Ga naar inhoud

jayke : 25 juli 2018 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

hallo,

 

Ik ben 25 jaar en mijn borsten zijn te klein voor een A cup. Eigenlijk vind ik nergens nog een BH die past. Toen ik 15 was had ik een grote B en rond mijn 20e zelfs een tijdje een C. Toen was ik wel wat zwaarder als nu. Nu weeg ik 52 kg en ik ben 1,58m lang. Toen ik 15 was was ik slanker als nu maar had toch grotere borsten. Ik ben al altijd onzeker over mijn kleine borsten maar het wordt alleen maar erger. Als ik met mijn vriend naar bed ga doe ik ook nooit mijn BH uit. Ze zijn niet alleen klein maar ook nog eens slap. Ik lees altijd gelijkaardige verhalen over vrouwen die al kinderen hebben maar die heb ik zelfs nog niet. Ik zou graag een borstvergroting laten uitvoeren en hoop op dit forum enkele antwoorden te kunnen vinden.

 

Is het mogelijk om een borstvergroting te krijgen als je je ribben zelfs kan voelen door je borsten heen? (mijn ribben komen ook een beetje vooruit bij mijn borsten) Voel je dan nergens de raden van de prothese? Ik zag op een youtube filmpje dat ronde protheses plooien hebben die soms te voelen zouden zijn, maar de druppelvormige prothese zou dan weer als nadeel hebben dat die met de tijd wat kunnen draaien. Ik heb al veel gelezen en bekeken over borstoperaties maar de info komt zo chaotisch in mijn hoofd :P Ook vraag ik mij af of de borsten na een operatie heel anders voelen dan echte borsten. 

 

Ook werk ik in een kinderdagverblijf waar ik dus vaak kinderen moet optillen. Dit werk kan je zeker sowieso 6 weken lang niet doen na de operatie?

 

Zoals je kan zien sta ik nog maar aan het begin van de zoektocht en heb ik nog veel vragen :) Ik kijk er naar uit om jullie verhalen te lezen. Ik ben nu al blij dit forum te hebben ontdekt.

 

Liefs

x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis en welkom.

 

Het is heel goed mogelijk om een bv te laten doen ook al heb je bijna geen eigen borstweefsel en dat je je ribben voelt zitten.

 

Over het algemeen word er bij weinig eigen borstweefsel dual plane of achter de spier geplaatst, dit zorgt er ook al voor dat de randen eigenlijk niet zichtbaar zijn, ook zijn er protheses met een hele dunne bovenrand, de Natrelle 510 serie, en deze worden in sommige gevallen zelfs nog wel voor de borstspier geplaatst, maar niet elke arts werkt daarmee.

 

En het is niet zo dat ronde protheses rimpel/plooi vorming geven, dit gebeurt eigenlijk alleen als er of te vel huid is en er te kleine protheses worden geplaatst, of dat je na een bv veel gewicht verliest.

En het kan natuurlijk altijd wel een keer gebeuren, maar dit zijn eigenlijk de voornaamste oorzaken.

 

Als een arts goed weet hoe hij een pocket precies op maat moet maken, dan hoeft een anatomische prothese echt niet te draaien.

 

In het begin voelen de borsten harder aan, maar na verloop van tijd worden ze steeds zachter, nu ligt dat ook aan welke protheses je krijgt, want de anatomische zijn zowieso iets harder doordat de vulling anders is. Je hebt met vulling Cohesie I, II en III en de laatste zijn altijd anatomische, omdat die de vorm moeten behouden.

Dit betekend niet dat je dan harde ballen hebt hoor, borsten voelen alleen iets steviger aan.

 

De eerste 6 weken moet je je aan een aantal regels houden, omdat in die weken je kapsel aangemaakt word, dat betekend dat je oa niet mag tillen, dus daar zou ik zeker rekening mee houden met je werk.

 

Heb je zelf al een idee bij welke pc je op consult zou willen gaan? Wij raden hier altijd wel aan om een paar consulten te doen, omdat iedere pc zijn of haar eigen werkwijze en advies heeft.

 

Nou kijk lekker verder hier, via de zoekbalk rechtsboven kun je ook heel vel info vinden, en verdere vragen kun je gewoon hier stellen.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord. Dit zijn al hele nuttige zaken. Ik heb nog geen idee bij welke pc ik op consult zou willen. Het is wel een goeie tip om bij verschillende langs te gaan. Het lijkt me wel een hele zoektocht :P Maar dat heb ik er graag voor over.

