Ga naar inhoud

ontevreden over bvk


Aanbevolen berichten

Goeiemorgen

Ik ben Carla en ik ben begonnen om een borstverkleining te laten doen....20 mei wordt ik onderzocht door Dr Frans Straten en dan bepaal ik of ik het laat doen...ik heb geen grote borsten maar ze hangen en daar heb ik last van, het zweet en als ik een bh draag dan heb ik daar veel last van. Mijn leeftijd ie 54 jaar en ik denk als ik het nu niet doe ik er spijt van krijg....ik kan als het goed is er nu nog jaren van genieten....is er iemand die bij deze arts ook een bv heeft laten doen op latere leeftijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Ik ben ten einde raad m'n bvk is totaal niet geslaagden ze willen me ook niet meer helpen, ik ben bij een privekliniek geweest omdat ik volgens CZ geen recht had op vergoeding, dus een bvk gehad en later nog een liposuctie en nu anderhalf jaar later m'n laatste controle gehad en daar aangegeven niet blij te zijn...de assistente was het met mij eens maar de arts vond het goed zo en wil mij verder dus niet meer helpen, het enigste wat hij nog wilde doen is een collega vragen om een bh in m'n borst te plaatsen om het hangen op te lossen maar ik ben bang dat ze dat niet gratis gaan doen en ik ben al genoeg kwijt aan die tent, ieman:74:d ook ervaring hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi een vriendin van mij had dit ook bvk werd wel vergoed bij haar. Alleen bij haar hangen ze ook enorm en de arts zei toen tegen haar dat ze dit alleen kon oplossen met een prothese dus dat moest ze dan zelf bij betalen. Het is jammer om dit allemaal pas achteraf te horen maar waarom werd jou bvk niet vergoed? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-5-2018 om 09:41 zei alrac:

Ik ben ten einde raad m'n bvk is totaal niet geslaagden ze willen me ook niet meer helpen, ik ben bij een privekliniek geweest omdat ik volgens CZ geen recht had op vergoeding, dus een bvk gehad en later nog een liposuctie en nu anderhalf jaar later m'n laatste controle gehad en daar aangegeven niet blij te zijn...de assistente was het met mij eens maar de arts vond het goed zo en wil mij verder dus niet meer helpen, het enigste wat hij nog wilde doen is een collega vragen om een bh in m'n borst te plaatsen om het hangen op te lossen maar ik ben bang dat ze dat niet gratis gaan doen en ik ben al genoeg kwijt aan die tent, ieman:74:d ook ervaring hiermee?

Hoi @alrac wat vervelend wat je overkomt. Ik hoop dat iemand je kan helpen met advies. Mijn BVK dateert van december 2017 en hoewel ik nu nog heel tevreden ben vraag ik me ook af hoe dit gaat evolueren. En als ik al die verhalen lees van dames die niet tevreden zijn dan begin ik bij mezelf dingen te zien waardoor ik begin te twijfelen. Zaterdag heb ik mijn 6 maanden controle.

Die techniek waarbij ze een BH in je borsten doen ??? Daar heb ik nog nooit iets over gehoord. Is dat dan een soort lift?

Sterkte met je zoektocht naar een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alrac

 

Hoi hoi,  wat vervelend dat je niet tevreden bent met het resultaat. Waarom wil jouw pc je niet meer helpen?

Wat voor cupmaat heb je nu nog ? En wat had je voor de operatie?

En is er wel voldoende overtollige huid weggehaald als je nu nog zoveel hang hebt?

 

Een bvk word over het algemeen vergoed vanaf een DD cup, of soms vanaf D als er heel erg veel klachten zijn.

Een pc dient de aanvraag voor een bvk in bij de verzekering, en aan de hand daarvan krijg je vergoeding of niet.

 

Een operatie met de Breform ( inwendige bh )word soms wel eens uitgevoerd, maar hier zitten bepaalde criteria aan, max grootte van de borst, kwaliteit van de huid etc. en er hangt tevens een behoorlijk prijskaartje aan.

Er word wel gezegd dat het goed zou helpen om verdere hang in de toekomst door zwaartekracht te voorkomen, er zijn overigens niet veel artsen die hier mee werken.

 

Wat je eerst zou kunnen doen is een second opinion ergens anders aan gaan vragen, een onafhankelijke pc.

Met dat advies wat je daar krijgt , kun je dan eventueel weer terug naar je eigen pc, en kijken of er een oplossing is, en ook goed navragen hoe het zit met garantie/nazorg.

 

Levert dat gesprek dan niets op, en er is bij de second opinion bijv een oplossing aangedragen, dan zou je altijd nog eens kunnen navragen of er alsnog niet een bepaalde vergoeding in zou kunnen zitten, dit zal dan afhankelijk zijn van de cupmaat die je nu nog hebt,en wellicht andere criteria,maar dit kun je altijd  vragen, je hebt niets te verliezen.

Dus ik zou op zoek gaan naar een goede pc voor een second opinion, en pas daarna gaan beslissen wat de verdere stap is.

 

Veel succes meis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.