Ga naar inhoud

Mis het sporten zo...


Crazy

Aanbevolen berichten

Hey meiden, ik zit in een "dipje" ik was hier al bang voor.. 

Ik ga de situatie even uitleggen en miss denken jullie pff zeur niet maar het is echt een dingetje voor mij. Ik hoop dat er meiden zijn met tips of die zich hierin herkennen. 

Ik ben morgen 2weken po en mn herstel is echt super goed verlopen! Snel was ik van de medicatie af en kon ik alweer een hoop dingen zelf! 

Alleen vocht vasthouden was een probleem, damn ik paste geen broek uit mn kast meer. En ik ben nu ziek tenminste behoorlijk verkouden dus misschien ook daardoor beetje depri maar goed ik ben normaal gesproken dus super sportief! Ik woon samen met een personal trainer dus alles draait om voeding en sport. Ik ga 4 a 5 keer per week trainen  (krachttraining) en doe 2x per week hardlopen of een spinninglesje bij mn vriend op zn sportschool. Je voelt m misschien al ik kan nu helemaal niets doen dus ik mis het enorm. En ik ben super gelukkig hoor met mn vriendinnen en ik dacht dat ik er echt wel 6 weken niks doen voor over had maar nu gaat het zo kriebelen... en wat denk je van mn lichaam?!?! Dat is al behoorlijk aan het veranderen na 2 weken. Ik let uiteraard wel op mn voeding alleen door dat ik me verveel snoep ik wel iets.. ben ook ongesteld nu dus suikercravings..  oke goed das geen smoes daar kan ik mee stoppen maar denken jullie dat ik miss alvast wat cardio kan gaan doen? Beetje fietsen in de gym? Ik loop trouwens met mn hondje wel iedere dag zo'n 4km om in beweging te zijn maar dat zet geen zoden aan de dijk. Of zou ik misschien voorzichtig wat benen kunnen gaan trainen?? Ik twijfel zo. 

Ik ben bang dat ik na jaren eeeiiinnndelijk bikini's kan dragen en dat ik dan niet meer tevreden ben over de rest van mn lichaam! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken je verhaal. Ik sportte ook 6 dagen per week (kracht 4x en cardio 2x). Ik houd ook veel vocht vast en zie er echt veel dikker uit. Ook ik denk soms "ik ga sporten", maar de regels zijn er niet voor niks. Het nieuw aangemaakte borstvlies wat in deze weken groeit zit om je implantaat heen. Dat moet nu stevig worden, zodat je implantaat goed blijft zitten. Ga je te vroeg sporten heb je risico's op bottoming out enz. Dat wil je echt niet. Met veel benenoefening train je indirect ook je borstspieren. Doe het gewoon niet. Ook geen benen. Dat je lichaam goed aanvoelt wil niet zeggen dat het mag. Je kan echt jezelf complicaties kado geven ermee en dan kan je in het ergste geval een hersteloperatie ondergaan (en kan je ronde 2 in van niet trainen en vocht vasthouden). Ik word ook gillend gek, maar ik ben avondwandelingen gaan maken. Die bouw ik steeds wat op qua duur (niet qua tempo!), zodat ik nog wel de normale beweging krijg. Ik ben nu bijna 14 dagen po en ben vanaf vandaag begonnen met minder koolhydraten te eten. Niet heel veel minder, maar een betere eiwitbalans. In het begin had mijn lichaam heel veel behoefte aan koolhydraten, nu veel minder, dus bied ik het minder aan. Ga niet de gym in, doe het gewoon echt niet. Houd vol! Ik stuiter ook tegen het plafond aan; ik voel mij ook veel beter als ik sport, maar laten we elkaar helpen braaf te rusten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Crazy je bent nog maar 2weken po! Ik moet minstens 3maand wachten van de pc (die zijn nu bijna om) en dan mag ik nog niet alles doen! Ik denk dat je je vooral moet focussen op je herstel, je boobs zijn nu toch wel belangrijker als sporten niet? Btw je herstel van je boobs kan je zelf in de hand werken, en als het mis gaatvheb je heel wat miserie! Dus beter een super herstel, en erna terug aan je lichaam werken dat komt zoiezo terug goed, maar je boobs als dat verkeerd loopt dat is niet zomaar op te lossen :unsure: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Kristel612:

Hoi @Crazy je bent nog maar 2weken po! Ik moet minstens 3maand wachten van de pc (die zijn nu bijna om) en dan mag ik nog niet alles doen! Ik denk dat je je vooral moet focussen op je herstel, je boobs zijn nu toch wel belangrijker als sporten niet? Btw je herstel van je boobs kan je zelf in de hand werken, en als het mis gaatvheb je heel wat miserie! Dus beter een super herstel, en erna terug aan je lichaam werken dat komt zoiezo terug goed, maar je boobs als dat verkeerd loopt dat is niet zomaar op te lossen :unsure: 

Amen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Kristel612:

Hoi @Crazy je bent nog maar 2weken po! Ik moet minstens 3maand wachten van de pc (die zijn nu bijna om) en dan mag ik nog niet alles doen! Ik denk dat je je vooral moet focussen op je herstel, je boobs zijn nu toch wel belangrijker als sporten niet? Btw je herstel van je boobs kan je zelf in de hand werken, en als het mis gaatvheb je heel wat miserie! Dus beter een super herstel, en erna terug aan je lichaam werken dat komt zoiezo terug goed, maar je boobs als dat verkeerd loopt dat is niet zomaar op te lossen :unsure: 

Waarom 3mnd als ik vragen mag? Mijn pc zei 6 weken! En tuurlijk ik vind het herstel heel belangrijk en ik wil ook niet dat er iets verkeerd gaat in het herstel. Maar ik merk gewoon dat mn kleding niet goed meer past en zie mn lichaam veranderen in 2 weken. Daarom heb ik angst om nog 4 weken niks te doen en ik hoef niet zwaar in de gewichten te hangen ik dacht miss wat fietsen of lichte trainingen?? 

Het is ook zo dat ik bij 8wk po op vakantie ga en zo hoopte te stralen voor t eerst in mn bikini nu ben ik bang dat ik dan over de rest weer enorm baal... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SandraHu fijn dat je je in mn verhaal herkent. Misschien is het gewoon ff een dikke dip omdat ik ook niet lekker ben enzo. Ik loop ook elke dag echt een heel stuk!! Ben daarna ook versleten. Die vermoeidheid gaat ook maar niet over. Omdat je dan zo jezelf niet bent baal ik gewoon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SandraHu mijn voeding is ook onder controle. Mn vriend heeft een schema gemaakt. Mn macro's aangepast. Dus wel koolhydraten maar minder inderdaad. Ik neem ook savonds nog een caseine shake wat me naar mijn idee in mn herstel ook enorm heeft geholpen. Vocht is echt nog een probleem voor mij!! Baal baal

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Crazy:

Waarom 3mnd als ik vragen mag? Mijn pc zei 6 weken! En tuurlijk ik vind het herstel heel belangrijk en ik wil ook niet dat er iets verkeerd gaat in het herstel. Maar ik merk gewoon dat mn kleding niet goed meer past en zie mn lichaam veranderen in 2 weken. Daarom heb ik angst om nog 4 weken niks te doen en ik hoef niet zwaar in de gewichten te hangen ik dacht miss wat fietsen of lichte trainingen?? 

Het is ook zo dat ik bij 8wk po op vakantie ga en zo hoopte te stralen voor t eerst in mn bikini nu ben ik bang dat ik dan over de rest weer enorm baal... 

Na 6 weken mag je dus dat rustig fietsen en benen trainen oppakken (benen trainen waarbij je niet met je armen werkt!). Na 3 md is je implantaat pas goed ingekapseld en kan je dan veilig opbouwen met normaal intensief sporten. Deze weken van voor de 6 weken aan zijn erg cruciaal m.b.t het inkapselen. En schat. Je ziet er in je bikini ook met paar kg meer prachtig uit. Lichamen van mensen veranderen nu eenmaal wat door operaties en bijv. ziekte. Dat is als je beter/hersteld bent prima weer terug te krijgen. Vaak ben je voor jezelf strenger dan voor een anderen. Ow ja en wat jij wel weet: je lichaam is 70% voeding 30% training. Ik stel voor dat je de suiker laat staan en lekker met zak worteltjes op de bank duikt. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Crazy:

@SandraHu fijn dat je je in mn verhaal herkent. Misschien is het gewoon ff een dikke dip omdat ik ook niet lekker ben enzo. Ik loop ook elke dag echt een heel stuk!! Ben daarna ook versleten. Die vermoeidheid gaat ook maar niet over. Omdat je dan zo jezelf niet bent baal ik gewoon. 

Snap ik. Wat jij omschrijft herken ik. Je voelt je gewoon niet jezelf, omdat je niet je eigen dingen kan doen. Dat is het met name. Als dat breien was geweest hadden we ons net zo kut gevoeld. Plus sporten is verslavend he. We zijn nu aan het afkicken, het is echt niet zo dat we straks eruit zien als monsters. Veel mensen sporten überhaupt niet en die zien er ook prima uit. Het is wat we onszelf wijsmaken. 3 md niet sporten (ik mag 10 augustus dus weer), dat lukt ons toch wel?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Crazy:

@SandraHu mijn voeding is ook onder controle. Mn vriend heeft een schema gemaakt. Mn macro's aangepast. Dus wel koolhydraten maar minder inderdaad. Ik neem ook savonds nog een caseine shake wat me naar mijn idee in mn herstel ook enorm heeft geholpen. Vocht is echt nog een probleem voor mij!! Baal baal

Ja dat las ik vaker dat dat voor je herstel caseine enorm goed helpt. Ik ben begonnen sinds 2 dg met eiwitshake in middag weer en voel me daar al energieker van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Crazy:

@SandraHu bedankt voor je oppeppende woorden je hebt echt helemaal gelijk hoor. Stom want ik zou tegen iemand anders ook hetzelfde zeggen maar voor jezelf denk je heel anders he!? Ik houd t voorlopig maar bij mn wandelingetje.. 

Geen dank! Waarschijnlijk meld ik mij binnenkort ook wel dat ik bijna in gym sta haha. Kan jij mij naar huis teruglullen. Maar we moeten het gewoon niet doen. Ik wandel met je mee:44:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooo ik begrijp jou zo goed.

 

Ik heb zelf 4 weken geleden een borstverkleining gehad.

En helaas wat complicaties dus mijn herstel gaat langer duren.

 

Ik ben de afgelopen jaren op eigen kracht afgevallen van 163 kilo naar 82 kilo bij een lengte van 1:80

 

Ik sporte 4 keer per week en daarnaast liep ik dagelijks.

 

En nu merk ik dat vocht vast houden vooral bij mijn buik en mijn benen.

 

Ik probeer nu ook weer dagelijks te lopen maar ik mis mijn sporte zo erg.

Maar helaas zal ik ook een aantal weken nog moeten wachten tot mijn lichaam helemaal hersteld is van de complicaties. 

 

Liefs Ilonka 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crazy ik begrijp wat je bedoelt. Ik sport normaal 8 uur per week en nu ineens helemaal niets!

Ik maak me dan niet druk om mijn lichaam ik ben zelfs afgevallen. 

Sporten is goed voor mijn geest. Een soort van uitlaat klep. Nu heb ik geen uitlaat klep.

Nou heb ik ook nog eens geen geduld en volgens mij moeten we nu geduld hebben 6 weken lang. 

Voor mij nog een 3 weken. Benen trainen en cardio kan wel denk ik, fietsen gaat ook goed bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Seen87:

@Crazy ik begrijp wat je bedoelt. Ik sport normaal 8 uur per week en nu ineens helemaal niets!

Ik maak me dan niet druk om mijn lichaam ik ben zelfs afgevallen. 

Sporten is goed voor mijn geest. Een soort van uitlaat klep. Nu heb ik geen uitlaat klep.

Nou heb ik ook nog eens geen geduld en volgens mij moeten we nu geduld hebben 6 weken lang. 

Voor mij nog een 3 weken. Benen trainen en cardio kan wel denk ik, fietsen gaat ook goed bij mij.

Ben jij nu 3wk po en je bent wel weer cardio en benen trainen aan het doen?? Het sporten is voor mij echt een way of life. Er zit zoveel tijd in dat ik t nu enorm aan t missen ben. Inderdaad soort verslaving waarvan ik nu afkick verschijnselen heb haha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ilonka1909:

Oooo ik begrijp jou zo goed.

 

Ik heb zelf 4 weken geleden een borstverkleining gehad.

En helaas wat complicaties dus mijn herstel gaat langer duren.

 

Ik ben de afgelopen jaren op eigen kracht afgevallen van 163 kilo naar 82 kilo bij een lengte van 1:80

 

Ik sporte 4 keer per week en daarnaast liep ik dagelijks.

 

En nu merk ik dat vocht vast houden vooral bij mijn buik en mijn benen.

 

Ik probeer nu ook weer dagelijks te lopen maar ik mis mijn sporte zo erg.

Maar helaas zal ik ook een aantal weken nog moeten wachten tot mijn lichaam helemaal hersteld is van de complicaties. 

 

Liefs Ilonka 

Jeetje Ilonka wat knap van jou. Je hebt haast je gewicht gehalveerd!! Respect hoor!! Ik lees vaak dat vrouwen het niet kunnen opbrengen te gaan sporten, geen energie geen tijd die dingen. Hoor t van vriendinnen ook heel vaak.. grappig dat er dan ook zoveel meiden zijn die afkickverschijnselen hebben en die 6 weken rust maar met moeite kunnen volhouden!! Fijn om te lezen in ieder geval dat ik niet de enige ben.

 

Wat vervelend dat je last hebt van complicaties zeg.. wat heb je precies als ik mag vragen?? Sterkte ermee x

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nathalies echt!?! Wat een verschillende adviezen. Op internet kwam ik er ook niet uit zoveel verschillende adviezen. Mag ik vragen waar jij geopereerd bent?? En heeft jou pc je persoonlijk gezien toen hij dat zei? Ik was bij faceland daar is de 1e controle na 6wk pas. Ik mag zelf de pleisters eraf halen dus geen 2wk controle. Maar ik mocht altijd bellen of mailen dus dat kan ik inderdaad ook even doen. xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Crazy:

Jeetje Ilonka wat knap van jou. Je hebt haast je gewicht gehalveerd!! Respect hoor!! Ik lees vaak dat vrouwen het niet kunnen opbrengen te gaan sporten, geen energie geen tijd die dingen. Hoor t van vriendinnen ook heel vaak.. grappig dat er dan ook zoveel meiden zijn die afkickverschijnselen hebben en die 6 weken rust maar met moeite kunnen volhouden!! Fijn om te lezen in ieder geval dat ik niet de enige ben.

 

Wat vervelend dat je last hebt van complicaties zeg.. wat heb je precies als ik mag vragen?? Sterkte ermee x

Jaaaa het zijn echt afkick verschijnselen. 

Het gevoel wat ik er door kreeg heb ik al weken niet gevoeld.

Ik had zo ie zo erg veel last van de narcose en ben daar 3 weken lang heel beroerd van geweest.

Toen kreeg ik een gaatje bij mijn hechtingen.

En ander halve week geleden stroomde er echt heel veel vieze stinkende bende uit mijn wond.

Bleek een bloeduitstorting van binnen te zijn die mijn lichaam niet zelf kon oplossen en daarom zijn weg naar buiten heeft gezocht.

Daarbij dus een lekkere antibiotica kuur gehad.

Waar door ik weer 10 stappen heb terug gedaan.

 

Ik hoop nu dat ik eindelijk aan de betere hand ben en ik me snel beter ga voelen xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crazy Ja, mij werd het direct verteld na de operatie en morgen worden mijn hechtingen eruit gehaald (ik ben 6 dagen po nu) dan zal ik het voor de zekerheid even checken en hier posten wat ze hebben geadviseerd. Ik zie ook geen reden waarom je het niet zou mogen oppakken als je de armen niet gebruikt. 

 

Ik ben geopereerd bij Bergman Clinics dr Verduijn. Ben er erg tevreden over omdat ik ook direct mocht douchen en al redelijk vlot activiteiten mag ondernemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crazy voor mij was het 3maand zodat je kapsel vorming niet beschadigd word, omdat ik heel veel hardloop, is dat een risico! Mag na 3maand stilletjes terug beginnen, en had toen ook gevraagd of ik mijn benen mag trainen om ze in vorm te houden en hij had dat toen afgeraden omdat je onbewust ook kracht zet op je bovenlichaam. Maar zo heeft iedere pc zijn eigen regels ik zou zeker eens contact opnemen met je pc! De 6weken regel zou ik zoiezo volhouden dit is heel belangrijk!! Ik heb ook moeten afkicken hoor ik hardloop 3x15km per week en 2x in de week spinning. De 3maanden zijn bijna om en daar ben ik super blij om! :D en ook fier omdat ik dit volgehouden heb :68: en ja mijn lichaam is ook veranderd, aangezien ik 2kg bijgekomen ben moet ik maar met mijn andere nieuwe troeven showen :152: maar ben zo ontzettend blij met mijn boobs dat me dat voorlopig echt niets kan schelen :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kristel612 en @Crazy Elke pc verschilt, doordat ze het aanpassen op jouw lichaam en situatie, maar die 6 weken is wel overal redelijk standaard. En vergeet niet als een pc zegt je mag weer fietsen na 2 weken dat wij sportjunkies dan opeens heuvels op fietsen en losgaan, waar een normaal mens rustig een blokje omgaat. :45: Dat is dus niet de bedoeling van de pc als hij zegt je mag fietsen haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.