 

Nogmaals bedankt hoor:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei jayke:

Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord. Dit zijn al hele nuttige zaken. Ik heb nog geen idee bij welke pc ik op consult zou willen. Het is wel een goeie tip om bij verschillende langs te gaan. Het lijkt me wel een hele zoektocht :P Maar dat heb ik er graag voor over.

 

Nogmaals bedankt hoor:)

 

Graag gedaan hoor meis, het is zeker een zoektocht, maar je kunt beter van te voren goed geïnformeerd zijn.en heel belangrijk is ook dat je je op je gemak voelt bij een pc.

 

Pc's die hier goed bekend staan zijn oa,

 

Dr. DeMeyere in Gent, deze werkt met de Natrelle 510 (anatomisch , dunne bovenrand) en plaatst eigenlijk altijd voor de spier.

 

Dr. Nio en van Selms, beide werkzaam in het OLVG in Amsterdam , hier heb je wel een verwijskaart nodig, aangezien dit een ziekenhuis is.beide geen voorkeur plaatsing, kijken wat er het beste mogelijk is.

 

Dr. Straten, Kliniek heyendael in Groesbeek.merendeel dual plane plaatsing.

 

Via de zoekbalk kun je topics over al deze artsen lezen, voor Nio moet je zoeken op SLAZ of OLVG.

En dan moet je zelf eens kijken welke pc's jou het meeste aanspreken, en daar eens een consult gaan doen.

 

Heel veel zoek en leesplezier.

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Hallo iedereen,

 

Eindelijk heb ik de stap gezet om voor een borstvergroting te gaan. Ik ben 28 en ben eigenlijk nooit tevreden geweest met mijn borsten. Vroeger had ik een B cup maar ondertussen is zelfs een A wat te groot. De enige Bh die me goed past is een soft bh van de H&M.

Op 20 januari had ik een eerste consult bij dokter Verdonck. Ik voelde me meteen helemaal op mn gemak bij hem. Bij de passessie paste ik 280 cc wat ik wel mooi vond maar ik twijfelde of het niet nog net iets te klein was. De grotere maat die ik kon passen was dan weer niet meer mooi. Het leek niet op te grote borsten maar ik zag er gewoon wat dikker uit. 12 mei ben ik opnieuw gaan passen. Deze keer had hij een andere set van pas protheses. Nu had hij de 280 niet meer maar wel de 295cc. Deze vond ik in het spiegelbeeld erg mooi, maar als ik naar beneden keek zag het er enorm groot uit. Nu ben ik dus nog steeds enorm aan het twijfelen tussen 275 en 295 cc Motiva Ergonomix. Verdonck zei dat ik met 275cc op een C/D zou uitkomen en met 295 cc op een D en dat 275 helemaal zou passen bij mijn figuur en dat 295 ook nog net kan maar op het randje van naturel/ fake zou zijn. Ik vind de pasmomenten zo erg kort. Ik vroeg of ik een foto mocht maken maar dat mocht niet. Zou bv een zakje met 295 cl rijst in mn BH een redelijk juist beeld geven? :P:blush:

 

Liefs, 

Jayke

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei jayke:

Hallo iedereen,

 

Eindelijk heb ik de stap gezet om voor een borstvergroting te gaan. Ik ben 28 en ben eigenlijk nooit tevreden geweest met mijn borsten. Vroeger had ik een B cup maar ondertussen is zelfs een A wat te groot. De enige Bh die me goed past is een soft bh van de H&M.

Op 20 januari had ik een eerste consult bij dokter Verdonck. Ik voelde me meteen helemaal op mn gemak bij hem. Bij de passessie paste ik 280 cc wat ik wel mooi vond maar ik twijfelde of het niet nog net iets te klein was. De grotere maat die ik kon passen was dan weer niet meer mooi. Het leek niet op te grote borsten maar ik zag er gewoon wat dikker uit. 12 mei ben ik opnieuw gaan passen. Deze keer had hij een andere set van pas protheses. Nu had hij de 280 niet meer maar wel de 295cc. Deze vond ik in het spiegelbeeld erg mooi, maar als ik naar beneden keek zag het er enorm groot uit. Nu ben ik dus nog steeds enorm aan het twijfelen tussen 275 en 295 cc Motiva Ergonomix. Verdonck zei dat ik met 275cc op een C/D zou uitkomen en met 295 cc op een D en dat 275 helemaal zou passen bij mijn figuur en dat 295 ook nog net kan maar op het randje van naturel/ fake zou zijn. Ik vind de pasmomenten zo erg kort. Ik vroeg of ik een foto mocht maken maar dat mocht niet. Zou bv een zakje met 295 cl rijst in mn BH een redelijk juist beeld geven? :P:blush:

 

Liefs, 

Jayke

Hoi Jayke!

