Ga naar inhoud

Doriend : 20 juli 2018 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

@Zomerwens @fitgirlkim @Mom1980 Dank je wel voor jullie succes wensen! 

 

Alles is goed verlopen gisteren. Was om half 8 ‘s morgens daar en ze zijn mij rond kwart voor 8 komen halen voor de operatie. Kwam dan in een kamertje waar ik mij moest uitkleden en waar foto’s werden gemaakt van mijn borsten voor de operatie. De verpleegster heeft dan alles nogmaals overlopen van hoe het in zijn werk ging en de infuus geprikt. Erna kwam de anesthesist de vragenlijst overlopen en als laatste kwam dr Verdonck mij af tekenen en opmeten. Na dit alles heeft de verpleegster me naar de operatiezaal gebracht. Moest gewoon op het bed gaan liggen en kreeg een maskertje op mij waardoor ik in slaap viel. Rond half 10 was ik volledig wakker op het uitslaapkamertje en voelde ik me eigenlijk goed. Had schrik dat ik misselijk of duizelig zou zijn van de narcose maar dit was gelukkig helemaal niet het geval. Kreeg van de verpleegster wat water om te drinken en de uitleg van de naverzorging. Alles verliep heel goed en zo kon ik om 10u al terug richting huis gaan. Eens thuis heb ik meteen de medicatie genomen dat ze mij voorgeschreven hadden in het ziekenhuis en me even gerust in de zetel. Op zich had ik niet zoveel pijn eerder het gevoel van stuwing na een bevalling. Voelde me gisteren echt wel best ok dat ik zelfs even gaan wandelen ben met mijn dochtertje. Afgelopen nacht heb ik niet super geslapen. Niet door de pijn want heb zelfs niets van pijnstiller genomen s nachts maar wel omdat ik altijd op men zij slaap en nu ik op mijn rug moet slapen. Vanochtend opstaan was wel pijnlijk maar komt waarschijnlijk door het stil liggen deze nacht. 

 

Tot nu toe kan ik zeggen dat het echt wel mee valt en dat ik de pijn veel erger had voorgesteld. Maar hangt natuurlijk van persoon tot persoon af. Het eindresultaat is wat telt en ik kijk er alvast naar uit naar het verband dat wordt afgehaald! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 175
  • Created
  • Laatste Reactie

Dat klinkt fijn zeg! Meteen al aan de wandel wauw! Ik heb bijna alleen maar geslapen na de narcose tot de volgende ochtend. Voordeel was wel dat ik goed geslapen had de eerste nacht Haha. Dat is nu ook wel minder... dat stil liggen op je rug Pff. Lig je gewoon plat in bed of wat omhoog?? 

 

Heel goed herstel gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Doriend:

@Zomerwens @fitgirlkim @Mom1980 Dank je wel voor jullie succes wensen! 

 

Alles is goed verlopen gisteren. Was om half 8 ‘s morgens daar en ze zijn mij rond kwart voor 8 komen halen voor de operatie. Kwam dan in een kamertje waar ik mij moest uitkleden en waar foto’s werden gemaakt van mijn borsten voor de operatie. De verpleegster heeft dan alles nogmaals overlopen van hoe het in zijn werk ging en de infuus geprikt. Erna kwam de anesthesist de vragenlijst overlopen en als laatste kwam dr Verdonck mij af tekenen en opmeten. Na dit alles heeft de verpleegster me naar de operatiezaal gebracht. Moest gewoon op het bed gaan liggen en kreeg een maskertje op mij waardoor ik in slaap viel. Rond half 10 was ik volledig wakker op het uitslaapkamertje en voelde ik me eigenlijk goed. Had schrik dat ik misselijk of duizelig zou zijn van de narcose maar dit was gelukkig helemaal niet het geval. Kreeg van de verpleegster wat water om te drinken en de uitleg van de naverzorging. Alles verliep heel goed en zo kon ik om 10u al terug richting huis gaan. Eens thuis heb ik meteen de medicatie genomen dat ze mij voorgeschreven hadden in het ziekenhuis en me even gerust in de zetel. Op zich had ik niet zoveel pijn eerder het gevoel van stuwing na een bevalling. Voelde me gisteren echt wel best ok dat ik zelfs even gaan wandelen ben met mijn dochtertje. Afgelopen nacht heb ik niet super geslapen. Niet door de pijn want heb zelfs niets van pijnstiller genomen s nachts maar wel omdat ik altijd op men zij slaap en nu ik op mijn rug moet slapen. Vanochtend opstaan was wel pijnlijk maar komt waarschijnlijk door het stil liggen deze nacht. 

