Ga naar inhoud

Voorstelling + twijfels


fleur0805

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik ben een meid van bijna 22 die al 2 jaar heel erg over een borstvergroting twijfelt. Ik heb een kleine B momenteel (lijkt wel eerder een A). Zelf ben ik niet graatmager en dus vind ik de verhouding van mijn lichaam totaal niet oké.. Ik heb dus wel zelf wel al wat vetweefsel. De reden waarom ik zoveel twijfels heb is omdat ik heel erg bang ben dat het er fake gaat uitzien, ik wil ze heel graag zo natuurlijk mogelijk. Ook ben ik gewoon in het algemeen niet gek op operaties en het feit dat er iets 'vreemds' in m'n lichaam zou zitten. Toch is mijn complex zo groot dat ik het meer en meer overweeg!

 

Nu twijfel ik enorm of ik de implantaten voor of achter de spier zou laten plaatsen. De meningen zijn hierover verdeeld zowel op fora als bij de chirurgen heb ik de indruk. Dr Demeyere plaatst ze voornamelijk voor de spier, terwijl dr Heintz opteert voor achter de spier.. Dit zijn de twee chirurgen waar ik over twijfel.

Ook wil ik mijn borsten zo natuurlijk mogelijk houden en ook niet te groot. Ik wou in het begin echt druppelvormig, maar door de vele negatieve reacties ben ik enorm bang geworden voor het feit dat ze zouden draaien.. 

 

Voor de duidelijkheid, ik ben nog niet zwanger geweest maar heb wel een kinderwens. Ook hieromtrent mogen jullie je mening en advies geven! 

 

Zijn hier dames die bij één van deze twee chirurgen geweest zijn en ook voor een natuurlijk resultaat gegaan zijn? En dames die een druppelvormige prothese hebben? Zo ja, laat zeker jullie ervaring weten en foto's zijn ook zeker welkom! 

 

Alvast heel erg bedankt. 

 

(p.s. had dit bericht eerder bij algemene informatie geplaatst, en kreeg zonet de mail dat ik mezelf hier moest voorstellen, dus bij deze ;-) mijn excuses!) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dag,

 

Niet om het hydrogel-implantaat te promoten (al komt het daar feitelijk gezien wel op neer), maar die valt door zijn inhoud (zoutwater met suiker zodat het een gel wordt) als een druppelvorm en heeft geen hoog profiel. Hydrogel implantaten vallen als een anatomisch implantaat, maar zonder de risico's van het draaien omdat het wel ronde implantaten zijn! Er zit er meer ''hang'' in hydrogel implantaten. Kijk eens bij de foto's van bijv. @gastmama. Dat waren destijds mijn voorbeeld borsten. Ik heb zelf op 18 mei dus hydrogel 400 cc laten zetten. Ik weet nog niet helemaal hoe mijn borsten eruit zien omdat ze nog in het 14 daagse verband zitten waar mijn pc mee werkt. Wel weet ik dat ik bij verre niet het profiel van hoog profiel siliconen heb. Ikzelf vind dat juist wel mooi, maar heb toch hydrogel gekozen vanwege gezondheidsredenen. Hydrogel wordt eigenlijk altijd onder de spier geplaatst, omdat er anders risico is op ongewenste 'hang'. 

 

Als je op kort termijn kinderen wil, zou ik even wachten totdat je bent bevallen en dan nog 6 md erbij tellen (mits je geen borstvoeding gaat geven). Je borsten veranderen veel door een zwangerschap en dan kunnen je zuur betaalde implantaten er opeens heel anders gaan uitzien. Het hoeft niet altijd. Ik heb hier op het forum ook mooie borsten gezien met implantaten die aantal zwangerschappen hebben overleefd, maar ikzelf zou het risico niet zo snel nemen. 

 

Groetjess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echt goed nadenken. Ik wil echt niemand bang maken maar ik heb na 7 jaar implantaten toch een aantal niet te verklaren klachten. Misschien komt het totaal niet van de implantaten maar dat ‘wat als’ gevoel is niet tof. Omdat ik bij het explanteren direct een lipofilling wil laten doen moet ik nog even sparen voor ik dit laat uitvoeren. Hopelijk lukt dat dit najaar en dan ben ik dus heel benieuwd of de klachten afnemen.