 

Top dat je deze stap gezet hebt! Ik snap je twijfel helemaal. Ik heb tijdens mijn consult wel 10 keer gezegd “ik wil echt niet te groot!!!” Haha. Ik ben zelf altijd best wel plat geweest, een kleine 75A en toen ik ging passen met de maat die ik nu heb zei ik ook nooo way veel te groot. Maar toen deed ik daarna mijn blousje er overheen en viel het geen eens op, je raakt er zo snel gewend aan. Ik heb nu 280 en 330 cc (ivm klein verschil in borsten) en ben heeel blij met de maat. Ietsjes groter had zelfs ook nog wel gekunt denk ik, zoals ik al zei went het ontzettend snel. Ik ben dus heel blij met de maat maar ik hou dan ook wel van een wat bescheidene maat qua borsten. Nu ziet het er super natuurlijk uit :). Je moet natuurlijk altijd doen waar je je fijn bij voelt maar ik zou voor de 295 gaan, die 25 cc is niet eens te zien. 

 

Xoxo Renee

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

3 minuten geleden zei PsychR:

Hoi Jayke!

 

Top dat je deze stap gezet hebt! Ik snap je twijfel helemaal. Ik heb tijdens mijn consult wel 10 keer gezegd “ik wil echt niet te groot!!!” Haha. Ik ben zelf altijd best wel plat geweest, een kleine 75A en toen ik ging passen met de maat die ik nu heb zei ik ook nooo way veel te groot. Maar toen deed ik daarna mijn blousje er overheen en viel het geen eens op, je raakt er zo snel gewend aan. Ik heb nu 280 en 330 cc (ivm klein verschil in borsten) en ben heeel blij met de maat. Ietsjes groter had zelfs ook nog wel gekunt denk ik, zoals ik al zei went het ontzettend snel. Ik ben dus heel blij met de maat maar ik hou dan ook wel van een wat bescheidene maat qua borsten. Nu ziet het er super natuurlijk uit :). Je moet natuurlijk altijd doen waar je je fijn bij voelt maar ik zou voor de 295 gaan, die 25 cc is niet eens te zien. 

 

Xoxo Renee

 

Dankje voor je reactie! Hoe groot ben jij en hoeveel weeg je? ik ben ongeveer 1,60 meter en weeg ongeveer 53kg. ik Vind het gewoon zo enorm moeilijk om in te schatten hoe het er dan echt uit zal zien enzo :p 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei jayke:

 

 

Dankje voor je reactie! Hoe groot ben jij en hoeveel weeg je? ik ben ongeveer 1,60 meter en weeg ongeveer 53kg. ik Vind het gewoon zo enorm moeilijk om in te schatten hoe het er dan echt uit zal zien enzo :p 

Haha ja klopt.. heel lastig voor te stellen hoe het er uit zal gaan zien. Dan wordt het al helemaal mooi denk ik hoor, of dan toch de 275! Ik ben een stuk langer en zwaarder, ik ben 172 cm en weeg 60! Xo

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei PsychR:

Haha ja klopt.. heel lastig voor te stellen hoe het er uit zal gaan zien. Dan wordt het al helemaal mooi denk ik hoor, of dan toch de 275! Ik ben een stuk langer en zwaarder, ik ben 172 cm en weeg 60! Xo

 

Ik heb nu dus latex handschoentjes gevuld met 275 en 295 cl water. :lol: Geen idee of ik daar iets mee opschiet maar in bh lijkt het nog steeds niet groot. met mn topje aan vind ik het prachtig, en als ik eraan voel lijkt het enorm :D Zo zou ik ze echt wel willen. :p Ik merk trouwens geen verschil tussen het handschoentje met 275 en 295 cl. 

