Jump to content

Waarvoor dient het 14 daagse verband?

Recommended Posts

Posted

Hallo hallo,

Ik las in een ander topic dat sommige dames zich afvroegen waarom het drukverband bij sommige pc's 14 dagen om moet blijven zitten en waar dit voor dient.  Ook ikzelf vroeg mij dit af. Vandaag heb ik -in het kader van het warme weer mijn kliniek (de Wellness Kliniek) deze vraag gesteld (met warm weer lijkt het mij namelijk een broeiplek voor bacteriën) en of ik het niet af mocht doen. De Wellness Kliniek gaf inderdaad aan totaal uit de zon te blijven (maar dat moeten alle vrouwen die een borstvergroting hebben ondergaan), maar dat het niet af mocht omdat het verband hemostatisch is (google that one ;-). Hier de uitleg:

Beste mevrouw,

Dr. Van Zele gaf me de opdracht u te contacteren i.v.m. uw verband.

Het verband moet 10-14 dagen om blijven. 10 is echt het miminum. Dit is omdat het verband een hemostatische en beschermende functie heeft.

Hij raadt aan uit de zon blijven en zo weinig mogelijk inspanning te doen zodat u niet gaat zweten.

Indien het u echt te oncomfortabel wordt, mag u het verband door de thuisverpleging laten afhalen (u heeft hiervoor een voorschrift ontvangen na de ingreep).

Indien u nog vragen heeft, mag u ons altijd contacteren.

Met vriendelijke groeten

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.