zweten (alle protheses zweten), dan kan deze vulling als die door de envelop heen zweet of lekt door het lichaam worden afgebroken. 

 

Ik heb zelf verschillende allergieën en heb daarmee volgens een onderzoek van het VUmc een verhoogd risico op klachten door siliconen vandaar dat ik voor deze protheses heb gekozen. 

 

Mogelijk heb je hier iets aan :) 

 

xx

 

Hoi @B00bies

 

bedankt voor je reactie! :)

hier heb ik zeker wat aan omdat mijn angst hem vooral zit in het silicone gedeelte. 

 

Ik had alleen begrepen dag hydrogel protheses een silicone omhulsel hebben dus bij zweten nog steeds silicone deeltjes vrijkomen?

en ik hoop dat Boerhaave kliniek werkt met hydrogel want dit is toch echt de kliniek waar

ik graag heen wil.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Vonnepon:

@Reemsel,

ik heb voor Mentor gekozen omdat darm anatomische implantaten zijn. Natrelle zijn ronde implantaten. En volgens Boerhaave zouden deze implantaten een levenslange duur hebben. Je zou ze dus niet hoeven wisselen tenzij je bijv groter zou willen of complicaties zou hebben. Ik ben 47 en liep er al vanaf mijn 25e mee en heb 22 jaar later pas de beslissing genomen. Iets met prioriteiten hahaha. Hoewel ik vandaag een off day heb ben ik heel blij met mijn nieuwe borsten. Voelt ook al echt van mijzelf. Ik wens je succes met je keuze. 

Hoi @Vonnepon

 

ik vind het erg knap dat je het gedaan hebt en ik ben heel

blij voor je! 

Ik denk dat ik ook gewoon voor mezelf ga kiezen en het ga doen!

nu is alleen de vraag welk merk, en welke prothese is het veiligst. De meningen daarin zijn erg verdeeld dus ik kan mij waarschijnlijk het best gewoon laten informeren bin Boerhaave. Die hebben natuurlijk het meeste verstand ervan :) 

 

bedankt voor het reageren op mijn berichten en ik hoop dat je vannacht een betere nachtrust hebt!

 

liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei B00bies:

 

Aangezien je je zorgen maakt om eventuele gezondheidsklachten en gevolgen en ik net lees dat Natrelle bij jou als beste prothese uit de bus kwam wil ik je toch even doorverwijzen naar dit bericht (en het topic): 

 

 

Let wel ALCL is heel zeldzaam zoals uit de topic blijkt. 

Ik lees eigenlijk over mentor en natrelle wel slechte dingen. Ik denk dat het altijd wel zo is. Over elke prothese zal wel iets slechts te zeggen zijn. Dat maakt het kiezen van de beste natuurlijk heel lastig. Ik moet mij gewoon goed laten informeren bij de kliniek :) hopelijk zijn ze daar eerlijk over en spreken ze de waarheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-5-2018 om 17:38 zei Vonnepon:

@Reemsel,

ik heb voor Mentor gekozen omdat darm anatomische implantaten zijn. Natrelle zijn ronde implantaten. En volgens Boerhaave zouden deze implantaten een levenslange duur hebben. Je zou ze dus niet hoeven wisselen tenzij je bijv groter zou willen of complicaties zou hebben. Ik ben 47 en liep er al vanaf mijn 25e mee en heb 22 jaar later pas de beslissing genomen. Iets met prioriteiten hahaha. Hoewel ik vandaag een off day heb ben ik heel blij met mijn nieuwe borsten. Voelt ook al echt van mijzelf. Ik wens je succes met je keuze. 

Hi vonnepon, kom toevallig je bericht tegen maar Natrelle heeft zowel ronde als anatomische implantaten hoor. Ik heb de anatomische van Natrelle namelijk, ook via vd Weij boerhaave 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt. Het is ook niet niks, zo'n operatie. Er wordt toch lichaamsvreemd materiaal in je borsten gedaan.. 

