Ga naar inhoud

Boobsie : 12 juni 2018 : Dr. Lichtenegger : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

  • Reacties 92
  • Created
  • Laatste Reactie
3 minuten geleden zei Boobsie:

Hi!!! Bedankt voor jullie berichtjes!! Ben inmiddels bij op mijn kamer hier met 2 prachtborsten :01:

Super blij mee en ook emo, zo bijzonder dat ik eindelijk borsten heb!

Verslag komt later!! 

 

Supergoed @Boobsie, alles is dus goed gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Operatieverslag 11 juni - dr. F. Lichtenegger - 325 cc - anatomisch - dual plane 

 

Nou ze zitten er echt op hoor! Heel bijzonder en heel emotioneel! Ben er dolgelukkig mee, al doen ze me nu nog wel zeer..

 

Gisteren (dinsdag) werd ik geopereerd. Maandag’s kreeg ik een telefoontje dat ik naar voren was gehaald op de planning en of ik me om 09:45 kom melden voor OK om 11:00 uur. 

Ik was wat te vroeg (geen files) maar hoefde maar 10 min. te wachten tot ik werd opgehaald door een lieve verpleegkundige. 

Mijn zenuwen waren ergens ver weg aanwezig, had er vooral ook heel veel zin in dat het ging gebeuren!

 

Op mijn kamer vinkte ik met de VPK een checklist af en kreeg ik mijn operatiekleren. Ik mocht daar samen met mijn man wachten. 30 min. voor OK zou ik het infuus krijgen. Ze kwamen me daar 10:00 uur al voor ophalen! 

Infuus erin (in 1x gelukt, vrijwel pijnloos) en uitleg over nazorg. Na even wachten kwam de PC me aftekenen en vertelde me dat het prachtig zou worden. 

 

Samen liepen we naar de lift naar boven waar ik mijn man de laatste kus gaf. Boven in de OK stonden de anesthesisten al voor me klaar. Een man en een vrouw, heerlijk vrolijk en gezellig. Ik ging zonder spanning onder narcose!

 

Het volgende wat ik dacht is ‘he de wekker gaat’ (bleek de bloeddrukmeter te zijn) het duurde even voordat ik doorhad dat ik in de uitslaapkamer lag. Ik lag ook nog zo lekker te slapen!

Ik heb daar best lang gelegen, na 45 min. ging ik naar mijn eigen kamer waar ook mijn man weer kwam. Samen een traan gelaten en mijn borsten bewonderd. De pijn was toen meer een drukkend gevoel, verder niet teveel last. 

 

Ik kreeg een ijsje en de VPK vertelde me toen dat tijdens de narcose mijn bloeddruk heel grillig was geweest en grote uitschieters had naar boven en beneden. Ze konden de oorzaak daarvan niet vinden. Na de operatie werd de bloeddruk weer stabiel gelukkig. Heb een uitdraai gekregen en ze raadde me aan er een keer mee naar de huisarts te gaan. 

 

De PC kwam ook langs, vertelde me hetzelfde en controleerde mijn borsten. Ik kreeg gelijk bh en borstband en toen waren mijn man en ik even samen op de kamer. 

Ik heb een Netflixje gekeken, beschuitjes gegeten en gekletst. Toen ben ik gaan plassen, wat lukte. Daarna alleen terug in bed werd ik erg misselijk en nam de pijn heel erg toe. Ik kreeg een washandje op mijn hoofd, lamp uit en heel stil gelegen. Misselijkheid zakte af, maar ik bleef heel slap en wat draaierig. 

 

Ik moest uiteindelijk toch naar huis, dus na tromboseprik,nieuwe paracetamol en iets tegen misselijkheid de auto in. Lopen ging als een slak, het autorijden wel prima muv de rotondes.. hihi. 

 

Thuis zag ik mijn kindjes weer, die waren super lief en heel blij me weer te zien!

Uiteindelijk even beneden gezeten en tot mijn bedje in voor de nacht. Daar zag ik wel tegenop!

Ik had een tramadol genomen en heb daar uiteindelijk best oke op geslapen. Heb geen millimeter bewogen, dat deed echt te zeer!!

