Ga naar inhoud

Miki1 : 17 mei 2018 : Dr. Bodde : Bauland Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Na de afgelopen weken veel op dit forum rondgeneusd te hebben zonder zelf iets te posten, hier dan toch maar mijn verslag. Omdat ik veel heb gehad aan verhalen van anderen en hoop dat iemand anders die dit leest dan misschien ook iets aan mijn ervaring kan hebben. Zeker met borstliften zonder implantaat zijn de ervaringen namelijk schaars!

 

Midden mei heb ik een borstlift operatie gehad bij Dr. Esther Bodde van de Bauland Kliniek. Ik ben nu 11 dagen post-op en begin me steeds beter te voelen.

Een tijd terug ben ik ruim 20kg afgevallen en gestopt met hormonale anticonceptie. Het gevolg: mijn mooie volle G-cup deflateerde als twee ballonnetjes tot een kleine E cup. Al vermoed ik dat ik vooral een E had doordat ik ook lekker veel overtollig huid in die beha moest proppen. E klinkt niks mis mee maar het volume hing laag en boven zat er uitgerekt vel. Met mijn 30 jaar voelde ik me niet mijn leeftijd op borstgebied. Dit leek eerder op een vrouw van in de 50, die al een paar porties borstvoeding erop had zitten (no offence tegen die mooie dames!). Kortom, mijn borsten pasten niet meer bij mij en ik was moe van de pijn in mijn nek wanneer bikinibandjes de boel wanhopig omhoog moesten houden. Na een tijdje wikken en wegen heb ik vrij vlot de knoop doorgehakt hier iets aan te laten doen. Allereerst omdat ik gelokt werd door de 'kleine borstlift zonder implantaat' optie op de website van Faceland, voor maar 1390 euro. Ik hoopte dat ik daar misschien wel voor in aanmerking zou komen. Het eerste consult daar wees al snel uit dat ik toch echt een grote borstlift nodig zou hebben. (Ter info: die kleine borstlift betekent puur een verplaatsing van de tepel en is meer voor vrouwen waarbij 1 tepel bijv lager zit). 

Het consult bij Faceland voelde mij wat te gejaagd, te onpersoonlijk en zo ben ik verder gaan zoeken. Mijn 2e consult had ik bij Bauland, met dokter Bodde. Dit voelde meteen goed. Ik weet dat Bauland en Faceland deels hetzelfde bedrijf zijn (kwam ik ook pas later achter), maar Bauland is zo'n 1100 duurder. Ik merkte daar ik ieder geval een meer rustige, persoonlijke aanpak en alles voelde professioneler aan. Ook is er een extra controlemoment na 14 dagen om de hechtingen te verwijderen, waar je dit bij Faceland zelf moet doen. Dr Bodde beaamde gelukkig ook wat de assistente bij Faceland constateerde: dat ik in principe prima een lift zonder implantaten zou kunnen hebben omdat ik nog genoeg weefsel over had. Gelukkig maar, want voor mezelf heb ik geen fijn gevoel bij implantaten. Dat was voor mij ook echt geen optie. Ze zei dat ik dezelfde cup over zou houden omdat ze geen weefsel weghalen maar dit leek me al wat te rooskleurig, die cup was namelijk ook deels gevuld met huid. Na de operatie kreeg ik uiteindelijk een sportbeha cup C aangemeten, maar dat is prima bij mijn postuur.

 

Na de operatie had ik flinke pijn en ik heb extra tramadol nodig gehad de eerste paar dagen. De boel zag er verder prima uit, het stond vrij hoog en uit elkaar maar ik weet dat dit nog allemaal rustig in vorm moet komen. Sinds 3 dagen ben ik nu helemaal zonder pijnstillers. Slapen op de rug is irritant maar ik kan ook al een beetje op mijn zij liggen. 1 tepel is nog gevoelloos en in 1 heb ik steeds steken, wat denk ik betekent dat het gevoel erin terug aan het komen is. Die begint ook al wat te reageren op kou, wordt een klein beetje hard.

 

Over een paar dagen mogen de hechtingen eruit en daar kijk ik naar uit. Ik vraag me af hoe de wonden er dan aan toe zullen zijn? Is er nog kans op dat er iets open is? Is er al korstvorming of is dat zelfs al klaar? Moet ik dan al gaan smeren met littekencreme,  en welke is aan te raden? Ik kan nu steeds niks zien nog ivm de pleisters. Ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Mochten er vragen zijn, ik wil alles beantwoorden :)

 

Groetjes, Miki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miki,

 

Ik heb zelf 5 weken geleden een borst verkleining gehad met lift en het verplaatste en verkleinen van mijn tepelhof.

 

Bij mij mochten de pleisters er binnen ander halve week af.

 

En in eerste instantie schrok ik echt heel erg. Er waren nog wat kleine plekjes open maar ook al veel korst vorming.

En daarbij zagen de hechtingen er echt niet mooi uit.

 

Maar hoe meer tijd er voorbij ging des te mooier ging het er uitzien.

Ik zag echt dagelijks verschil.

 

Nu 5 weken verder zijn de wondjes bij mijn tepels helemaal dicht de hechtingen/ littekens zijn hele kleine streepjes geworden.

 

Ik ben gisteren bij mijn pc geweest en ik mag pas gaan smeren als alle korstjes echt helemaal weg zijn 

 

Maar elke pc heeft zijn eigen adviezen 

 

Liefs Ilonka 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hallo,

ik ben 5,5 weken geleden geopereerd. Ik heb een borstlift met een klein implantaat 225 cc en een tepelhofverkleining gehad.

Het meeste geneest correct. Ik had wel nog een kleine open wondje na het verwijderen van knoopjes onderaan 1 borst.

Ik gebruik sinds week 4 siliconenplakkers voor de litteken genezing. 

Mijn snelst genezende tepelhof vertoond nu plots een zeer klein wondje. Niet aan de rond maar wat meer naar het midden toe. Er komt daar wat wit / geel vocht uit.

Heeft er hier iemand ervaring mee? Binnen enkele dagen vertrekken we op reis. Ik zou toch graag in het zwembad zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi @IsabelleR, ik kan je helaas niet helpen, maar ben nieuwsgierig of het wondje inmiddels goed genezen is en of je tevreden ben over je lift + kleine implantaten. Heb je misschien foto's? Ben erg benieuwd naar je eindresultaat omdat ik misschien ook een lift zonder of met kleine implantaten wil...

Welke cupmaat had je eerst en welke nu?

Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.