Ik was zelf ook best bang voor complicaties en ziektes, maar ik bedacht me: als je in het leven alles wat ook maar een klein risico met zich meebrengt, moet laten, word je dan ooit wel gelukkig? Dan lig je straks op je sterfbed en denk je: had ik maar... als je bijv. in de auto stapt op weg naar je vakantie waar je al maanden naar uitkijkt, kun je ook doodgereden worden. Maar moet je daarom alles in het leven maar laten? Ik denk dat je dan later spijt krijgt...maak je dromen waar, nu het nog kan! (nogmaals, ik snap je angst heel goed hoor!)

Wel weet ik van mezelf dat als ik dit niet gedaan had, dat ik dan mijn leven lang een negatief zelfbeeld had gehouden.. 

Nu ben ik echt al superblij met mijn borsten en ben pas 5 weken verder, dus ze worden als het goed is alleen nog maar mooier hihi (heb trouwens mentor)

Als ik nu naar mezelf kijk in de spiegel is dat ieniemienie risicootje het 1000% waard voor mij :) en ik als persoon die altijd pech heeft, had verwacht dat het bij mij ook nu wel weer mis zou gaan, maar toch heb ik het gedaan en alles is tot nu toe supergoed gegaan. 

Het verschilt natuurlijk per persoon, maar als je kijkt wat voor moois je ervoor terug kijkt, vind ik het het zeker waard :)

succes met de keuze! Houd je ons op de hoogte? Liefs :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-6-2018 om 01:11 zei Annemarte:

Hoihoi,

Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt. Het is ook niet niks, zo'n operatie. Er wordt toch lichaamsvreemd materiaal in je borsten gedaan.. 

Ik was zelf ook best bang voor complicaties en ziektes, maar ik bedacht me: als je in het leven alles wat ook maar een klein risico met zich meebrengt, moet laten, word je dan ooit wel gelukkig? Dan lig je straks op je sterfbed en denk je: had ik maar... als je bijv. in de auto stapt op weg naar je vakantie waar je al maanden naar uitkijkt, kun je ook doodgereden worden. Maar moet je daarom alles in het leven maar laten? Ik denk dat je dan later spijt krijgt...maak je dromen waar, nu het nog kan! (nogmaals, ik snap je angst heel goed hoor!)

Wel weet ik van mezelf dat als ik dit niet gedaan had, dat ik dan mijn leven lang een negatief zelfbeeld had gehouden.. 

Nu ben ik echt al superblij met mijn borsten en ben pas 5 weken verder, dus ze worden als het goed is alleen nog maar mooier hihi (heb trouwens mentor)

Als ik nu naar mezelf kijk in de spiegel is dat ieniemienie risicootje het 1000% waard voor mij :) en ik als persoon die altijd pech heeft, had verwacht dat het bij mij ook nu wel weer mis zou gaan, maar toch heb ik het gedaan en alles is tot nu toe supergoed gegaan. 

Het verschilt natuurlijk per persoon, maar als je kijkt wat voor moois je ervoor terug kijkt, vind ik het het zeker waard :)

succes met de keuze! Houd je ons op de hoogte? Liefs :53:

Hoi Annemarte,

 

Wat een super lief uitgebreid bericht, bedankt daarvoor :) 

Ik heb er heel goed overnagedacht en je hebt helemaal gelijk. Het zal mij erg gelukkig maken en ik ga het gewoon doen!!

Welke prothese heb jij genomen als ik vragen mag?

Ik zal jullie op de hoogte houden!

 

Xxx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Reemsel,

 

Ik snap je twijfel. Ik herken dat maar al te goed en sluit me aan bij wat Annemarte zegt: uiteindelijk is een operatie natuurlijk niet geheel risicoloos, maar dat is niets in het leven. Voor mij was het een afweging: hoe belangrijk vind ik dit? Ik weet dat ik al mijn hele leven (sinds ik borsten heb tenminste) ongelukkig ben met mijn borsten, en daar last van heb. Dat maakt het voor mij het 'waard' om deze spannende stap te nemen. 

Ik denk wel eens: stel, morgen krijg ik een ongeluk en ik moet dan met spoed geopereerd worden. Aan zo'n operatie zitten dan ook genoeg risico's en dan heb ik er niet eens voor gekozen om de operatie aan te gaan omdat ik dat zo graag wilde, maar dan 'moet' heb gewoon. Beetje gekke redenatie misschien, maar toch!