Ik heb trouwens ook een klein verschil op mijn 2 borsten. Mijn rechter is iets kleiner. Dat wist ik altijd al, het stoorde me nooit. Maar Verdonck zei het ook meteen. Toch zei hij dat ik geen 2 verschillende protheses nodig heb. Was het verschil bij jou redelijk groot mss?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei jayke:

 

Ik heb nu dus latex handschoentjes gevuld met 275 en 295 cl water. :lol: Geen idee of ik daar iets mee opschiet maar in bh lijkt het nog steeds niet groot. met mn topje aan vind ik het prachtig, en als ik eraan voel lijkt het enorm :D Zo zou ik ze echt wel willen. :p Ik merk trouwens geen verschil tussen het handschoentje met 275 en 295 cl. 

Ik heb trouwens ook een klein verschil op mijn 2 borsten. Mijn rechter is iets kleiner. Dat wist ik altijd al, het stoorde me nooit. Maar Verdonck zei het ook meteen. Toch zei hij dat ik geen 2 verschillende protheses nodig heb. Was het verschil bij jou redelijk groot mss?

Groetjes

Haha grappig! Nouja gewoon doen wat goed voelt en ik zou luisteren naar de chirurg, hij heeft er alle verstand van. Ah oke, nouja het viel mij nooit op omdat ik vond dat ik niks had dus ik keek er ook nooit echt zo naar. Blijkbaar toch wel wat verschil dan haha! Xo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi!

 

wat fijn dat je een beslissing hebt kunnen maken. Ik zit in hetzelfde schuitje ik heb ook mijn eerste consult gehad bij Verdonck en voelde me echt op mijn gemak. Heb binnen 3 weken mijn 2de consult en hoop ik oktober geopereerd te worden. Bij mij raadde hij 250cc aan. Toen ik aangaf dat ik dit wat klein leek te vinden zei hij dat hij op de dag zelf eventueel kan kijken of 275cc gaat. Ik ga ook voor Motiva gaan. Hou me zeker op de hoogte ben erg benieuwd naar je resultaat en ervaring ermee! 

 

x Anissa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Woensdag was het dan zo ver. Een borstvergroting!

Om 4u30 stond ik op en nam ik een douche. Om 5u30 kwam mn schoonzus me halen om om 7u45 in diest te zijn. Onderweg begon de stress eigenlijk pas echt. Hoe dichterbij we kwamen hoe meer ik mezelf afvroeg waarom ik het deed en of ik het wel echt moest doen. Vond het idee van een operatie plots zo akelig. En was plots enorm bang dat het echt zou voelen alsof er 2 vreemde dingen in me zaten.

Bij aankomst werd de vragenlijst nog eens overlopen en mocht ik nog enkele minuutjes in de wachtzaal wachten. Even voor 8 mocht ik mijn kleren en spullen in een kluisje leggen en kwam dokter Verdonck me aftekenen en werd mijn infuus geprikt. Vervolgens mocht ik mee naar de operatiekamer waar de anesthesist me nog eens geruststelde. 

Toen ik wakker werd om 9u10 had ik een droge, ruwe keel. Ik zou nog een uurtje moeten blijven. Ik kon echt niet meer slapen en verveelde me. Ik lag ook totaal niet goed. Mn schouders deden wat pijn en wilde zo graag dat bed uit. Even later werd ik zo misselijk dat ik bijna moest overgeven. Mijn bloeddruk was ook te laag. Uiteindelijk hebben ze iets in mijn infuus gedaan waar mijn bloeddruk van zou stijgen. Op een bepaald moment gaf dokter verdonck me wat cola. Ik heb nog nooit zo van cola genoten als toen!

Om 11u15 eindelijk in de auto onderweg naar huis. Ze hadden me aangeraden om onderweg al iets kleins te eten omdat het toch een rit van bijna 2 uur is. Dus onderweg at ik voorzichtig een yoghurtje. Niet veel later moest ik helaas al overgeven. Gelukkig had ik van een verpleegster een spuugbakje meegekregen.

De pijn viel erg goed mee. Wel had ik een enorme druk op mijn borsten. Echt alsof het allemaal veel te hard spande. Ook was mijn buik enorm dik. Dit is blijkbaar normaal. Als ik met mijn rug tegen mn kussen leunde en vervolgens rechtop kwam voelde het echt alsof er vocht van mijn borsten naar mijn buik vloeide. Een akelig tintelend, warm gevoel. Dokter verdonck stelde me hier telefonisch over gerust en nu is dat gevoel gelukkig voorbij.

Het gaat elke dag wat beter. Hopelijk hou ik dat verband 2 weken vol en zal ik blij zijn met hoe mn nieuwe borsten eruit zullen zien! Met de pijn heb ik alvast geluk denk ik. 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.