 

Om 06:30 werd mijn man wakker en die heeft me rechtop gezet. Wat een pijn even zeg!! Gelijk iets eten en alle meds naar binnen en nu gaat het wel weer. De nacht is me alles meegevallen!!

 

Ben benieuwd hoe vandaag gaat. Denk dat ik veel op de bank zal hangen, vanaf daar kan ik tenminste zelf omhoog komen!

 

Zal later weer eens een update doen en de eerste foto’s in mijn privé album zetten. 

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Boobsie:

Operatieverslag 11 juni - dr. F. Lichtenegger - 325 cc - anatomisch - dual plane 

 

Nou ze zitten er echt op hoor! Heel bijzonder en heel emotioneel! Ben er dolgelukkig mee, al doen ze me nu nog wel zeer..

 

Gisteren (dinsdag) werd ik geopereerd. Maandag’s kreeg ik een telefoontje dat ik naar voren was gehaald op de planning en of ik me om 09:45 kom melden voor OK om 11:00 uur. 

Ik was wat te vroeg (geen files) maar hoefde maar 10 min. te wachten tot ik werd opgehaald door een lieve verpleegkundige. 

Mijn zenuwen waren ergens ver weg aanwezig, had er vooral ook heel veel zin in dat het ging gebeuren!

 

Op mijn kamer vinkte ik met de VPK een checklist af en kreeg ik mijn operatiekleren. Ik mocht daar samen met mijn man wachten. 30 min. voor OK zou ik het infuus krijgen. Ze kwamen me daar 10:00 uur al voor ophalen! 

Infuus erin (in 1x gelukt, vrijwel pijnloos) en uitleg over nazorg. Na even wachten kwam de PC me aftekenen en vertelde me dat het prachtig zou worden. 

 

Samen liepen we naar de lift naar boven waar ik mijn man de laatste kus gaf. Boven in de OK stonden de anesthesisten al voor me klaar. Een man en een vrouw, heerlijk vrolijk en gezellig. Ik ging zonder spanning onder narcose!

 

Het volgende wat ik dacht is ‘he de wekker gaat’ (bleek de bloeddrukmeter te zijn) het duurde even voordat ik doorhad dat ik in de uitslaapkamer lag. Ik lag ook nog zo lekker te slapen!

Ik heb daar best lang gelegen, na 45 min. ging ik naar mijn eigen kamer waar ook mijn man weer kwam. Samen een traan gelaten en mijn borsten bewonderd. De pijn was toen meer een drukkend gevoel, verder niet teveel last. 

 

Ik kreeg een ijsje en de VPK vertelde me toen dat tijdens de narcose mijn bloeddruk heel grillig was geweest en grote uitschieters had naar boven en beneden. Ze konden de oorzaak daarvan niet vinden. Na de operatie werd de bloeddruk weer stabiel gelukkig. Heb een uitdraai gekregen en ze raadde me aan er een keer mee naar de huisarts te gaan. 

 

De PC kwam ook langs, vertelde me hetzelfde en controleerde mijn borsten. Ik kreeg gelijk bh en borstband en toen waren mijn man en ik even samen op de kamer. 

Ik heb een Netflixje gekeken, beschuitjes gegeten en gekletst. Toen ben ik gaan plassen, wat lukte. Daarna alleen terug in bed werd ik erg misselijk en nam de pijn heel erg toe. Ik kreeg een washandje op mijn hoofd, lamp uit en heel stil gelegen. Misselijkheid zakte af, maar ik bleef heel slap en wat draaierig. 

 

Ik moest uiteindelijk toch naar huis, dus na tromboseprik,nieuwe paracetamol en iets tegen misselijkheid de auto in. Lopen ging als een slak, het autorijden wel prima muv de rotondes.. hihi. 

 

Thuis zag ik mijn kindjes weer, die waren super lief en heel blij me weer te zien!

Uiteindelijk even beneden gezeten en tot mijn bedje in voor de nacht. Daar zag ik wel tegenop!