 

kijk eens naar lipofilling of zoals hierboven gezegd Monobloc hydrogel.

 

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei PinaColada:

Ik zou echt goed nadenken. Ik wil echt niemand bang maken maar ik heb na 7 jaar implantaten toch een aantal niet te verklaren klachten. Misschien komt het totaal niet van de implantaten maar dat ‘wat als’ gevoel is niet tof. Omdat ik bij het explanteren direct een lipofilling wil laten doen moet ik nog even sparen voor ik dit laat uitvoeren. Hopelijk lukt dat dit najaar en dan ben ik dus heel benieuwd of de klachten afnemen.

 

kijk eens naar lipofilling of zoals hierboven gezegd Monobloc hydrogel.

 

succes!

Precies om deze reden heb ik Hydrogel laten zetten. Ik heb een auto-immuunziekte en een genafwijking. Mijn artsen in het ziekenhuis zeiden heel eerlijk dat er toch wel rare dingen gebeuren met het ASIA syndroom en dit een veel veiligere optie is, omdat het enkel zoutwater is. Uit onderzoek is gebleken dat als je allergieën hebt of een auto-immuunziekte je een verhoogde kans op het ASIA syndroom hebt. Als er met hydrogel iets misgaat, als het implantaat zweet of scheurt dan breekt je lichaam het af. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast B00bies
56 minuten geleden zei fleur0805:

Oei, dit wist ik niet... Welke artsen kennen jullie die met deze hydrogel implantaten werken? 

 

Hoi, 

Ik heb voor de monobloc hydrogel protheses gekozen vanwege de hierboven genoemde redenen. Ik ben er heel erg blij mee. Ik ben nu ruim een jaar geleden door dr Nio geopereerd in het OLVG West (operatie 3500 euro en consult is tussen de 100 en 250 euro afhankelijk van de afspraken met je zorgverzekering en komt ten laste van je eigen risico. Je hebt een doorverwijzing nodig van je huisarts) Mijn ervaring bij hem was erg goed! Hij werkt ook in de Parkkliniek (zie website voor tarieven). Ik was via het OLVG West ruim 800 euro goedkoper uit. Dr Van Selms, dr Visser, dr Van Zele en dr Kappel plaatsen deze protheses ook. Dr Kappel plaatst volgens mij enkel voor de spier. Houd er wel rekening mee dat er bij deze protheses een grotere kans op rimpelvorming is bij weinig borstweefsel/vet en een dunne huid, dus dan kan je de protheses beter dual plane of achter de spier laten plaatsen. Dat zal je pc beoordelen. 

 

Ik vind zelf het resultaat heel mooi, ze zijn ook heel zacht en vallen heel natuurlijk. Achteraf had ik ze alleen iets groter gewild net als de meeste dames hier op het forum. 

 

Ik kan je eventueel aan mijn album toevoegen? 

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden zei B00bies:

 

Hoi, 

Ik heb voor de monobloc hydrogel protheses gekozen vanwege de hierboven genoemde redenen. Ik ben er heel erg blij mee. Ik ben nu ruim een jaar geleden door dr Nio geopereerd in het OLVG West (operatie 3500 euro en consult is tussen de 100 en 250 euro afhankelijk van de afspraken met je zorgverzekering en komt ten laste van je eigen risico. Je hebt een doorverwijzing nodig van je huisarts) Mijn ervaring bij hem was erg goed! Hij werkt ook in de Parkkliniek (zie website voor tarieven). Ik was via het OLVG West ruim 800 euro goedkoper uit. Dr Van Selms, dr Visser, dr Van Zele en dr Kappel plaatsen deze protheses ook. Dr Kappel plaatst volgens mij enkel voor de spier. Houd er wel rekening mee dat er bij deze protheses een grotere kans op rimpelvorming is bij weinig borstweefsel/vet en een dunne huid, dus dan kan je de protheses beter dual plane of achter de spier laten plaatsen. Dat zal je pc beoordelen. 

