Ga naar inhoud

Help! Voel de prothese extreem...


Shaar

Aanbevolen berichten

Goedenavond meiden, 

 

Ik ben 3maart geopereerd en ben dus al bijna 3 maanden PO. Ik heb 425 cc dual plane gekregen en met hoe ze er uit zien ben ik dik tevreden.

Alleen aan de onderkant van mn borsten en aan de binnenkant (decolleté) voel ik heel erg de randen van mn protheses (denk.ik) . 

Het voelt echt verschrikkelijk, ook niet glad en rond maar echt als zakjes water of een waterbed zeg maar. Ik kan ze ook indrukken als een plastic boodschappen tas gevuld met water, zo voelt t en zo hoor ik t zelfs ook. Het is heel moeilijk uit te leggen maar ik word er heel onzeker door. 

Ik snap dat ze niet als echte borsten kunnen aanvoelen maar dit vind ik echt heel.extreem.

Vooral als ik naar voren hang is het heel erg, mnborst lijkt dan aan de onderkant zelfs een soort plat, wel met deuken en hobbels maar niet rond!

Ik hoop dat jullie een beetje kunnen begrijpen wat ik bedoel!! En ik.hoop dat iemand het herkent en mij gerust kan stellen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Shaar! 

 

Ik heb dat water gevoel ook en vind het fijn dat ik ze kan indrukken. Als ik voorover hang hangt er niks. Zat afgelopen week te klagen hier dat ik dan iets wil zien en hebben hangen. Maar wie weet komt het nog. 

 

Vervelend van die bobbels. Zijn je borsten al soepel? Musschien voelen ze nu tijdelijk zo omdat ze (weer) wat veranderen op het moment. 

 

Bij twijfel even je pc bellen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi! ik ben nog niet geopereerd en heb geen ervaring..

bij mijn consult zei mijn PC dat je de onderkant van de prothese vaak voelt na de operatie en dat dat normaal is

 

ik weet niet of dit is wat hij en jij bedoelen.. maar mss wel en stelt dit je gerust?

als je onzeker bent zou ik even contact opnemen met de PC. 

liefs van mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Shaar ik zou het even de tijd geven. Je moet er natuurlijk ook nog aan wennen. Wat betreft dat indrukken en dat water gevoel kan misschien aan de soort prothese liggen. Ik heb zelf in het begin soort van bubbeltjes gevoeld in mijn borsten. Maar wellicht goed om je chirurg even te bellen als je je onzeker voelt erdoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voelde het gisteren ook voor het eerst aan een kant, precies op dezelfde plek en wat jij omschrijft, en je ziet het inderdaad niet maat voelt vreemd. 

Ik ben bijna 6 weken po en moet nog op een laatste controle dus ga het dan meteen even navragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb de monobloc 370 cc voor de spier sinds Sept 2017 en voel de protheses ook duidelijk zitten aan de onderkant, precies zoals jij het omschrijft, een beugelbh vind ik niet prettig zitten, heb het idee dat de protheses dan nog meer bobbelig zijn als ik de beugelbh uit doe. Sinds ik nu de sloggi bh zonder beugel draag is het minder bobbelig aan de onderkant maar als ik van onder voel voel ik ze wel zitten, misschien dat dit ook komt omdat ze voor de spier bij mij zijn geplaatst. Op het eerste gezicht zie je het gelukkig niet, ik accepteer het maar.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.