 

Tot nu toe kan ik zeggen dat het echt wel mee valt en dat ik de pijn veel erger had voorgesteld. Maar hangt natuurlijk van persoon tot persoon af. Het eindresultaat is wat telt en ik kijk er alvast naar uit naar het verband dat wordt afgehaald! 

Hey, fijn te horen dat alles goed verlopen is en dat de pijn te doen is.

Mss toch op tijd je rust nemen eh, een operatie is niet niks :7:

Grtjs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-7-2018 om 13:57 zei Zomerwens:

Dat klinkt fijn zeg! Meteen al aan de wandel wauw! Ik heb bijna alleen maar geslapen na de narcose tot de volgende ochtend. Voordeel was wel dat ik goed geslapen had de eerste nacht Haha. Dat is nu ook wel minder... dat stil liggen op je rug Pff. Lig je gewoon plat in bed of wat omhoog?? 

 

Heel goed herstel gewenst!

 

 

Hey! ik heb het bed wel wat omhoog staat maar slaap erdoor wel niet beter eerlijk gezegd. Heb tot nu toe nog geen enkele nacht goed door geslapen door de pijn in men rug. Hoe is het nu met jou? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-7-2018 om 21:20 zei Mom1980:

Hey, fijn te horen dat alles goed verlopen is en dat de pijn te doen is.

Mss toch op tijd je rust nemen eh, een operatie is niet niks :7:

Grtjs xx

 

jaja neem zeker men rust! is gewoon moeilijk om te weten wanneer ik nu te veel of ni te veel aan het doen ben wel. Op zich voel ik me goed maar heb idd schrik om te veel te doen al. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-7-2018 om 00:02 zei fitgirlkim:

Fijn dat het je tot nu toe allemaal meevalt! Pas op dat je niet teveel wilt doen he anders gaat het je wellicht bezuren achteraf... goed herstel gewenst :)

 

ja heb ik wel schrik voor. Weet ook niet goed wat te veel al is en wat niet :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei Doriend:

 

 

Hey! ik heb het bed wel wat omhoog staat maar slaap erdoor wel niet beter eerlijk gezegd. Heb tot nu toe nog geen enkele nacht goed door geslapen door de pijn in men rug. Hoe is het nu met jou? 

Ik word iedere nacht tussen 3 en 4 uur wakker vanwege mijn rug. Dan neem ik twee paracetamollen in, loop en beweeg wat, zit rechtop op een stoel en daarna ga ik weer terug in bed. Ik ben wel een makkelijke slaper en nu, gelukkig, val ik daarna ook weer terug in slaap. Dan kan ik het precies volhouden in bed tot 7.00 uur. Pffff hoop dat dat snel beter gaat. Overdags trouwens geen last van mijn rug. 

 

Hoe gaat het verder? Heb je veel pijn of valt het mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-7-2018 om 12:16 zei Zomerwens:

Ik word iedere nacht tussen 3 en 4 uur wakker vanwege mijn rug. Dan neem ik twee paracetamollen in, loop en beweeg wat, zit rechtop op een stoel en daarna ga ik weer terug in bed. Ik ben wel een makkelijke slaper en nu, gelukkig, val ik daarna ook weer terug in slaap. Dan kan ik het precies volhouden in bed tot 7.00 uur. Pffff hoop dat dat snel beter gaat. Overdags trouwens geen last van mijn rug. 

 

Hoe gaat het verder? Heb je veel pijn of valt het mee?

 

Heb op zich eigenlijk niet veel pijn. Meer zo een trekkerig gevoel maar dat is wel normaal veronderstel ik. Heb meer last van mijn rug 's nachts dan van mijn borsten overdag :huh: Alleen vind ik het wel ambetant dat dat verband niet af mag nu met dat warm weer. Ik zweet nu ook echt wel hoewel ik zoveel mogelijk binnen blijf of de schaduw op zoek. En uiteraard was ik me ook met het washandje. Maar voel me zo vies onder dat verband.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Doriend:

 

Heb op zich eigenlijk niet veel pijn. Meer zo een trekkerig gevoel maar dat is wel normaal veronderstel ik. Heb meer last van mijn rug 's nachts dan van mijn borsten overdag :huh: Alleen vind ik het wel ambetant dat dat verband niet af mag nu met dat warm weer. Ik zweet nu ook echt wel hoewel ik zoveel mogelijk binnen blijf of de schaduw op zoek. En uiteraard was ik me ook met het washandje. Maar voel me zo vies onder dat verband.. 