Ik had een tramadol genomen en heb daar uiteindelijk best oke op geslapen. Heb geen millimeter bewogen, dat deed echt te zeer!!

 

Om 06:30 werd mijn man wakker en die heeft me rechtop gezet. Wat een pijn even zeg!! Gelijk iets eten en alle meds naar binnen en nu gaat het wel weer. De nacht is me alles meegevallen!!

 

Ben benieuwd hoe vandaag gaat. Denk dat ik veel op de bank zal hangen, vanaf daar kan ik tenminste zelf omhoog komen!

 

Zal later weer eens een update doen en de eerste foto’s in mijn privé album zetten. 

 

Liefs!

 

Hoi @Boobsie, wat fijn dat je eerder terecht kon en dat het eigenlijk zo goed is verlopen. Ik had ongeveer hetzelfde als jij: toen ik zou gaan plassen ging het ook mis. Jammer dat je zo misselijk bent gebleven, heel vervelend!

 

ik wens je een Supergoed herstel toe! Doe rustig aan en neem je tijd! :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Ganda:

 

Hoi @Boobsie, wat fijn dat je eerder terecht kon en dat het eigenlijk zo goed is verlopen. Ik had ongeveer hetzelfde als jij: toen ik zou gaan plassen ging het ook mis. Jammer dat je zo misselijk bent gebleven, heel vervelend!

 

ik wens je een Supergoed herstel toe! Doe rustig aan en neem je tijd! :53:

Dank je!!! Bij het naar huis gaan kreeg ik nog een tabletje tegen de misselijkheid, dat hielp gelukkig goed!

hoe is het nu bij jou op 2dpo? Beter al dan gisteren? Of zelfde?? X

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Boobsie:

Dank je!!! Bij het naar huis gaan kreeg ik nog een tabletje tegen de misselijkheid, dat hielp gelukkig goed!

hoe is het nu bij jou op 2dpo? Beter al dan gisteren? Of zelfde?? X

Nou, fijn dat dat hielp inderdaad! Anders voel je je helemaal zo ellendig!

 

ja, volgens mij gaat het vandaag alweer iets beter! Vanmorgen met opstaan niet, dat is niet fijn. Maar ik kan me vandaag alweer wat vrijer bewegen dan gisteren! Dis hopelijk snel een stuk beter!

 

Fijn dat de nacht bij jou is meegevallen! Hopelijk gaat het vandaag ook goed met je! Ennnnn, ze zitten erin! Op naar herstel dus!!! Is het wat je verwachtte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Ganda:

Nou, fijn dat dat hielp inderdaad! Anders voel je je helemaal zo ellendig!

 

ja, volgens mij gaat het vandaag alweer iets beter! Vanmorgen met opstaan niet, dat is niet fijn. Maar ik kan me vandaag alweer wat vrijer bewegen dan gisteren! Dis hopelijk snel een stuk beter!

 

Fijn dat de nacht bij jou is meegevallen! Hopelijk gaat het vandaag ook goed met je! Ennnnn, ze zitten erin! Op naar herstel dus!!! Is het wat je verwachtte?

Ooh fijn zeg dat je weer iets meer kan! Ik twijfel nog of ik durf te douchen straks.. lijkt me nog wel eng die bh uit te doen! 

 

Het is prachtig geworden!! Niet heel

groot, maar dat past ook niet bij mijn lijf. Denk dat ik straks uitkom op een C cup voor het oog. 

Voelt echt heel speciaal om ineens borsten te hebben!

 

ben jij tevreden met het resultaat tot nu toe?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Vonnepon:

@Boobsie volgens mij bij “activiteiten”’in je eigen profiel. Daar zou je “album” zien en kun je een album aanmaken maar weet t niet zeker. 

Hmm.. op mijn mobiel kan ik het daar ook niet vinden, zal straks eens op de laptop checken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Boobsie:

Ooh fijn zeg dat je weer iets meer kan! Ik twijfel nog of ik durf te douchen straks.. lijkt me nog wel eng die bh uit te doen! 

 

Het is prachtig geworden!! Niet heel

groot, maar dat past ook niet bij mijn lijf. Denk dat ik straks uitkom op een C cup voor het oog. 