 

Ik krijg zelf Mentor protheses. Mijn chirurg werkt alleen met Mentor, dus ik had niet zoveel te kiezen haha! Aangezien Mentor ook goed bekend staat, heb ik er verder ook gewoon vertrouwen in.

 

Succes met je keuze! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Reemsel:

Hoi Annemarte,

 

Wat een super lief uitgebreid bericht, bedankt daarvoor :) 

Ik heb er heel goed overnagedacht en je hebt helemaal gelijk. Het zal mij erg gelukkig maken en ik ga het gewoon doen!!

Welke prothese heb jij genomen als ik vragen mag?

Ik zal jullie op de hoogte houden!

 

Xxx 

Aawh wat fijn dat je de stap durft te zetten! Hoop dat het je heel gelukkig gaat maken :) ik heb ronde mentor protheses, 375cc hoog profiel. Als je wilt kan ik je toevoegen aan mn album?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Annemarte:

Aawh wat fijn dat je de stap durft te zetten! Hoop dat het je heel gelukkig gaat maken :) ik heb ronde mentor protheses, 375cc hoog profiel. Als je wilt kan ik je toevoegen aan mn album?

Ja ik heb er veel rust bij dat ik de knoop heb doorgehakt! Ja graag :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-6-2018 om 01:11 zei Annemarte:

Hoihoi,

Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt. Het is ook niet niks, zo'n operatie. Er wordt toch lichaamsvreemd materiaal in je borsten gedaan.. 

Ik was zelf ook best bang voor complicaties en ziektes, maar ik bedacht me: als je in het leven alles wat ook maar een klein risico met zich meebrengt, moet laten, word je dan ooit wel gelukkig? Dan lig je straks op je sterfbed en denk je: had ik maar... als je bijv. in de auto stapt op weg naar je vakantie waar je al maanden naar uitkijkt, kun je ook doodgereden worden. Maar moet je daarom alles in het leven maar laten? Ik denk dat je dan later spijt krijgt...maak je dromen waar, nu het nog kan! (nogmaals, ik snap je angst heel goed hoor!)

Wel weet ik van mezelf dat als ik dit niet gedaan had, dat ik dan mijn leven lang een negatief zelfbeeld had gehouden.. 

Nu ben ik echt al superblij met mijn borsten en ben pas 5 weken verder, dus ze worden als het goed is alleen nog maar mooier hihi (heb trouwens mentor)

Als ik nu naar mezelf kijk in de spiegel is dat ieniemienie risicootje het 1000% waard voor mij :) en ik als persoon die altijd pech heeft, had verwacht dat het bij mij ook nu wel weer mis zou gaan, maar toch heb ik het gedaan en alles is tot nu toe supergoed gegaan. 

Het verschilt natuurlijk per persoon, maar als je kijkt wat voor moois je ervoor terug kijkt, vind ik het het zeker waard :)

succes met de keuze! Houd je ons op de hoogte? Liefs :53:

Zo mee eens!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi hoi,

 

Een tijdje geleden sprak ik mijn angst voor een bv uit op dit forum. Ik kreeg toen hele lieve reacties en ik zou jullie op de hoogte houden van mijn uiteindelijke beslissing. Het is nu een tijdje geleden en er is veel gebeurd. Na veel onderzoek gedaan te hebben kwam ik terecht voor een consult bij de Velthuiskliniek, bij deze kliniek heb ik mijn bv ook laten doen! Mentor 255 cc anatomisch door dr LH zaal:) ik had veel goede dinge over haar gelezen en ook ik ben erg tevreden over haar! Mijn bv was afgelopen 2 juli en ik ben nu 10 dagen Po! Het vocht neemt steeds ietsje meer af, ik ben mega benieuwd hoe het er over een paar weken uitziet en hoe het eruit ziet als mijn hechtingen eruit zijn!

 

liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Reemsel

 

Hoi hoi en gefeliciteerd met je nw boobs, 

Fijn dat je toch je angst hebt overwonnen, ik heb gelijk de titel aangepast en topic verplaatst naar operatieverslagen, hier kun je dan verder alle updates neer blijven zetten, en heb je alles netjes bij elkaar staan.

 

Doe rustig aan en ik wens je nog een goed herstel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.