Ja dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb alleen twee pleisters (doorzichtig). Daarmee mag ik douchen. Ook de bh en borstband kan ik wassen. Hoop dat je het nog even vol kan houden en dat het verband er snel af mag! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Hoe gaat het hier? Ik ben woensdag ook door dokter Verdonck geopereerd. Sinds gisteren gaat het erg goed. De eerste dagen was er een enorme druk en enorm veel vocht in mijn buik. Het slapen is ook niet zo aangenaam zo rechtop. Weet er iemand vanaf wanneer je mocht proberen op de zij te slapen?

 

Groetjes,

Jayke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

super fijn jullie ervaringen en dilemma’s te lezen. Ik heb mijn operatie, bij Verdonck, 21 augustus staan. Echter weet ik nog niet wat voor implantaat ik wil. Hij vertelde mij dat hij sebbin, mentor en motiva gebruikt. Zoals ik het van hem begreep was de mentor de appel/peer vorm en de motiva de peer vorm. Hij heeft. Mijn twijfel was tussen deze twee. Maar van jullie begrijp ik dat de motiva de appel/peer is... ik weet nu helemaal niet meer welke wat is. ook vertelde hij mij over de motiva ergonomics ik dacht dan ook dat hij die voor mij had opgeschreven, maar toen ik belde voor een afspraak bleek dat hij de progressive+ had op staan. Ik zou niet zo goed weten wat ik nu moet kiezen... 

aangezien ik een eigen zaak heb kan en ik ervoor een uur moet rijden lukt het mij niet nog een keer op consult te gaan. Volgende week moet ik mijn beslissing laten weten zeiden ze.

kunnen jullie mij op weg helpen naar mijn keuze?

verder hoop ik dat het goed gaat met jullie. Ik ben erg gespannen merk ik.. nu al... laat staan de dag van te voren... ben nog nooit geopereerd...

groetjess x

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei 8008135:

Hoi hoi,

super fijn jullie ervaringen en dilemma’s te lezen. Ik heb mijn operatie, bij Verdonck, 21 augustus staan. Echter weet ik nog niet wat voor implantaat ik wil. Hij vertelde mij dat hij sebbin, mentor en motiva gebruikt. Zoals ik het van hem begreep was de mentor de appel/peer vorm en de motiva de peer vorm. Hij heeft. Mijn twijfel was tussen deze twee. Maar van jullie begrijp ik dat de motiva de appel/peer is... ik weet nu helemaal niet meer welke wat is. ook vertelde hij mij over de motiva ergonomics ik dacht dan ook dat hij die voor mij had opgeschreven, maar toen ik belde voor een afspraak bleek dat hij de progressive+ had op staan. Ik zou niet zo goed weten wat ik nu moet kiezen... 

aangezien ik een eigen zaak heb kan en ik ervoor een uur moet rijden lukt het mij niet nog een keer op consult te gaan. Volgende week moet ik mijn beslissing laten weten zeiden ze.

kunnen jullie mij op weg helpen naar mijn keuze?

verder hoop ik dat het goed gaat met jullie. Ik ben erg gespannen merk ik.. nu al... laat staan de dag van te voren... ben nog nooit geopereerd...

groetjess x

Hallo,

 

Mijn operatie staat gepland op 20 augustus bij dokter Verdonck. Ik heb gekozen voor de motiva ergonimics omdat deze het meest natuurlijk zijn. Dit is de peervorm. Bij motiva heb je dus de appel-peer = progressive en de peer = ergonomics. Bij de sebbin en motiva heb je volgens mij de keuze tussen de appelvorm en de appel-peer.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden. Bij mij is het ondertussen een dikke drie weken geleden. Ik heb bijna geen last meer en ook autorijden lukt nu veel beter.

Ik houd me nog aan de richtlijnen omdat ik echt wel niks wil forceren.

 

Zelf heb ik ook de motiva progressive. De appelpeervorm. High profileren voor een push up effect.

 

Ik ben volop tweemaal per dag de littekens aan het insmeren. De zwellingen zijn al wat minder en de protheses moeten nog indalen. Nu zitten ze nog heel hoog ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht vanaf twee weken,dus als je verband eraf is, terug op zij slapen.

Nu drie weken later is dit me nog niet gelukt,voelt raar aan en nog wat druk.

Het rugprobleem vond ik ook vreselijk maar met een kussen onder de benen haalt het al wat druk van de rug af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Josy:

Hallo,

 

Mijn operatie staat gepland op 20 augustus bij dokter Verdonck. Ik heb gekozen voor de motiva ergonimics omdat deze het meest natuurlijk zijn. Dit is de peervorm. Bij motiva heb je dus de appel-peer = progressive en de peer = ergonomics. Bij de sebbin en motiva heb je volgens mij de keuze tussen de appelvorm en de appel-peer.