 

Ik vind zelf het resultaat heel mooi, ze zijn ook heel zacht en vallen heel natuurlijk. Achteraf had ik ze alleen iets groter gewild net als de meeste dames hier op het forum. 

 

Ik kan je eventueel aan mijn album toevoegen? 

 

xx

 

 

Hoi!

Dankjewel voor de info, ik denk dat dit allemaal artsen zijn uit Nederland? Dat is helaas een beetje ver voor mij vanuit het Belgenlandje, maar ik vermoed dat er hier ook wel artsen zijn die met deze prothesen werken :) Je mag me altijd toevoegen, ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat!

 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast B00bies
7 minuten geleden zei fleur0805:

Hoi!

Dankjewel voor de info, ik denk dat dit allemaal artsen zijn uit Nederland? Dat is helaas een beetje ver voor mij vanuit het Belgenlandje, maar ik vermoed dat er hier ook wel artsen zijn die met deze prothesen werken :) Je mag me altijd toevoegen, ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat!

 

Groetjes 

 

Hoihoi, 

 

Graag gedaan! Dr Visser en dr Van Zele werken in de Wellness Kliniek in Genk, dus in België. Verder zou ik het niet weten. 

 

Er zijn overigens nog niet zo veel pc’s die er mee werken. De meeste pc’s werken enkel met siliconen protheses. 

 

Ik zal je toevoegen :) 

 

xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei fleur0805:

Hoi!

Dankjewel voor de info, ik denk dat dit allemaal artsen zijn uit Nederland? Dat is helaas een beetje ver voor mij vanuit het Belgenlandje, maar ik vermoed dat er hier ook wel artsen zijn die met deze prothesen werken :) Je mag me altijd toevoegen, ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat!

 

Groetjes 

Ik kan mijn borsten vrijdag bekijken. Wil je ook mijn borsten zien, dan kan je mij een pb sturen dan stuur ik je ze. Ik ga geen album aanmaken namelijk. 

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn album is openbaar. Daar kun je kijken. Ik voel inderdaad een klein beetje rimpels... maar je ziet ze niet! Als je vragen hebt stel ze maar hoor. Ik ben nu dik 4 maanden po

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Hey hopelijk ben ik nog niet. Te laat. Beidde van deze dokters opteren voor een andere manier van werken indien nodig ook al zie je meestal wel voorbijkomen dat ze op die ene manier werken. Op dit forum jaren geleden innperuode die ik ze liet zetten waren er daar verslagen van. :) Ieder lichaam heeft iets anders nodig.

 

Heb je meer dan een B cup voordien of extreem veel vel overschot. Dan heb je eigenlijk geen keus, en moet het voor de spier. Anders krijg je 4 borsten. Of rare overhangsels. 

Heb je een a of b. Zonder overschot is het beter achter de spier. Behalve als je overdreven sport en je borstspieren erg ontwikkeld zijn. Maar ook voor de spier kan dit voor problemen zorgen... jammer genoeg.

Dan de vorm achter de spier druppelvormig heeft geen nut je spier duwt je ronde prothese plat waardoor het bovenaan niet rond oogt. 

Druppelvormig heeft wel nut voor de spier als je het natuurlijk wilt.

Ronde prothesen voelen ook veel zachter aan omdat druppelvorm de stand moet vasthouden. Plus de complicaties maar als het niet anders kan dan voor de spier is het een goeie oplossing.

 Ook blij plat liggen ziet rond er natuurlijker uit. Aangezien de druppelvorm ook zo blijft bij het liggen. 

Nadeel van achter de spier borsten bewegen mee.

Rond heb je ook meer rimpels dan de druppel. Je kan wel cohesiever silliconen nemen maar dan is het weer harder.

 

Ik zelf had toen 70b. Achter de spier. Rond sebbin high profile.435cc. Had een E.(ondertussen f en zoontje verder) 

Ik was toen heel dun en had hij vooroverbuigen voelbare rimpels. Door ziekte 7kg vermagerd (woog nog 48kg bij 1m75 dus ondergewicht) en dan kon je ze ook zien. Nu 20 kg erbij en voel je zelf niets meer. Dus als je erg dun bent is cohesieve wel beter. :)

 

succes

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.