Crazy

Mis het sporten zo...

Recommended Posts

Hey meiden, ik zit in een "dipje" ik was hier al bang voor.. 

Ik ga de situatie even uitleggen en miss denken jullie pff zeur niet maar het is echt een dingetje voor mij. Ik hoop dat er meiden zijn met tips of die zich hierin herkennen. 

Ik ben morgen 2weken po en mn herstel is echt super goed verlopen! Snel was ik van de medicatie af en kon ik alweer een hoop dingen zelf! 

Alleen vocht vasthouden was een probleem, damn ik paste geen broek uit mn kast meer. En ik ben nu ziek tenminste behoorlijk verkouden dus misschien ook daardoor beetje depri maar goed ik ben normaal gesproken dus super sportief! Ik woon samen met een personal trainer dus alles draait om voeding en sport. Ik ga 4 a 5 keer per week trainen  (krachttraining) en doe 2x per week hardlopen of een spinninglesje bij mn vriend op zn sportschool. Je voelt m misschien al ik kan nu helemaal niets doen dus ik mis het enorm. En ik ben super gelukkig hoor met mn vriendinnen en ik dacht dat ik er echt wel 6 weken niks doen voor over had maar nu gaat het zo kriebelen... en wat denk je van mn lichaam?!?! Dat is al behoorlijk aan het veranderen na 2 weken. Ik let uiteraard wel op mn voeding alleen door dat ik me verveel snoep ik wel iets.. ben ook ongesteld nu dus suikercravings..  oke goed das geen smoes daar kan ik mee stoppen maar denken jullie dat ik miss alvast wat cardio kan gaan doen? Beetje fietsen in de gym? Ik loop trouwens met mn hondje wel iedere dag zo'n 4km om in beweging te zijn maar dat zet geen zoden aan de dijk. Of zou ik misschien voorzichtig wat benen kunnen gaan trainen?? Ik twijfel zo. 

Ik ben bang dat ik na jaren eeeiiinnndelijk bikini's kan dragen en dat ik dan niet meer tevreden ben over de rest van mn lichaam! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herken je verhaal. Ik sportte ook 6 dagen per week (kracht 4x en cardio 2x). Ik houd ook veel vocht vast en zie er echt veel dikker uit. Ook ik denk soms "ik ga sporten", maar de regels zijn er niet voor niks. Het nieuw aangemaakte borstvlies wat in deze weken groeit zit om je implantaat heen. Dat moet nu stevig worden, zodat je implantaat goed blijft zitten. Ga je te vroeg sporten heb je risico's op bottoming out enz. Dat wil je echt niet. Met veel benenoefening train je indirect ook je borstspieren. Doe het gewoon niet. Ook geen benen. Dat je lichaam goed aanvoelt wil niet zeggen dat het mag. Je kan echt jezelf complicaties kado geven ermee en dan kan je in het ergste geval een hersteloperatie ondergaan (en kan je ronde 2 in van niet trainen en vocht vasthouden). Ik word ook gillend gek, maar ik ben avondwandelingen gaan maken. Die bouw ik steeds wat op qua duur (niet qua tempo!), zodat ik nog wel de normale beweging krijg. Ik ben nu bijna 14 dagen po en ben vanaf vandaag begonnen met minder koolhydraten te eten. Niet heel veel minder, maar een betere eiwitbalans. In het begin had mijn lichaam heel veel behoefte aan koolhydraten, nu veel minder, dus bied ik het minder aan. Ga niet de gym in, doe het gewoon echt niet. Houd vol! Ik stuiter ook tegen het plafond aan; ik voel mij ook veel beter als ik sport, maar laten we elkaar helpen braaf te rusten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi @Crazy je bent nog maar 2weken po! Ik moet minstens 3maand wachten van de pc (die zijn nu bijna om) en dan mag ik nog niet alles doen! Ik denk dat je je vooral moet focussen op je herstel, je boobs zijn nu toch wel belangrijker als sporten niet? Btw je herstel van je boobs kan je zelf in de hand werken, en als het mis gaatvheb je heel wat miserie! Dus beter een super herstel, en erna terug aan je lichaam werken dat komt zoiezo terug goed, maar je boobs als dat verkeerd loopt dat is niet zomaar op te lossen :unsure: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow ja en. Dat lichaam heb je zo weer terug! Je weet hoe het moet. Dit is even een investering. :55: Met kerst heb je je oude lichaam weer terug ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom 3mnd als ik vragen mag? Mijn pc zei 6 weken! En tuurlijk ik vind het herstel heel belangrijk en ik wil ook niet dat er iets verkeerd gaat in het herstel. Maar ik merk gewoon dat mn kleding niet goed meer past en zie mn lichaam veranderen in 2 weken. Daarom heb ik angst om nog 4 weken niks te doen en ik hoef niet zwaar in de gewichten te hangen ik dacht miss wat fietsen of lichte trainingen?? 