Voelt echt heel speciaal om ineens borsten te hebben!

 

ben jij tevreden met het resultaat tot nu toe?? 

 

Mij vond het gister ook heel eng om die bh uit te doen. Vandaag voelde het al iets minder eng. In de kliniek zeiden ze dat er echt niets kan gebeuren, dus daar vertrouw ik maar op! Maar ik snap wat je voelt!

 

super! Wat fijn dat het resultaat is zoals je het wilde hebben! Ik ben ook heel blij met het resultaat! Vooral in kleding. Bloot moet ik er nog even aan wennen. Zeker omdat het er nog zo strak uitziet en de protheses nog hoog zitten. Hopelijk daalt het allemaal snel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei Boobsie:

Hmm.. op mijn mobiel kan ik het daar ook niet vinden, zal straks eens op de laptop checken!

 

Dit staat op de algemene pagina met info:

 

Hallo allemaal

Sinds 14 januari 2016 hebben we een nieuwe setting van het forum. Dit was nodig ivm de veiligheid, zodat er o.a geen hacks plaats kunnen vinden. Een en ander is versoberd en totaal veranderd daardoor, maar ik heb gemerkt dat toch al veel meiden zich het forum eigen aan het maken zijn. Het is even wennen, maar jullie kunnen altijd elkaar vragen, of een van de moderatoren, als jullie er niet uit komen.

We willen jullie wel de mogelijkheid geven om je foto's privé te plaatsen, aangezien er op een forum wel meer dan alleen de doelgroep rondloopt. Helaas is daar niet altijd iets tegen te doen, maar we doen zoveel mogelijk ons best om de 'verkeerde personen' eruit te halen.

De albums privé zetten is wel een dingetje dat waarschijnlijk wat toelichting vereist.  Ik zal dit hieronder zo goed mogelijk proberen uit te leggen, zowel voor gsm als voor computer.
 

ALBUM AANMAKEN op computer

  • Klik rechtsboven in je forum op +Nieuw
  • Klik vervolgens op: 'afbeelding'
  • Vervolgens staat er: 'categorie selecteren'
  • Kies hier:'Borstvergroting, borstverkleining' (Wat maar van toepassing is op jouw situatie) Liefst zo concreet mogelijk, ivm orde op het forum
  • Op het volgende scherm kun je kiezen of je een nieuw album wilt aanmaken, of dat je kiest voor een album dat je reeds eerder in deze categorie aangemaakt hebt.
  • Kies je voor 'nieuw album' vul dan een naam in die je het album wilt geven.
  • Daaronder staat: 'omschrijving'. Vul hier iets in als je een omschrijving van je album wilt geven.
  • Daaronder staat 'privacy'. Als je hierop klikt, krijg je twee mogelijkheden: 
    • 1. 'Iedereen kan dit album zien', dan kan iedereen die ingelogd is op het forum, je foto's zien. Dus niet alleen mensen die jou volgen, maar alleleden
    • 2. 'Ik wil bepalen wie dit album mag bekijken' dan moet je iedere naam eronder toevoegen, die jij toegang geeft tot jouw album. Dit is natuurlijk veel werk bij het aanmaken van het album, als je al veel meiden toegang wilt geven tot je album, maar er is geen andere mogelijkheid binnen de huidige setting van het forum om het veilig te houden. Naderhand (als het album bestaat, kun je altijd naar je album gaan, en klikken op 'album bewerken'. Vervolgens kun je dan nog nieuwe meiden toevoegen die je toegang geeft tot je album.
  • Naast 'privacy' staat: 'Albumkenmerken'. Hier kun je de volgorde van je foto's bepalen, evenals of je alleen opmerkingen wilt krijgen, of dat anderen ook recensies of beoordelingen kunnen geven aan je foto's. Het makkelijkst is om recensies en beoordelingen uit te zetten, aangezien anderen soms niet goed kunnen vinden waar ze kunnen reageren op je foto (zeker op gsm is dat lastiger in het begin) Vervolgens kies je voor de knop onderaan de pagina: Nieuw Album Aanmaken
  • In het nieuwe scherm dat dan verschijnt, kies je de bestanden die je wilt toevoegen. (Let op welke bestandstypen toegestaan zijn: gif, jpeg, jpe, jpg en png)
  • Heb je alle afbeeldingen gekozen die je in je album wilt zetten, klik dan op 'doorgaan'
  • In het volgende scherm bedenk je een onderschrift en evt tags bij je foto's en evt een omschrijving. Vergeet niet onderaan de pagina aan te vinken: 'Breng mij bij opmerkingen over deze afbeeldingen op de hoogte'. Daarna kies je onderaan de pagina voor:  'afbeelding bewerking afsluiten'

Je Album is nu aangemaakt in de juiste categorie.
 

Privacy aanpassen bij bestaande albums via computer:

Om je album niet voor iedereen zichtbaar te laten zijn (omdat het forum niet meer werkt met het systeem van vriendinnen) zul je een aanpassing moeten doen via je profiel. Dat klinkt misschien even omslachtig, maar alleen op die manier heb je de privacy van je foto's in eigen hand.

Je kunt namelijk zelf bepalen welke leden je foto's zien. Hoe je dit kunt doen, zal ik nu uitleggen:
Dit geldt dus voor reeds bestaande albums, als voor vers aangemaakte albums

Rechtsboven in het forum staat je naam. Klik hierop en kies dan voor 'profiel'. Je kunt nu kiezen tussen verschillende tabbladen. Kies voor het tabblad 'ALBUMS' 

Klik op de NAAM van je album en dan zie je vervolgens links twee opties staan:
'Album verwijderen' en ernaast 'Album bewerken'
Je raadt het vast al, want je kiest nu voor 'Album bewerken' :153:
Scroll iets naar beneden tot je ziet staan: 'Categorie'
Hier staat dus de juiste categorie geselecteerd. Is dit niet zo, verander dit dan :)
Daar weer onder, staat: 'Privacy'
Je kunt hier kiezen voor:

  • Iedereen kan dit album zien (bij deze optie kunnen dus Alle ingelogde leden je foto's zien, dus niet alleen je volgers, maar alle leden!! )
  • Ik wil bepalen wie dit album mag bekijken

Kies je die laatste optie, dan kun je de namen van de leden die jij toegang wilt geven tot jouw foto's, hier invullen. Je typt de naam, en kiest de juiste suggestie die er gegeven wordt. 
Dit is de eerste keer wel even veel werk, aangezien je misschien veel namen in moet vullen, maar geeft je wel de volledige regie over je foto's.
Wil iemand je foto's dan zien, dan zal diegene je altijd een berichtje moeten sturen, en kun jij zelf bepalen, of jij diegene toelaat om jouw foto's te zien.

Kies als laatste nog voor OPSLAAN. (niet vergeten ;) )

Tot zover was dat de uitleg zoals het op de computer moet. 
Hieronder zal ik even aangeven hoe je begint met het aanmaken van een album op je telefoon.

Album aanmaken op je telefoon:

Druk rechtsboven in het scherm op de streepjes, en scroll vervolgens naar rechts. Je ziet hier een belletje staan (waar je notificaties weergegeven worden, en een envelopje met je pb's)
Hieronder heb je drie categorieën.
Kies voor 'bladeren' en vervolgens voor 'fotoalbum'
Scroll dan helemaal naar beneden en kies daar voor de knop: 'Afbeeldingen toevoegen'
Krijg je nu een wit scherm? Verklein dan even op je scherm, want dan zie je verschijnen: 
1. Album kiezen: Categorie selecteren.
Vanaf hier gaat het zoals hierboven beschreven voor de computer. 

Het aanpassen van de privacy van het album via je telefoon:

(lees hierboven even waarom je de privacy aan moet passen)

Klik op de streepjes rechtsboven en scroll naar rechts. 
Klik op: 'Account' en vervolgens op 'Profiel'
Als je hier bent, scroll je iets naar beneden tot je ziet staan: 'Activiteit' (en daar staat een hoekje achter)
Klik hierop en kies dan voor 'Albums' 
Vervolgens werkt het ongeveer gelijk aan de uitleg hierboven die bij de computer van toepassing is.

Foto's verwijderen is zelf niet mogelijk, tenzij je het hele album verwijdert.
Willen jullie specifieke foto's verwijderd hebben, tag dan even Desert-Rose of mij onder de foto, of stuur ons een pb.. dan halen wij je foto weg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Boobsie:

Jaaa dank je @Ganda! Volgens mij is het gelukt en staat het album prive nu, maar zie ze wel gewoon openbaar staan bij 'fotoalbums > nieuwe afbeeldingen'?

 

@best_boobie kun je eens meekijken of ik dat alleen zie of ook anderen? Ik wil de foto's niet zo openbaar hebben staan namelijk.

Wauw, wat supermooi geworden zeg! Echt prachtig! Daar mag je trots op zijn!

 

Volgens mij gaat het wel goed hoor met de privacy. Er staat namelijk bij dat het album op aanvraag is. Ik zie dat bij mijn album ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Ganda:

Wauw, wat supermooi geworden zeg! Echt prachtig! Daar mag je trots op zijn!

 

Volgens mij gaat het wel goed hoor met de privacy. Er staat namelijk bij dat het album op aanvraag is. Ik zie dat bij mijn album ook. 

Dank je wel!!! :55:
Ah mooi zo van die privacy! Thanxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei smizebra:

Hey Boobsie, goed je verslag te lezen. Op naar een goed herstel. En zeker even bij je HA aangeven hoe en wat qua bloeddruk. Mag ik mee kijken in je album? Groetjes! 

Ja, als ik weer goed hersteld ben bel ik de huisarts zeker eventjes, toch slim even na te laten kijken inderdaad.

Je bent toegevoegd aan het album!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boobsie gefeliciteere met je boobs meis!:43: Je verslag is zo herkenbaar om te lezen! Ik was ook zo emotioneel en voelt zo bijzonder om nu boobs te hebben! Ik ben heel benieuwd naar je resultaat! Mag ik met je mee kijken?

Liefs!

Xoxo

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Mrs.:

@Boobsie gefeliciteere met je boobs meis!:43: Je verslag is zo herkenbaar om te lezen! Ik was ook zo emotioneel en voelt zo bijzonder om nu boobs te hebben! Ik ben heel benieuwd naar je resultaat! Mag ik met je mee kijken?

Liefs!

Xoxo

Yess, je staat erbij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boobsie Gefeliciteert met je nieuwe vriendinnen.

Ben heel benieuwd naar je foto's ben zelf 3 maanden geleden geopereerd via bergman en heb 410 anatomisch bijna hetzelfde dus. 

Heb zelf geen album maar wil je ze wel

privé sturen als je wilt :)

 

Heel veel sterkte met herstellen. 

 

Liefs, Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Sanne1987:

@Boobsie Gefeliciteert met je nieuwe vriendinnen.

Ben heel benieuwd naar je foto's ben zelf 3 maanden geleden geopereerd via bergman en heb 410 anatomisch bijna hetzelfde dus. 

Heb zelf geen album maar wil je ze wel

privé sturen als je wilt :)

 

Heel veel sterkte met herstellen. 

 

Liefs, Sanne

Hi Sanne, natuurlijk mag je kijken, zal je zo gelijk toevoegen. Zou het ook leuk vinden die van jou te zien! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Boobsie:

Ja, als ik weer goed hersteld ben bel ik de huisarts zeker eventjes, toch slim even na te laten kijken inderdaad.

Je bent toegevoegd aan het album!

H

Dank je wel. Ze zien er nu al prachtig uit. Jouw voorsituatie is vergelijkbaar met mijn voorsituatie. Bij mij is er 270cc in gegaan. Meer werd niet mooi gezien mijn dunne huid en diameters. Maar het komt aardig overeen met jouw foto van nu. Veel drinken, veel rust en dan ook echt even rust zonder tv&telefoon  en goed vitamines en pcm nemen. Fijne middag! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.