 

Groetjes

Dankje dan heb ik het redelijk begrepen haha. Ik denk dat ik ook voor ergonomics ga.. voel jij de spanning ook al? Of ligt dat aan mij?hihi

 

@Frizzle fijn dat het zo goed gaat. Heb jij misschien foto’s die ik kan bekijken? Waarom heb jij de beslissing gemaakt voor de progressive? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei 8008135:

Dankje dan heb ik het redelijk begrepen haha. Ik denk dat ik ook voor ergonomics ga.. voel jij de spanning ook al? Of ligt dat aan mij?hihi

 

@Frizzle fijn dat het zo goed gaat. Heb jij misschien foto’s die ik kan bekijken? Waarom heb jij de beslissing gemaakt voor de progressive? 

Hey,

 

ja heel veel zenuwen! soms denk ik waar ben ik mee bezig:-/. Heb enorm veel schrik dat er iets verkeerd zou lopen. Heb jij al een datum vastgelegd?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jen1988:

Hoe ebben jullie beslist welke implantaten jullie willen/nemen?? En mag ik vragen hoeveel de kostprijs was want er staat op de website van Verdonck 2600 euro maar is dit voor elk soort implantaten of verschilt de prijs?? Grts

Hallo,

 

Bij verdonck heb je de sebbin (denk dat dit de goedkoopste zijn), dan heb je de mentor en de duurste zijn van het merk Motiva. deze kosten 3400 euro. Ik heb voor Motiva gekozen omdat je minst kans op kapselvorming hebt en omdat deze het meest natuurlijk zijn. Je hebt er twee soorten in de Motiva progressie (dit is de appel-peer vorm) en dan de motiva ergonomisch (dit is de peer vorm). Ik heb voor de ergonomics gekozen.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden 

 

ik ben aanstaande woensdag ook alweer 3 weken verder.. en ik voel mij super!! Littekens zijn echt super klein wat ik niet had verwacht. Ook zijn ze al aardig gezakt. De ene borst wel iets meer dan de andere. Op mijn zij slapen gaat ook super samen met mijn zwangerschapskussen. Ben helemaal blij met het resultaat(progressieve + 315cc)  al en t kan alleen maar beter worden. Vindt t lastig om niet al te gaan sporten omdat ik mij zo goed voel. Maar ik probeer vol te houden niet te gaan. 

 

Liefs Sandra 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-7-2018 om 11:24 zei Chikawahwah:

Als je belt na kliniek kan je evt in overleg het verband eerder eraf halen, echter mag je toch pas 3 dagen nadat de hechtingen verwijderd zijn helemaal douchen 

 

 

ben donderdag mogen langs gaan om het verband af te doen. Een nieuw was niet nodig maar heb wel een sportbh gekregen en moet natuurlijk ook de borstband nog blijven dragen. Vind ik op zich allemaal niet zo erg. Kan me nu toch al beter was. Gelukkig! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei jayke:

Hallo,

 

Hoe gaat het hier? Ik ben woensdag ook door dokter Verdonck geopereerd. Sinds gisteren gaat het erg goed. De eerste dagen was er een enorme druk en enorm veel vocht in mijn buik. Het slapen is ook niet zo aangenaam zo rechtop. Weet er iemand vanaf wanneer je mocht proberen op de zij te slapen?

 

Groetjes,

Jayke

 

Hier alles prima. Vandaag terug mijn eerste dag aan het werk. Het gaat me echt goed. Hoewel ik nog steeds schrik heb van te veel te willen doen. Het enorme vocht in mijn buik had ik ook. Denk dat dit wel met de pijnstillers te maken heeft alsook met het warme weer. Want merkte toch wel een groot verschil als ik stopte met de pillen. Vroeg me dat ook al af wanneer je terug op de zij mag slapen. Hopelijk eens de draadjes eruit zijn :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Josy:

Hallo,

 

Mijn operatie staat gepland op 20 augustus bij dokter Verdonck. Ik heb gekozen voor de motiva ergonimics omdat deze het meest natuurlijk zijn. Dit is de peervorm. Bij motiva heb je dus de appel-peer = progressive en de peer = ergonomics. Bij de sebbin en motiva heb je volgens mij de keuze tussen de appelvorm en de appel-peer.

 

Groetjes

 

Ikzelf heb de motiva progressive plus laten zetten. en is idd de appel-peer. Ik zat met de twijfel tussen de gewone en de plus maar wou toch  bovenkant iets meer volume vandaar de progressive plus. en ben heel blij dat ik voor dit gekozen heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.