Het is ook zo dat ik bij 8wk po op vakantie ga en zo hoopte te stralen voor t eerst in mn bikini nu ben ik bang dat ik dan over de rest weer enorm baal... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SandraHu fijn dat je je in mn verhaal herkent. Misschien is het gewoon ff een dikke dip omdat ik ook niet lekker ben enzo. Ik loop ook elke dag echt een heel stuk!! Ben daarna ook versleten. Die vermoeidheid gaat ook maar niet over. Omdat je dan zo jezelf niet bent baal ik gewoon. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SandraHu mijn voeding is ook onder controle. Mn vriend heeft een schema gemaakt. Mn macro's aangepast. Dus wel koolhydraten maar minder inderdaad. Ik neem ook savonds nog een caseine shake wat me naar mijn idee in mn herstel ook enorm heeft geholpen. Vocht is echt nog een probleem voor mij!! Baal baal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 6 weken mag je dus dat rustig fietsen en benen trainen oppakken (benen trainen waarbij je niet met je armen werkt!). Na 3 md is je implantaat pas goed ingekapseld en kan je dan veilig opbouwen met normaal intensief sporten. Deze weken van voor de 6 weken aan zijn erg cruciaal m.b.t het inkapselen. En schat. Je ziet er in je bikini ook met paar kg meer prachtig uit. Lichamen van mensen veranderen nu eenmaal wat door operaties en bijv. ziekte. Dat is als je beter/hersteld bent prima weer terug te krijgen. Vaak ben je voor jezelf strenger dan voor een anderen. Ow ja en wat jij wel weet: je lichaam is 70% voeding 30% training. Ik stel voor dat je de suiker laat staan en lekker met zak worteltjes op de bank duikt. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap ik. Wat jij omschrijft herken ik. Je voelt je gewoon niet jezelf, omdat je niet je eigen dingen kan doen. Dat is het met name. Als dat breien was geweest hadden we ons net zo kut gevoeld. Plus sporten is verslavend he. We zijn nu aan het afkicken, het is echt niet zo dat we straks eruit zien als monsters. Veel mensen sporten überhaupt niet en die zien er ook prima uit. Het is wat we onszelf wijsmaken. 3 md niet sporten (ik mag 10 augustus dus weer), dat lukt ons toch wel?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat las ik vaker dat dat voor je herstel caseine enorm goed helpt. Ik ben begonnen sinds 2 dg met eiwitshake in middag weer en voel me daar al energieker van. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SandraHu bedankt voor je oppeppende woorden je hebt echt helemaal gelijk hoor. Stom want ik zou tegen iemand anders ook hetzelfde zeggen maar voor jezelf denk je heel anders he!? Ik houd t voorlopig maar bij mn wandelingetje.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank! Waarschijnlijk meld ik mij binnenkort ook wel dat ik bijna in gym sta haha. Kan jij mij naar huis teruglullen. Maar we moeten het gewoon niet doen. Ik wandel met je mee:44:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites